Радянський автопром був вельми специфічним явищем. Машини в СРСР відрізнялися від сучасних не лише формою та характеристиками, а й колірною гамою.
На старих світлинах не рідко можна побачити автівки, що пофарбовані одразу в два кольори. OBOZ.UA зібрав інформацію та дізнався, звідки пішла така модна тенденція.
Як не дивно, двоколірні автівки – це далеко не винахід СРСР. Ще в 1920-х роках перші з них з’явилися в Америці. Схема фарбування була приблизно однакова. Верхню частину кузова та крила робили чорними, а середню частину машини фарбували або світлою, або яскравою фарбою.
Згодом цю моду підхопили і деякі європейські компанії, а ще через деякий час СРСР.
Двоколірні авто в СРСР
Вперше в СРСР автівку пофарбували у два кольори у 1935 році. Це був ювілейний 100-тисячний ГАЗ-А. Однак тоді це був одиничний зразково-показовий випадок.
Широко підхоплювати закордонну моду почали лише в 1950-х роках, коли СРСР заявив про прагнення "наздогнати і перегнати Америку".
У 1956 році першою серійною двоколірною радянською машиною стала "Волга" ГАЗ-М21. Двоколірними зробили й такі моделі, як "Чайка" ГАЗ-13 та навіть лімузини ЗІЛ-111, однак не серійно, бо урядовим автомобілям належить бути чорними.
Фарбувати "Волги" у два кольори планували передусім саме на експорт. Однак він був відносно невеликим, тому покращувати авто та масово впроваджувати молдинги для спрощення процесу фарбування та приховання лінії переходу між фарбами не стали.
А ось "Москвич" таки отримав бічний хромований молдинг. Двоколірні машини мали попит на закордонних ринках. Наприкінці 1950-х та на початку 1960-х років до 60 % "Москвичів" продавалися за кордоном.
Цікаво, що як прототипи існували навіть двоколірні "Запорожці" ЗАЗ-965. Однак витрачати час та фарбу на найдешевшу радянську машину сенсу не було, тому серійного виробництва не передбачалося.
А вже на початку 1960-х мода на двоколірні автівки почали виходити з моди.
Нова мода
Попри те, що мода пройшла, деякі фірми продовжували робити автомобілі з контрастними дахами, при чому ще й з вініловим покриттям. У 1970 роках так почали робити і в СРСР. Деякі автовласники самостійно фарбували дахи "Москвичів", "Жигулів", а іноді і "Волг" в чорний колір.
Однак радянські заводи так і не почали масово випускати моделі з контрастними дахами, навіть для експорту. Вважалося, що кому потрібно, той пофарбує самостійно, тому закордонні дилери, дотримуючись нової моди, самі почали робити топові версії радянських "Москвичів" та "Жигулів".
Раніше OBOZ.UA розповідав про те, чому в СРСР не можна було купити вантажівку і мікроавтобус.
Підписуйтесь на канали OBOZ.UA в Telegram і Viber, щоб бути в курсі останніх подій.