/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F68%2Ff1255875b3f78553093071b942285203.jpg)
Перевезення зерна. Чому план Укрзалізниці виглядає нереалістичним
Юрій Щуклін
АТ «Укрзалізниця» оприлюднила в ЄБА презентацію свого бачення доходів та видатків на 2024 рік, де окреслено, що вона розраховує перевезти 28 млн т зернових вантажів. УЗ вже підрахувала доходи від перевезення цих 28 млн т, крім цього, вона покладається в цих розрахунках на ще більше зростання вагонної складової.
- Для досягнення запланованих обсягів необхідна умова, що у 2024 році залізницею буде перевезено не менший обсяг зернових вантажів, ніж за 2021 рік (коли вартість перевезення не перевищувала 10% вартості зерна, а оренда одного рейсу вагона не перевищувала 0,40% вартості нового вагона).
- Друга умова: вагонами «Укрзалізниці» 2024 року мають скористатись більше вантажовласників, ніж 2022 року (коли весь приватний парк гальмувався та стояв в чергах, і це змушувало користуватися вагонами УЗ навіть тих вантажовласників, які не планували цього робити).
- Третя умова: вартість вагонної складової має зберігатися на рівні 2022 року (40-60$ за тонну перевезення). Тобто «Укрзалізниця» будує розрахунки на гіпотезі: попри те, що аграрії перевитратили на вагонах у 2022 і 2023 роках, вони теж саме робитимуть 2024 року. Але «Укрзалізниця» зовсім не враховує в прогнозах реальних намірів аграріїв — як щодо планів посівів, так і щодо засобів та способів перевезення.
Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала