Речник Військово-морських сил ЗСУ Дмитро Плетенчук розповів 24 Каналу, що цей корабель не має загрози для України. Проте проблеми з "Адміралом Левченко" виникли саме через нашу країну.
Не розв'язали проблему
Речник ВМС ЗСУ пояснив, що цей корабель не міг потрапити в Чорне море через дію конвенції Монтре. Для цього корабля закриті турецькі протоки – Босфор та Дарданели.
Однак показовим є кейс, що став причиною цієї проблеми на російському кораблі – це відсутність технічної підтримки з боку країни-виробника цих двигунів – України. Вже 10 років вони експлуатуються без відповідного належного обслуговування,
– зазначив Плетенчук.
Двигуни для російських кораблів, за його словами, будували в Україні – в Миколаєві, і коли у 2014 році були запроваджені санкції, припинилось обслуговування та продаж.
Росіяни навіть були змушені дві одиниці новопобудованих кораблів продати Індії, тому що не могли їх укомплектувати українськими газотурбінними двигунами. Одна з таких установок якраз розташована на цьому кораблі,
– підкреслив він.
Внаслідок неліцензійного обслуговування, а також того, Росія за 10 років не зуміла налагодити ці технологічні процеси, попри те, що вони навіть 5 років тому відкрили відповідний завод та хизувалися тим, що нібито "розв'язали" цю проблему.
"Проте виходить, що не розв'язали. Тому це цікавий кейс в контексті дії санкцій, які "тільки на благо", – наголосив Дмитро Плетенчук.
Більше про втрати російського флоту
- Ще одне російський корабель було ліквідовано в акваторії озера Панське біля північно-західного узбережжя тимчасово окупованого Криму. Морські дрони-камікадзе MAGURA V5 потопили російський буксир проєкту 498 "Сатурн". Цей корабель мав забезпечувати панування Чорноморського флоту в Чорному морі.
- Раніше, 30 травня було уражено у Криму два російські катери КС-701 "Тунєц" та ще два судна такого ж типу. Росіяни використовували їх для логістики та патрулювання акваторії поблизу Криму.
- Загалом станом на березень 2024 року Сили оборони знищили впродовж 19 місяців війни 21 російський корабель та катер.