MY.UAНовини
Вячеслав Штучний: «Я готовий брати відповідальність на себе щодо акредитації та позбавлення акредитації відповідно до вимог чинного законодавства»
Вячеслав Штучний: «Я готовий брати відповідальність на себе щодо акредитації та позбавлення акредитації відповідно до вимог чинного законодавства»

Вячеслав Штучний: «Я готовий брати відповідальність на себе щодо акредитації та позбавлення акредитації відповідно до вимог чинного законодавства»

Керівник апарату парламенту — про нові умови роботи журналістів у будівлі Верховної Ради на Грушевського, 5.

8 травня голова Верховної Ради Руслан Стефанчук підписав розпорядження про допуск журналістів до парламенту в умовах дії воєнного стану.

Фактично журналістам повернули доступ до будівлі парламенту, якого вони не мали понад два роки повномасштабної війни Росії проти України. У перший день понад 20 медійників працювали в будівлі під куполом на Грушевського, 5.

Верховна Рада змінила правила акредитації та порядок роботи медійників на період воєнного стану. Зокрема, допуск до парламенту тепер можуть отримати винятково медіа, зареєстровані відповідно до Закону України «Про медіа» та які систематично висвітлюють роботу Верховної Ради. Тепер, щоб потрапити в будівлю парламенту, журналістам потрібно переакредитуватися. Нова акредитаційна картка видається в момент, коли представник медіа заходить до будівлі парламенту. Коли він залишає парламент, картку забирає охорона й видає знову, коли журналіст прийде працювати до будівлі під куполом.

Телеканали можуть отримати акредитацію на шістьох працівників (два журналісти та чотири оператори). Друковані медіа — на двох журналістів і двох фотокореспондентів. Онлайн-медіа — на двох журналістів і двох фотокореспондентів чи телеоператорів. Одночасно до засідання допускаються максимум два представники від одного медіа — журналіст і фотограф/оператор.

Акредитація дозволяє працювати винятково у пресцентрі Ради, тобто на третьому поверсі. Але ложа преси закрита для них до кінця війни. Враховуючи загальну кількість місць у найближчому укритті, допустити можуть близько 30 осіб. Під час повітряної тривоги пресцентр припиняє роботу, а журналісти мають пройти до найближчого укриття. Після повідомлення про відбій тривоги пресцентр може продовжити працювати.

Акредитованим журналістам заборонено поширювати інформацію щодо початку засідання, його перебігу та прийнятих ініціатив, допоки засідання триває. Публікувати інформацію можна через годину після закінчення. Також не можна вести прямі трансляції з пресцентру та робити фото та відео в будівлі за межами пресцентру.

«Детектор медіа» поспілкувався з керівником апарату парламенту Вячеславом Штучним, який брав безпосередню участь у відновленні допуску журналістів до парламенту. За безпеку журналістів у будівлі парламенту відповідальність несе апарат і безпосередньо пан Штучний. На зустрічі з парламентськими кореспондентами на початку весни він сказав, що готовий узяти на себе відповідальність.

За його словами, з 8 травня журналісти не порушували правила роботи. Ажіотажу охочих працювати в будівлі під куполом немає. Він погоджується, що має бути баланс між безпекою та висвітленням діяльності парламенту, та все ж безпека для нього — це головне. Водночас не погоджується з тезою про закритість парламенту, оскільки працює сайт Верховної Ради, канал «Рада», наповнюються сторінки в соціальних мережах.

Серед додаткових умов проходження акредитації є додаткова перевірка спільно з Управлінням державної охорони України, Службою безпеки України, Головним управлінням розвідки.

Пану Штучному подобається ідея єдиної прескарти та клубу парламентських кореспондентів. На його думку, і перше, і друге не завадило б українським журналістам. Але створити й запровадити це мають вони самі.

— Пане Вячеславе, що вас остаточно переконало в необхідності відновити хоча б частковий допуск журналістів до будівлі парламенту?

— Це питання порушували неодноразово на погоджувальній раді парламенту, потім обговорення активізувалося з обранням Ярослава Юрчишина на посаду голови комітету з питань свободи слова. Ми постійно обговорювали з ним це питання, пояснювали, що основне — це безпека. Окрім того, що ми забезпечуємо безпеку народних депутатів, працівників апарату, членів іноземних делегацій, тут зокрема перебувають військовослужбовці УДО. Місць укриття під куполом недостатньо, основне питання — відсутність бомбосховища. На превеликий жаль, воно не було передбачене в проєктах під час будівництва. Наголошую, основне питання — це безпека.

Нам потрібно було створити баланс між висвітленням діяльності парламенту і безпекою людей. Тому ми опрацьовували багато документів щодо безпеки, радилися з відповідними службами. Адже коли ви вже заходите в будівлю парламенту, то відповідальність за вас несемо ми. Ми говорили з журналістами, вони казали, коли їдуть на передову, дозвіл їм дає Генштаб, але відповідальність за їхнє життя лежить на них самих. Я кажу, що це стосується відкритої місцевості. Але коли ви зайшли в будівлю парламенту, то така відповідальність на нас.

Світлана Остапа та Вячеслав Штучний

— Хто саме несе відповідальність за безпеку в стінах парламенту? Руслан Стефанчук?

— За безпеку журналістів — апарат, на підставі розпорядження голови Верховної Ради України. Слід зазначити, що відповідно до ст.78 Закону України «Про регламент Верховної Ради України» голова Верховної Ради України вживає заходів для забезпечення безпеки й охорони парламенту та захисту народних депутатів.

Верховна Рада з початку повномасштабного вторгнення не зупинялась ні на секунду у своїй роботі. Ми (апарат ВРУ — «ДМ») не підписували, як деякі органи, відповідне розпорядження про простій. Ми одразу перейшли на онлайн-роботу та забезпечили тут присутність 50–70% працівників.

Завжди наголошував, що єдина користь від пандемії Covid — це те, що ми запровадили систему електронного документообігу, яка перед цим декілька разів відтермінувалася. Депутати можуть дистанційно і законопроєкт зареєструвати, і розписати пошту. Це дуже зручно, і це нас врятувало від зупинки роботи Верховної Ради. Всі, хто міг дістатися до будівлі парламенту 24 лютого, були тут, зокрема це мої заступники, керівники підрозділів тощо.

Електронний документообіг — це дуже важливо, швидко й ефективно для всіх. Тому що за одну секунду після того, як голова Верховної Ради розписав документ на апарат або народних депутатів, документ вже в адресата. Ми скоротили один підрозділ (33 посади), який займався раніше поштою. Це були люди, які брали паперові документи та заносили адресатам. Два-три дні йшло на те, щоб документ надійшов до всіх виконавців.

— З закликами повернути журналістам доступ до парламенту виступали медійні громадські організації та медіа. Згідно з соціологічними дослідженнями, близько 65% опитаних українців вважають, що журналісти мають бути присутні на засіданнях Верховної Ради навіть під час воєнного стану. Згідно з лютневим опитуванням соцгрупи «Рейтинг» від імені Центру аналізу та соцдосліджень Міжнародного республіканського інституту, 40% жителів України не схвалюють діяльність Верховної Ради, ще 37% скоріше не схвалюють, загальний показник перевищив 75%. Думаю, закритість парламенту і ставлення до його роботи українців — це взаємопов’язані речі.

— Я не згоден щодо закритості парламенту. Парламент не закритий, навпаки — відкритий. Є постанова, яка регламентує порядок висвітлення діяльності Верховної Ради України. Так, деякі депутати її порушують. Це вже їхня відповідальність. Але ні пресслужба апарату, ні пресслужба спікера, першого віцеспікера, віцеспікера, іноземні гості не порушують цей порядок. Тому що головне питання — це безпека.

А висвітлення діяльності триває, виходить парламентський дайджест («Парламентський день» і «Парламентський тиждень»), працюють канал «Рада» і сайт Верховної Ради. Дехто стверджує, що народні депутати збираються на засідання два-три дні на місяць. Насправді парламент повноцінно працює, а засідання проходять раз на два тижні по чотири-п’ять днів. Крім того, йде робота в комітетах, із виборцями. Майже всі народні депутати допомагають ЗСУ. Деякі є кураторами й допомагають бригадам чи іншим підрозділам.

Єдине, що знижує рейтинг і посилює недовіру до Верховної Ради, — це коли хтось із народних депутатів поїхав під час війни, наприклад, на Мальдіви. Це одразу удар по довірі. І ти комунікаційно нічого не зробиш, тому що тут уже йде колективна відповідальність, і посилюється негативне сприйняття всієї Верховної Ради. Хоча це й неправильно.

— Нагадайте, хто врешті підготував і ухвалив відповідний документ, згідно з яким розпочався допуск журналістів до парламенту?

— Апарат підготував, а розпорядження підписав голова Верховної Ради. Ми здійснили допуск майже в такий же спосіб, як було під час Covid, однак врахували безпекові фактори, передбачили укриття. У разі повітряних тривог представники медіа йдуть саме туди. Ми забезпечили у пресцентрі на третьому поверсі в кулуарах додаткові зручні робочі місця, комп’ютери, місця для підзарядки техніки. Забезпечили також каву, чай, харчування. Журналісти нам кажуть, що їм необхідно для роботи, і ми намагаємося ці прохання задовольнити.

Є додаткові зони для стендапів, кілька преспоінтів. Усі народні депутати, які бажають виступити чи дати коментар, приходять у пресцентр на третьому поверсі. Тут часто бувають і голова Верховної Ради, і заступники, і голови комітетів, голови депутатських фракцій і груп, іноземні гості.

Питання допуску журналістів пропрацьовували десь пів року, і рішення щодо допуску журналістів не було одноосібним. Воно обговорювалося з парламентськими кореспондентами. Ми доповіли про те, що можемо зробити, і журналісти після певних дискусій сказали, на що згодні. Ми знайшли баланс і спільне рішення з медіа, і з комітетом з питань свободи слова, і з головою Верховної Ради щодо допуску журналістів під час дії воєнного стану для висвітлення діяльності парламенту.

— Уже практично місяць як ви відновили допуск журналістам до парламенту. На ваш погляд, 25–30 журналістів — достатня кількість для висвітлення роботи парламенту?

— Ми можемо допускати з урахуванням безпекових місць під час повітряної тривоги до 40. Але вже бачимо, що в середньому 20–25 представників медіа професійно займаються висвітленням діяльності Верховної Ради. Ми їх знаємо кожного і кожну. Тому що ми спілкуємося, приходимо сюди, запитуємо, чим допомогти, що не так, може, є якісь додаткові потреби.

— Були якісь порушення з боку журналістів чи медіа протягом місяця?

— Не було. І хочу їм за це подякувати.

— Ще раз поясніть, чому представникам медіа не можна перебувати у ложі преси парламенту під час пленарних засідань?

— Ложа преси зараз — це теж питання, пов’язане з безпекою. Те, що туди буде тимчасово закрито доступ, узгоджувалося з усіма сторонами. Будівля парламенту має скляний дах. Пам’ятаю, як це було в перші дні повномасштабного вторгнення. Коли народні депутати голосували, то всі дивилися вгору на купол. Ви знаєте, що одна ракета на арку Дружби народів прилетіла і неподалік упав дрон? Ще осколки попадали біля готелю «Національний». Тому, поки триває війна, прийнято таке рішення, це винятково безпековий фактор.

Ми забезпечили в пресцентрі онлайн-трансляцію. Журналісти можуть тут дивитися засідання в реальному часі.

— На зустрічі з парламентськими журналістами на початку весни ви сказали, що готові взяти на себе відповідальність, щоб забезпечити хоча б частковий допуск медійників до парламенту? Що означає частковий?

— Частковий — ми мали на увазі кількість. Тому що знову ж таки повертаємося до безпекових факторів. Для того, щоб забезпечити безпеку представників медіа, частину працівників апарату, охорони, державних підприємств управління справами ми переводимо під час повітряної тривоги з Грушевського, 5 в інші, безпечні місця.

— Чи планує апарат парламенту провести переакредитацію представників медіа? Якщо так, то чи будуть виставлені додаткові фільтри для отримання нової акредитації під час воєнного стану? Як швидко ви зможете її провести?

— У нас зараз відкрита акредитація під час дії воєнного стану. Всі представники медіа, які відповідають вимогам і зареєстровані відповідно до закону «Про медіа», можуть подаватися і проходити акредитацію. Вони знають, що зараз ми додатково перевіряємо інформацію спільно з Управлінням державної охорони України, Службою безпеки України, Головним управлінням розвідки.

— А раніше цього не було?

— Ні. Раніше у нас, як ви знаєте, була вільна акредитація, скажімо так. І це призвело до того, що акредитовано було чотири тисячі представників медіа. А чи це був представник медіа, чи ні? Чи це було медіа, чи ні? Ви ж самі все знаєте і розумієте.

— Тобто, ще одним фільтром стало те, чи зареєстроване медіа, чи ні?

— Так.

— Чи ставите зараз якісь додаткові вимоги щодо висвітлення?

— Так, ми дивимося, чи протягом дії воєнного стану ці представники медіа або саме медіа висвітлювали діяльність парламенту. Тому що у нас до цього було дуже багато людей, які не мали жодного відношення до висвітлення діяльності парламенту, але були акредитовані. Зараз це основний фактор.

— А щодо того, що вони зараз не мають права в реальному часі повідомляти новини з парламенту під час пленарного засідання?

— Ми це з ними теж проговорили. Згідно з розпорядженням, повідомляти можна через одну годину після завершення пленарного засідання. У присутніх журналістів є ексклюзив, наприклад, після засідання їм може прокоментувати події чи ухвалені рішення голова Верховної Ради. І не тільки голова, а й інші народні депутати, іноземні гості тощо. Плюс — ми забезпечили онлайн-трансляцію засідання для журналістів.

— А часто виходить керівництво парламенту до журналістів у пресцентр?

— Після кожного засідання. Представники пресслужби запитують у журналістів, кому б ви хотіли поставити запитання. Стефанчук, до прикладу, часто виходить до журналістів. Окрім того, заяви для медіа роблять іноземні гості під час їхніх візитів.

Руслан Стефанчук

— Були випадки, коли ви відмовили в акредитації вже за ці останні два місяці?

— Ми не відмовляємо, якщо немає підстав. Наприклад, якщо немає реєстрації відповідно до закону «Про медіа», ми просто не акредитуємо. Таких випадків було декілька.

— Можете назвати, кого саме не акредитували?

— Треба уточнити у пресслужби. Представники пресслужби — у постійному робочому контакті з представниками медіа, розʼяснюють вимоги та просять зареєструватися відповідно до чинного закону.

— А іноземні журналісти можуть акредитуватися?

— Акредитація іноземних медіа на період дії воєнного стану в Україні проводиться так само, вони мають бути зареєстровані відповідно до Закону України «Про медіа» та систематично висвітлювати діяльність Верховної Ради України. Законом чітко визначена процедура реєстрації. Іноземні медіа зазначають також країну походження медіа й адресу кореспондентського пункту в Україні.

— У Верховній Раді зареєстровано проєкт постанови №11140 «Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України “Про деякі питання висвітлення роботи Верховної Ради України дев’ятого скликання в умовах дії воєнного стану” щодо удосконалення порядку висвітлення», ініціаторами якої є здебільшого опозиційні народні депутати: Ірина Геращенко, Володимир В’ятрович, Микола Княжицький та інші. Автори постанови пропонують допускати в день пленарного засідання в кулуари третього поверху будівлі парламенту не більш як 100 представників медіа. Допуск акредитованих журналістів проводити в порядку ротації. Що скажете про їхню пропозицію?

— Якщо Верховна Рада прийме рішення, ми будемо забезпечувати його виконання, але ми дамо свої пояснення і зауваження щодо можливості чи неможливості перебування такої кількості осіб.

— Чому, на ваш погляд, не запрацював наповну парламентський пресцентр, відкритий в готелі «Київ»?

— Він працював і працює.

— Але ж наповну не запрацював.

— Що значить наповну?

— Ну, немає інтересу у журналістів туди ходити, бо вони не бачать там провідних спікерів і тих людей, які несуть відповідальність за рішення.

— Апарат Верховної Ради зробив усе можливе, щоб висвітлення діяльності там було. Ми розуміли, що в урядовий квартал обмежений допуск. Перші місяці після вторгнення до нас запити майже не надходили. Коли вже з Бучі, Ірпеня та Гостомеля пішли російські війська, тоді одразу збільшилася кількість запитів щодо інтерв’ю з головою Верховної Ради та іншими представниками парламенту. Були запити іноземних медіа.

Із зазначеного пресцентру вони вмикалися, записувалися, стежили за подіями. Тобто все було там. Пряму трансляцію засідань туди не давали. А потім наші журналісти сказали, що всім цікаво бути на Грушевського, 5, бо це центр подій, центр новин. І хоч ми створили всі умови в пресцентрі, багато хто з представників медіа і журналістів, з народних депутатів, вибачте, туди не йде. Хоча це поруч — три хвилини звідси, метрів 200 від будівлі під куполом. І на початку великої війни всі інтерв’ю вітчизняним та іноземним медіа голова парламенту, і не лише він, давали там.

— За вашими прогнозами, коли журналісти зможуть повністю відновити роботу у будівлі парламенту?

— Не знаю, не можу сказати.

— Після війни?

— Те, що це відбудеться після закінчення війни або скасування дії воєнного стану, це 100%. В умовах дії воєнного стану будемо максимально реагувати на запити й вимоги щодо висвітлення.

— Як ви думаєте, обмеження відразу будуть скасовані, як закінчиться воєнний стан, чи ще буде якийсь перехідний період?

— Думаю, що нам треба буде визначитися з порядком акредитації. Ми будемо акредитовувати тих журналістів, які пишуть про парламент, чи не тільки? У нас було багато прикладів акредитованих медіа, які жодного разу не писали про закони чи діяльність парламенту, а ходили по парламенту незрозуміло з якою метою.

Тому, на мій погляд, дуже важлива самоорганізація журналістів. Ми знаємо, хто є хто, і зараз місяць відновлення допуску журналістів до парламенту показав, що цікавляться роботою парламенту не більш ніж 20 медіа, зокрема це і представники «Еспресо», «Прямого» та «П’ятого».

— На зустрічі також говорилося про доцільність створення клубу парламентських кореспондентів, який би в рамках саморегуляції опікувався і питанням доступу журналістів до парламенту. Подібні клуби є у багатьох демократичних країнах. Чи можливо створення такого клубу при нашому парламенті? Хто, на вашу думку, мав би його створити?

— Розповім історію. Років 10 назад ми їздили у Францію і вивчали досвід комунікації представників правоохоронних структур із медіа. У них існує єдина прескарта. От єдина прескарта — це те, що потрібно для України. Але питання в тому, хто буде її видавати?

Держава не має втручатися в цей процес. Якщо одна громадська організація, то чому саме вона? І от тут треба визначитися самим журналістам.

У Франції, наприклад, видають єдину прескарту тим журналістам, які отримують понад 50% своїх доходів від журналістської діяльності, тобто це їхня основна робота. Виконувана робота повинна мати журналістський характер і виконуватися для одного або кількох медіа. Тому, на мою думку, треба напрацювати такий механізм в Україні. Ми готові допомогти. Самоорганізуйтеся, створіть клуб парламентських кореспондентів, ми сприятимемо вашій роботі. Але ж знову ж таки, ми допоможемо, але не хочемо у це втручатися.

— Тобто клуб мають створити самі журналісти?

— Так. Це повинна бути якась громадська організація, з якою ми зможемо співпрацювати. А журналісти бояться її зареєструвати. Ми можемо з нею не тільки говорити про допуск журналістів. Ми можемо організовувати візити в інші парламенти, щоб подивитися, як працює допуск журналістів і забезпечена їхня робота в інших країнах. Яка там законодавча база, чи є пільгове оподаткування. Ми готові допомогти.

— Думаю, що вони не бояться реєструвати ГО, вистачає інших ГО. Але тут час від часу просили парламентських кореспондентів узяти участь у відсіюванні акредитованих колег. Вони не хотіли, щоб їхніми руками когось відсіювали. Колись це не захотів робити навіть комітет свободи слова, який тоді ще очолювала Вікторія Сюмар. Акредитацію надавав апарат парламенту. Значить, апарат повинен позбавляти.

— Мені незрозуміло, чому намагалися розв’язати це питання на комітеті. Я готовий брати відповідальність на себе щодо акредитації та позбавлення акредитації відповідно до вимог чинного законодавства. У нас є виписані правила для акредитації, але не всі вони відповідають вимогам сьогодення. Ми не намагаємося прописати щось приховане для того, щоб потім позбавити журналістів акредитації. Ми за прозорість і партнерство. І за те, щоб відбувалося висвітлення діяльності парламенту. Ми за рівні умови. І лише для тих, кому це цікаво.

Журналістка «Ми - Україна» Олена Чернякова

— Журналісти ще кілька років тому, якраз перед війною, виступили з ініціативою не надавати більше звання «Заслужений журналіст України». Тому що не влада повинна визначати: заслужений журналіст чи не заслужений. Зараз кілька років вже не дають це звання. Держава, а саме Офіс президента, нагороджує журналістів орденами чи медалями. Парламент також дає відзнаки, наскільки я знаю.

— Ми зараз працюємо над новими відзнаками. До речі, до Дня журналіста до нас надійшло кілька звернень щодо нагородження представників медіа відзнаками Верховної Ради. Зараз це грамота і почесна грамота Верховної Ради України. Комісія буде визначати, кому вручити ці грамоти. Я вважаю, якщо людина професійно робить свою роботу, може отримати відзнаку. Чим заслужений юрист відрізняється від журналіста?

— Перед війною за підтримки донорів ви напрацьовували комунікаційну стратегію. Що з нею зараз?

— Ми працюємо над нею. У нас є напрацьований проєкт, який уже майже затверджений. Комунікаційна стратегія важлива. Ми говоримо про те, що нам треба посилювати комунікацію. Найбільша довіра до Верховної Ради була перші 6-7 місяців від початку повномасштабного вторгнення. Тому що Верховна Рада працювала в Києві. Не переїхала, не евакуювалася. Ми працювали нон-стоп тут, чули вибухи, які були поруч. У березні 2022-го мене набрав Данілов і запитав: «Ви де, у вас засідання?» Кажу, так. Він каже, 20 гелікоптерів по Дніпру йдуть у вашому напрямку. Потім два збили, інші розвернулися над Київським морем. Загроза захоплення парламенту реально існувала. Нам надходить інформація від Головного управління розвідки, СБУ. Понад 20 разів були загрози для парламенту як центру прийняття рішень. Доводилося не раз людей переводити на дистанційну роботу на декілька днів.

Пам’ятаю 2014 рік, я тоді був в УДО, коли Турчинов був спікером і в.о. президента. Ми проводили тут певні заходи, тому що очікували десант на парламент. Ми це бачили й у Криму.

— Під час обговорення проєкту комунікаційної стратегії, журналісти скаржилися, що бракує доступної комунікації з депутатськими фракціями та групами.

— Ми вже створили на сайті парламенту розділ «Діяльність фракцій і груп». Зробили навесні 2022 року. Ми реагуємо на запити.

— У яких соцмережах є сторінки Верховної Ради?

— У фейсбуці, твіттері, ютубі, інстаграмі. Хочемо зробити й у тіктоку. Ми посилюємо комунікаційну складову, будемо збільшувати кількість комунікаційників. ІТ і комунікація зараз у нас у пріоритеті. ІТ — це захист. На нас відбувалася велика кількість ддос-атак. І ми підготувалися до цього ще до війни. А ще ми постійно шукаємо молодих, талановитих людей. Тому що соціальні мережі, на мою думку, може вести саме молодь, яка відчуває, що там потрібно, як подати інформацію, щоб вона «зайшла». І ми вже набрали чоловік десять, зокрема й графічних дизайнерів.

— Які у вас зараз відносини з «Голосом України», який відповідно до закону «Про медіа» перетворився з друкованого медіа на офіційне друковане видання?

— Нормальні. Ми провели його реорганізацію. Змінили статут, знайшли керівника — Сергія Сіволапа. Він проходить спецперевірку. Думали, як збалансувати, щоб видання могло виходити регулярно, як зберегти колектив. Зараз «Голос України» працює відповідно до чинного законодавства.

— Як налагоджена у вас співпраця з телемарафоном «Єдині новини», частину якого виробляє продакшн на замовлення каналу «Рада»? Ви дотичні до цього чи ні? Чи тільки директор каналу «Раду»?

— Ні, тільки канал «Рада» відповідає за це. Є рішення РНБО, що канал має транслювати телемарафон. Але коли в нас є сигнали щодо порушень закупівель, ми призначаємо внутрішній аудит. Народний депутат Ярослав Железняк писав щодо фінансування «Ради», Держаудитслужба провела перевірку. Ми призначали свою. Якщо ми бачимо ознаки якихось правопорушень — ми відповідно реагуємо, як це передбачено законодавством.

— Ви говорите про фінансові питання. А як щодо порушення балансу в контенті? Чи не вважаєте ви, що це нечесно, що порушують ті, хто виробляє контент на замовлення, а відповідальність несе директор каналу «Рада»?

— Річ у тім, що телеканал «Рада» є замовником контенту. Тобто якщо тобі виробляють контент, то ти ж його маєш дивитися?

— Директор «Ради» дивиться весь контент, вироблений для телемарафону?

— Я ж читаю всі документи, які мені приходять, що стосуються діяльності апарату. Мені здається, що продакшн теж поніс відповідальність за певні порушення в ефірі. Вони звільнили відповідальних людей.

— На «Детекторі медіа» нещодавно вийшла публікація, що в марафоні, зокрема у слоті каналу «Рада», немає балансу політичних парламентських сил. Зокрема, в прямоефірні студії не запрошують представників «Європейської солідарності».

— Відреагували. Ви робили моніторинг по запрошених гостях, а ми зробили по представленню. У програмах «Парламентський день» і «Парламентський тиждень» є представники всіх політичних парламентських сил.

Фото: Вадим Сарахан

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Теги за темою
Верховная Рада
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Ефросинина откровенно шокировала заявлением о ее заработке: детали
Comments UA
2025-11-21T10:21:33Z
Избрана новая "Мисс Вселенная 2025": теперь ее обсуждает весь мир
Фокус
2025-11-21T10:15:58Z
Оля Фреймут показалась с дочкой-копией: как они живут во время войны
Фокус
2025-11-21T09:57:22Z
Марина Боржемская впервые рассекретила новые отношения: "В моей жизни есть мужчина"
TSN
2025-11-21T09:21:14Z
Теперь не с ними: рэпер Yarmak разгромил выступавших в россии звезд
Знай
2025-11-21T07:51:50Z
Известный хор «Гомин» встретился с Залужным в Лондоне: эксголовкому артисты привезли уникальный подарок
Comments UA
2025-11-21T07:39:36Z
Меган Маркл снова в скандале – герцогиню подозревают в присвоении дизайнерского платья
Comments UA
2025-11-21T07:03:28Z
Без модных бьюти-процедур: 7 секретов, которые делают женщину моложе
Знай
2025-11-21T06:51:54Z
Участница конкурса красоты "Мисс Вселенная" упала со сцены и была вынесена на носилках
Comments UA
2025-11-20T21:45:39Z
Мирный план Трампа обвалил цены на нефть: что происходит на мировых рынках
Comments UA
2025-11-21T10:27:11Z
Украину могут накрыть длительные отключения и жестокие графики: озвучен тревожный прогноз
TSN
2025-11-21T10:21:53Z
Данные украинцев под угрозой: как защититься от мошенников
Хвиля
2025-11-21T10:21:36Z
Раскрывайте шире кошельки: украинцам рассказали, что будет с ценами на продукты
Знай
2025-11-21T10:12:37Z
Почему в Украине дорожают тепличные огурцы: аналитики назвали причины
Comments UA
2025-11-21T10:06:28Z
Харьков стал самым дешевым городом Украины для жизни – новый индекс расходов на 2025 год
Comments UA
2025-11-21T09:30:57Z
Сбор урожая почти завершился: в каких областях Украины лучшие результаты
ZN UA
2025-11-21T09:24:07Z
Графики отключения света стали невыносимыми: украинцев шокировали перспективами
Comments UA
2025-11-21T09:06:38Z
Повышение тарифов на коммунальные услуги в Черкасской области: какие цены ждут население
Политека
2025-11-21T07:30:30Z
Галущенко пришел на допрос в НАБУ – источники
Украинская правда
2025-11-21T10:31:04Z
Украина отмечает День Достоинства и Свободы: власть почтила память погибших
Украинская правда
2025-11-21T10:30:13Z
В Раде отмечают: то, что появился «Мирный план Трампа» – это уже позитив
Comments UA
2025-11-21T10:00:26Z
Наиболее вероятный сценарий с мирным соглашением Трампа: прекратится ли огонь в Украине
Comments UA
2025-11-21T09:45:11Z
Сейчас НАБУ допрашивает Галущенко — СМИ
ZN UA
2025-11-21T09:43:49Z
Заместитель постпреда при ООН назвала «красные линии» Украины в переговорах
Комсомольская правда
2025-11-21T09:33:12Z
Наводчики на энергетические объекты уже получают по 15 лет. СБУ массово их задерживает — эксперт
TSN
2025-11-21T09:33:05Z
Путин снова побеждает: ощутимы страшные последствия "мирного плана" Трампа для Украины
Comments UA
2025-11-21T09:27:32Z
В Санкт-Петербурге радикалы попытались напасть на посла Польши – Варшава требует от Москвы реакции
Comments UA
2025-11-21T09:21:52Z
В Тернополе из-под завалов достали тела женщины и двух детей – 31 погибший
Украинская правда
2025-11-21T10:30:19Z
Стало відомо, яка вартість присвоєння кадастрового номера ділянці у листопаді 2025 р
AgroNews
2025-11-21T10:12:56Z
Взрыв зарядной станции: как ее использовать, чтобы предотвратить трагедию
TSN
2025-11-21T09:48:53Z
На Житомирщині запустили завод із виробництва біоклею з гороху
AgroNews
2025-11-21T09:24:27Z
В Черниговской области российский ударный дрон попал в магазин: погибла продавщица
Новости Украины
2025-11-21T07:42:45Z
Россияне нанесли удар по Днепропетровщине, есть погибшая и двое раных
Корреспондент
2025-11-21T07:42:25Z
Число погибших возросло: в Тернополе третьи сутки продолжаются спасательные работы на месте российского удара
Comments UA
2025-11-21T07:21:59Z
Россияне атаковали Днепропетровскую область: погибла женщина, 2 раненых
Украинская правда
2025-11-21T07:06:01Z
На завалах в Тернополе спасатели добрались до пятого этажа
ZN UA
2025-11-21T06:54:17Z
Морские дроны вооружатся ракетами NSM: какие цели они смогут уничтожать
Фокус
2025-11-21T10:30:08Z
Какой завтра, 22 ноября, день — все про события, кого чтит церковь, что нельзя делать
TSN
2025-11-21T10:27:31Z
Три месяца боролась за жизнь: в Запорожье попрощались с молодой мамой, раненной ракетой РФ
TSN
2025-11-21T10:21:46Z
В сети показали качество антидроновых сеток: их «побороли» дожди
Comments UA
2025-11-21T10:15:01Z
Украинцев могут обречь на нищету: в Раде предупредили о прекращении соцвыплат
Знай
2025-11-21T09:36:48Z
Появление Rafale в Украине: почему нужны новые защищенные укрытия, — аналитики
Фокус
2025-11-21T09:21:36Z
Некоторые украинцы могут получить по 26 тыс. грн от Эстонии: у кого есть шанс на помощь
Comments UA
2025-11-21T08:51:47Z
ПВО обезвредила 95 российских дронов, есть попадания на 12 локациях, атака продолжается
Украинская правда
2025-11-21T08:27:46Z
21 ноября: большой церковный праздник сегодня, кого нельзя пускать на порог дома
UAToday
2025-11-21T08:24:59Z
Этот вид мяса наносит катастрофический вред сердцу: о чем предостерегают диетологи
Comments UA
2025-11-21T10:27:59Z
Этот сок очень полезен для сосудов: его употребляют все украинцы
TSN
2025-11-21T10:06:39Z
Недосыпание удваивает риск возникновения опасных заболеваний у человека — исследование
UAToday
2025-11-21T10:06:20Z
Об этой болезни кожи мало кому известно: как она значительно разрушает жизнь
Comments UA
2025-11-21T08:33:37Z
Ни при каких условиях не потребляйте каждый день эти фрукты и овощи: диетологи поразили советом
Comments UA
2025-11-21T07:03:04Z
Этот овощ радикально изменит организм при ежедневном употреблении: названо 8 неожиданных преимуществ
Comments UA
2025-11-21T05:27:58Z
Недосыпание удваивает риск возникновения опасных заболеваний у человека — исследование
TSN
2025-11-21T05:09:45Z
Хватит терять зрение: простые продукты, которые реально сохранят ваши глаза
Знай
2025-11-21T04:51:05Z
Каких витаминов не хватает ребенку: педиатр назвала симптомы, которые должны насторожить родителей
Знай
2025-11-21T03:51:35Z
Hyundai выпустила яркий 650-сильный электрокроссовер премиум-класса
Фокус
2025-11-21T10:21:33Z
RAV4 на минималках: представлен новый доступный кроссовер Toyota
Фокус
2025-11-21T09:21:49Z
Шарль Леклер может стать пилотом английской конюшни, уйдя из итальянской
Корреспондент
2025-11-19T16:42:22Z
Революционные перемены: новый Porsche Cayenne 2026 стал электромобилем
Фокус
2025-11-19T15:06:23Z
Будет ли штраф, если ездить с трещиной на лобовом стекле: есть важный нюанс
Comments UA
2025-11-19T14:42:29Z
Новые авто значительно подорожали: пять моделей, которые не разорят водителей
Хвиля
2025-11-19T09:30:38Z
Для большой семьи: представлен самый крупный кроссовер Honda
Фокус
2025-11-19T09:15:56Z
Новый электрический внедорожник Jeep Recon стал "зеленой" альтернативой Wrangler
Фокус
2025-11-19T08:15:16Z
Заблудьте об этом лайфхаке для мытья авто: автомеханики рассказали, в чем угроза
Comments UA
2025-11-18T15:24:01Z
ГСЧС предупреждает: густой туман накрывает Украину
Новости Украины
2025-11-21T10:24:34Z
«КАБы падают, как дождь»: на Покровском направлении россияне используют все возможные варианты штурмов. ВИДЕО
Новости Украины
2025-11-21T10:03:38Z
Война в Херсонской области: 44 погибших детей и 268 раненых - прокуратура обнародовала обновленную статистику
Comments UA
2025-11-21T10:00:04Z
Работа для пенсионеров в Одессе: какие навыки нужно иметь для зарплаты от 25 000
Политека
2025-11-21T09:57:07Z
«Шахеды» атаковали строительную базу в Краматорске: возник масштабный пожар, поврежден магазин
Новости Украины
2025-11-21T09:42:40Z
Украинские бойцы уничтожили взвод российских штурмовиков на легковых автомобилях. ВИДЕО
Новости Украины
2025-11-21T09:27:33Z
Во Львове выбирают живую елку, которая украсит центральную площадь
Comments UA
2025-11-21T09:12:23Z
В Херсоне российские войска обстреляли медучреждение. ВИДЕО
Новости Украины
2025-11-21T09:06:20Z
Маскировка российских сил в Покровске: украинские военные раскрывают детали
Новости Украины
2025-11-21T08:45:37Z
Тыквенный чизкейк с апельсиновым желе: яркое солнце к вашему столу, рецепт
Знай
2025-11-21T09:51:09Z
Какую ёлку выбрать на Новый год 2026: гид по хвойным красавицам
GlavRed
2025-11-21T09:30:47Z
С какой ноги следует вставать с кровати, чтобы день принес удачу и защиту от неприятностей
TSN
2025-11-21T09:03:40Z
Эти три знака Зодиаку ждет громкий скандал до конца ноября: что советуют астрологи
Comments UA
2025-11-21T08:03:06Z
Свеча вместо флориста: как продлить жизнь букета цветов в два раза
Знай
2025-11-21T05:51:14Z
Детские шутки или буллинг: советы для родителей, как научить детей различать эти вещи
Знай
2025-11-21T05:06:31Z
5 вещей, которые должен отец дать своей дочери: советы психолога
Знай
2025-11-21T04:21:48Z
Как выбрать магистральный фильтр для горячей воды: советы от инженера по водоподготовке
Новости Украины
2025-11-20T15:42:39Z
Почему не нужно выбрасывать старые подушки: шесть эффективных способов использования в доме и на даче
TSN
2025-11-20T15:06:48Z
Как правильно заряжать смартфон, чтобы продлить жизнь батареи: главные правила и лайфхаки
TSN
2025-11-21T10:06:58Z
Украинская Burny Games выпустила игру Colorwood Associations совместно с португальской студией
Лига
2025-11-21T09:39:04Z
Магнитная буря 21 ноября: какой будет ее мощность
UAToday
2025-11-21T09:00:11Z
Астрономы зафиксировали невиданное ранее явление
TSN
2025-11-21T08:21:42Z
«‎Ачивка» запустила большую распродажу на Чёрную пятницу — скидки на игры для PlayStation 5, Xbox Series X|S и Switch 2 достигают 85%
GameMag
2025-11-21T08:03:26Z
Основательница украинского бренда Lior Дарья Кочурина ответила на волну обвинений: «Это атака на украинский бизнес, и мы будем защищаться»
BigMir
2025-11-21T07:12:02Z
ФОПам в Україні готують нове правило
AgroNews
2025-11-21T07:09:35Z
До 20 человек в одном разговоре: OpenAI открывает групповые чаты в ChatGPT
ZN UA
2025-11-21T07:06:32Z
Астронавты МКС увидели, как комету "поглощает" полярное сияние
Фокус
2025-11-21T07:00:07Z
Аналитики после жеребьевки плей-офф квалификации оценили шансы Украины на выход на ЧМ-2026
ZN UA
2025-11-21T08:30:15Z
В Польше назвали Украину слабой сборной перед возможным матчем квалификации ЧМ-2026
ZN UA
2025-11-21T08:18:50Z
НХЛ: три овертайма и голевая феерия в Монреале
Корреспондент
2025-11-21T07:39:24Z
Украинская Премьер-лига: результаты всех матчей 13-го тура, видео голов
ZN UA
2025-11-20T10:24:56Z
Трамп «сыграл» в футбол с Роналду
Comments UA
2025-11-20T10:15:28Z
Кубок мира по биатлону: Украина стартует без лидера женской сборной
Корреспондент
2025-11-20T09:57:25Z
Клуб УПЛ заподозрили в договорных матчах — футболисты готовы пройти полиграф
ZN UA
2025-11-20T09:44:56Z
Голевое возвращение: Неймар забил за Сантос
Корреспондент
2025-11-20T09:09:30Z
"Мой дом, мои люди": Месси признался, что хотел провести в "Барселоне" всю карье
ZN UA
2025-11-20T08:36:28Z