Глушіння GPS-сигналів Росією може спричинити авіакатастрофу — міністри країн Балтії
Міністри країн Балтії попередили, що глушіння GPS-сигналів, в якому звинувачують Росію, може призвести до авіаційної катастрофи після того, як через перешкоди навігаційним сигналам два фінських рейси були змушені розвернутися посеред польоту. 25 та 26 квітня два літаки авіакомпанії Finnair які мали летіти з Гельсінкі до естонського міста Тарту були змушені повернутися, оскільки не змогли безпечно прокласти маршрут до запланованого пункту призначення, повідомляє Financial Times.
"Ситуація в Балтійському регіоні поблизу російських кордонів стає занадто небезпечною, щоб її ігнорувати", — заявив міністр закордонних справ Литви Габріелюс Ландсбергіс.
Згідно з даними експертів, за останні місяці від глушіння GPS постраждали десятки тисяч цивільних рейсів. Глушіння, яке впливає на всіх користувачів GPS в регіоні, де воно працює, також перешкоджає сигналам, що використовуються суднами в Балтійському морі, що призвело до попереджень з боку шведського флоту про безпеку судноплавства.
"Ми розглядаємо те, що відбувається з GPS, як частину ворожої діяльності Росії, і ми обов'язково обговоримо це з нашими союзниками. Такі дії є гібридною атакою і становлять загрозу для наших людей і безпеки, і ми не потерпимо їх", — повідомив міністр закордонних справ Естонії Маргус Цахкна.
Один із високопоставлених чиновників сказав, що, за однією з версій, таким чином Росія намагається захистити Калінінград від можливих атак українських безпілотників. Експерти стверджують, що існує кілька різних джерел GPS-перешкод: одне з них, мабуть, базується в Калінінграді, інше відповідає за перешкоди в Естонії та Фінляндії, а ще одне джерело впливає на крайню північ Норвегії та Фінляндії.
Нагадаємо, що випадки глушіння GPS відбуваються регулярно від початку повномасштабної війни в Україні у 2022 році. Перешкоди GPS впливають на навігаційні системи літаків у країнах Балтії, а також в інших конфліктних регіонах.