Військовий оглядач Олександр Коваленко вважає, що дві ескадрильї винищувачів, озброєних ракетами AIM-9 Sidewinder, могли б закрити питання з маневруванням ворожих крилатих ракет, які намагаються обійти українські системи ППО.
У соцмережах з'явилися кадри перехоплення російської крилатої ракети великої дальності Х-101 за допомогою керованої ракети "повітря-повітря", випущеної українським винищувачем. У зв'язку з цим військово-політичний оглядач "Інформаційного спротиву" Олександр Коваленко зазначив, що перехоплення ворожих ракет такого класу є штатною операцією, проте ЗСУ відчувають брак реактивної авіації, і йдеться не тільки про очікувані F-16.
У своєму пості експерт звернув увагу, що, судячи з опублікованих кадрів, ворожа ракета Х-101 має меншу швидкість порівняно з ракетою-перехоплювачем, і це помітно неозброєним поглядом. Так російська ракета рухається зі швидкістю, що не перевищує 900 км/год, у той час, як практично всі ракети класу "повітря-повітря" — надзвукові (понад 1 тис. км/год) і летять у межах 2-2,5 Маха.
"Застосування авіації, для перехоплення Х-101 і КРМБ "Калібр" не є чимось унікальним і це цілком буденне явище. Проблема тільки в тому, що є нестача як реактивної авіації, щоб закрити всі потреби, так і боєкомплекту", — наголосив Коваленко.
За його словами, річ не лише у винищувачах F-16, на постачання яких Україна очікує вже цього року, і які здійснюватимуть підтримку системам ППО під час масштабних ударів ЗС РФ. Йдеться і про інші зразки реактивної авіації, здатної застосовувати ракети "повітря-повітря", наприклад, ті самі AIM-9 Sidewinder.
Коваленко резюмує, що дві ескадрильї (близько 24 літаків — прим. ред.) цілком могли б закрити питання з маневруванням над Україною ракет Х-101/555 і "Калібр" за визначеними маршрутами, у спробі обійти зони покриття українських засобів ППО.
Нагадаємо, щодо надання Україні винищувачів F-16 висловився шеф-редактор інформаційно-консалтингової компанії Defense Express Валерій Рябих. За його словами, коли літаки прибудуть в Україну, то для противника це буде сигналом про нові цілі. Отже, необхідно створити умови, щоб авіація була захищена.