/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2Fc5e9a396f85bb522e4caebebf64ff211.jpg)
Батьки-імігранти, уникнув війни, комівояжер до 52: хто розбудував імперію McDonald's
Історія Рея Крока – одна з найбільш надихаючих у світі бізнесу, розповідає 24 Канал. Його шлях до успіху був вкрай непростим, однак він не опускав рук навіть тоді, коли здавалося, що шансів на колосальний бізнес вже немає.
Рей народився 5 жовтня 1902 у передмісті Чикаго, його батьки – чеські імігранти. Школярем особливих успіхів не мав, але міг похизуватися авантюрним характером. Саме він змусив його у 15 збрехати про вік та під час Першої світової вступити до лав армії.
Він опанував фах водія швидкої, але війна закінчилася швидше. Рей кинувся у різні професії, а у 20 вже одружився. Він продавав пластмасові стаканчики та навіть працював піаністом, однак перша усмішка фортуни трапилася згодом – він викупив права на дистрибуцію щойно винайденого мультиміксера.
Рей Крок перетворив McDonald's на імперію / Фото Sygma
Крок катався по всіх США, продаючи товар, але особливих грошей не заробив. Довгих 17 років йому довелося чекати свого шансу. Аж ось заклад з маленького Сан-Бернардіо у Каліфорнії замовляє аж 8 мультиміксерів. Рей відчув можливість, інакше навіщо маленькому закладу робити 40 коктейлів одночасно?
Так він познайомився з братами Макдональдами, які створили ідеальний заклад швидкого харчування та заробляли 300 тисяч доларів на рік – космічні гроші на той час для бізнесу такого розміру. Брати не були бізнесменами – вони продавали франшизу за копійки та навіть не просили відсотка з прибутків.
Крок кинувся розбудовувати франшизу. Проблем вистачало, але згодом прибутки від закладів почали говорити самі за себе. Рея почали називати "тим, хто продає успіх".
Два найбільш важливі правила успіху: перше – бути в потрібному місці, і друге – щось з цим робити,
– казав Крок.
Згодом малі прибутки та відсутність грошей на зростання підштовхнули його до махінацій з нерухомістю та землею, на якій стояли заклади. Це дозволило йому з часом викупити бренд "М" та здійснити давню мрію про однакову уніформу та продукцію, де б цей заклад не був розташований.