Дієтичні добавки значно прибутковіші за ліки
Великі аптечні мережі масово випускають власні торгові марки ліків і тиснуть на виробників медпрепаратів. Їхні ліки не купуються взагалі, натомість їм пропонують взяти участь у тендері на виробництво ВТМів. При чому іноді ціна опускається нижче собівартості ліків. Про це повідомляє РБК Україна.
Власна торгова марка (ВТМ) – це продукція, що виробляється на замовлення мережі роздрібної торгівлі. Зазвичай така продукція носить бренд мережі. На сьогодні кожна з п’яти провідних аптечних мереж України має свої компанії, які успішно та ексклюзивно продають продукцію в цій мережі. Щобільше, аптечні мережі намагаються замінити ліки дієтичними добавками. Причина проста: їх значно дешевше виробляти та рекламувати, бо контроль з боку держави є номінальним: тобто ні перевірок виробництва, ні обмежень на рекламу. При цьому ціну можна трохи зменшити, в рекламі зазначити, що це "аналог".
На умовах анонімності, представники великих аптечних мереж говорять, що прибутковість ВТМів, зокрема дієтичних добавок, значно перевищує прибуток від ліків, навіть з урахуванням мотиваційних (маркетингових) платежів від виробників.
На подібні зловживання з дієтичними добавками вже звернув увагу навіть Антимонопольний комітет України. Зараз три провідні аптечні мережі контролюють 50% українського ринку, а п’ять – майже – 70%. За даними системи дослідження ринку PharmXplorer, ось 5 найбільших мереж в Україні: "Аптека АНЦ", "Подорожник", 9-1-1, "Бажаємо здоровʼя", "Аптека доброго дня".
Хоч якось регулювати рівні умови на ринку принаймні для покупця можуть тільки аптечні маркетплейси. Там споживач міг в онлайн режимі порівняти ціни, наявність необхідних ліків і сам вирішував, до кого йти купувати.
"У нас жорсткі критерії відбору перед підключенням кожної аптеки – наявність ліцензії, достатній рівень розвитку програмного забезпечення, який дозволяє обмінюватися інформацією про залишки ліків, ціни на них та статус бронювання. У випадку невиконання правил (зокрема скарги з боку споживачів або державних органів) миттєве реагування аж до відключення аптеки до з’ясування обставин. Мета tabletki.ua – забезпечення як споживачів, так і аптечні мережі якісною та актуальною інформацією", – пояснює співзасновник сервісу tabletki.ua Євген Муравщик.
Маркетплейс Tabletki.ua є найбільшим в Україні працює з 12834 аптеками і правила однакові для всіх. Нещодавно на їх сайті зʼявилось повідомлення про те, що чиновники їх закривають, тож просять небайдужих підписати відповідну петицію. Менш ніж за добу вона набрала необхідні для розгляду 25 тисяч підписів і досі це звернення активно підтримують.
Важливо: будь-яка інформація медичної тематики, розміщена на сайті Телеграф, носить інформаційний характер і не являється рекомендацією.
Застосування будь-яких медичних препаратів повинно бути узгоджене з лікарем.