MY.UAНовини
Водiйки вантажiвок. Як і навіщо українки опановують «чоловічу» професію
Водiйки вантажiвок. Як і навіщо українки опановують «чоловічу» професію

Водiйки вантажiвок. Як і навіщо українки опановують «чоловічу» професію

Що робити, якщо в країні через війну в багатьох сферах не вистачає чоловічих рук? Правильно, наймати та навчати жінок. Вже беруть навіть на такі, здавалося, суто чоловічі професії, як машиніст метро чи водій вантажівки.
Так, наприклад, шведський проєкт Reskilling Ukraine у ​​лютому вже випустив пілотну групу OnTrack – 24 учасниці проєкту навчилися керувати вантажними авто масою від 7,5 тонни. Набирали жінок з посвідченням водія категорії B. А у квітні стартував другий потік навчання.

Незважаючи на те, що така професія сприймається як суто чоловіча, попит на навчання перевищує пропозицію, каже програмний координатор проєкту Reskilling Ukraine Олександра Панасюк. Про те, чому жінки хочуть навчитися водити вантажівки і чи вдалося комусь із учениць працевлаштуватися, Олександра розповіла Коротко про.

Перед відбором вивчають мотивацію

Олександра Панасюк та тренери Сканія Україна/Scania Ukraine. Фото: ФБ Reskilling Ukraine

- Олександро, розкажіть про ваш проєкт, чому ви вирішили навчати жінок водінню вантажівок?
- Наш проєкт – повністю шведський. Під час ковіда у Швеції перекваліфікували стюардес у співробітників медичного сектору, а після початку повномасштабного вторгнення почали допомагати нашим біженцям із працевлаштуванням. Згодом ми продумали свій проєкт, який могли реалізувати в Україні.
Ми провели дослідження та з'ясували, що в країні – гостра нестача водіїв. Проблема зростає: чоловіків забирають до армії, підприємства лишаються без водіїв.

Також ми знайшли статистику – на 100% непрацевлаштованих осіб в Україні 60% становлять жінки. Пазл зійшовся: Україні потрібні водії вантажівок, а жінкам потрібна робота. Вирішили спробувати вчити жінок водінню вантажівок.

Ми розробили програму, знайшли автошколу, яка має кілька вантажівок (не радянського чи російського виробництва, а іноземного – MAN, Mersedes). Машини мали бути не надто старими (до 10-20 років), у нормальному технічному стані. Такого переобладнаного навчального транспорту в Україні дуже мало – сьогодні співпрацюємо зі автошколами у Київській та Тернопільській областях. Загалом у нас працює три школи – одна вчить водити автобуси та дві – вантажні авто.

– Як ви проводили перші відбори учениць?

- Через Facebook, створили онлайн-анкети, потім проводили з кожною кандидаткою інтерв'ю. І вже відштовхуючись від мотивації, запрошували чи не запрошували людину до проєкту. До речі, ми не брали тих, хто не вміє водити, не вчимо водінню з нуля, у нас – підвищення кваліфікації.

Сьогодні ми маємо наступні критерії відбору, які ми не можемо обійти: мінімум 3 роки стажу водіння (на отримання прав категорії В потрібно, щоб після отримання прав пройшло мінімум 3 роки). Якщо людина знає ПДР, вона не складає теоретичний іспит, а відразу йде на практику. Таким чином, термін навчання виходить коротшим.

Ще один критерій - людина має проживати в Україні, зокрема на момент подання заявки.

Наступний критерій, який виник не відразу, - мотивація до працевлаштування. Багато людей, які бажають навчатися, просто хочуть мати відповідну категорію - це не наша аудиторія, так ми не змінимо ситуацію на ринку. Наше завдання – знайти зацікавлених людей, які планують використали отримані знання.

Я питаю у кандидаток, чому вони хочуть отримати свідчення водія – кожен має свої обставини. Це можуть бути люди, які мають свій агробізнес, їм потрібно розвозити продукцію замість чоловіка, наприклад, або їм не вистачає водія. Нам важливо, щоб наші учні використовували отримані знання на благо собі та іншим, а не просто повернулися додому та поставили отримані документи у рамочку чи повісили їх на стінку.

– Хто у вас може вчитися? Чи є обмеження за віком?

- Верхньої межі немає. Ми готові брати і жінок 60+. З іншого боку, ми обмежені законом – оскільки права можна отримати не раніше 18 років плюс потрібні мінімальні 3 роки водіння – виходить 21 рік. Працюємо з цього віку за дотримання всіх умов. Середній вік наших учениць – 40+, а наймолодшій учениці було 23-24 роки.

У нас суворий відбір, дуже багато охочих. Ми повинні розуміти, що людина не просто хоче пройти безкоштовні курси та отримати свідоцтво, а їй справді потрібна робота – намагаємося брати мотивованих людей, а вік значення не має.

Волонтери, фермери, психологи

– Чому до вас приходять жінки, яка у них мотивація?

- Багато хто каже: я втомилася від офісної роботи, хочеться змінити сферу діяльності. Їдеш кудись, дорога, музика – ідеально.

Дуже багато людей, для яких навчання у нас – шанс отримати те, на що вони дуже сподівалися. Є, наприклад, внутрішньо переміщені особи, які все втратили, живуть від подачки до подачки держави в якомусь маленькому містечку. Їм потрібна робота, а вони не можуть влаштуватися на новому місці або робочих місць не вистачає. Кажуть: це ж ідеально, потрібні робочі руки, я працюватиму, зарплата хороша – клас!

Ліна Самбірська з першої групи прийшла з чіткою метою – хотіла працювати у гуманітарних місіях із розмінування. Ми разом з нею складали резюме, щоб подаватися на ці місії. Вона про них мріяла, і я дуже за неї вболівала.

До лютого вона постійно подавалася, пройшла нашу програму, у лютому відучилася, отримала свідоцтво водія. І продовжувала подаватися і ось тільки зараз почала проходити співбесіди. Ми поки що не знаємо, чи зможе вона працевлаштуватися, ми ще не маємо відповіді на це запитання, тримаємо за неї кулачки.

Також у нас також навчалася Людмила Волтер, відома волонтер та психолог. Вона займається підтримкою військових та супроводом похорону військових. Люся постійно переганяє машини для ЗСУ. Оскільки часто потрібно гнати вантажівки, вона хотіла отримати права категорії С. Сьогодні вона допомагає армії, тепер каже: дивіться, якого монстра я вам пригнала.

У нас також навчалася автоінструктор із Кропивницького з ніком "Автоманка". З першого разу іспит на категорію С вона не склала. Думаю, єдина причина, з якої це сталося, взяла талон на ті траси, де вони не вчилися. А так, одразу, якщо ти не живеш у Києві та не знаєш місцевих доріг, це може бути складно. Інспектор її дуже вихваляв, але сказав, що були помилки.

У новому наборі ми маємо мешканку Київської області. У неї є своя ферма – 10 корів, поля. Вона каже: ферма виходить на логістичний центр, мені тільки поле перейти – можу ходити туди на роботу. Щодня до цього центру заїжджають великі фури, їм потрібні співробітники. А якщо знайти роботу в логістичному центрі не вдасться, керування вантажівками може знадобитися і для ферми.

Мені подобається, що у дівчат може змінюватись мотивація у процесі навчання. У нас була волонтерка, яка казала: я йду вчитися, бо я волонтер, хочу переганяти машини. Пізніше вона сказала: я починала з цією метою, а тепер хочу знайти роботу.

Людмила Волтер – одна з випускниць курсів, тепер може ще активніше допомагати ЗСУ. Фото: ФБ Reskilling Ukraine

Навчання безкоштовне, але й попит дуже великий

- Що саме включає ваша навчальна програма?

- У різних містах вона різна. У Києві найнасиченіша: не лише теорія, а й відвідування великої кількості роботодавців, наших партнерів. Також учні проходять обов'язковий курс допомоги людям на дорозі під час аварії. Чотири дні виділяється на вивчення особливостей сучасних машин і багато практикуються – навчаються кріпити вантажі, розбиратися в кнопочках на сучасних авто, гальмах – це одна з улюблених частин навчання наших учениць. Плюс у нас є кілька екскурсій та перша домомедична допомога.

Теорія йде окремо і, як правило, викладається онлайн.

Що стосується навчання на водіїв автобусів – там лише кермування. Автобусів для навчання в нашій країні дуже мало. Ми знайшли школу у Тернопільській області – у них достатньо одиниць транспорту, таким чином ми можемо “закривати” наші групи. Програма інтенсивна, наші учні займаються вранці та ввечері по 2 години.

Після навчання всі отримують сертифікати, а потім на учениць чекає іспит.

Наше завдання – навчання. Для складання іспиту ми надаємо автомобіль, оплачуємо сам іспит. Якщо комусь потрібне перездавання, один раз ми надаємо таку можливість. Після здавання учениці одержують. оновлені свідоцтва водія.

- Навчання у вас платне?

– Курси абсолютно безкоштовні. Ми покриваємо навчання, проживання, харчування, транспортування до всіх наших навчальних активностей, іспит. Єдине, за що доводиться платити, це за дорогу до нас, якщо люди приїжджають з іншого міста.

- Виникає логічне питання - а хто платить?

- Коли у лютому 2024 року все починалося, це був пілотний проєкт, ще було незрозуміло, чи зайде він, чи будуть охочі навчатимуться. На курс ми зібрали гроші у шведських бізнесів. Пояснили, який у нас є проєкт, запитали, хто хоче взяти у ньому участь. Деякі компанії надали нам гроші, щоб ми могли реалізувати задумане. Після цього про проєкт дізналася благодійна організація від H&M, вони теж нам донатили.

Коли реалізували пілот, отримали позитивні відгуки від наших учасниць, до нас почали звертатися компанії, казали, що їм потрібні водії, - ми залишили заявку під грантову програму шведського уряду, подалися - і виграли.

Зараз нас фінансує уряд Швеції, плануємо працювати до кінця року, а що далі - поки не знаємо. Зараз у пошуку нових грантів: запит дуже великий. Розуміємо, що людям це цікаво, і роботодавцям потрібно. Тому не зупиняємось.

Сучасна машина практично повністю автоматизована – і фізична сила не потрібна. Фото: ФБ Reskilling Ukraine

Сучасні вантажівки водити не складніше, ніж легковик

- А наскільки це фізично важко для жінок - бути водієм великих вантажівок? Це ж потрібно, наприклад, колесо поміняти, яке втричі важче за тебе?

- Це один із найпоширеніших міфів. Сучасні важковантажні машини можуть бути адаптовані під будь-кого, навіть якщо ви підете працювати під розвезення продуктів. Ви ж не ведете важкі «Газелі» чи «КАМАЗи», які не мають гідравліки. Це сучасні машини, водити їх не складніше, ніж легковик. Ви високо сидите, у вас гарний огляд, багато дзеркал та майже всі сучасні машини – "автомати". Чому жінка не може водити таке авто?

Щодо заміни колеса, то який чоловік підніме колеса в 120 кілограмів? Наче у нас усі чоловіки – "качки", яким це доступно.

Кожен логістичний центр має кол-центр. І якщо в тебе щось сталося на дорозі, ти просто зупиняєш машину, дзвониш до кол-центру, кажеш, що трапилося, – приїжджає бригада, яка тобі допомагає.

Єдина проблема, яка існує, - у багатьох компаній є таке очікування від водія, що він одночасно має бути вантажником. Цей стереотип створювався роками, подібні завдання завжди виконували чоловіки. У Європі все по-іншому: є водій, а є вантажник, експедитор.

Сьогодні в Україні критично не вистачає водіїв, і якщо компанії хочуть закривати вакансії водія жінками (до нас вже звертаються з таким запитом), цей момент потрібно переглянути. У машині має бути експедитор, який займеться навантаженням. А водій перевірив кріплення багажу, взяв документи і поїхав – такі європейські стандарти. Це вже існує і в нас (доставка продуктів до однієї з мереж супермаркетів), але поки що не у всіх.

- У вас іде вже другий набір, а що кажуть випускниці першого? Хтось із них уже знайшов роботу?

- Поки минуло зовсім мало часу, щоб говорити про успішні кейси: у нас три групи з п'яти випустились протягом останніх трьох тижнів. Наразі ми випустили п'ять груп, у Києві та Тернополі, вони поки що не встигли знайти роботу. Тут може бути багато нюансів: комусь графіки не підходять, десь роботодавець шукає вантажників, не всі готові працевлаштовувати жінок. Компанії зацікавлені у водіях, але для цього їм потрібно вносити зміни. Процес іде, хоч і повільно.

Також є такий момент, що перші дві групи ми набирали без пункту про мотивацію та працевлаштування. Тоді це був "пілот", ми хотіли дати можливості навчатися якомога більшій кількості людей, тож набирали волонтерів та переміщених осіб без цього пункту. Після його появи наші учениці лише закінчили навчання, тож про щось говорити ще зарано.

- Напевно, щоб жінок легко брали на "чоловічу" роботу, доведеться руйнувати популярні стереотипи у суспільстві.

- Так, але думаю, це не надто складно. Компанії – заручники обставин, сьогодні чоловіків забирають до армії, водіїв у тому числі. Проблема з дефіцитом людей зникне тільки після війни, і ми не знаємо, коли це станеться. Тут або роботодавець адаптується до нових умов, або вони не матимуть водіїв.

Те, що жінка не може водити вантажівки чи автобуси – стереотип, який давно настав час зруйнувати. Фото: ФБ Reskilling Ukraine

До речі

Reskilling Ukrain також навчає водіїв на категорію Д – це перевезення на автобусах та міжобласні перевезення.

На категорію С зараз немає набору: Reskilling Ukrain отримала більше тисячі заявок і тимчасово зупинила набір на цю категорію.

Теги за темою
Жінки
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Джамала продала дом под Киевом: певица назвала причину и где сейчас живет с детьми
TSN
2025-05-26T18:18:35Z
Какие платья нельзя носить женщинам за 50: такие модели выглядят нелепо и добавляют возраст
TSN
2025-05-26T16:48:44Z
Яна Глущенко с мужем и сыном показала свой роскошный особняк за 200 тыс. долларов: вид изнутри
TSN
2025-05-16T19:19:10Z
Ирина Билык показалась с двумя сыновьями и раскрыла подробности личной жизни
TSN
2025-05-25T07:48:32Z
Объявлены победители American Music Awards 2025
Корреспондент
2025-05-27T14:21:27Z
Известный певец удивил заявлением о фальсификации голосов на нацотборе: "Сказали, что выиграл, но не поедешь"
TSN
2025-05-27T14:06:36Z
Мадонна кардинально изменила стиль ради мамы
Корреспондент
2025-05-19T09:15:58Z
Известный украинский певец высказался о неизлечимом сыне и раскрыл главную проблему
TSN
2025-05-21T16:18:11Z
Победитель Евровидения-2025 хочет исключить Израиль из конкурса
Корреспондент
2025-05-22T15:48:51Z
Эти два знака зодиака могут тянуть из вас энергию: как их распознать и защититься
TSN
2025-05-19T07:18:37Z
Главная стрижка лета-2025: трендовые варианты
TSN
2025-05-26T12:18:14Z
Клубничный бум: непревзойденная галета к кофе или чаю
TSN
2025-05-26T17:06:31Z
На грядке пожелтел весь укроп — в чем причина и как спасти зелень
TSN
2025-05-15T14:34:10Z
Гороскоп на среду 28 мая 2025 года
UAToday
2025-05-27T15:03:55Z
Непальский гид покорил Эверест в 31-й раз
Корреспондент
2025-05-27T14:54:23Z
Гороскоп для знаков зодиака на 22 мая 2025 года
Корреспондент
2025-05-21T08:03:41Z
Что добавить в лунку во время высадки рассады сладкого перца для хорошего урожая
TSN
2025-05-17T20:22:26Z
Гороскоп на 18 мая 2025 года по картам Таро для всех знаков зодиака
UAToday
2025-05-17T15:30:37Z
Этот паразит грызет клетки человека: ученые сделали жуткое открытие
TSN
2025-05-19T07:48:24Z
Какое питание поможет сохранить здоровье в старости — исследование
TSN
2025-05-17T21:18:17Z
Враги помидоров: список растений, которые нельзя сажать рядом
TSN
2025-05-21T16:33:49Z
Мыло или гель для душа: что выбрать для кожи и гигиены
UAToday
2025-05-24T12:06:20Z
Ритм пульса человека может сигнализировать о будущем когнитивном ухудшении
Корреспондент
2025-05-27T17:30:47Z
Где не стоит сажать огурцы: пять ошибок, которые испортят урожай
TSN
2025-05-27T15:06:40Z
Как определить, что авокадо точно спелое: простые уловки
TSN
2025-05-15T14:34:08Z
Тля на смородине: методы борьбы с вредителями
TSN
2025-05-24T17:52:42Z
Чем полезен творог и стоит ли есть его каждый день: диетологи рассказали обо всех нюансах
UAToday
2025-05-24T09:03:02Z
США, Великобритания и ЕС раскрыли операцию ГРУ против Украины
Корреспондент
2025-05-21T18:18:37Z
В новом правительстве Германии вспыхнул первый скандал - СМИ
Корреспондент
2025-05-16T12:21:28Z
Зеленский в Ватикане встретился с Венсом
Европейская правда
2025-05-18T14:48:10Z
Трамп напомнил, что "ненавидит" Тейлор Свифт и сказал, что она "не горячая"
Корреспондент
2025-05-16T20:54:33Z
НАПК обнаружило нарушения в декларациях ТЦК на 36,8 млн
Корреспондент
2025-05-27T18:12:13Z
В МИД назвали стоимость войны в Украине для России
Корреспондент
2025-05-27T17:39:38Z
США представили России мощный мирный план - Рубио
Корреспондент
2025-05-17T16:57:07Z
Разведка США раскрыла планы Путина на 2025 год
Корреспондент
2025-05-24T16:33:54Z
Трамп хочет поскорее встретиться с Путиным: подробности заявления Рубио
TSN
2025-05-17T22:54:59Z
ВСУ ведут бои на девяти направлениях - Генштаб
Корреспондент
2025-05-27T13:30:44Z
Почему Закарпатская область не Ужгородская: историк удивил ответом
TSN
2025-05-17T21:18:56Z
В Киеве объявлена воздушная тревога: что угрожает столице
TSN
2025-05-17T21:18:45Z
Атака шахедов: в Киеве прогремели взрывы
Корреспондент
2025-05-18T00:18:39Z
Россияне постепенно "сползают" на восток от Покровска - ОСУВ Хортица
Корреспондент
2025-05-27T14:33:09Z
В Донецкой области правоохранитель перепродавал трофейное оружие
Корреспондент
2025-05-27T12:27:57Z
Синоптики дали прогноз погоды на сегодня 24 мая в Украине
UAToday
2025-05-24T04:27:56Z
Генштаб показал новые карты боев на фронте
Корреспондент
2025-05-24T06:03:54Z
На подконтрольную Украине территорию вернули еще 9 детей
Корреспондент
2025-05-22T15:12:07Z
В ТЦК назвали главную проблему с мобилизацией мужчин старше 55 лет
UAToday
2025-05-14T16:27:28Z
Зеленский отреагировал на идею Папы Льва XIV
Корреспондент
2025-05-14T21:24:03Z
Новое усиление мобилизации: кого ищут ТЦК
Корреспондент
2025-05-23T08:24:46Z
Силы беспилотных систем уничтожили дроны россиян
Корреспондент
2025-05-14T20:54:30Z
Украине одобрили €50 млн от Совета Европы на жилье для переселенцев
Корреспондент
2025-05-27T17:33:27Z
Индия одобрила разработку истребителя-невидимки пятого поколения
Корреспондент
2025-05-27T16:30:36Z
В Турции обнаружили христианскую мозаику накануне визита Папы Римского
Корреспондент
2025-05-19T17:51:03Z
18 мая: церковный праздник сегодня, три вещи, которые лучше не делать в этот день
UAToday
2025-05-18T04:00:15Z
Максим Нелипа погиб на войне: когда будет прощание и почему его сын не сможет попасть на похороны
TSN
2025-05-20T08:54:29Z
Стало известно, каким водителям больше нельзя управлять автомобилем
UAToday
2025-05-24T13:06:02Z
Китай поставил под угрозу производство электромобилей в Европе
Корреспондент
2025-05-19T10:27:19Z
Waymo отзывает почти все свои роботакси из-за столкновений с препятствиями
Корреспондент
2025-05-15T18:30:16Z
На китайском вторичном рынке появились автомобили с "нулевым пробегом"
Корреспондент
2025-05-27T15:42:58Z
Итальянская Zagato представила авто на базе BMW M4
Корреспондент
2025-05-27T15:30:59Z
Феррари нацелилась на нового управляющего
Корреспондент
2025-05-27T15:15:19Z
Продажи Tesla упали на 49% в апреле - СМИ
Корреспондент
2025-05-27T08:27:40Z
Украинцы стали реже устанавливать ГБО на автомобили
UAToday
2025-05-27T00:03:24Z
Раскрыты характеристики электрического кроссовера Mazda EZ-60
Корреспондент
2025-05-26T18:54:33Z
В NASA зафиксировали в океане гигантскую форму жизни: ее видно даже из космоса
UAToday
2025-05-18T19:15:31Z
Apple готовит технологию управления iPhone с помощью мозга - СМИ
UAToday
2025-05-15T13:03:54Z
В Великобритании нашли скульптуру богини победы возрастом более 1800 лет
Корреспондент
2025-05-21T18:36:10Z
Команда с украинцем выиграла в Казахстане турнир по Counter-Strike 2
Корреспондент
2025-05-19T00:09:16Z
Исчезающий вид антилоп впервые сфотографирован живым с 1940 года
Корреспондент
2025-05-27T17:54:42Z
Windows 11 получит защиту от атак квантовых компьютеров
Корреспондент
2025-05-27T17:18:42Z
Кольцо с тремя солнцами: украинские полярники показали уникальный оптический эффект
TSN
2025-05-27T15:06:50Z
Samsung отказалась от российских металлов для производства дисплеев
Корреспондент
2025-05-27T09:15:15Z
Телескоп Джеймса Уэбба обнаружил «копию» Млечного Пути
Корреспондент
2025-05-27T08:24:16Z
Атака на Киев: известны уточненные данные о последствиях
Корреспондент
2025-05-24T13:03:34Z
На Франковщине чиновник торговал закрытыми данными ГПСУ
Корреспондент
2025-05-16T11:57:53Z
В Ивано-Франковске и Луцке прогремели взрывы
Корреспондент
2025-05-15T03:39:51Z
Поджог имущества Стармера: задержан второй подозреваемый
Корреспондент
2025-05-17T21:18:55Z
В Судане за неделю более 170 человек умерли от холеры
Корреспондент
2025-05-27T16:48:26Z
БЕБ разоблачило подпольный НПЗ мощностью 100 тонн топлива в сутки
Корреспондент
2025-05-27T14:48:09Z
В ОВА показали последствия атаки дронов на Полтавщине
Корреспондент
2025-05-15T06:21:56Z
В Кривом Роге изъяли 140 тонн контрафактного топлива
Корреспондент
2025-05-27T14:24:16Z
Корректировал удары по Одессе и Житомиру: предатель получил 15 лет тюрьмы
Корреспондент
2025-05-27T13:30:14Z
Выращивание картофеля: аграрные секреты, о которых знают не все
TSN
2025-05-20T14:06:17Z
В Украине выросло энергопотребление в конце недели
Корреспондент
2025-05-23T08:06:19Z
Немецкий банк заблокировал Шредеру выплаты из России
Корреспондент
2025-05-25T14:45:13Z
Санкции уничтожают агросектор РФ - разведка
Корреспондент
2025-05-18T16:39:20Z
Россия планирует подключить ЗАЭС, несмотря на риски - СМИ
Корреспондент
2025-05-27T18:30:37Z
В Минэнерго назвали ущерб, который удары РФ нанесли энергосистеме Украины
Корреспондент
2025-05-27T18:12:15Z
Moody's снизило кредитный рейтинг США
Корреспондент
2025-05-16T23:51:08Z
Доллар подорожал: курс валют на 19 мая 2025
TSN
2025-05-19T06:06:00Z
Аналитики оценили экономические потери в прифронтовых областях
Корреспондент
2025-05-27T16:30:15Z
Довбик назвал настоящего лидера сборной Украины
Корреспондент
2025-05-24T10:21:32Z
Совладелец МЮ лишился почти трети своего состояния
Корреспондент
2025-05-16T20:36:12Z
90 лет без титула, и вот наконец Юнион Сент-Жиллуаз в Бельгии снова чемпион
Корреспондент
2025-05-25T21:30:44Z
Прощание с Реалом: заключительный матч сезона стал последним для Модрича
Корреспондент
2025-05-24T17:33:32Z
Экс-чемпион мира похвалил Дюбуа за смелость выйти в ринг с Усиком
Корреспондент
2025-05-27T18:24:41Z
Главного тренера клуба Бундеслиги неожиданно уволили
Корреспондент
2025-05-27T17:51:05Z
Достойное обновление эмблемы на форме Динамо после 30-го чемпионства
Корреспондент
2025-05-24T17:00:58Z
Налоговые махинации: 33 британских футбольных клуба под подозрением
Корреспондент
2025-05-27T17:18:03Z
Де Брюйне на пороге перехода в новый клуб
Корреспондент
2025-05-27T17:00:06Z