Газопровід Balticconnector, який пошкодив китайський корабель, хочуть відновити вже у квітні
Фінська та естонська газомережеві компанії Gasgrid і Elering вирішили почати практичну підготовку до ремонту газопроводу Balticconnector на дні Балтійського моря, який минулого року якорем пошкодило китайське судно.
Сам ремонт у Фінській затоці планують розпочати на початку березня, а газопровід повинен бути введений у експлуатацію 22 квітня, пише Yle.
Зазначається, що матеріали для ремонту вже виготовлені, і ключові партнери визначені. За інформацією Fingrid, ситуація з газовою системою Фінляндії наразі стабільна.
Нагадаємо, що мета в будівництві Balticconnector полягала в забезпеченні транспортування газу між Фінляндією, Естонією і Латвією без додаткових витрат й зменшення залежності місцевих ринків від російського «Газпрому». Його відкрили у грудні 2019 року. Газопровід має довжину 151 км, з яких 77 км проходять під водою в Балтійському морі. У 2022 році, коли Фінляндія на тлі вторгнення РФ до України відмовилася від російського газу, фінська енергетична компанія Gasum оголосила, що буде поставляти природний газ своїм споживачам з інших джерел через трубопровід Balticconnector.
Газогон перекрили 8 жовтня 2023 року через падіння тиску унаслідок витоку газу. Спеціалісти негайно дослідили ситуацію і виявили у трубі явне пошкодження, спричинене зовнішнім впливом. Крім газопроводу, пошкодження отримав кабель зв’язку. За оцінками фахівців, газопровід вийде з ладу на декілька місяців.
За інформацією фінських ЗМІ, в районі аварії спостерігалася значна кількість цивільних і військових суден, зокрема поблизу вітрових електростанцій і підводних кабелів були помічені російські кораблі. Офіційні особи не виключають, що за нападом стоїть Росія.
Пізніше глава Міноборони Естонії Ханно Певкур заявив, що пошкодження на газопроводі Balticconnector викликані «потужним силовим впливом». Також фінський детектив Рісто Лохі вказав, що пошкодження, ймовірно, викликані впливом механічної сили, а не вибухом. Він додав, що не можна виключати жодних версій.
Національне бюро розслідувань Фінляндії визначило технічну причину пошкодження газопроводу Balticconnector у Балтійському морі. Правоохоронці підтвердили роль у цій справі китайського судна Newnew Polar Bear – саме його якір завдав руйнувань. На морському дні видно слід від волочіння шириною від 1,5 до 4 метрів, який веде до місця пошкодження газопроводу.
Згодом міністр європейських справ Фінляндії Андерс Адлеркройц сказав, що диверсія на підводному газопроводі Balticconnector навряд чи була випадковою і так само малоймовірно, що вона сталася без відома Пекіна. Посадовець наголосив, що капітан судна не міг не помітити, что майже 200 кілометрів тягнув за собою якір.