Останнім часом у ТікТок та інших соцмережах один за одним з’являються ролики, на яких нібито українські чоловіки знімають себе на відео за кордоном на відпочинку та називають себе «ухилянтами». Як повідомили в Головному управлінні розвідки України, подібний контент швидко набирає перегляди та коментарі аудиторії.
Коментарі під відео є як схвальні, так і критичні, але через дискусії під цими роликами тільки просувають їх у тренди.
- Для подібного контенту одночасно були створені «народні» пісні, у текстах яких завжди простежується основний меседж ― вихваляння «ухилянтів». Синхронність появи численних пісень та відео, що «героїзують» чоловіків, які відмовляються стати на захист власної країни, анонімність їхніх авторів та просування цього контенту організованими групами ботів свідчить про цілеспрямовану ворожу пропагандистську кампанію, - зазначили в ГУР.
За даними розвідників, вказана ІПСО є класичною технологією розколу суспільства, коли з одного боку є «оборонці», а є «ухилянти». В ГУР додали, що мета таких дій ворога ― зірвати мобілізацію, збільшити напругу в суспільстві через внутрішнє протистояння.
- Пропаганда кремля не припиняє спроб підірвати українське суспільство зсередини, дискредитувати образ Захисників і Захисниць України, застосовуючи для цього будь-які методи. Закликаємо усіх критично ставитися до інформації, яка надходить з анонімних джерел і завжди памʼятати, що можливістю жити і зокрема споживати різноманітний контент у соцмережах ми завдячуємо лише Оборонцям України, - підсумували в ГУР.
- На початку квітня РФ активно поширювала серед мешканців Харкова фейкові повідомлення про можливу евакуацію із міста.
- У березні представник РНБО Андрій Коваленко заявив, що росіяни готують масштабну кампанію щодо дезінформації українців та дискредитації Збройних сил. Ворожі вкидання відбуватимуться на тлі спроби нового наступу влітку. Інформаційна ескалація прогнозується на травень-червень.