/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F68a04d04ca39f9c9822591b50929512d.jpg)
Країни Балтії та Польща в піку Росії побудують швидкісну залізницю Rail Baltica, — ЗМІ
Проєкт Rail Baltica вартістю 4 млрд доларів покликаний з'єднати столиці Естонії, Латвії та Литви з Варшавою. За словами журналістів, це інфраструктурний і символічний крок, який має ще більше наблизити колишні радянські республіки до Євросоюзу.
Почалося будівництво високошвидкісної залізничної лінії, що з'єднує країни Балтії з Польщею та рештою Європи. Про це пише Newsweek.
Проєкт Rail Baltica вартістю 4 млрд доларів покликаний з'єднати столиці Естонії, Латвії та Литви з Варшавою. Журналісти називають це й інфраструктурним, і символічним кроком, який має ще більше наблизити колишні радянські республіки до Євросоюзу в період високої напруженості між Західною Європою та РФ.
Повномасштабне вторгнення РФ в Україну підштовхнуло країни Балтії вжити заходів щодо зниження залежності від російської інфраструктури та постачання енергоносіїв.
Історично країни Балтії покладалися на залізничні системи, що використовують російську колію, але у Rail Baltica буде стандартна європейська колія.
Це великий проєкт як у плані масштабу, так і фінансів. Орієнтовна вартість Rail Baltica оцінюється в 5,8 млрд євро, це один з найбільш значущих інфраструктурних проєктів у регіоні. Багато в чому він фінансується ЄС — до 85% витрат йде через Фонд Connecting Europe Facility.
Протяжність Rail Baltica — 870 км. Цією лінією поїзди пересуватимуться на швидкості до 234 км/год, що значно скоротить час у дорозі та підвищить ефективність пасажирських і вантажних перевезень. Завершення проєкту очікується до 2030 року. Він обіцяє суттєві економічні вигоди, зокрема 36 000 робочих місць і розширення торгових можливостей, заявили в консорціумі ERB Rail JV, який стоїть за проєктом.
"Ми вкладаємо стратегічні інвестиції для всього нашого регіону", — ідеться у пресрелізі Артура Попка, гендиректора та голови правління Budimex.