Готівкова оплата товарів або послуг зменшує витрати покупців – австралійські вчені
Австралійські вчені дослідили поведінку покупців та взаємозв'язок рішень про придбання товарів або послуг готівкою або безготівковим способом. Загальний висновок Лаклана Шомбургка, Алекса Беллі, Арвіда Гофмана, опублікований в Journal of Retailing, такий – готівка немов би “призупиняє” придбання. І навпаки – доступність і легкість здійснення безготівкових розрахунків стимулює їх використання. Проте це не загальне правило, оскільки економічна ситуація в країні та деякі інші фактори можуть відрегулювати поведінку покупців, зазначають автори публікації, яка спирається на дослідження ринку.
“Роздрібна торгівля має брати до уваги економічні умови, що переважають у країні, оскільки ми виявили, що споживачі коригують свої звички витрачати,” – зазначають дослідники. На їхню думку, зростання ВВП має бути стимулом до активізації і просування безготівкових методів оплати. Тоді покупці будуть значно більше витрачати і робити це з мінімальним опором.
Чому безготівкова оплата забирає більше грошей у покупців?
Дослідники вважають, що безготівкова оплата не лише зручна і доступна та швидше реалізується, порівняно з готівковим розрахунком. Безготівка також простіше сприймається покупцем, ніж оплата готівкою. Готівкові витрати складніші для сприйняття користувачем, а безготівкова оплата немовби “зменшує вартість” покупки.
Водночас молодше покоління користувачів адаптувалось до “ефекту безготівки” і тому раціональніше витрачає гроші. Поведінка споживачів та стратегія витрат в Україні упродовж двох останніх років зазнали суттєвих змін. Основною причиною аналітики називають вплив війни на економіку. Цей вплив проявився у зростанні курсу долара та високих темпах інфляції, тому споживча поведінка українців стала раціональнішою.