Німецький виробник зброї програв фінал Ліги чемпіонів
Німецькийвиробник зброї Rheinmetall пережив невдалий суботній вечір, пише Politico.
Топовий футбольний клуб «Боруссія» Дортмунд, спонсором якого нещодавно нещодавно став великий виробник зброї, підписавши оприлюднену цього тижня суперечливу угоду, програв фінал Ліги чемпіонів проти «Реала» з рахунком 2:0.
Це спонсорство викликало дискусію про перехід збройової промисловості в мейнстрім у країні, яка все ще живе під впливом спадщини Другої світової війни і у якій військові питання досі є табу.
Міністр зеленої економіки та віце-канцлер Німеччини Роберт Габек визнав, що угода є«незвичайною», але відображає реальність «іншого, більш загрозливого світу», де такі компанії, як Rheinmetall, стають відомими як постачальники зброї в Україну для боротьби із розв’язаною Росією війною.
Незважаючи на домінування у фіналі та створення явних моментів,Дортмунд зрештою поступився на останньому етапі фавориту «Реалу», який виграв свій рекордний 15-й титул. На 74-й хвилині Дані Карвахаль відзначився першим ударом головою з кутового, а за мить пізніше Вінісіус Жуніор подвоїв перевагу.
Трирічна угода Dortmund-Rheinmetall вартістю в кілька мільйонів євро дозволить виробнику зброї розміщувати рекламні повідомлення на стадіоні Дортмунда і корпоративний логотип на футболках спортсменів.
У оприлюдненій в середу заяві голова дортмундської «Боруссії» Ханс-Йоахім Вацке сказав, що співпрацею із виробником зброї клуб відкриває себе для діалогу і відповів на критику, заявивши, що в теперішній реальності війни в Європі безпека та оборона є наріжними каменями демократії.
Як повідомляє німецьке видання DW, чимало вболівальників Дортмунда висловили своє занепокоєння цією заявою, зазначивши, що етичний кодекс клубу містить зобов’язання створювати суспільство без насильства.
В публікації у фан-блозі Дортмунда Schwatzgelb.de розкритикувала клуб за відсутність прозорості та заявила, що «зміцнення національної безпеки є роботою політики, а не футбольного клубу».
У коментарях Welt речник Лівої партії землі Північний Рейн-Вестфалія Саша Вагнер зазначив, що «спорт має об’єднувати людей і нації», а така компанія, як Rheinmetall, яка «частково відповідає за... страждання та смерть, спричинені виробленою нею зброєю», не може служити взірцем у спорті.
Для Rheinmetall дортмундська угода є лише першим кроком до зняття табу з продажу зброї.
Підтримуваний рекордним попитом західних союзників на зброю як для передачі в Україну, так і для поповнення власних арсеналів, що скорочуються, виробник зброї в Дюссельдорфі прагне вже цього року стати найбільшим у світі виробником артилерійських боєприпасів, що, певно, задовольнить стрімке зростання попиту, особливо в Європі.
Вартість спонсорської угоди в мільйони євро становить незначну частину від доходу в 40 мільярдів євро, які, за оцінками представників компанії, Rheinmetall отримує зі спеціального фонду уряду Німеччини в розмірі 100 мільярдів євро для модернізації Бундесверу після повномасштабної війни Росії проти України, а також 140 мільйонів євро субсидій ЄС, отриманих для якнайшвидшого збільшення виробництва боєприпасів.
Витрачання частини цих доходів на спонсорські угоди для команди, чий стадіон розташований всього за 45 хвилин їзди від корпоративної штаб-квартири Rheinmetall, потенційно допоможе перетворити виробника бронетехніки та снарядів на прийнятну відому назву.
«Розміщення блакитного логотипу Rheinmetall на стінах стадіону, де проводяться ігри найвищого рівня з найпопулярнішого у світі спорту, спрямоване на те, щоб зробити Rheinmetall більш відомою на міжнародному рівні», – сказав генеральний директор компанії Армін Паппергер, додавши, що його фірма повинна бути відома як як оборонна компанія, що є рушієм промислових інновацій на цивільних ринках.
Угода є частиною ширшого поштовху в європейській оборонній промисловості із завоювання довіри, оскільки керівники шукають новий доступ до комерційних фінансових ринків і намагаються залучити більше державного фінансування для розширення дослідницьких установ і заводських виробничих потужностей.
Разом із тим, це не перша контроверсійна спонсорська угода в новітній історії німецького футболу. Більше 10 років спонсором найбільшого місцевого конкурента Дортмунда, «Шальке 04», був російський енергетичний гігант «Газпром», співпрацю з яким клуб припинив після початку повномасштабного вторгнення РФ в Україну.