Усе розпочинається з надзвичайно ввічливого вітання. Так, DS 4 особливим чином вітається зі своїм щасливим власником, і це зовсім не схоже на сухе клацання центрального замка та моргання вогнів поворотів – максимум, на який здатна абсолютна більшість інших автівок. Ну, хіба що розкладуть ще бічні дзеркала.
TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ
Текст та фото: Микола Захаренков
А DS 4 вітається геть інакше! Звісно, він теж розкладає дзеркала, адже вони стануть вам у пригоді. Втім, у випадку DS 4 це не основний номер, а лише частина справжнісінького Дійства. Бо одночасно по його довжелезним денним ходовим вогням пробігає двокольорова блискавка – спочатку біла, потім помаранчева.
Десь глибоко в надрах фар спалахують фіолетові іскри, що дивним чином відбиваються у хромованих кутах фар DS Matrix LED Vision. А з боковин кузова назустріч вашим рукам висуваються дверні ручки. Певно, крос-купе DS 4 щиро радий вас бачити! Привітайтесь і ви з унікальним автомобілем на власному тест-драйві.
Схожий рівень уваги та пошани зазвичай можна очікувати від значно більших та дорожчих авто преміум-класу, та й то не від усіх. А DS 4 відносно недорогий (його ціна стартує з 1 331 100 грн) і не такий вже й великий: довжина становить 4400 мм, ширина без дзеркал – 1866 мм, колісна база – 2675 мм, а висота – 1470 мм. Незвично?
Так! Але якщо розібратися, то й не дивно, адже DS 4 сам по собі цілком незвичайний автомобіль. З одного боку, це хетч, але збільшений кліренс та захисні накладки на боковинах, які разом з релінгами запропоновані в комплектації Trocadero Cross, додають йому кросоверної практичності. Власне, він і був спроєктований для переосмислення базових принципів класу С-Premium, орієнтований на сегмент Hatch Classic Premium та водночас на перспективний напрямок New C SUV Cross Coupe.
Переплутати родовід DS 4 неможливо, як неможливо сумніватися, де у світі випікають найкращі круасани. Звісно ж, автівка з таким незвичним оформленням боковин кузова, грані на яких розходяться одна від одної під неймовірними кутами, могла народитися лише у Франції. Але це не єдиний натяк на країну походження фантастичної моделі. Якщо придивитися до неї, то геть усюди можна побачити… піраміду! Яка, немов у гостросюжетному романі «Код да Вінчі», неодмінно приведе вас до Лувру. Так, прозорий натяк на один із найвідоміших символів Франції та Парижа можна прочитати майже скрізь: у візерунку радіаторної решітки, у логотипі на капоті, у малюнку задніх ліхтарів…
До речі, DS 4 обладнано повністю світлодіодними задніми ліхтарями, що мають неповторний вишуканий дизайн, який поєднує в собі декілька рядів сріблясто-червоних пірамідок та дві світлодіодні смужки. Останні виглядають немов єдине ціле, хоча насправді складаються з сорока світлодіодів, різна частина яких має різний функціонал.
Наприклад, якщо верхня цілком відповідає за покажчик поворотів, то нижня приховує в собі стоп-сигнали, вогні заднього ходу та протитуманні елементи. А знизу смужок, ніби дорогоцінне каміння, сяють сріблясто-червоним ті самі пірамідки, про які ми вже згадували, але із задоволенням згадаємо ще раз, адже виглядає це дійсно класно. Побачити таку оптику можна тільки на DS, вона є невіддільною частиною унікального дизайнерського автографа бренду.
А ось вам ще одна унікальна річ – скляна шерографія на задньому склі у вигляді тих самих пірамідок. Цей масштабований візерунок підкреслює та посилює ефект сприйняття задніх ліхтарів. Малюнок поставляється разом із затемненим заднім склом і зовсім не обмежує оглядовість для водія.
Але якщо зазирнете в салон, то пірамідальних символів побачите ще більше. Вони тут скрізь: на декоративній вставці на консолі, на клавішах та перемикачах, на кермі, навіть на панелі приладів!
І це не лише черговий художній натяк на Лувр. Це водночас яскраве свідоцтво просто неймовірної уваги до деталей, яким по праву може пишатися DS 4. Адже буквально кожна клавіша – як витвір мистецтва, створений майстерними ювелірами. Знайти схожий рівень деталювання в інших моделях цього і навіть вищого класу просто неможливо. І ніяких вам наліпок «під метал» чи «під дерево» – лише оригінальні матеріали!
Але дива на цьому не закінчуються, адже деякі клавіші на позір взагалі здаються декоративними елементами, і лише прискіпливий погляд виявляє, що вони функціональні. Це стосується насамперед центрального блока кнопочок, що незвично розташовані – прямо посеред центральних повітропроводів! Таке розташування має подвійний ефект: з одного боку, клавіші виглядають як декорація, а з іншого – маскують ті самі повітропроводи. Адже, на думку дизайнерів DS 4, банальні чорні решітки посеред панелі приладів – це неестетично.
Втім, функціонал, знову ж таки, повністю збережено, передбачена можливість регулювати силу та напрям повітря. Таке оформлення центральної вентиляції на панелі приладів є цілком унікальним, тому навіть має свою фірмову назву – DS Air (Invisible Airvent).
Якщо вас зацікавило це втілення французької розкоші, обирайте ваш власний DS 4 на онлайн-складі бренду в Україні.
Але в салоні DS 4 можна насолоджуватись не лише зоровими, але й тактильними відчуттями. Крісла та кермо, тобто те, чого частіше за все торкається тіло та руки, оздоблено шкірою Nappa найвищої якості. Твердження про якість тут є цілком доречним та навіть аргументованим, адже тестова автівка пробігла вже понад двадцять тисяч кілометрів – а подивіться на ці сидіння! І ви побачите не лише дуже цікаве оформлення – наче ремінець для годинника, але й те, що виглядають сидіння так, начебто цей DS 4 тільки-но викотився з салону, хоча досить тривалий проміжок часу тут сиділи люди різної комплекції та ваги. Така перевірка часом – найкращий доказ найвищої якості не лише оздоблюваних матеріалів, але й самого процесу збирання DS 4.
За особливу атмосферу в салоні відповідає також контурне підсвічування, яке має 8 кольорів на вибір, а також преміальна аудіосистема Focal Electra, що включає в себе 14 динаміків, враховуючи сабвуфер. Завдяки цьому в поєднанні з масажними сидіннями, що мають сертифікацію AGR (інститут за здорову спину), ви відлітаєте на небо від насолоди під час водіння DS 4.
Про ювелірну майстерність виконання деталей салону можна розповідати ще довго, але краще побачити це на власні очі. Тому запрошуємо вас відвідати салони DS, а самі переходимо до нюансів систем керування DS 4.
Тут теж знайдеться привід для здивування. Перш за все, маємо відносно невеличкий цифровий кластер панелі приладів – усього 7 дюймів. Але саме про таких кажуть: малий, та завзятий! Головною особливістю кластера є можливість індивідуального налаштування за допомогою віджетів з нової інформаційно-розважальної системи авто – DS IRIS System. Вибір основних віджетів досить великий: від рівня палива і спідометра до лічильника обертів та індикатора передачі. Є ще й додаткові: навігація, функції безпеки, температура двигуна та навіть система нічного бачення, яка доступна як опція.
Обрати потрібний віджет можна навіть для великого проєкційного дисплея DS Extended Head Up Display, яким теж оснащено тестовий DS 4 у топовій комплектації Trocadero Cross. На особливостях комплектацій крос-купе ми зупинимося згодом, а поки зазначимо, що проєкція дозволяє вивести безпосередньо на рівень очей водія геть різні дані: від дорожніх знаків і налаштувань адаптивного круїз-контролю до музичної доріжки, яку слухає водій, та покажчиків навігаційної системи.
Вистачить лише одного погляду на той проєкційний дисплей, щоб зрозуміти, чому DS не бере участі у перегонах із конкурентами щодо розміру цифрового кластера панелі приладів. Навіщо концентруватися на ньому, якщо можна запропонувати водієві більш зручне джерело необхідної інформації? Бо все, що треба, можна прочитати нібито безпосередньо на дорозі, не відриваючи від неї погляду!
Центральний тачскрін-дисплей DS IRIS System (IVI high) уже має звичний для класу розмір – 10-дюймів та може потішити не лише чудовою графікою, швидким відкликом та бездротовими Apple CarPlay і Android Auto, але й дуже розсудливою системою керування.
Йдеться про незвичний цифровий контролер DS Smart Touch. Це 5-дюймовий екран, розташований на центральній консолі DS 4. Якщо притиснути до нього палець, то відкриється доступ до основних віджетів на центральному 10-дюймовому дисплеї, які також можна налаштувати під потреби водія. Це доволі зручно, адже не треба натискати кнопку Home (хоча вона теж передбачена) та шукати потрібну функцію в меню. Окрім того, контролер DS Smart Touch можна використовувати для системи навігації, просто малюючи на ньому літери географічної назви точки призначення, або для пошуку контакту з телефонної книги.
Але, здається, вже забагато «статичних» вражень – час перейти до драйва, адже в такт серцебиттю на консолі пульсує червоним сяйвом кнопка запуску двигуна! Власне, двигун для DS 4 Cross Coupe можна обирати, до того ж для будь-якої з двох наявних комплектацій, Performance Line та Trocadero Cross. У вашому розпорядженні вогняний бензиновий турбомотор 1,6 л (215 к.с., 300 Нм) та поміркований турбодизель 1,5 л (130 к.с. та також 300 Нм). Бензиновий двигун ми вже випробували під час тесту неймовірного Peugeot 408, а цього разу обрали DS 4 у максимальній комплектації Trocadero Cross з дизелем 1,5 л.
Тут треба зауважити, що навіть стартове оснащення Performance Line буде дуже багатим. Серед іншого, воно запропонує поперекову підтримку та підігрів передніх сидінь, дзеркала з підігрівом та автоскладанням, датчики світла та дощу, підігрів лобового скла та інноваційні матричні фари Matrix LED Vision, які поєднують поворотні модулі і матричне дальнє світло. Мультимедійна система IVI mid потішить сенсорним екраном 10’’ та бездротовими Apple CarPlay і Android Auto.
Також ви отримаєте чудовий набір електронних систем безпеки: від системи утримання у смузі руху Lane Keeping Assist та запобігання повторних зіткнень In Crash Breaking до системи інформування і рекомендації про обмеження швидкості та гальмування у міському циклі Automatic Advanced Emergency Breaking.
Комплектація Trocadero Cross радо доповнить цей список пакетом «Безпека 1», який для Performance Line є опційним. До нього входить адаптивний круїз-контроль Stop&Go, асистент утримання обраної позиції у смузі руху Lane Positioning Assist, система розпізнавання дорожніх знаків, система попередження про зіткнення та екстреного гальмування в місті Advanced Emergency Breaking System. Будуть також особливо цінні помічники на кшталт системи розпізнавання перешкоди позаду та моніторингу сліпих зон із функцією прогнозування. Остання функція дуже важлива, адже вона допомагає завчасно виявити перешкоду, що наближається до вас із великою швидкістю, та може уберегти, скажімо, від аварії за участі відчайдушних мотоциклістів.
Буквально з перших же кілометрів за кермом DS 4 звертаєш увагу на дуже помірковані налаштування геть усього: від зусилля на педалях до ступеня м’якості підвіски. Навіть складно повірити, що позаду тут відносно проста напівзалежна конструкція з торсіонною балкою. Адже DS 4 напрочуд спритно реагує на поворот керма, з одного боку, не завалюючись у повороті, а з іншого – забезпечуючи комфортне проходження дорожніх негараздів. При цьому в салоні панує тиша, що також трошки незвично для цього класу відносно невеликих авто.
Можливостей 130-сильного турбодизеля для цього автомобіля спорядженою масою 1417 кг, як на мене, цілком вистачає – він видає неабиякий крутний момент у 300 Нм, що особливо помітно при старті з місця. Нестачі потужності я не відчував, бо обираю поміркований стиль водіння. Хоча, звісно, показник споживання – 6-7 л у місті – тішить більше, аніж паспортні 12,4 секунди до сотні. Втім, нагадуємо, що для тих, кому вкрай важливий динамічний розгін, передбачено бензиновий турбодвигун 1,6 л, 215 конячок якого «вистрілюють» DS 4 до сотні за 8,9 секунди.
Тож обирайте свій DS 4 на власний смак. Але хоч би якому двигуну та комплектації ви віддасте перевагу, отримаєте без перебільшення унікальний для класу автомобіль, який буде тішити вас та оточуючих своїм неповторним стилем та увагою до деталей. Бо ви того варті!