Київські школярі стикаються із серйозними труднощами у розумінні навчального матеріалу через недостатнє володіння українською мовою.
Про це свідчать дані, отримані громадською організацією "Спільнамова" під час запровадження нової методики оцінки мовних навичок учнів молодших класів.
За словами засновника організації Андрія Ковальова, з січня 2024 року було розпочато моніторинг не лише активного словникового запасу, а й рівня розуміння почутого першокласниками та другокласниками у київських школах. Результати виявились дуже тривожними.
Як виявилося, у середньому діти у перших класах не розуміють близько 40% інформації, яку вони чують від вчителів під час уроків. Ситуація ще гірша, якщо розглядати індивідуальні показники учнів: дві третини (65%) першокласників не розуміють більше половини почутого, а майже третина (29%) взагалі не сприймають понад 75% навчального матеріалу.
2022 року 41% 15-річних підлітків продемонстрували нездатність опанувати читання з розумінням навіть на базовому рівні. Експерти припускають, що основною причиною цього є нерозуміння значної частини інформації, яку діти чують під час уроків.
Проблема недостатнього володіння українською мовою починає виявлятися ще з дошкільного віку. Попередні дослідження, проведені в дитячих садках, показали, що 85% 5-річних киян мають незадовільний рівень знання державної мови.
Знай.ua писав, українських дітей-біженців почнуть виключати з європейських шкіл: чому прийнято таке рішення