MY.UAНовини
Винищувач Kaan. Як розробка літака показала слабкі та сильні сторони Туреччини
Винищувач Kaan. Як розробка літака показала слабкі та сильні сторони Туреччини

Винищувач Kaan. Як розробка літака показала слабкі та сильні сторони Туреччини

Винищувач Kaan став свідченням одразу двох речей: технологічного розвитку оборонної промисловості Туреччини, а також вельми великої залежності турецької оборонної промисловості від Заходу.

У лютому 2024 року Туреччина успішно провела перший випробувальний політ прототипу винищувача Kaan. Назву літака запозичено з давнього середньоазіатського королівського титулу, а турецькі ЗМІ заявили, що його характеристики дають змогу "пишатися спадщиною наших предків". У зв'язку з цим, природно, виникає питання: чи дійсно Kaan – король королів, чи просто черговий претендент на трон?

Фокус переклав статтю Ребекки Лукас і Стюарта Ді про турецький винищувач KAAN п'ятого покоління.

Туреччина вже претендує на членство в невеликому, технологічно просунутому клубі країн, які підняли в повітря літак п'ятого покоління власної розробки: США, Росія і Китай. Це кульмінація довгострокових інвестицій в оборонні технології та промислову базу країни. Однак ажіотаж навколо "Каана" не зовсім виправданий. Туреччина багато в чому спиралася на іноземну підтримку під час розробки Kaan, що ставить під сумнів заяви уряду про тріумф вітчизняних інженерів, а також здатність Туреччини просунутися далі прототипу.

Якщо зосередитися тільки на технічних характеристиках Kaan, можна випустити з уваги ширші цілі турецьких інвестицій в оборонно-промисловий комплекс. Демонстрація промислового і технологічного потенціалу, необхідного для розробки винищувача п'ятого покоління, також зміцнює стратегічні позиції Туреччини і згуртовує внутрішню аудиторію. Не менш важливо, що Kaan служить "вітриною" для зростаючого потенціалу Туреччини в галузі безпілотних літальних апаратів, таких як Bayraktar TB2. Ці досягнення є результатом цілеспрямованих і довгострокових стратегічних промислових зусиль, ключовим компонентом яких стає Kaan.

Прагнення до незалежності

Сучасний розвиток оборонних технологій і промислової бази Туреччини розпочався після запровадження США санкцій за вторгнення на Кіпр 1974 року. Не маючи змоги придбати обладнання, необхідне для протистояння загрозі національній безпеці, турецький уряд зосередився на внутрішніх розробках.

Туреччина контролює Турецьку республіку Північного Кіпру

Рішучість Туреччини створювати оборонне обладнання у себе вдома посилилася в 1980-х роках, коли Анкара вирішила, що постачальники затримують постачання техніки, необхідної їй для боротьби з Робочою партією Курдистану. Це прагнення не згасло і в 1990-ті роки – протягом десятиліття спостерігалося значне зростання кількості турецьких оборонних компаній і науково-дослідних інститутів. Туреччина зосередилася на безпілотниках, які вважалися критично важливими для боротьби з Робітничою партією Курдистану і поставки яких могли припинитися у зв'язку з погіршенням відносин з Ізраїлем.

Інвестиції в оборонну промисловість продовжували збільшуватися після приходу до влади 2003 року Партії справедливості та розвитку (ПСР). Президент Реджеп Таїп Ердоган називає оборонну промисловість "одночасно страховкою безпеки і технологічним локомотивом". З цією метою, згідно з офіційними даними, державні видатки на оборонні дослідження і розробки в період з 2007 по 2019 рік збільшилися втричі. Акцент на самодостатності та власному розвитку був підкріплений побоюваннями, що Сполучені Штати, як і раніше, не хочуть продавати Туреччині обладнання, необхідне їй для боротьби з нагальними загрозами безпеці.

Тому за останні два десятиліття оборонна промисловість Туреччини значно розширилася. Нині чотири турецькі підприємства входять до низки 100 найбільших оборонних компаній світу. А згідно з даними Шведського міжнародного інституту дослідження проблем миру, 2023 року Туреччина стане 11-м найбільшим експортером оборонної продукції у світі, тоді як лише кілька років тому вона посідала 16-те місце. Крім того, турецькі військові все частіше купують вітчизняне обладнання, а не іноземне.

Попри це, Туреччина, як і раніше, залежить від міжнародних партнерів у плані поставок комплектуючих і технічного досвіду для масштабного виробництва своєї продукції. Імпорт став якісно іншим: замість того щоб імпортувати цілі платформи для оснащення своїх збройних сил, Туреччина здебільшого ввозить підсистеми і компоненти для виробництва. Однак країна, як і раніше, залишається одним з найбільших світових імпортерів оборонного обладнання. Хоча ця проблема не є унікальною для Туреччини, вона означає, що країна не досягла своєї головної заявленої мети – самозабезпечення – і залишається вразливою перед зовнішніми обмеженнями.

Щоб знизити залежність від імпорту і при цьому зберегти доступ до передових зарубіжних технологій, Туреччина використовує два підходи.

  • По-перше, вона проводить одну з найжорсткіших у світі політик промислового співробітництва, або "офсетної" політики, гарантуючи, що іноземні постачальники повинні інвестувати в турецьку промисловість, щоб отримати оборонні контракти.
  • По-друге, вона максимально диверсифікує джерела свого оборонного імпорту.

Сьогодні Туреччина отримує 15% оборонного імпорту з Росії, попри своє членство в НАТО. Серед її партнерів і постачальників також є низка невеликих держав із нішевими сферами компетенції. Технології виробництва двигунів з України і компоненти танків з Південної Кореї – ось два недавніх приклади. Такий підхід, характерний для НАТО, дозволив Туреччині зміцнити свій потенціал і знизити залежність від імпорту, прикладом чого може служити Kaan.

Туреччину виключили з програми винищувача F-35 через придбання російського ЗРК С-400
Фото: Відкриті джерела

Однак цей підхід все ж має обмеження. Офіційне виключення Туреччини з очолюваної США програми F-35 у середині 2019 року після купівлі російської системи ППО С-400 наочно продемонструвало це. Для Туреччини ця програма була б виграшною в плані можливостей і економіки, але уряд США вирішив, що союзник, який має на озброєнні як F-35, так і систему ППО, призначену для протидії їм, являє собою неприйнятний ризик. Відмова Туреччини від участі в програмі F-35 виявила істотний недолік у плануванні турецького потенціалу, продемонструвавши обмеженість її власних бойових авіаційних можливостей на той момент і підкресливши її залежність від бойових літаків, які поставляються з-за кордону.

Важливо Чи потрібен Україні досвід Кіпру? Ще одна історія, коли колишня імперія взялася "захищати своїх"

Втім, цей епізод не переконав Анкару змінити свій підхід. Навпаки, він, схоже, тільки підтвердив урок, який Туреччина винесла з 1970-х років: самодостатність має вирішальне значення. Рішучість Туреччини залишатися політично незалежною в межах НАТО, попри технологічну залежність, продовжує створювати проблеми. Торік оборонна співпраця зі Сполученими Штатами знову застопорилася, коли Конгрес затримав виділення 20 мільярдів доларів на оновлення турецького парку F-16 доти, доки Анкара не ратифікує вступ Швеції до НАТО. Німеччина також відмовилася підтримати очолювану Великою Британією ініціативу з постачання Туреччині винищувачів Eurofighter Typhoon. Наразі у всіх бойових військово-повітряних силах Туреччини присутній дефіцит можливостей, який Kaan поки що не може заповнити.

Таким чином, Kaan являє собою парадокс: він одночасно відображає рішучість Туреччини подолати залежність від іноземних постачальників і водночас підкреслює глибину цієї залежності. У цьому проявляється дилема, з якою стикаються більшість перспективних оборонно-промислових держав: доступ до першокласного устаткування і технологій часто вимагає обміну технологіями та налагодження інших відносин з великими виробниками для підвищення власного потенціалу. Економісти в галузі оборони вважають, що країни повинні йти шляхом зменшення залежності, починаючи з оптового придбання технологій у більш просунутих розробників і закінчуючи власними дослідженнями. На практиці цей шлях вимагає політичного узгодження або зі США і НАТО, або з іншими оборонно-промисловими державами, такими як Росія і Китай, на що Туреччина поки що не готова піти.

Kaan являє собою парадокс: він одночасно відображає рішучість Туреччини подолати залежність від іноземних постачальників і водночас підкреслює глибину цієї залежності

Останніми роками Туреччина реалізує цілу низку технічно амбітних флагманських проєктів, у центрі уваги яких постійно перебувають безпілотники та авіація. У ЗМІ висвітлювалися безпілотники Bayraktar TB2 і їхні успіхи на полях битв у Лівії, Азербайджані та Україні, тоді як зусилля з розробки в самій Туреччині були зосереджені на програмі Kaan як технологічному флагмані.

Політ амбіцій

21 лютого 2024 року Kaan успішно здійснив 13-хвилинний випробувальний політ, що викликало великий резонанс як усередині країни, так і за кордоном. Об'єднаний центр компетенції НАТО з питань повітряної могутності визначає платформу п'ятого покоління як "здатну ефективно діяти в умовах жорсткої конкуренції, яка визначається наявністю найпотужніших сучасних повітряних і наземних загроз". Це означає, що основна увага має приділятися стелс-функціям і високій якості обробки даних, що веде до інтеграції з майбутніми автономними платформами.

Це складне технічне завдання. Досягнення необхідних характеристик малопомітності вимагає розробки безлічі матеріалів, покриттів і способів обробки, лише деякі з яких можна знайти в добре розвиненій галузі композитних матеріалів Туреччини. Потім їх потрібно буде інтегрувати з датчиками, системами управління польотом і реактивним двигуном, що зберігає низьку радіолокаційну помітність, необхідну для такої передової платформи. Ці функції залежать від регулярного оновлення високотехнологічних даних, щоб системи радіоелектронної боротьби і цілевказівки Kaan залишалися актуальними – подібно до регулярного оновлення технологічних блоків, яке відбувається на F-35. Весь цей виробничий процес має бути повторюваним і масштабованим, щоб Туреччина могла широко розгорнути потенціал п'ятого покоління.

Створення літака 5 покоління — складне завдання

Ще 2019 року критики висловлювали думку, що Туреччина, найімовірніше, переборщила з "Кааном", ґрунтуючись на обмеженому технічному досвіді країни в ключових галузях, зокрема в силових установках. Завершення випробувального польоту лише частково доводить, що недоброзичливці помиляються.

Але факт залишається фактом: створити винищувач п'ятого покоління непросто. Сполучені Штати з їхнім багатим оборонним фінансуванням і технологічним потенціалом – єдиний союзник по НАТО, який намагався реалізувати повністю власні програми створення літаків п'ятого покоління у вигляді F-22 і F-35 (хоча в останньому випадку в розробці брали участь і іноземні конструктори). Навіть незалежні літаки четвертого покоління, такі як французький Rafale і шведський Gripen, дуже нечисленні. Ба більше, за їхньою "незалежністю" часто ховається залежність від ключових систем, що поставляються ззовні. Існує величезна кількість широко розрекламованих прикладів по всьому світу, які показують, що власні програми бойових літаків складні і дорогі.

У випадку з Kaan постає питання про те, наскільки невіддільною частиною цього досягнення були міжнародні партнери. Зокрема, йдеться про технічні консультації британської компанії BAE Systems, надані в межах американсько-турецької угоди від 2017 року, та американської General Electric, яка на сьогодні є необхідною складовою силової установки платформи Kaan через свій двигун F110 (хоча наразі тривають роботи зі створення турецької альтернативи). Це, зокрема, ставить під сумнів здатність Туреччини перетворити успішний разовий випробувальний політ літака п'ятого покоління на повторювану, експортовану і стійку програму на озброєнні. Експортні обмеження можуть обмежити вибір Туреччини в майбутньому.

Чи стане вдалий, хоча й короткий та обмежений у плані експлуатації випробувальний політ "Каана" успішним у військовому та комерційному розумінні літаком п'ятого покоління, поки що неясно. І певною мірою це досі залежить від доброї волі зовнішніх партнерів, таких як Сполучені Штати. Однак, якщо розглядати його успіх тільки з технічного погляду, то можна упустити ширшу мету зусиль Туреччини з розвитку оборонної промисловості, а саме міжнародний і внутрішній престиж і привернення уваги до безпілотників, які відразу ж стануть комерційно привабливими.

Справжні цілі Туреччини

Аналітики вже давно відзначають, що Туреччина прагне використовувати свою оборонну промисловість не тільки для постачання власним збройним силам. Як і багато інших країн-експортерів, Туреччина часто розглядає свою оборонну промисловість як спосіб досягнення стратегічних цілей і демонстрації своєї незалежності та сили. У коментарях турецькій газеті генеральний директор компанії Baykar, що виробляє безпілотники Bayraktar, назвав бізнес своєї країни "національним технологічним починанням" і розповів, як TB2 дав змогу країні провести "безпрецедентну у світі кампанію". Ердоган часто говорить про те, що результати роботи оборонної промисловості Туреччини зміцнюють її міжнародну репутацію. Оборонна промисловість Туреччини є джерелом міжнародного престижу, слугуючи "символом турецьких технологічних інновацій і самодостатності".

Bayraktar TB2
Фото: Baykar Makina

Це явище не нове і не унікальне для Туреччини. Цінність оборонної промисловості виходить за рамки простої економічної доцільності. Безумовно, оборонне обладнання дає країнам можливість захищати свої інтереси і стримувати війну. Але не менш важливим є й те, що воно приносить репутаційну вигоду: країни створюють і підтримують оборонну промисловість, вважаючи, що вітчизняний оборонно-промисловий потенціал є необхідною умовою статусу й успіху країни, – це переконання описується як "технонаціоналізм".

Можливо, найяскравішим прикладом цього стала увага до роботи Bayraktar TB2 в Азербайджані, Лівії та Україні. За останніми підрахунками, Baykar продав TB2 у 24 країни, включно з угодами про спільне виробництво з Азербайджаном і Україною. Це може бути використано в конкретних політичних цілях. Зростання експорту на умовах Туреччини стимулює використання Туреччиною "дипломатії безпілотників", яка розширює "сферу впливу" Туреччини.

TB2 – лише один із прикладів використання Туреччиною оборонного експорту та угод про спільне виробництво для досягнення стратегічних цілей. Уряд Туреччини сподівається, що експорт оборонної продукції підвищить її спроможність диктувати умови міжнародних відносин з країнами, в які вона постачає свою продукцію. Тут можна послатися на досвід самої Туреччини, коли інші країни намагалися використати її залежність від імпорту для впливу на політичні рішення. Крім того, надання TB2 іншим країнам робить ці країни залежними від Туреччини в питаннях технічного обслуговування та ремонту і веде до залежності від турецької підтримки, якщо вони прагнуть інтегрувати TB2 з іншими бойовими засобами.

Це також приваблює внутрішню аудиторію: оборонно-промислові показники цікаві всім партіям, що підтверджується спадкоємністю стратегії оборонно-промислового розвитку. Представники всіх політичних сил продовжують вихваляти оборонно-промисловий розвиток. Зокрема, Партія справедливості та розвитку згадує його в урядових ЗМІ, а такі назви платформ, як Kızılelma і Malazgirt, явно апелюють до турецького націоналізму.

Розробка Kaan не стала винятком ні зі схеми значного висвітлення в пресі, ні з зусиль Туреччини щодо використання оборонно-промислових відносин для досягнення стратегічних цілей. Майбутні плани розвитку "Каана" спрямовані на використання його популярності: судячи з публічних заяв, Туреччина активно вивчає можливості партнерства з Азербайджаном і Пакистаном для подальшого розвитку. З огляду на те, як Туреччина досі використовувала оборонно-промислове співробітництво, її амбіції щодо "Каана" можуть вийти за рамки технічних і стати основою стратегії створення альянсу.

На жаль для своїх союзників по НАТО, Туреччина, схоже, не стурбована тим, що ці відносини можуть не відповідати інтересам альянсу: Пакистан розвиває значне оборонно-промислове співробітництво з Китаєм, а Азербайджан продовжує поглиблювати свої зв'язки з Росією. Як і у випадку з придбанням С-400, союзники по НАТО, як-от Сполучені Штати і Велика Британія, можуть вважати, що це ставить під загрозу їхній технологічний внесок. Однак такі партнерські відносини також можуть обмежити ступінь впливу НАТО на придбання Туреччиною сучасних бойових літаків.

Висновок

Kaan, безумовно, є вражаючим національним досягненням Туреччини. Проте його залежність від іноземних компонентів і досвіду свідчить про ширшу проблему в турецькій оборонній промисловості.

Kaan, безумовно, є вражаючим національним досягненням Туреччини

Щоб розкрити потенціал "Каана", Туреччині належить виконати велику роботу з розробки та випробувань, зокрема розробити власні рішення для низки ключових компонентів і розробити технічні рішення, які дійсно зроблять його платформою п'ятого покоління. Таким чином, Kaan навряд чи зробить значний внесок у задоволення потреб Туреччини в передовій бойовій авіації в цьому десятилітті. Тим часом геополітичний ландшафт продовжує стрімко змінюватися, і загроз стає дедалі більше. Тому, ймовірно, потреби Туреччини в бойовій масі будуть задоволені тільки за рахунок закупівель готових літаків, таких як F-16 або Eurofighter Typhoon. Така залежність від іноземних платформ може розчарувати політичних лідерів Туреччини.

Проте продовження розвитку оборонно-промислової бази Туреччини відкриває потенційні можливості для країни, а також додає головного болю для союзників по НАТО. Угоди про спільні розробки та співпрацю з такими країнами, як Пакистан і Азербайджан, а також продаж безпілотників Bayraktar без попередніх умов сприяють зміцненню регіонального становища Туреччини в деяких галузях. Однак вони йдуть на шкоду її відносинам зі Сполученими Штатами, чиї технології можуть стати основою для реалізації амбіцій Туреччини у царині п'ятого покоління.

Незалежно від довгострокової перспективи, перший політ "Каана" дозволив досягти важливих стратегічних цілей. Програма створення літака підтримує незалежність і стійкість, а також розпалює почуття національної гордості Туреччини. Він також служить рекламою для більш комерційно вигідних аерокосмічних можливостей Туреччини, а саме зростаючого парку безпілотників. Якщо справжньою метою Туреччини є регіональне лідерство, то військова користь таких складних платформ, як Kaan, може бути лише другорядним міркуванням.

Про автора

Ребекка Лукас – старша аналітикиня з питань оборони та безпеки в RAND Europe, яка бере активну участь у роботі Центру RAND з оборонної економіки та закупівель. Її дослідження присвячені оборонно-промисловій базі, політиці закупівель та аналізу ланцюжків поставок, а також регіональному аналізу Туреччини.

Стюарт Ді – науковий керівник дослідницької групи з питань оборони та безпеки в RAND Europe, що займається переважно питаннями економіки оборони та закупівель, а також питаннями, пов'язаними з промисловою базою Великої Британії та експортом оборонної продукції. Він також є членом Центру оборонної економіки та закупівель RAND.

Теги за темою
авиация
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Разработчики DOOM: The Dark Ages объяснили, почему в игре не будет мультиплеера
GameMag
2025-02-01T20:33:58Z
Инсайдер: Новая игра о Мстителях находится в разработке
GameMag
2025-02-01T20:27:51Z
Помните Ван Дамма? Бывшие разработчики Call of Duty готовят игру по «Кикбоксёру»
GameMag
2025-02-01T20:27:26Z
Города захватывают полчища крыс: ученые рассказали о последствиях глобального потепления
Фокус
2025-02-01T18:27:23Z
Смартфоны Galaxy будут оснащаться собственной памятью Samsung в 2025 году
Мій Харків
2025-02-01T17:37:37Z
"Разве кому-то стало хуже?": Бывший топ-менеджер PlayStation Адам Бойс похвалил Microsoft за мультиплатформенную стратегию
GameMag
2025-02-01T17:30:30Z
Инсайдер: Microsoft скоро анонсирует Forza Horizon 5 для Nintendo Switch 2 — игру портируют не только на PlayStation 5
GameMag
2025-02-01T17:24:40Z
Продажи ремейка Silent Hill 2 порадовали Konami
GameMag
2025-02-01T17:24:15Z
Пластик в топливо: стартап в Мексике добывает дизель и бензин из отходов
Telegraf
2025-02-01T17:21:38Z
Ракам — большая радость, Скорпионам — незначительные разочарования: гороскоп Таро на 2 февраля 2025 года
Telegraf
2025-02-01T18:57:06Z
Как использовать энергию Меркурия в Рыбах для реализации своих желаний в феврале-2025
Знай
2025-02-01T17:51:32Z
"Оливье" по новому: оригинальный рецепт классического салата
TSN
2025-02-01T17:06:35Z
Как приготовить идеальные синабоны со сливочной глазурью: простой рецепт от Евгения Клопотенко
Политека
2025-02-01T16:42:46Z
Гороскоп на 2 февраля 2025 года по картам Таро для всех знаков зодиака
UAToday
2025-02-01T16:27:49Z
Гороскоп на воскресенье 2 февраля 2025 года
UAToday
2025-02-01T16:03:46Z
Как помириться с котом, если он на вас обидился: секреты общения с вашим пушистым другом
Знай
2025-02-01T15:51:18Z
Жизнь стоит на месте: 5 советов, чтобы перестать искать отговорки и начать действовать
Marie Claire
2025-02-01T15:30:13Z
"Садится на диету": знаменитую скульптуру огнедышащего дракона проверят на экономию топлива
Фокус
2025-02-01T15:21:13Z
Удар по дому в Полтаве: семь человек погибли, 14 ранены, среди них - дети
Gazeta UA
2025-02-01T20:24:54Z
Ракетный удар по Полтаве: количество погибших снова возросло
Фокус
2025-02-01T20:21:06Z
"Такси" для VIP-персон Вашингтона: раскрыты детали о вертолете, вызвавшем трагедию в США
Фокус
2025-02-01T20:06:08Z
В США семь человек погибли во время аварии самолета сановации
Корреспондент
2025-02-01T20:00:57Z
В Ровно в ТЦК прогремел взрыв: первые подробности
Telegraf
2025-02-01T18:42:58Z
В Полтавской области произошло землетрясение – карта
Лига
2025-02-01T18:27:44Z
Землетрясение на Полтавщине: в ГСЧС сообщили, есть ли последствия
TSN
2025-02-01T18:21:03Z
Землетрясение в Полтаве: местные паблики обсуждают толчки
ZN UA
2025-02-01T18:16:10Z
Около Полтавы зафиксировали землетрясение
Корреспондент
2025-02-01T18:12:31Z
"Куколка": беременная жена футболиста сборной Украины показала округлившийся животик
Telegraf
2025-02-01T16:15:25Z
Кличко может вернуться на ринг ради громкого боя
Telegraf
2025-02-01T15:18:34Z
Промоутер Усика оценил перспективы Джошуа
Корреспондент
2025-02-01T15:06:12Z
Представлен мяч обновленного Клубного чемпионата мира по футболу
ZN UA
2025-02-01T15:03:01Z
Где похоронят чемпионов мира Шишкову и Наумова: решение принял сын-фигурист
Telegraf
2025-02-01T14:12:44Z
Джейк Пол намерен завоевать золото Олимпиады-2028
Корреспондент
2025-02-01T12:39:55Z
Украинская чемпионка Олимпиады показала идеальную фигуру в купальнике
Telegraf
2025-02-01T12:03:20Z
Гвоздик сделал прогноз на ближайший бой своего обидчика
Корреспондент
2025-02-01T11:42:23Z
Опорный зищитник Тарас Степаненко покидает Шахтер после 14-ти лет в клубе
Известия Киев
2025-02-01T10:30:35Z
В Киеве восстановят поврежденный россиянами архитектурный памятник - Дом писателей
ZN UA
2025-02-01T19:01:36Z
Кредитная ноша на 32 года: эксперт раскрыл схему распила бюджета на миллионы гривен в ОСМД
Знай
2025-02-01T18:21:12Z
Оккупанты на Харьковщине пытаются прорвать оборону: в ВСУ рассказали о сценариях штурмов
TSN
2025-02-01T17:33:55Z
Враг сунет вперед на Торецком направлении: в ВСУ прокомментировали тактику РФ
GlavRed
2025-02-01T17:27:33Z
Проезд в коммунальном транспорте – 0 грн: части украинцев разрешили не платить
Знай
2025-02-01T17:21:05Z
Войска РФ обстреляли один из городов Донецкой области: есть погибший и раненый
ZN UA
2025-02-01T17:15:20Z
В Одессе после российской атаки на памятник Пушкину повесили плакат "Груз 200"
Комсомольская правда
2025-02-01T16:46:49Z
"Когда мы вернулись из плена, у нас не было ни одного танка": "Азов" получил "очень большой аргумент"
Апостроф
2025-02-01T16:24:32Z
Оккупанты в течение января захватили значительную территорию Украины: в Deep State шокировали цифрами
Comments UA
2025-02-01T15:00:17Z
Билл Скарсгард не может выбраться из машины в трейлере фильма "Западня"
GameMag
2025-02-01T20:33:28Z
Лолита Милявская, променявшая Украину на россию, оказалась в газовой блокаде: приходится мыться у друзей
Знай
2025-02-01T19:51:50Z
Спасибо за опыт, безразлично какой, но это опыт, - певица Анастасия Приходько о работе с Меладзе
Знай
2025-02-01T18:18:53Z
От российского бренда до мастодонтов индустрии: лучшие образы с кутюрной Недели моды в Париже
Marie Claire
2025-02-01T18:00:36Z
Смерть богатых в трейлере фильма-катастрофы «Крушение мира» с Мэри Элизабет Уинстэд
GameMag
2025-02-01T17:36:25Z
Возлюбленный Леси Никитюк раскрыл секрет ее завоевания
Апостроф
2025-02-01T17:21:48Z
Даниэль Салем во время войны потерял весь свой бизнес: "У меня ничего нет"
TSN
2025-02-01T17:03:15Z
Была Зеленскому "идеальной женой", но пережила не одно предательство: с кем крутила романы Полина Максимова
Telegraf
2025-02-01T16:12:21Z
Осудила обстрелы родного Никополя, но осталась в России: что говорит о войне звезда популярных сериалов Шипова
Telegraf
2025-02-01T15:03:36Z
Проблемы с мобилизацией: в ВСУ рассказали, как ТЦК понабирали "не тех, кого надо" на улицах
Знай
2025-02-01T19:36:00Z
Чтобы праздники не кончались? Украинцам измученным войной "помогают" свежей кока-колой
Знай
2025-02-01T19:21:18Z
5 февраля - дедлайн: военнообязанных предупредили о неизбежных наказаниях - как избежать
Знай
2025-02-01T19:06:29Z
Церковный праздник 2 февраля: что нельзя делать сегодня, чтобы избежать финансовых неудач
Telegraf
2025-02-01T19:00:32Z
"Жизнь находит способ...": акула родила в океанариуме, где всегда плавала одна
Знай
2025-02-01T18:51:14Z
Коммуналка "высосет" последние копейки: что нужно знать украинцам с бойлерами в квартирах
Знай
2025-02-01T18:36:03Z
Главное за 1 февраля: мужчины могут уехать в Европу, ПриватБанк блокирует счета, а ТЦК ждет уголовная ответственность
Знай
2025-02-01T18:15:26Z
Головне за 1 лютого: чоловіки можуть виїхати до Європи, ПриватБанк блокує рахунки, а на ТЦК чекає кримінальна відповідальність
Знай
2025-02-01T18:15:16Z
21-летний мультимиллионер пожаловался на одинокую жизнь: почему у него нет пары
Фокус
2025-02-01T17:57:41Z
Лечитесь народными средствами или умирайте: Польша хочет лишить украинцев медицинской помощи
Знай
2025-02-01T17:06:40Z
Лимон - ваш секретный агент в борьбе с гриппом, ангиной и даже тошнотой: как правильно использовать цитрус
Знай
2025-02-01T16:51:52Z
Кето, веганство и фрукторианство: как популярные диеты влияют на зубы?
Marie Claire
2025-02-01T16:00:09Z
Чайник без накипи: секрет чистоты за копейки
Знай
2025-02-01T14:51:18Z
Топ болезней, к которым приводит длительное сиденье
Comments UA
2025-02-01T12:00:41Z
Раскрыли секрет восстановления мозга: ученые узнали роль тайных защитников нейронов
Фокус
2025-02-01T11:06:03Z
Добавьте в свой рацион этот орех, если не хотите стареть: исследования показали – он очень эффективен
UAToday
2025-02-01T10:03:19Z
Распространенные продукты, которые "убивают" простату
Comments UA
2025-02-01T09:30:29Z
Пять продуктов, которые способны контролировать уровень сахара в крови
Gazeta UA
2025-02-01T08:45:06Z
Баночка огурчиков - 189 грн, а икра - 89: супермаркеты резко изменили ценники на консервах
Знай
2025-02-01T20:12:18Z
Могут открыть аэропорты до окончания войны: эксперт дал ответ
TSN
2025-02-01T18:21:01Z
Йогурты и творог могут исчезнуть с полок магазинов: в Украине назревает молочный кризис
Знай
2025-02-01T18:06:12Z
Если было 4000 грн, то станет 4800: пенсионерам могут дать неплохую надбавку
Знай
2025-02-01T17:36:10Z
DeepState обнародовал динамику оккупации украинских территорий за январь
Апостроф
2025-02-01T16:09:32Z
Есть ли в Украине основания для отключения света по графикам: ответ эксперта
TSN
2025-02-01T15:51:22Z
Пенсии в Украине вырастут с 1 марта: что важно знать и кого это точно не коснется
Знай
2025-02-01T15:30:24Z
Глобальная торговая конфронтация: Трамп объявил масштабные тарифные ограничения
Хвиля
2025-02-01T15:15:37Z
Модовая осуществила первую поставку газа в «Приднестровье» – СМИ
ZN UA
2025-02-01T14:28:33Z
Tesla собирается выпускать более дешевые электрокары
Gazeta UA
2025-02-01T12:03:42Z
Известный гонщик оказался в коме после ужасного ДТП
Telegraf
2025-02-01T10:00:52Z
Инженер превратил старый мотоцикл в самый быстрый в мире пенни-фартинг – фото
TSN
2025-01-31T19:36:08Z
Водитель на год бросил авто в аэропорту: какую шокирующую сумму он должен заплатить за парковку
TSN
2025-01-31T14:42:53Z
Гость из 2000-х: обнаружен культовый американский спорткар в заводской упаковке
Фокус
2025-01-31T13:12:14Z
800-сильный монстр: тюнеры скрестили старый универсал Mercedes W123 и Toyota Supra
Фокус
2025-01-31T12:12:55Z
Доступная роскошь: лучшие подержанные авто премиум-класса
Фокус
2025-01-31T09:51:20Z
Нетипичный раритет: созданный украинцем автобус 1937 года продают за $500 000
Фокус
2025-01-31T08:21:36Z
Машина из Китая за 30 тысяч: выгода или головная боль через несколько лет
Знай
2025-01-30T21:51:38Z
Больше никаких грантов: Трамп может вообще закрыть агентство USAID, — Politico
Фокус
2025-02-01T19:57:36Z
"Никто не знает, что у соседа в голове": нардеп выступил за полную мобилизацию украинцев
Comments UA
2025-02-01T19:42:57Z
Илон Маск потратил потрясающую сумму на избирательную кампанию Трампа
Gazeta UA
2025-02-01T19:39:20Z
​"Мы найдем вас и убьем!" Трамп похвастался удачной военной операцией
Апостроф
2025-02-01T19:30:10Z
​Келлог об Украине: Большинство демократических стран проводят выборы во время войны
Апостроф
2025-02-01T18:15:29Z
Минобороны и АОЗ уже не справятся сами: кому по силам разобраться в громком скандале
Telegraf
2025-02-01T17:45:13Z
Зеленский выше Путина? Сравниваем рост украинского лидера и российского диктатора
Telegraf
2025-02-01T17:30:29Z
Почему россияне атаковали прифронтовые территории Украины ракетами X-101: ответ эксперта
TSN
2025-02-01T16:51:03Z
Белый дом озвучил важное требование Зеленскому: это нужно сделать сразу после войны
Comments UA
2025-02-01T16:45:04Z