MY.UAНовини
«Я відчував, що мільйони українців вийшли на сцену разом зі мною». Розмова з лавреатом премії «Оскар» Мстиславом Черновим
«Я відчував, що мільйони українців вийшли на сцену разом зі мною». Розмова з лавреатом премії «Оскар» Мстиславом Черновим

«Я відчував, що мільйони українців вийшли на сцену разом зі мною». Розмова з лавреатом премії «Оскар» Мстиславом Черновим

Режисер — про свій фільм-переможець «20 днів у Маріуполі», підготовку до прем’єр і конкурсу та свої відчуття після перемоги.

Наприкінці минулого тижня до Києва приїхав Мстислав Чернов — режисер документального фільму «20 днів у Маріуполі», вперше в історії українського кіно відзначеного преміями «Оскар» і BAFTA. Наступного дня після пресконференції на Центральному залізничному вокзалі Мстислав зустрівся в Київському будинку кінематографістів із представниками кіноспільноти та студентами творчих вишів. Подальший текст створений на основі запису цієї зустрічі та моєї більш ранньої розмови з режисером.

Продюсери сказали, що це занадто жорсткий матеріал

— Спочатку, власне, індустріальне питання. Призові перегони, промоція фільму на здобуття «Оскара» — можете описати цей механізм?

— Це важка послідовна робота, яка починається з прем’єри за рік до церемонії нагородження в Лос-Анджелесі. Саме прем’єра дуже важлива. Вибирається фестиваль, який має найбільше сенсу саме для цього фільму. Ми вибрали «Санденс», хоча й не знали, як відреагує публіка. Відкрию секрет: коли продюсери подивилися майже готову версію, вони сказали, що це занадто жорсткий матеріал, глядачі не підуть і, може, немає сенсу витрачати час на фестивалі. Думали просто показати по великих каналах і не йти фестивальним колом.

— То чому раптом «Санденс»?

— Бо ми вирішили, що цей фестиваль буде індикатором — чи захочуть нас дивитися. Тож відправили й отримали саме приз глядацьких симпатій. «Санденс» — чудовий фестиваль, аби починати оскарівські перегони. Правда, на ту мить ми не думали, що так далеко підемо. Узагалі, з такими фільмами це не повинно бути самоціллю. Головне в нашому випадку — залучити якомога більшу авдиторію. І в цьому проблема, бо ви можете зробити дуже класний, але важкий фільм, і його боятимуться показувати. До моменту, коли ми потрапили в шортлист «Оскара» — це 15 найкращих документальних картин — основні європейські канали нас не хотіли, казали, що фільм хороший, але ні. Тому такі офіційні досягнення важливі, щоб знайти авдиторію.

Тож усе почалося з «Санденсу». Після нього інші фестивалі відправили нам запрошення. Наступний вибір — де буде найкраща світова прем’єра, бо «Санденс» вважається прем’єрою суто американською.

— Мабуть, Каннський фестиваль?

— Канни вимагають повного ексклюзиву. Тож наступний великий крок — березневий «CPH: DOX» у Копенгагені, авторитетний документальний фестиваль, де багато оскарівських експертів. Вони спеціально туди приїздять. Фестивальний шлях є можливістю, особливо для продюсерів, які не мають великих бюджетів на промокампанії, показати фільм експертам, які через рік вирішуватимуть, кого нагороджувати.

— А які можливості вашої студії PBS Frontline щодо просування?

— Компанія PBS, яка допомагала нам зробити фільм, — це Public Broadcasting Service, тобто як наше Суспільне, а Frontline — студія документального кіно на PBS, і вони можуть збирати кошти хіба що через фандрайзинг. У них немає бюджетів на великі плакати, щоб повісити їх у Лос-Анджелесі, на рекламу в «Нью-Йорк таймс» на першій шпальті. Уся промокомпанія — це організація фестивальних і нефестивальних показів. Хтось у команді, зазвичай це я, приїжджає на покази й розповідає про кіно, знайомиться, налагоджує персональні контакти. Весь рік — інтенсивна робота, спілкування з експертами. Але це частина індустрії, тож ще й корисно, тому що ти зустрічаєш продюсерів, інших режисерів, акторів тощо.

— Ви правда ані на мить не припускали, що здобудете статуетку?

— У нашій команді ніхто не вимовляв слово «Оскар» уголос до шортлиста. Розуміли, що є шанси, але вони явно більші в таких чудових фільмів, як «Американська симфонія» чи «Незмінний», зроблених Netflix та Apple. Я знаю цих режисерів. Вони дуже круті, й фільми хороші.

Хотілося зробити більше

— Як ви прийшли до рішення зробити фільм після всього, що побачили в Маріуполі?

— Коли ми вирвалися з оточення, то почувалися винними: адже зі знятого нами матеріалу було опубліковано лише 10%. Хотілося зробити більше, щоб люди не забули про Маріуполь; щоб страждання, через які пройшли містяни, ці масштабні руйнування були зрозумілі світові й залишилися в історії. Показати масштаб, показати контекст дуже важливо. Ми не бачимо контексту в новинах, коли дивимося сюжет на одну хвилину. Для цього і зробили фільм.

— А якщо трохи деталізувати процес?

— Я журналіст і репортер, але також письменник, документаліст. І як документаліст ти завжди тримаєш ідею, що десь може бути фільм. Як на мене, є два способи робити документальне кіно. Перший — те, що від тебе чекають великі компанії. Приходиш із проєктом, де все розписано, навіть фінал фільму. Але це не мій стиль. Я постійно шукаю теми, коли займаюся розслідуваннями чи просто говорю з людьми. Якщо бачу потенціал, то йду глибше. Ідея «20 днів…» виникла після бомбардування пологового будинку, коли стало зрозуміло, що це символічна історія уже не тільки про Маріуполь. Ви можете побачити, що після удару по пологовому стиль зйомки й монтажу змінюється, бо я перемикаюся на інший режим. З’являються герої, той же Володимир. Тому так: я шукаю, що може бути історією.

— «20 днів…» — це саме режисерська робота. Кардинально інший тип оповіді, ніж репортаж. Як вам дався такий фаховий перехід?

— Дався нелегко. Але я радий, що вийшло розповісти про те, що там коїлося, а ще допомогти глядачеві поставити собі запитання: «Що це означає? Чому це сталося?». Саме для того й потрібні моменти тиші у фільмі, щоб глядач мав змогу зупинитися, видихнути й подумати.

— Досвід написання роману «Часи сновидінь» придався вам, аби вибудувати весь сюжет?

— Так, безумовно, завдяки цьому я зміг добре прописати великі частини оповіді й загалом надати цілісності всій історії.

Ми спілкуємося з людьми не як із жертвами

— Ви казали, що ваш стиль — це говорити з людьми. То як, на вашу думку, потрібно спілкуватися з героями?

— Треба зрозуміти, що саме ви робите: документалістику, репортаж чи розслідування. Важливо тримати фокус на тому, що є філософською темою фільму. Коли у вас є та сама глибинна історія, це допомагає розмовляти з людьми. «20 днів у Маріуполі» — грубо кажучи, фільм на дві основні теми: сім’я та журналістика. У мене понад сотню інтерв’ю записано, і коли я вибираю, то беру не те, що красивіше, а те, що відповідає темі, яку намагаюся розкрити. У цьому документальне кіно дуже схоже на ігрове й на літературу.

Голова Національної спілки кінематографістів Сергій Борденюк та Мстислав Чернов

— Як воєнний кореспондент ви зустрічаєтеся з жорстокістю. Чи для вас існує взагалі межа між цинізмом і людськістю під час зйомок?

— Те, що ви можете показати, вирішується на монтажі. Звичайно, коли знімаєте людей у стані кризи, травми, то повинні тримати дистанцію, не вдиратися в їхній простір, ставитися з повагою. Потім, після зйомки, звичайно, ви підходите, продовжуєте контактувати з ними. Основа процесу — це повага до людей. Ми спілкуємося з людьми не як із жертвами.

— Що ви ніколи не стали б знімати?

— Знімати треба все. Це критично важливо, бо ви не можете нічого планувати в момент кризи. Інше питання — публікувати це чи ні. Коли людина просить не знімати, то тут усе зрозуміло, але коли йдеться про якісь події, то я знімаю все, а потім уже як автор вирішую, що публікувати. Є події, які треба зафіксувати навіть не для публікації, а для того, щоб це було доказом злочинів, порушень прав людини. У зйомки багато інших функцій, ніж просто інформування.

— Та все ж трапляються моменти, коли ви припиняєте зйомку?

— Коли людина потребує твоєї допомоги й нема нікого, хто цю допомогу міг би надати, то кидаєш камеру і допомагаєш. В інші моменти вмикається документаліст: «Записуй усе, потім вирішиш, показувати чи ні». Перший, мабуть, випадок, коли я опинився перед таким вибором, — коли росіяни збили літак рейсу МН17. Ми приїхали дуже швидко, через пів години. Усе ще горіло, розкидані тіла дітей, дорослих. Дуже важка картина. Левова частка того, що було знято в той день, лишилося в архіві. Може, зараз, якби я робив документальний фільм, більше кадрів потрапило б у нього, але не в новини.

Погрози почалися вже після Маріуполя

— Що ви відчували, коли того вечора в Лос-Анджелесі оголосили ваш фільм?

— Мені було дуже добре на серці. Я відчував, що мільйони українців вийшли на сцену разом зі мною. Це більше, ніж досягнення моєї команди чи української кіноіндустрії. Це відчувалося як досягнення України. У такі важкі часи кожна перемога надає сил. Це мене надихало, і я просто був щасливий, що в змозі подарувати комусь цю надію, а ця підтримка мільйонів людей мені теж дарує надію. Хоча, звісно, коли сидиш там у залі й не знаєш, чи в тебе є шанси, то думаєш: «Так, якщо зараз не виграю, то вся країна на мене злитиметься» (сміється).

— Як це — прокинутися популярним? Чи ви стикалися з негативними проявами цього?

— Погрози. Це негативні прояви. Але вони почалися вже після Маріуполя і не закінчувалися. Надходять щоразу, коли я з’являюся в публічному просторі й про це пишуть медіа. Коли я виступав у Європейському парламенті. Після «Оскара» багато було погроз. Є й інші нюанси, про які не можу зараз казати. Важко пересуватися, важко забезпечувати й безпеку зйомки, й безпеку близьких, скажімо так.

Я не скажу, що прокинувся популярним, тому що роблю свою роботу вже давно і в журналістських колах мене знають. Це просто в кіноколах про мене більше дізнаються зараз. І то дехто вважає, що я не кінематографіст, радше репортер. Але про це ми потім можемо поговорити.

— Чи вважаєте ви «Оскар» своїм персональним головним досягненням?

— Це досягнення, оскільки фільм подивилися люди, які нічого не чули про Україну чи не хотіли чути. Досягнення — у можливості показати фільм ширшій авдиторії. Дуже важко запрошувати людей, які живуть у комфортних умовах, піти в кінотеатр чи увімкнути навіть ютуб, аби на дві години опинитися в зоні бойових дій. «Оскар» важливий, щоб достукатися саме до цих глядачів.

Достатньо говорити універсальною мовою

— Чи призвів успіх фільму до політичних змін?

— На жаль, такого ефекту від фільму я поки не бачу. Скажімо так: частиною того, як ми подавали фільм міжнародній авдиторії, була саме відмова від політичного меседжу, намагання перевести історію в універсальний людський вимір. Актуальні сенси додають глядачі. Моє завдання як режисера було зробити фільм, на який чи то політик, чи то простий американець або українець зміг би спроєктувати своє бачення світу. Я хотів дати універсальну історію, яку можна інтерпретувати політично, але прагнув залишити якомога менше можливостей для неправдивої інтерпретації подій.

Коли ви робите фільм, то маєте можливість додати контекст, щоб люди без зайвих слів зрозуміли, що відбувається. Зокрема, наприкінці першого акту «20 днів…» є певний відеоряд, де я кажу: «Пропаганда перевертає все з ніг на голову». В оригіналі сценарію були слова «російська пропаганда перевертає все з ніг на голову», але насправді цей додаток і не потрібен, розумієте? Достатньо говорити універсальною мовою, щоб ці сенси самі знайшли місце. Дати глядачам можливість інтерпретації, не інтерпретувати нічого за них. Це мене веде до другого моменту. Однією з головних засад фільму була перспектива.

— Що ви маєте на увазі?

— Персональні історії найсильніші. У першій версії «20 днів…» ми говорили про 2014 рік, про Крим, що сталося з лікарями, з іншими героями. Багато кадрів, знятих не мною, багато додаткових інтерв’ю. Дуже широкий контекст, але він не працював. Спрацювало, коли ми звузили перспективу й розказали історію від першої особи. Візуально вибрали стиль, який дає відчуття перебування прямо в Маріуполі. Звуження перспективи вкрай важливе зараз, тому що дуже багато інформаційного шуму, багато фільмів, які намагаються розповісти всім про все. І це заважає.

Світ чекає більше українського кінематографа

— Як ви все ж думаєте: тема війни допомогла вам виграти «Оскар»?

— Звичайно, актуальність має значення. Але на «Оскар» за останні десять років було номіновано 6 фільмів про війну. Можливо, актуальність історії важлива, щоб фільм подивилися експерти, але цього точно недостатньо для перемоги. За документальний шортлист голосують тільки документальні експерти. Але коли фільм потрапляє в номінацію, то право голосу вже мають усі члени Кіноакадемії. Це тисячі людей, які могли й не чути про Україну, які перебувають у класних, крутих, але своїх бульбашках. Плюс уже відбувалася Газа. Тож актуальності недостатньо. Я не кажу, що «20 днів…» таке хороше кіно. Я маю на увазі, що, коли ви робите документальний фільм, важливо робити його за всіма правилами й традиціями міжнародного кінематографа.

— Ви це зрозуміли вже під час роботи над «20 днями…»?

— Ні, я просто вчився на цій традиції, вивчав кіно за голлівудськими, класичними зразками. Тобто я підходжу до структури, до вибору теми документального кіно так, якби я знімав ігровий фільм.

— Що вас надихало при цьому?

— Просто є теми, які неможливо розказати репортажем. Тому коли ти бачиш, що історія вимагає документального формату, то це не натхнення, а майже технічна необхідність, надто зараз, коли ми працюємо з різними медіумами. Я не просто так постійно кажу — література, фотографія, кіно, документальне, ігрове. Ми — покоління кінематографістів, які працюватимуть із віртуальною реальністю, які даватимуть глядачу можливість вибирати, куди йде ваша історія. І нам треба вміти вибирати правильний медіум. Обравши медіум, ви вибираєте візуальну мову, яка допомагає розказати історію. «20 днів…» виглядає як те, що ми називаємо raw visual language, — візуальна мова без художніх втручань. Це режисерський вибір, і він потрібен саме для цієї історії, коли важливо взяти глядача й провести його через 20 днів так, щоб він не відвернувся.

— Як ви реагуєте на те, коли, як ви зауважили, деякі кінематографісти ставляться до вас як сторонньої людини?

— Ця розмова набагато довша, ніж існування «20 днів…»: кого можна вважати митцем, справжнім режисером. Насправді в цьому діалозі народжується унікальний голос українського кінематографа. І світ цього чекає. Він чекає більше унікального українського кінематографа, який, до речі, буде не тільки про війну. Багато продюсерів, з якими я зараз спілкуюся, постійно мене запитують: «А що ще? Які є ще теми, пов’язані з Україною? Про що можна ще поговорити?»

Виживання — це теж технічна проблема

— Які у вас були найважчі випробування під час зйомок?

— Як не парадоксально — це технічні питання: картки, заряд батарейок, брак пам’яті на жорстких дисках. Деякі сцени треба було готувати й відправляти прямо на ходу. І виживання — теж технічна проблема. Це важко. А ще — згодом — заспокоїти твою монтажерку. Я ніколи не бачив, щоб монтажерка так багато плакала. Тобто психологічна підтримка команди вже на монтажі.

— Чи доводилися вам відмовлятися від якихось жорстоких сцен з огляду на те, що прокатники цього не сприймуть?

— Є дуже тяжкі кадри, які я спочатку хотів поставити. Але ми вирішили не робити цього, і не тому, що продюсери сказали.

— А чому?

— По-перше, знову ж — повага до жертв. І, по-друге, як я казав, була вибрана тема сім’ї. І щоб розповісти, як деструктивно впливає війна на сім’ю, як це — втрачати дитину, свій дім, — того, що ми показали, було достатньо. Не треба бити постійно в одну й ту ж саму точку. Це може відштовхнути глядача емоційно.

Вибір робиться на монтажі. Це складний вибір, і режисер у цьому сенсі не найкраща людина. Монтажер і хороші продюсери — їхній погляд допомагає.

— В одному інтерв’ю ви сказали, що більшість написаного для фільму так і не потрапило на екран. Чи було в тому відсіяному матеріалі щось, що ви хотіли б таки згодом показати?

— Те, що ви процитували, я говорив радше про текст, написаний для фільму. Це мої щоденники, статті. Багато з того ми пробували поставити. Продюсери навіть вимагали більше пояснень, більше слів. Пам’ятаю, лишався тиждень до подачі на «Санденс». Монтаж у розпалі. Ми вже навіть живемо в цій маленькій монтажній кімнаті з монтажеркою, в нас там спальники лежать. І ось приходять коментарі від продюсерів. Вони подивилися попередню версію й попросили додати контекст. Це шефпродюсери, коментарі яких ти не можеш ігнорувати. До речі, буває так, що отримаєш коментар, думаєш, що це дурня, але таки зробиш і думаєш: «О, це працює!» Тож записали на доріжку все, що вони хотіли. Передивилися — а фільм розвалився. Ми в шоку. Вийшли з монтажеркою з офісу і просто ходили містом, пили каву, розмовляли про щось не пов’язане з кіно. Наступного дня в монтажній я кажу: «Слухай, половину всього, що у нас є на цій доріжці, убивай». Вона відповідає: «Я не можу піти на це». Я кажу: «Добре, не вбивай, а перемісти на невидиму доріжку, щоб я цього не бачив» (сміється). Тож ми це зробили, і воно знову запрацювало, тому що візуальна інформація для глядача важливіша, ніж слова. Там були якісь хороші філософські думки, але це не ввійшло саме тому, що воно зруйнувало б цілісність фільму.

— А що продюсери?

— Казали, що треба повернути. Ми відповіли: «Давайте так — у нас уже немає часу вирішити, ми відправимо це на фестиваль і потім, коли вже другу версію монтуватимемо, усе повернемо». Через місяць до нас звертаються з «Санденсу»: фантастичний фільм, хочемо його показати, і ми такі, кажемо продюсерами: «Ну як?» — «Залишайте!» (сміється).

— Коли ви вже поїхали з Маріуполя, стався авіаудар по театру. Чи думали ви ввести у фільм цей сюжет?

— Драмтеатр і «Азовсталь» — події, про які мені дуже хотілося розказати, але я їх не бачив на власні очі. Ми вже вибрали стиль розмови з глядачем. Питання було: що саме допоможе нам, не говорячи про Драмтеатр й «Азовсталь», показати, що трагедія продовжувалася? Виходом став один кадр із цифрою «86». Ми мали титри, в яких розповідалося про події після нашого від’їзду. Але ми вирішили прибрати все, щоб глядач побачив одну цифру. Після всього він усвідомлює, що облога закінчилася на 86-й день. І цього достатньо, щоб у голові розірвалася бомба: якщо 20 днів — це те, що вони пережили, то що таке 86? І все, більше нічого не потрібно.

Зупинятися не можна

— Коли вам ставало страшно, що ви робили?

— Знімав далі… Я не знаю, як іще впоратися зі страхом. Просто знімати й усе. Не те щоб місія... Журналіст бере на себе обов’язок — інформувати людей про те, що відбувається. Люди в Маріуполі підходили й просили: «Будь ласка, знімайте. Покажіть це світу», «Зніміть мене, бо не можу зв’язатися зі своїми близькими, а так вони мене побачать». Лікарі казали: «Зніміть це й покажіть Путіну». Це все допомагало продовжувати працювати, навіть коли було страшно.

— Що змінилося у вас усередині після пережитого?

— Щоб зрозуміти, що саме змінилося, мені треба зупинитися. Я стараюся не зупинятися не тільки тому, що йде війна, а ще й тому, що коли зупинишся, то доведеться побачити все знову, а ще не час. І ми навіть не можемо зрозуміти до кінця, як змінилася наша країна, як змінилося наше суспільство. На аналіз нема часу.

— Та все ж маєте якісь свої способи перетравити психологічно все побачене?

— Те, що я відчуваю, ні в яке порівняння не йде з трагедіями, які пережили люди, про яких ми розповідаємо. Буде час, тоді подумаємо про це. Робота допомагає опрацьовувати травматичні події. І все ж таки ви всі працюватимете в тому чи тому сенсі з травматичними подіями просто тому, що ми живемо в країні, на яку напали, де йде жорстока війна. Тому травма неминуча, і дуже-дуже важливо турбуватися про своє ментальне здоров’я. Ми не зможемо адекватно говорити з глядачем, якщо ми не здорові психологічно. То зробіть це своїм пріоритетом, будь ласка.

— Про що б ви зараз хотіли знімати?

— Мені зараз приходить багато пропозицій від продюсерів, і майже всі про Україну, але не всі про бойові дії. Продюсери шукають історії, де є надія. Це може бути важка тема, але її мета — пошук надії, і ці теми мені цікаві. Дуже багато темряви в мене на душі, у нас усіх. І ця темрява, здається, не дає тобі далі працювати, але, насправді, після всього, що ми бачили, — це не дає тобі зволікати. Може, тут є щось від психологічної травми, коли тобі здається, що ти зробив недостатньо, що треба робити ще, ще.

Тому проблем з мотивацією немає, але, знову ж, треба шукати теми, актуальні надалі. І це не завжди про війну. Я знімав і про клімат, і про європейську кризу біженців, і про революції, і про війну в Афганістані, Іраку, Сирії. Я пишу кілька сценаріїв ігрового кіно, не пов’язаних з Україною, я їх писав і до початку війни. Це все мені цікаво, але зараз моє серце тут, і документальне кіно я робитиму в Україні, поки це потрібно.

Фото: Дмитро Десятерик, для «Детектора медіа»

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
У Львові на 92 році життя помер радянський політв’язень Іван Мігус
Комсомольская правда
2024-11-25T15:43:37Z
Окупанти вдруге за день вдарили по Одещині ракетою
24tv
2024-11-25T15:36:42Z
Синоптики попередили киян про негоду, оголошено І рівень небезпеки
Комсомольская правда
2024-11-25T15:34:18Z
Тролейбуси №12, 18 і 40 тимчасово змінять маршрути
Мій Харків
2024-11-25T15:31:40Z
На фронті загинув журналіст із Луганська Андрій Бучак
УкраинФорм
2024-11-25T15:21:16Z
У вівторок трамвай №27 тимчасово змінить маршрут
Мій Харків
2024-11-25T15:16:53Z
Один з бійців завів по рації до росіян: Максим Буткевич розповів, як потрапив у полон
24tv
2024-11-25T15:15:29Z
Росіяни "полюють" на українську молодь в Маріуполі
24tv
2024-11-25T15:15:09Z
У Лозовій будують укриття для 500 школярів – Синєгубов
Мій Харків
2024-11-25T15:13:45Z
Прем’єр Румунії подав у відставку з поста лідера партії після провалу на виборах
Европейская правда
2024-11-25T15:43:19Z
"США тиснуть і на РФ, і на Україну": Снєгирьов сказав, як може завершитися війна
GlavRed
2024-11-25T15:42:58Z
На це витрачаються мільярди доларів: наскільки реально фізично ліквідувати Путіна
24tv
2024-11-25T15:39:57Z
Рішення МСЕК про інвалідність перевірять майже у 1700 посадовців - МОЗ
УкраинФорм
2024-11-25T15:39:12Z
Топгенерал НАТО закликав уряди збільшити витрати на оборону до 3% від ВВП
Европейская правда
2024-11-25T15:31:54Z
Італія та Японія підписали угоду про оборонну співпрацю
УкраинФорм
2024-11-25T15:30:19Z
Удар ракетами ATACMS по військовому аеродрому РФ: розкрито нові деталі
GlavRed
2024-11-25T15:27:57Z
США умивають руки: чому Байден дозволив Україні бити ATACMS по РФ - Снєгирьов
GlavRed
2024-11-25T15:27:47Z
Україна могла втратити літак МіГ-29 просто на аеродромі – Forbes
TSN
2024-11-25T15:21:52Z
MONATIK – "Назавжди" та Volodymyr Dantes – "Руда вода" - 10 і 9 місця чарту FM-TV минулого тижня.
FM-TV
2024-11-25T15:39:06Z
Видатна українка: хто така Варвара Каринська, яка одягала Голлівуд та отримала "Оскар"
24tv
2024-11-25T15:33:33Z
Місячний календар стрижок на грудень 2024 року: коли ідеальний час для зміни зачіски
TSN
2024-11-25T15:27:48Z
Після останнього концерту: Адель зі сльозами на очах пішла зі сцени
24tv
2024-11-25T15:18:52Z
В Україні назвали цьогорічного лауреата премії імені Григорія Кочури
УкраинФорм
2024-11-25T15:15:40Z
Як одягнутись на Новий рік 2025?
Фокус
2024-11-25T15:06:23Z
Не лише "Дві сестри": 3 топові українські серіали з Дар’єю Петрожицькою
24tv
2024-11-25T14:48:34Z
Зейн Малік зворушливо вшанував пам'ять Ліама Пейна на концерті: "Люблю тебе, брате"
24tv
2024-11-25T14:33:43Z
Старший син Ірини Білик вперше за тривалий час вийшов на зв'язок: де зараз 25-річний Гліб Оверчук
TSN
2024-11-25T14:09:20Z
Як зробити так, щоб взуття не промокало: корисні поради для зимової пори
GlavRed
2024-11-25T15:27:08Z
Стовбурові клітини, вирощені в космосі, мають несподівану перевагу
24tv
2024-11-25T15:03:41Z
Ця реформа МСЕК нічого не змінить, – активіст пояснив абсурдність змін, анонсованих у МОЗ
24tv
2024-11-25T14:48:15Z
Що робити, коли не вдається завагітніти: поради гінекологиня
24tv
2024-11-25T14:12:17Z
Як помити вікна до блиску, щоб не було розводів: несподівані лайфхаки
24tv
2024-11-25T13:18:28Z
Чому кава корисна для здоров'я: основні причини
TSN
2024-11-25T13:06:26Z
Хвороба Альцгеймера насправді може не бути хворобою мозку
Portaltele
2024-11-25T12:52:59Z
Чи допомагають вилікувати ангіну спреї для горла
24tv
2024-11-25T12:06:22Z
Користуйтесь сезоном на повну: 5 причин щодня їсти мандарини
Знай
2024-11-25T11:51:34Z
Вінісіус – після травми: Божевільний календар
Football.ua
2024-11-25T15:42:26Z
ПСВ – Шахтар: де дивитися і ставки букмекерів на матч Ліги чемпіонів
TSN
2024-11-25T15:42:12Z
Скандал в українському футболі: делегата УАФ відсторонили за "смішний" хабар
24tv
2024-11-25T15:33:23Z
Матчі тижня: єврокубки заходять за екватор, Der Klassiker і кузня чемпіонів на Енфілді
Football.ua
2024-11-25T15:16:44Z
Лукас Тейлор, Пайшао та Крушинський гратимуть із перших хвилин проти Зорі
Football.ua
2024-11-25T15:02:19Z
Величезна втрата для Реала: суперзірка "вершкових" пропустить важливі матчі
24tv
2024-11-25T15:00:07Z
Українки здобули історичне "срібло" Кубка світу з фехтування в командній рапірі
TSN
2024-11-25T14:33:24Z
ПСВ та «Шахтар» у Лізі чемпіонів УЄФА розсудять швейцарці
УкраинФорм
2024-11-25T14:06:43Z
Ліверпуль веде переговори про продовження контракту Салаха з його агентом
Football.ua
2024-11-25T13:58:15Z
АЗС показали ціни на бензин, дизель та автогаз на Київщині на початку тижня: де паливо дорожче
Хвиля
2024-11-25T15:42:04Z
Зеленський провів Ставку: ключова тема - енергетика та її захист
УкраинФорм
2024-11-25T15:36:47Z
Reuters: Австрія конфіскувала російський газ на 230 млн євро
Европейская правда
2024-11-25T15:27:57Z
Клієнтка ПриватБанку в одну мить втратила весь депозит: банк відмовився допомогти
Политека
2024-11-25T15:27:52Z
У Єврокомісії кажуть, що імпортований з Азербайджану газ не може бути російським
Европейская правда
2024-11-25T15:24:56Z
Трамп може спровокувати потужний обвал низки валют, – Bank of America
24tv
2024-11-25T15:21:13Z
В Україні скоротилося поголів’я корів
AgroNews
2024-11-25T15:19:34Z
Тринадцята зарплата: хто та за яких умов може отримати гроші
24tv
2024-11-25T15:15:55Z
Фонд держмайна за тиждень залучив на приватизаційних аукціонах ₴10,43 мільйона
УкраинФорм
2024-11-25T15:09:31Z
На Сумщині внаслідок російської атаки загинула відома поетеса
TSN
2024-11-25T15:43:14Z
Двісті бронемашин: МОУ уклало з приватним виробником перші контракти під держгарантії на 4,4 мільярда
УкраинФорм
2024-11-25T15:39:40Z
Прийде нещастя: що не можна робити 26 листопада - прикмети
GlavRed
2024-11-25T15:39:21Z
Загроза наступу у Запорізькій області: чи дійде ворог до Запоріжжя або Дніпра – Жорін відповів
TSN
2024-11-25T15:39:07Z
Інна Мірошниченко вперше розповіла про батьків її прийомної доньки
Комсомольская правда
2024-11-25T15:36:07Z
Не мовчіть: куди звертатися дитині, яка стикнулася з булінгом та насильством у школі
24tv
2024-11-25T15:33:47Z
Розвідники показали дрони, якими ГУР атакує військові об’єкти агресора
Украина Криминальная
2024-11-25T15:31:29Z
В Україні почав роботу єдиний держреєстр домашніх тварин
ГЛАВКОМ NET
2024-11-25T15:30:14Z
Чи готові навчальні заклади до морозів: оголосили теплові норми для шкіл та дитячих садків
Знай
2024-11-25T15:30:00Z
В місті Ізюм чоловік викрав алюмінієві плити з прізвищами загиблих в роки Другої світової війни: йому повідомили про підозру
Мій Харків
2024-11-25T15:43:42Z
Три благодійні фонди продали понад 700 авто, які ввезли під виглядом допомоги для ЗСУ
УкраинФорм
2024-11-25T15:42:25Z
На Закарпатті врятували чоловіків, які застрягли в крижаній Тисі
1News
2024-11-25T15:39:27Z
У Запоріжжі викрито лікарів, які за хабарі забезпечували оформлення фейкової інвалідності ухилянтам
Украина Криминальная
2024-11-25T15:36:37Z
Хабар не допоміг. Начальнику служби відновлення Чернігівщини Роману Сміяненко готують Підозру
360ua.news
2024-11-25T15:30:29Z
Працівники одеського ТЦК на блокпостах вимагали гроші у чоловіків
1News
2024-11-25T15:30:01Z
Щонайменше вісім мігрантів потонули біля грецького острова Самос
Европейская правда
2024-11-25T15:27:56Z
Хотіла отримати 1000 від президента: на Тернопільщині у жінки вкрали 84 тис. грн
InternetUA
2024-11-25T15:27:32Z
У Єгипті затонуло туристичне судно: понад 30 людей зникли безвісти
ГЛАВКОМ NET
2024-11-25T15:27:01Z
Печиво "Брязкальце": рецепт незвичайної та дуже красивої випічки до свят
Фокус
2024-11-25T15:36:57Z
Знадобиться сіль Епсома і пиво: лайфхак, що створить на вікнах ефект матового покриття та морозу
24tv
2024-11-25T15:30:13Z
9 речей, які не можна дарувати: яких подарунків варто уникати, згідно з етикетом
GlavRed
2024-11-25T15:27:55Z
Гороскоп на 2025 рік для Риб – усе буде добре за певних умов
24tv
2024-11-25T15:03:01Z
Чи викидати подушки з жовтими плямами: що з ними робити розповіла експертка
TSN
2024-11-25T14:51:30Z
Святковий салат із куркою та ананасом: дуже простий рецепт ефектної закуски
Фокус
2024-11-25T14:42:21Z
Навіщо восени закопувати лавровий лист у землю: результат точно вразить
24tv
2024-11-25T14:33:29Z
Як вибрати зоомагазин для вашого улюбленця
Детектор М
2024-11-25T14:10:11Z
Ще один відмінний рецепт для святкового столу: класичний салат "Дністер"
24tv
2024-11-25T13:54:34Z
Маленька помилка — великі втрати: як шахраї крадуть криптовалюту через орфографію
360ua.news
2024-11-25T15:33:31Z
На першому місці не Китай. Дослідники назвали країни-лідери у сфері розвитку штучного інтелекту
InternetUA
2024-11-25T15:31:32Z
Завдяки Baldur’s Gate 3 дохід Larian Studios зріс майже у 20 разів
ITC
2024-11-25T15:16:31Z
Apple планує вдосконалити Siri за допомогою ШІ в iOS 19
InternetUA
2024-11-25T15:16:11Z
Адреналін на колесах і за гральним столом: чому автомобілісти обирають онлайн-казино
Топ Жир
2024-11-25T15:09:10Z
Німецький розробник роботизованих систем відкриє офіс в Україні
InternetUA
2024-11-25T15:01:10Z
Експерти виявили суттєвий недолік у MacBook Pro з чипом M4 Pro
InternetUA
2024-11-25T14:46:28Z
Samsung випустить новий складний смартфон з трьома екранами
InternetUA
2024-11-25T14:32:21Z
Intel випередила Nvidia з AMD і першою анонсувала відеокарти нового покоління
InternetUA
2024-11-25T14:16:33Z
Kia EV9 GT 2025: Електричний сімейний автомобіль зі спортивним характером та потужністю понад 500 к.с
ITC
2024-11-25T15:16:34Z
Автомобілі Chery продаватимуть під відродженим брендом Ebro
AutoCentre
2024-11-25T15:07:19Z
ВАР відправила на фронт ще 18 автомобілів
Agravery
2024-11-25T14:52:01Z
Підтримка довговічности кліматичних систем автомобілів
Топ Жир
2024-11-25T14:51:56Z
Нові авто для будь-якого бюджету: пропозиції на AUTO.RIA
Топ Жир
2024-11-25T14:45:40Z
Стартувало виробництво Mercedes eActros 600
Portaltele
2024-11-25T13:52:14Z
Готуємо автомобіль до зими: важливі етапи та чому вони необхідні
AutoCentre
2024-11-25T13:49:42Z
Німці визначили найбільш та найменш надійні авто з пробігом віком до 13 років
Фокус
2024-11-25T13:30:09Z
Топ-3 кросовери, які служать понад 20 років
360ua.news
2024-11-25T13:09:20Z