/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F0332240eb3bde1e34ed1939c5ca1f381.jpg)
Соцмережі витісняють телебачення як джерело інформації
Про це під час презентації в Укрінформі щорічного дослідження «Індекс медіаграмотності української аудиторії» розповіла старша наукова співробітниця Інституту соціології НАН Марта Наумова.
«Основним джерелом отримання суспільно-політичної інформації є соціальні мережі і різні месенджери - Телеграм, Вотсап, Вайбер, а телебачення поступово втрачає свої позиції. Якщо говорити про «Єдиний телемарафон», то у 2022 році його дивилися 41% респондентів, то у 2023 році - тільки 31% опитаних», - розповіла Наумова.
За її словами, у віковій групі 18-65 років лише 32% опитаних відповіли, що дивилися телебачення останнього тижня, а головними джерелами інформації вказали соцмережі і месенджери.
«Ми досліджували і групу пенсіонерів. З’ясувалося, що у ній телебачення залишається ключовим джерелом інформації», - додала соціолог.
За її словами, згідно з отриманими результатами, медіаграмотність 3% українців є низькою, у 21 відсотка - нижча за середню, 62% респондентів мають вищий за середні рівень медіаграмотності і 14% - високий.
Кількісне дослідження «Індекс медіаграмотності української аудиторії» відбулось методом інтерв’ю «обличчя до обличчя» за допомогою планшета за стандартизованим опитувальником (CAPI). Обсяг вибірки склав 1200 респондентів - доросле населення України (18+). Польовий етап здійснено компанією New Image Marketing Group з 15 по 29 січня 2024 року.
Як повідомляв Укрінформ, торік частка тих, хто вважає формат телемарафону виправданим, знизилася з 58% до 41%.