AestheticSpartan, один з розробників та співвласників популярного останнім часом в Steam клікера Banana, розповів, що команда творців гри попрощалася з одним із учасників через його можливу причетність до шахрайства в Steam. Розробник Banana запевняє, що команда є непричетною до шахрайства, а заробіток є цілком легальним.
«Як ви всі вже чули, Theselions був причетний до афери з біткоїнами на ринку Steam. Ми не знали про це, доки нещодавні відео не почали вказувати на це, і ми майже одразу обговорили ситуацію з усією командою. Ми дали йому можливість пояснити нам ситуацію, і ми знаємо, що він демонструє каяття і шкодує про те, що сталося в минулому».
Як грають в Banana
Гра дуже проста — треба клацати мишкою на банан. Результат — отримати якнайбільше бананів. Інтерфейс гри складається лише з мінімалістичного вікна з великим бананом у центрі. також можна змінити зовнішність банана (за гроші) або роздільну здатність екрана.
«Банан — це гра-клікер, в якій ви натискаєте на банан! У Banana ви натискаєте на банан, щоб отримати ще більше бананів! Кожні 3 і 18 годин вам випадає банан», — йдеться в офіційному описі
За ту чи іншу кількість кліків користувач отримає банани до інвентарю Steam — у переважній більшості випадків це предмети вартістю кілька центів, однак трапляються й великі виграші. Їх можна продавати на Торговельному майданчику Steam.
Як Steam і розробники заробляють на Banana
Steam та виробники гри отримують частку від кожного продажу на віртуальному ринку. Valve бере комісію 5% (мінімум $0,01), розробник теж бере невеликий відсоток, точна сума якого невідома, але ймовірно мінімум теж становить $0,01. Жоден банан не коштує менше ніж $0,03 — це включає власну вартість, частку торгового майдану та частку виробника.
Банани мають різну ціну, від кількох центів до понад $1000 — 9 червня був проданий «Спеціальний золотий банан» за $1378,5. Але найбільший прибуток платформі та виробникам приносять найдрібніші лоти. Загалом є 14 товарів на мінімальну суму $0,03, і кожен з них продається тисячами за годину. За приблизними підрахунками, приносить команді розробників десятки тисяч доларів на день, якщо не більше.
Причину популярності гри один з розробників описав для Polygon. За його словами Banana — це реальний «збій нескінченних грошей».
«Я вважаю, що причина, чому це здебільшого прижилося, полягає в тому, що це юридичний збій нескінченних грошей. Користувачі заробляють гроші на безкоштовній грі, продаючи безкоштовні віртуальні предмети».
Боти в Banana
Розробники визнають, що у Banana є проблеми з ботами — лише близько третини всіх гравців були реальними гравцями. Боти дійсно є проблемою для звичайних гравців, з їхньою допомогою ботоводи вибивають більше цінних предметів, кількість деяких є дуже обмеженою. Команда розробників запевняє, звернулася до Valve по допомогу з цією проблемою.
«Оскільки гра займає приблизно 1% ресурсів вашого комп’ютера, люди зловживають до 1000 альтернативними обліковими записами, щоб отримати рідкісні дропи або принаймні багато дропів», — каже розробник Гері.
То чи є шахрайство?
Отже, здається, шахрайства справді нема, але є риса, яка нагадує піраміду: люди купують і продають предмети, фактично позбавлені реальної вартості, та заробляють на цьому. Втім, можна нічого не купувати, лише продаючи те, що випало. Виробники та Steam отримують комісію з продажу предметів. Користувач нічого не сплачує та має деякий шанс поповнити рахунок в Steam без витрачання реальних грошей.
Проте «слизьким» питанням є саме те, чому люди купують такі електронні предмети. Втім, продаж віртуальних бананів мало відрізняється від торгівлі, скажімо, скінами зброї для Counter-Strike. Як і в інших подібних випадках, існують неофіційні способи виведення віртуальних грошей у реальні, які не мають стосунку до Steam або розробників Banana. Деяка небезпека полягає в тому, що одного разу усі ці електронні «активи» можуть втратити вартість, але це також стосується будь-яких подібних покупок.
Дуже схожими на Banana є клікери в Telegram, зокрема популярний в Україні й не тільки Hamster Kombat. У грі дають віртуальні монети за тапання на екран телефону та завдання. З’ясувалося, що Hamster Kombat зареєстрований у RU-CENTER Group — одному із найбільших реєстраторів доменів та хостингів, що входить у холдинг РБК (РосБізнесКонсалтинг). Таким чином, гра може збирати дані для росіян, заробляти для них гроші та приховувати якісь інші неприємні сюрпризи.
Джерела: Steam, IGN, Polygon, Eurogamer, The Verge, Uazmi, Dev.ua