Деякі документи все ж лишаються паперовими.
Відтепер військові частини зможуть вести облікові реєстри та допоміжні документи тільки в електронній формі, повідомили в Міноборони. Відповідні зміни внесли в наказ відомства №440 «Про затвердження Інструкції з обліку військового майна у Збройних Силах України».
Щоправда, в Міноборони уточнили, що первинні документи (накладні, вимоги, акти, атестати) поки лишаються в паперовій формі. Адже вони підтверджують здійснення господарських операцій і такі документи можуть вимагати при перевірках чи службових розслідуваннях.
«У середньому командир роти наразі витрачає 50-80% свого робочого часу на бюрократію. Облік майна є одним з найбільш об’ємних бюрократичних процесів. Наказ створює можливості для автоматизації», – процитували у пресслужбі відомства заступницю міністра оборони з цифрового розвитку, цифрових трансформацій та цифровізації Катерину Черногоренко.
Для електронних журналів майна можна буде використовувати лише програмне забезпечення, яке:
- Міноборони прийняло в експлуатацію;
- допустили до дослідної експлуатації, за умови, що програми відповідатимуть всім вимогам щодо захисту інформації (мати атестат відповідності КСЗІ).
При цьому, якщо частини переходять на електронний облік, то дублювати відповідну інформацію й вести паперові журнали заборонено.
«До переходу можна вести облік майна в інших програмах без окремого дозволу – до прикладу, Microsoft Office 365. Проте у такому випадку друкувати всі сторінки журналів обліку не потрібно – достатньо лише періодично підписувати узагальнюючу відомість при звірках», – додали в Міноборони.
Нагадаємо, Верховна Рада України на засіданні 16 січня прийняла в цілому законопроєкт №10062 «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення порядку обробки та використання даних в державних реєстрах для військового обліку та набуття статусу ветерана війни під час дії воєнного стану», відомий як цифровізація армії. Відповідне рішення підтримали 249 депутатів.