Microsoft зафіксувала російські операції з впливу на вибори в США
Компанія Microsoft заявила, що російські онлайн-кампанії для впливу на майбутні президентські вибори в США активізувалися за останні 45 днів, але повільнішими темпами, ніж на минулих виборах. Про це повідомляє Reuters.
Пов'язані з Росією акаунти поширюють контент, який “розколює” американську аудиторію, в тому числі з критикою американської підтримки для України.
Хоча російська активність, яку фіксує Microsoft, не така інтенсивна, як під час попередніх виборів, вона може посилитися в найближчі місяці, вважають дослідники компанії.
"Повідомлення щодо України - через традиційні ЗМІ та соціальні мережі, набрали обертів за останні два місяці завдяки поєднанню прихованих і відкритих кампаній від щонайменше 70 пов'язаних з Росією груп, які ми відстежуємо", - зазначили в Microsoft.
Найпродуктивніша з таких російських кампаній пов'язана з адміністрацією президента РФ. Інша кампанія спрямована на розміщення дезінформації в Інтернеті різними мовами, причому повідомлення зазвичай починаються з того, що нібито викривач або журналіст публікує контент на відеоканалі. Потім цей контент поширюється мережею веб-сайтів, серед яких DC Weekly, Miami Chronical і The Intel Drop.
"Зрештою, після того, як наратив циркулює в Інтернеті протягом декількох днів або тижнів, американська аудиторія повторює і репостить цю дезінформацію, ймовірно, не знаючи про її першоджерело", - зазначили в Microsoft.
Помітна активізація спостерігається в хакерських кампаніях російської групи Star Blizzard, або Cold River, зосередженої на атаках на західні аналітичні центри.
"Нинішня увага Star Blizzard до американських політичних діячів і політичних кіл може бути першою в серії хакерських кампаній, спрямованих на досягнення результатів Кремля в листопаді", - йдеться у повідомлені Microsoft.
Зловмисне використання штучного інтелекту, націлене на вибори в США, є основною проблемою, на яку вказують американські політичні оглядачі, але Microsoft виявила, що простіші цифрові фейки були поширеніші, ніж дипфейки. Також маніпуляції з аудіо мають більший вплив, ніж з відео, додали в компанії.
За словами Microsoft, рідко коли використання генеративного контенту ШІ досягало значного охоплення в соціальних мережах, і лише в кількох випадках такий контент справді вводив аудиторію в оману.
"Найпростіші маніпуляції, а не найскладніше застосування ШІ, швидше за все, стануть тими частинами контенту, які матимуть найбільший вплив", - зазначають дослідники.
Раніше американські спецслужби попереджали, що війна проти України не послабила бажання Кремля втрутитися у вибори в США 2024 року і посіяти розбрат у Сполучених Штатах.
Минулого року США оприлюднили доповідь розвідки про те, як РФ використовувала шпигунів, соціальні мережі та свої ЗМІ, щоб підірвати віру людей в чесність демократичних виборів у всьому світі, зокрема і вШтатах у 2020 році. Посадовці надіслали цей документ у понад 100 країн.