Багато українців стикається з проблемами зі зв'язком під час відключень світла.
Про те як розв'язувати такі проблеми розповів Міністр цифрової трансформації Федоров Михайло.
"Зазвичай ви сидите в інтернеті через робочий або домашній вайфай. Коли вимикають світло — всі одразу перемикаються на мобільний інтернет. Через це базові станції мобільних операторів не справляються — навантаження на мережі зростає в 10 разів і зв’язок зникає", - пише Федоров.
Перше, що можна зробити, — увімкнути національний роумінг і перемкнутися на іншого оператора.
Щоб під ‘єднатися до мережі іншого оператора, треба:
Відключити автовибір мережі (на Android: налаштування – мобільна мережа (чи підключення) – оператор, на iOS: параметри – стільникові дані - вибір мережі;
Знайти й вибрати доступну мережу;
Якщо зареєструватися не вдалося, спробувати ще раз або вибрати іншу мережу;
Перевірити можливість вихідного дзвінка, SMS.
Другий – попередньо завантажити інтерактивну карту точок незламності в Дії.
У багатьох пунктах є Starlink для підключення до Інтернету та генератори для зарядки мобільного телефону.
"Ну і нагадую про енергостійкий фіксований інтернет. Одна з найефективніших технологій для цього — xPON. Працює 4+ години при відключеннях електроенергії. Тобто зможете через месенджер зателефонувати мамі та сказати, що у вас все ок", - пише Міністр цифрової трансформації.
Щоб залишатися на зв'язку можна заздалегідь встановити на телефон месенджери, які працюють за принципом рації, щоб тримати зв’язок, якщо зникне мережа. Наприклад:
- Voxer Walkie Talkie;
- Walkie Talkie;
- Two Way;
- Bridgefy.
Радіус роботи таких застосунків залежить від покоління Bluetooth та перешкод для сигналу (до 60-100 м). Домовтесь про використання одного додатку із сусідами, щоб бути на зв'язку.