Про це в інтерв'ю The Guardian заявив міністр закордонних справ Швеції Тобіас Більстрьом, передає Укрінформ.
За його словами, близько половини всієї російської нафти, що транспортується морем, проходить через Балтійське море і води Данії. При цьому компанії часто працюють непрозоро і використовують міжнародні води, щоб уникнути перевірок. Цей нафтовий флот приносить величезні прибутки Росії для війни в обхід західних санкцій.
"Ми всі постраждаємо, якщо виникне серйозна проблема через зіткнення або витік нафти з одного з цих кораблів, які у багатьох випадках не придатні для мореплавства. Росію анітрохи не турбує той факт, що ці кораблі можуть спричинити серйозний екологічний хаос у морях", - сказав Більстрьом.
Він нагадав, що кожна держава, яка є членом Міжнародної морської організації, несе відповідальність за дотримання правил і положень ІМО і має право вимагати від капітана судна, яке не вважається придатним до плавання, вжити заходів перед виходом з порту. Однак деякі країни північної Європи бояться реакції Росії і не втручаються, щоб Москва не вважала, що Балтійське море стає власністю НАТО, перекриваючи доступ Росії до моря з Санкт-Петербурга та інших портів, зокрема з Калінінграда.
За словами Більстрьома, вступ Швеції і Фінляндії до НАТО змінив стратегічну ситуацію в Балтійському морі, оскільки Росія залишилася єдиною країною з балтійським узбережжям, яка не є членом Альянсу. Швеціявже зробила кроки щодо посилення шведської присутності на Готланді, сказав він.
Як повідомляв Укрінформ, глава польського уряду Дональд Туск заявив, що функціонування у Балтійському морі "тіньового флоту" Росії, який нелегально перевозить російську нафту, має бути припинено завдяки втручанню на рівні Єврокомісії.
Фото: EPA/UPG