Дослідження британських та американських вчених, опубліковане в Communications Psychology, виявило цікаві закономірності, що стоять за обманом в інтернеті.
Offline vs online
Інтернет відкрив нові можливості для обману та дезінформації: фішингові атаки, онлайн-знайомства, шахрайства та поширення фейкових новин. Ця тенденція погіршилася після пандемії та появи ШІ.
Тому науковці вирішили дізнатися, чому люди взагалі потрапляють в пастки брехні. У житті допомагає спостережливість: дізнатися неправду можна завдяки невербальним сигналам – голосу, погляду або позам тіла.
Проте в онлайн-середовищі це часто неможливо. Тому дослідники вирішили провести експеримент. Щоб з’ясувати, як люди реагують на брехню, науковці запросили онлайн-учасників до гри в карти.
Мета – виявити, чи здатні вони дурити людей, якщо мова йде про великі гроші. Крім того, вчені перевірили, як соціально-психологічні чинники впливають на сприйняття обману.
Результати експерименту
Спостереження за поведінкою гравців продемонструвало цікавий результат. Найбільш підозрілими до інших були люди, схильні до брехні, а довірливими навпаки – чесні і порядні.
Вчені підкреслюють, що такі висновки можуть бути корисними для розробки нових стратегій боротьби з онлайн-шахрайством і дезінформацією, а також для захисту особистих даних та коштів інтернет-користувачів.