Невиправдано дорого, хамське обслуговування, волосся й комахи в салатах, посуд з рф - Salateira втрачає позиції й тримається лише завдяки колись напрацьованій репутації, - обурюються екс-шанувальники здорового фастфуду. Якщо раніше заклад дивував великими порціями, вдалим поєднанням компонентів у салатах та якісним обслуговуванням, то сьогодні відвідувачі все частіше стикаються з шокуючими доповненнями страв у вигляді волосся, комах і навіть горіхової шкаралупи у "Цезарі", через яку ламають зуби.
Тривале очікування замовлення, хамство персоналу та проблеми із комунікацією клієнтів у разі повернення грошей – у соціальних мережах та на сайтах відгуків досить часто з'являються неоднозначні думки про ресторан. Причому пишуть не лише відвідувачі, а й самі працівники Salateira. Виявляється, "під роздачу" потрапляють не лише клієнти, а й самі працівники. Що не так із Salateira та чи коштує вона своїх грошей?
Що відомо про власника мережі?
"Наша місія - ваше здоров'я", "здорова їжа - це смачно" - одні з найпопулярніших слоганів, якими вміло жонглює Салатейра.Однак відвідувачі ресторану часто нарікають у соціальних мережах, що стикаються з поганою якістю продуктів, немитими овочами, антисанітарією та харчовими отруєннями.
"Суп холодний, "Цезар" несмачний! Повне розчарування! Салатейра зіпсувалася останніми роками. Таке враження, що мережа тримається виключно на репутації, яку виборола колись давно", - пише відвідувачка ресторану на сайті незалежних відгуків Оtzyv.ua.
Хоч подібних відгуків не перахувати, мережа успішно розвивається в Україні та Білорусі, нараховуючи 20 ресторанів, 5 з яких працюють за франшизою у Мінську. Кілька років потому ресторани Салатейра також відкривалися в Дубаях (ОАЕ) та курортному місті Аліканте в Іспанії. Однак у 2018-2019 роках заклади закрилися, оскільки не викликали належного інтересу в цих країнах, чого не скажеш про Україну та Білорусь.
"Хрещеним батьком" мережі ресторанів Salateira вважають українського бізнесмена, який входить у ТОП-100 найбагатших українців зі статками $61 млн., засновника агрохолдингу "Астарта-Київ" Віктора Іванчика.
Співзасновниками мережі стали дружина Віктора Іванчика Ірина Іванчик, її син Олександр Савілов та співвласниця мережі Ірина Добруцька. Щоправда, Савілов залишив посаду СЕО Salateiraще в 2021 р. Виторг компанії в 2020 р. склав 260 млн. грн.
За даними мережі, кожен відвідувач залишає у закладі у середньому 240 грн. На думку аналітиків, це найвищий чек для фастфуду. Наприклад, у McDonald's цей показник становить 120 грн.
Посуд із Росії та комахи як комплімент
Салатейру не оминув посудний скандал, пов’язаний із рф. Безпосередні прозорі склянки з товстого скла виявилися посудом IKEA, що виробляється в росії. Уважні відвідувачі обурилися таким вибором, зробивши сакральний знімок. Світлину посуду, виготовленого в рф, на своїй сторінці у Facebook опублікувала журналістка та волонтерка Ольга Омельнячук.
"О, привіт, стаканчики із Salateira "made in Russia", – підписала знімок Ольга.
Представники Salateira у коментарі до посту відповіли, що не можуть вказувати шведській компанії IKEA, де розміщувати виробництво. "Дуже сподіваємося, що із довгоочікуваним виходом на наш ринок потужності ІКЕА з'являться в Україні", – заявили представники компанії.
Салати Salateira позиціонуються як страви зі збалансованим поєднанням соусів, овочів, зелені, морепродуктів та м'яса, проте в них можна знайти і комах. Очевидцями несподіваного компонента став киянин Антон Сорока зі своєю дружиною. Замовивши у закладі салати в коробках, пара лише вдома під час вечері виявила у страві велику комаху.
Пост Антона у соціальній мережі Facebook про несподівану знахідку набрав пару сотень лайків за 12 годин та близько 250 коментарів зі схожими історіями про різні заклади столиці.
Повернути гроші – не поле перейти
Тривале очікування замовлення, хамство персоналу та проблеми з поверненням грошей - з усім цим зіткнувся киянин Віктор, який вирішив скасувати замовлення, оскільки не міг дочекатися його протягом 25-30 хвилин. Замовлення скасували, однак із грошима довелося розбиратися не один день:
"15 квітня зробив замовлення у закладі, чекаючи на нього близько 25 хвилин. У результаті не зміг дочекатися та попросив повернути гроші. Гроші мені повернули із незадоволеним виразом обличчя, та повернення коштів відбулося лише на 11 день після замовлення у закладі!", - розповідає Віктор.
При цьому чоловік додає: повернення коштів відбулося вкрай цікаво – транзакція оплати у день замовлення від 15 квітня зникла. "От просто взяла та зникла, ніби я нічого й не купував!", - зазначає Віктор.
Він намагався зв'язатися з менеджерами, проте ніхто не реагував: "Я писав їм у чат-боти та Facebook та тричі дзвонив, спілкувався з менеджером конкретного ресторану. Відповіді на запитання: чому так сталося та чому не повертають гроші, я так і не отримав".
Коли Salateira лише входила на ринок України, вона здійснила справжній прорив у своїй ніші. Різноманітне меню, великі порції, позиціонування себе як заклад зі швидким, здоровим та збалансованим харчуванням, доступні ціни – все це допомогло мережі за відносно короткий проміжок часу непогано закріпитись у ніші фастфуду.
Однак "золотий вік" Салатейри, здається, залишився позаду. Хоч мережа досі не має конкурента у сфері швидкого та здорового харчування, та ціну-якість у Salateira вже давно не можна зіставляти.