Українська кіноакадемія опублікувала повний список номінантів, які претендують на 8-му національну кінопремію «Золота дзиґа». До 20 червня триватиме голосування членів Української кіноакадемії, яке визначить переможців у кожній категорії. Про це редакцію «Детектор амедіа» повідомила пресслужба кіноакадемії.
Список номінантів на 8-му національну кінопремію «Золота дзиґа» у 21 категорії:
Найкращий фільм
- «20 днів у Маріуполі», реж. Мстислав Чернов
- «Довбуш», прод. Максим Асадчий, Данило Білак, реж. Олесь Санін
- “Ля Палісіада”, прод. Валерія Сочивець, Сашко Чубко, Галина Криворчук, реж. Філіп Сотниченко
- «Уроки толерантності», прод. Сергій Лавренюк, реж. Аркадій Непиталюк
- «Як там Катя?», прод. Ольга Матат, Влад Дудко, Сергій Коннов, реж. Крістіна Тинькевич
Найкращий документальний фільм
- «20 днів у Маріуполі», реж. Мстислав Чернов
- «Залізні метелики», прод. Андрій Котляр, реж. Роман Любий
- «Іван і Марта», прод. Оксана Іванюк, реж. Сергій Буковський
- «Нескінченність за Флоріаном», прод. Люба Кнорозок, реж. Олексій Радинський
Найкращий короткометражний ігровий фільм (ім. Ю.А. Мінзянова)
- «Велика маленька війна», реж. Мирослав Латик, прод. Оксана Іванюк, Мирослав Латик
- «Жива», реж. Владлен Одуденко, прод. Валентин Васянович, Володимир Яценко, Анна Яценко
- «Як це було», реж. Анастасія Солоневич, Дамʼян Коцур (не номінується), прод. Піотр Стечек (не номінується)
Найкращий короткометражний документальний фільм
- «Войси з Бахмута», реж. та прод. Ігор Бабаєв
- «Гості з Харкова», реж. Галина Лаврінець, прод. Олександра Братищенко
- «Лелеки завжди повертаються додому», реж. Ґала Козютинська, прод. Ігор Бабаєв
- «Чорнобиль 22», реж. Олексій Радинський, прод. Люба Кнорозок
Найкращий анімаційний фільм
- «Зупинка», прод. Олена Касавіна, реж. Катерина Омельяненко
- «Маріуполь. Сто ночей», прод. Андрій Палатний, реж. Софія Мельник
- «Мокош», прод. Анна Дудко, Олександр Шатківський, реж. Анна Дудко
- «Орка», прод. Дмитро Белінський, реж. Микита Ратніков
Найкращий серіал
- «Моє кіно», прод. Кирило Бін, реж. Сергій Сторожев
- «Перевізниця», прод. Євген Тунік, Анастасія Батаєва-Докаленко, Людмила Семчук, Катерина Шевелюк, реж. Євген Тунік
- «Українські палаци. Золота доба-2», прод. Акім Галімов, Руслан Шаріпов, Станіслав Зурахов, реж. Дарія Саричева
Найкраща режисерська робота (ім. Ю.Г. Іллєнка)
- Олесь Санін, «Довбуш»
- Філіп Сотниченко, «Ля Палісіада»
- Мстислав Чернов, «20 днів у Маріуполі»
Найкраща музика
- Антон Байбаков, «Залізні метелики»
- Антон Байбаков, «Я, Ніна»
- Роман Григорів, Ілля Разумейко, «Мій карпатський дідусь»
- Алла Загайкевич, Олександр Чорний, «Довбуш»
Найкраща операторська робота
- Володимир Іванов, «ШТТЛ»
- Сергій Михальчук, «Довбуш»
- Сергій Михальчук, «Я, Ніна»
- Володимир Усик, «Ля Палісіада»
Найкраща чоловіча роль
- Новруз Пашаєв, «Ля Палісіада»
- Сергій Стрельников, «Довбуш»
- Олександр Ярема, «Уроки толерантності»
Найкраща жіноча роль
- Анастасія Карпенко, «Як там Катя?»
- Олена Узлюк, «Уроки толерантності»
- Ксенія Хижняк, «Я, Ніна»
Найкраща чоловіча роль другого плану
- Богдан Бенюк, «Батько»
- Олексій Гнатковський, «Довбуш»
- Акмал Гурєзов, «Уроки толерантності»
- Олександр Пархоменко, «Ля Палісіада»
- Олександр Піскунов, «Уроки толерантності»
Найкраща жіноча роль другого плану
- Ксенія Баша, «Батько»
- Тетяна Круліковська, «Як там Катя?»
- Олена Мамчур, «Ля Палісіада»
- Кароліна Мруга, «Уроки толерантності»
Найкраща робота художника-постановника
- Юрій Григорович, Олександра Дробот, «Довбуш»
- Маргарита Кулик, «Ля Палісіада»
- Іван Левченко, «ШТТЛ»
Найкращий сценарій
- Аркадій Непиталюк, Людмила Тимошенко, «Уроки толерантності»
- Марися Нікітюк, «Я, Ніна»
- Олесь Санін, «Довбуш»
- Філіп Сотниченко, «Ля Палісіада»
Найкращий грим
- Ольга Ахтарнія, «Я, Ніна»
- Ірина Солодовська, «Довбуш»
- Ася Сутягіна, «Ля Палісіада»
Найкращий дизайн костюмів
- Марія Керо, «Уроки толерантності»
- Володимир Кузнецов, «Ля Палісіада»
- Гала Отенко, Марія Керо, «Довбуш»
Найкращий звук
- Сергій Авдєєв, «Ля Палісіада»
- Роман Гоменюк, Євген Петрус, «Довбуш»
- Андрій Рогачов, «Залізні метелики»
- Сергій Степанський, «Як там Катя?»
Найкращий монтаж
- Роман Любий, Міла Жлуктенко, «Залізні метелики»
- Філіп Сотниченко, «Ля Палісіада»
- Тетяна Ходаківська, «Довбуш»
Найкращі спеціальні ефекти
- Олексій Кудима, «Ля Палісіада»
- Олексій Москаленко, «Я, Ніна»
- Олександр Суворов, «Довбуш»
Найкраща пісня
- «Колеса» з фільму «Маріуполь. Сто ночей», музика Володимир Руденко, на слова Василя Стуса «Колеса глухо стукотять», «Мені здається, що живу не я…»
- «Сьомий день» з фільму «Я, Ніна», музика «Друга Ріка», слова Валерій Харчишин
- «Черепаха Аха» з фільму «Ля Палісіада», авторка музики та слів Ганна Чубач
В Українській кіноакадемії уточнили, що фільмом-лідером за кількістю номінацій серед цьогорічних претендентів на премію стала стрічка «Ля Палісіада» (представлена у 14 категоріях). На другому місці — «Довбуш» (13 номінацій), на третьому — «Уроки толерантності» (8 номінацій).
Окрім переможців у 21 категорії, правління та наглядова рада Української кіноакадемії оберуть переможця в номінації «Відкриття року», а Національна спілка кінематографістів України визначить володаря/володарку Премії за внесок у розвиток українського кінематографа.
Імена переможців 8-ої Кінопремії будуть оголошені у серпні 2024 року.
«Золота дзиґа» — національна кінопремія, яку присуджують за професійні досягнення в розвитку українського кінематографу. Премію заснувала Українська кіноакадемія у 2017 році. Перша церемонія нагородження лавреатів премії відбулась 20 квітня 2017 року в Києві.
Як повідомляв «Детектор медіа», торік перемогу в 11 номінаціях серед наявних 22 здобули творці художнього фільму «Памфір».
Режисер Андрій Загданський став лауреатом премії «Золота дзиґа»-2023 за внесок у розвиток українського кінематографу.
Фото: Moviegram
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.