Як повідомила кореспонденту Укрінформу організаторка проєкту Руслана Сікаленко, він реалізується ГО «Центр навчання та освіти дорослих «Південь» за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку USAID «Зміцнення громадської довіри (UCBI)».
«Наш проєкт покликаний ще більше закохати у Миколаївщину, розказати про її красу та особливості, що у нас є чим пишатися. Хочеться, щоб люди, які виїхали за кордон чи в інші регіони, хотіли сюди повертатися. Проєкт розрахований на три місяці і передбачає 20 заходів та записів відео про людей, цікаві локації, бізнес тощо. Але розпочинаємо ми з минулого – бо воно у нас дуже непересічне», - зазначила Сікаленко.
За її словами, одним із партнерів проєкту став Миколаївський музей суднобудування і флоту, на майданчику якого й було організовано зустріч з екіпажем «Ікара». До речі, саме тут зберігається модель цієї яхти, яку передав капітан «Ікара».
У вересні 1987 року «Ікар» з екіпажем у складі дев’яти моряків під командуванням капітана Бориса Немірова вийшов з Миколаєва. Їхній похід тривав 325 днів і став першим у тодішньому СРСР.
Сьогодні, згадуючи ті події, помічник капітана Станіслав Черкес зазначив, що йому особливо запам’яталося, як вітрильник проходив мис Горн, води навколо якого дуже небезпечні. Але погода видалася чудовою і їм вдалося добре розгледіти це місце. Для команди це були незабутні хвилини, бо проходження мису Горн вважається вершиною досягнень у вітрильному спорті.
«А ще запам'яталася зустріч із хвилею-вбивцею, коли ми йшли повз Антарктиду. Це незабутня подія. Ми спустилися з «буремних 40-х» до «несамовитих 60-х (назва широт, які відрізняються сильними штормовими вітрами – прим. автора). Хвиля піднялася метрів на 20. Це була дійсно гора. Що характерно, вона йшла перпендикулярно іншим хвилям. Коли ми досягли її гребня, то було таке враження, що дивимося вниз з висоти сьомого поверху. Далі скотилися донизу і глибоко занурилися. Але нам пощастило – вдало випірнули», - розповів помічник капітана.
Після першої «навколосвітки» вітрильник ще двічі брав участь у знакових міжнародних перегонах. В 1992 році - у міжнародній регаті «Колумбус-92», яку присвятили 500-річчю відкриття Америки Христофором Колумбом. Саме у рамках цього заходу вперше під прапором незалежної України вітрильник здійснив похід до Нью-Йорка і назад. За 182 дні було пройдено 15 тисяч миль. А у 2000 році «Ікар» був єдиною яхтою від України, яка взяла участь у регаті «Третє тисячоліття під вітрилами». Вона проходила за маршрутом Італія–США–Канада–Нідерланди.
У 2013 році пішов з життя капітан Борис Неміров. Технічний стан «Ікара» ставав дедалі гіршим, почали міркувати над тим, щоб поставити яхту на прикол і перетворити на пам’ятник.
Та все ж господарі яхти – Національний університет кораблебудування (НУК) імені адмірала Макарова - її відремонтували, відреставрували, і в червні 2020 року «Ікар» став у стрій - взяв участь в екологічній регаті «Кубок Кінбурнської коси».
Як повідомлялося, на Миколаївщині представили сувенірну лінійку, ключовим елементом якої став таврійський розпис, що покликана популяризувати регіон як туристичний.