Щоб розв'язати конструктивне завдання, що виникає під час бойового застосування літаків, російські інженери вирішили інтегрувати титанове покриття, яке захистило б Су-34 від "неприємностей" у повітрі.
Російська держкорпорація "Ростех" 17 червня повідомила про постачання Міноборони РФ нової партії винищувачів-бомбардувальників Су-34. Водночас модернізовані літаки Су-34М і Су-34 НВО зазнали обговорення через можливу проблему, пов'язану з перегрівом крил під час запуску ракет. Про це розповіли оглядачі Bulgarian Military.
Автори публікації звернули увагу на повідомлення в російських ЗМІ про особливості модернізації Су-34. У репортажі пропагандистів було зазначено, що модифікація літаків передбачає захист крил від згоряння під час пуску ракет.
"Конструктивною особливістю новітніх модифікацій Су-34 є жароміцний лист із титановим покриттям, що захищає крило від перегріву та обгорання під час запуску ракет", — ідеться в матеріалі.
Цю зміну було проведено після низки випробувальних польотів, проведених льотчиками-випробувачами заводу, щоб упевнитися в надійності техніки.
Експерти зазначили, що існує кілька причин, через які крила Су-34 можуть перегріватися.
- Електронні системи. Крила оснащені різними електронними компонентами, включно з радарами і системами наведення ракет, які виділяють тепло під час експлуатації.
- Аеродинамічний нагрів. На високих швидкостях тертя між поверхнею літака і повітрям виділяє значну кількість тепла. Су-34 часто працює на великих швидкостях і висотах, що посилює перегрів.
- Тепло від ракет. Під час запуску ракет їхні двигуни виділяють багато тепла, яке може передаватися на крила літака, особливо якщо ракети встановлені на пілонах, ща на крилах.
- Матеріали конструкції. Сучасні авіаційні матеріали мають обмеження щодо теплостійкості, і комбінований вплив тепла від електроніки, аеродинамічного нагріву і ракет може довести їх до межі.
- Умови експлуатації. Тривалі високошвидкісні польоти, часті пуски ракет і бойові маневри збільшують теплове навантаження на крила.
Чому титан?
Фахівці стверджують, що Су-34 — найбільш використовуваний російською армією бойовий літак у війні в Україні. Тому логічно припустити, що настільки інтенсивне використання передбачає, що крила дійсно перегріваються. Але чому російські конструктори інтегрували титанове покриття?
Річ у тім, що титан відомий своєю високою температурою плавлення і відмінною теплопровідністю, що забезпечує ефективне відведення тепла. Це гарантує, що крила не перегріються, бо в іншому разі це може порушити структурну цілісність літака.
Під час запуску ракети вихлопні гази можуть досягати дуже високих температур, а титанове покриття діє як тепловий бар'єр, відбиваючи більшу частину цього тепла від крил літака. Ще однією перевагою титану є його стійкість до окислення за високих температур. На відміну від інших металів, які можуть руйнуватися під впливом сильного нагрівання, титан зберігає свої структурні властивості.
Важливо Ними бʼють по Харкову: стала відома реальна дальність авіабомби УМПБ Д-30СН (фото)Крім того, використання титану не збільшує вагу літака — такий баланс між захистом і вагою дуже важливий для збереження маневреності та швидкості Су-34 під час бойових дій.
Нарешті, російські джерела повідомляють, що інженери інтегрували в крило додатковий паливний бак. Це свідчить про намір ПКС РФ збільшити дальність польоту Су-34 без дозаправлення в повітрі, що, можливо, свідчить про завдавання більш глибокого удару в тилу України.