MY.UAНовини
Директор НАОНІ Олесь Журавчак – про роботу оркестру, дружбу з Русланою та брендинг Пивоварова
Директор НАОНІ Олесь Журавчак – про роботу оркестру, дружбу з Русланою та брендинг Пивоварова

Директор НАОНІ Олесь Журавчак – про роботу оркестру, дружбу з Русланою та брендинг Пивоварова

16 жовтня чотири солісти-інструменталісти та НАОНІ оркестра презентують у Києві музичне фентезі-шоу «Володарі стихій». Захоплююча гра на бандурі, гуцульських цимбалах, скрипці, дримбі, тилинці, фрілці, сопілці відомих українських мелодій «Щедрика», «Гуцулки», «Коломийки», «Верше», «Аркана» та інших в унікальному оркестровому аранжуванні, а також композиції світових джазових, класичних та рок-хітів. І все це з використанням 3D-віджеїнгу та хореографічних перформансів.

В інтерв’ю Коротко про автор ідеї та режисер «Володарів стихій», директор-розпорядник оркестру НАОНІ Олесь Журавчак розповів, як вони створювали інструментальний мюзикл, в чому унікальність НАОНІ, який грає з усіма нашими топовими артистами, пригадав, як навчав гри на сопілці Тимофія Музичука з Kalush Orchestra, та чим йому цікаві інші українські музиканти.

НАОНІ дає слухачам можливість відчути Україну

- Олесю, прем’єра «Володарів стихій» відбулася ще у 2018 році. Це буде таке ж саме шоу чи оновлена програма?

- Цей проєкт дійсно був створений ще у 2018 році. Ми тоді зробили сценічні покази, потім доповнювали, доробляли, у 2019-му почали домовлялися про гастролі. На 2020 рік у нас мали бути тури в Канаду, Китай, Європу. Але в 2020-му прийшов коронавірус, відповідно, всі плани лягли. У 2021 році знову почали домовлятися про гастролі, бо будь-які гастролі плануються, як мінімум, на рік вперед. На 2022-й у нас знову були заплановані два великих тури по 30 концертів, але у 2022-му у нас почалася війна.

За цей час ми зробили студійний запис музичного матеріалу проєкту – 22 композиції. Ми об’їхали 12 цікавих і знакових місць в Україні, це і Скелі Довбуша, і Манявський водоспад, і Писаний камінь, і Лисина Космацька... І зняли фільм «Володарі стихій», доповнивши наше шоу унікальним відеорядом.

А зараз вже по третьому кругу виходимо на концертний прокат даного проєкту. Звичайно, будемо починати з України. 16 жовтня плануємо концерт у Києві. Подивимося, яка буде ситуація в країні, зокрема й з електроенергією. Готуємося. На березень у нас заплановані 25 концертів в Австрії, Швейцарії, Німеччині.

- Чоловіки мають дозволи для виїзду за кордон, є домовленості?

- НАОНІ – це національний оркестр народних інструментів України, який працює не тільки в Україні. Кожного року маємо, як мінімум, одну-дві поїздки за кордон, щоб представляти українську культуру за кордоном. Минулого року були з концертами у Португалії та Франції, позаминулого теж були у Франції. Тому ми постійно в русі.

- В Україні інструментальна музика популярна?

- Ми даємо слухачам можливість відчути Україну, українську культуру через колорит музичних інструментів, звуків, мелодій, ритмів. І якщо ви прийдете на наші концерти, побачите, скільки людей збирається.

- Судячи з того, що ви представляєте стихію «Повітря», етнодухові інструменти - це наше повітря?

- Так. Проєкт «Володарі стихії» - це певною мірою продовження фестивалю «Трипільське коло», який я проводив на пагорбах Ржищева вісім років, але тепер це вже сценічно-музичний перформанс. Це легенда про володарів стихії, де в нас присутні чотири музиканта.

Чотири музиканта грають на чотирьох унікальних інструментах. 70% – це авторська музика солістів проєкту. Якщо говорити про «Повітря» - це різноманітні сопілки, дримба, тилинка, окарина та багато інших. «Земля» - це гуцульські цимбали, вони мають особливий дзвінкий звук. «Вода» - це, звичайно, наша бандура. А скрипку ми обрали як стихію вогню.

Скрипка, можна сказати, родом з України. Прародич скрипки - гудок, зображений на фресках Софії Київської.

- Ви самі на скількох інструментах граєте?

- Я професійний музикант, в основному граю на етнодухових, а їх дуже багато. У моїй колекції більше 100 інструментів, активно граю десь на 20-25 інструментах, але володію більше ніж 40.

Уже 23 роки веду клас сопілки та етнодухових інструментів в Київському національному університеті культури і мистецтв. Один з моїх студентів - Тимофій Музичук з гурту Kalush Orchestra, який грає на тилинці та є солістом у їхній переможній пісні «Стефанія» на «Євробаченні-2022». Новий сопілкар гурту Go_A, Назар Лех, також навчався у моєму класі. Багато моїх студентів грають в багатьох інших колективах.

Записував всі партії сопілок у треках Руслани

- Виходить, ви не лише відкривали зірок на своїх фестивалях, але ще й безпосередньо їх вчите?

- Моє завдання і завдання команд, з якими я працюю, - формувати умови, щоб молоді люди могли розвиватися і реалізовувати свій потенціал. Наприклад, через фестиваль «Трипільське коло», по суті, пройшли всі артисти, які зараз працюють на світовому ринку.

З Русланою я працюю з 1999 року. Всі партії сопілок у треках Руслани записував я. Вона одна з перших вивела на європейську поп-сцену звучання сопілки та українську етностилістику загалом і виграла «Євробачення» у 2004 році. На «Трипільському колі» у мене постійно була з виступами «ДахаБраха». Ми з дівчатами разом вчилися на паралельних курсах в Університеті культури. На «Трипільському колі» один зі своїх перших концертів відіграли Kozak System.

Go_A, як вони мені казали, на фестивалі «Трипільське коло» отримали свій перший гонорар. Go_A, до речі, вийшли на гарний рівень європейської промоції, тобто європейський глядач почав сприймати їх у сегменті популярної танцювальної музики.

Ще один фестиваль - «Віртуози фолку», де я є артдиректором, і нашою задачею було об'єднати молодих людей, які творять в етностилі, щоб етноджаз, етнорок звучав поруч з автентикою, автентика звучала поруч з академічною народною музикою, щоб ці люди між собою спілкувалися і знаходили нові форми колаборації та подачі.

Думаю, це теж вдалося, тому що багато колективів вийшло саме з цього фестивалю. Хлопці з Kalush Orchestra росли на цьому фестивалі з різними колективами, різними форматами, що дало їм стимул далі розвиватися і творити.

- Зараз у вас багато студентів? Наскільки клас сопілки і етнодухових інструментів популярний?

- Дітей я відслідковую десь зі старших класів музичної школи. Потім спостерігаю за ними в коледжі, допомагаю з репертуаром, інколи вони приїжджають до мене на майстер-класи чи я до них. А коли вони вже навчаються на третьому-четвертому курсі музичних коледжів, пропоную їм вступати у вищий навчальний заклад.

В рік у мене паралельно завжди навчалися від чотирьох до шести сопілкарів. Адже окрім викладання, у мене ще багато інших справ. Я ж і директор НАОНІ, плюс - фестивалі, плюс свої проєкти, більше часу виділити на викладання не можу.

- Це саме через брак вашого часу чи попит не дуже великий?

- Я завжди дивлюся, куди потім професійні люди будуть направляти своє вміння і здібності. Останні мої випускники більше пішли в експериментальні, сучасні напрямки. Зараз популярні етнорок, етнофолк, етнопоп, етноденс, і вони шукають такі проєкти. Хтось з моїх студентів зайнявся викладацькою роботою: хто в музичних школах, хто в музичних коледжах чи коледжах культури. Хтось пішов у київські професійні колективи «Берегиня», «Калина», ансамбль «Дніпро».

Тобто є місця, де вони можуть далі працювати. Але це не масовий сегмент. Масовими у нас є музичні школи, там навчається дуже багато діток, які грають на сопілках. Це тішить. Сопілка - це один із найпростіших інструментів, він мобільний, з ним дійсно можна легко музикувати. Для дітей це дуже зручний інструмент.

Музикант працює з Русланою з 1999 року. Фото: Facebook.com/ruslana.lyzhychko.ua/

Великі проєкти важко перекрити виключно продажем квитків

- Ви – директор-розпорядник оркестру НАОНІ. Що входить у ваші обов’язки?

- Сучасною мовою це - продюсер. Це людина, яка відповідає за всю поточну діяльність колективу. Зокрема, це організація концертної діяльності, організація внутрішнього документообігу, комунікація з Міністерством культури, отримання державних замовлень, організація роботи адміністративної групи безпосередньо в колективі і організація гастрольно-концертних графіків.

Крім того, працюю ще як і музикант-соліст НАОНІ, і як режисер. У мене трішки ширші зобов’язання на посаді.

- НАОНІ цього року - 55. Що допомагає народному оркестрові звучати по-сучасному?

- Хто не чув оркестр останніми роками, у того може ще спрацьовувати стереотипне сприйняття. Мовляв, якщо оркестр народних інструментів, то це буде щось олдскульне, нецікаве, нудне. НАОНІ - один із найдинамічніших творчих колективів, який за останні 10 років зробив досить великі кроки в розширенні свого репертуарного листа, жанрових різноманітностей.

Як продюсер я позиціоную НАОНІ не просто як національний академічний оркестр народних інструментів, а як етно-симфо-рок оркестр. Ми поєднуємо в собі етнічну складову - фолк, класичну, тому що у нас присутні всі групи інструментів симфонічного оркестру, та рок – електрокобза, електробандура, ударна установка. Тому ми граємо і рок-хіти, і симфонічні хіти, і українські програми, які ми робимо стилізованими.

Ми працюємо в колаборації з нашими естрадними популярними виконавцями. Це PROBASS ∆ HARDI. Це Олег Скрипка, з яким ми працюємо вже  багато років. Це і Артем Пивоваров, з яким ми вже відпрацювали нещодавно три Палаци спорту. Це і ONUKA, «Друга Ріка», Руслана і багато інших. Завдяки таким спільними проєктам ми доповнюємо фарбами музику виконавців і самі отримуємо додаткове розширення нашої аудиторії.

- Як такі колаборації з артистами відбуваються? Це по дружбі, артисти самі до вас приходять, ви себе пропонуєте?

- Це і знайомства, і процес дружби, потім - процес переговорів, узгодження творчих моментів, що підходить, що не підходить. В плані певних репертуарних політик на деякі моменти ми можемо не погодитися. Деякі вимоги мають, наприклад, артисти. Ми все проговорюємо, потім робимо одну-дві пробних партитури, дивимося, як йде співпраця. Якщо є синергія, ми продовжуємо роботу. Так влаштований будь-який творчий процес.

- Мені завжди було цікаво, як ви ділите гонорар. Є ж різниця, коли на сцені 5 музикантів і, наприклад, 40. Кожен отримує якусь частинку?

- Є організатор концерту. Організатор концерту – це людина чи компанія, яка бере на себе всю відповідальність і всі ризики при проведенні будь-якого заходу.

Наприклад, при плануванні будь-якого заходу прораховується бюджетна складова. Це оренда локацій, техніки, звуку, гонорари артистам, прораховується вартість рекламної кампанії, поліграфічної продукції, зйомки відеороликів і так далі. Це великий бюджет. Далі шукається спонсор, або меценат, або грантові кошти, або вкладаються власні кошти.

Ще один сегмент - продаж квитків. Як правило, не завжди квитки покривають всі видатки по проєкту, оскільки великі проєкти важко перекрити виключно продажем квитків. Отак працює наша кухня.

- А власне зарплатня виплачується кожному учаснику оркестру?

- Ні. Ми - державна організація. Відповідно, в нас є розрахована лімітна вартість колективу і є комерційна вартість колективу. Все залежить від зайнятості, навантаженості колективу, кількості репетицій, кількості перебування часу на площадці, в скількох творах ми беремо участь, від кількості створення нових аранжувань, партитур. Все це проговорюється з організатором, і тоді формується гонорарна частина і підписуються угоди. Оплата здійснюється саме НАОНІ як юридичній особі, яка здійснює свою статутну діяльність, а артисти, адміністративний та технічний персонал отримують кожного місяця заробітну плату.

Щоб індустрія запрацювала, наші музиканти мають бути в інформпросторі

- Зараз з’явилося багато різних молодих виконавців. Як ви оцінюєте рівень музичного життя?

- Я дуже тішуся з того, що відбувається останніх років п’ять у нашому медійному інформпросторі. Після прийняття мовних квот на радіо і телебаченні у нас почався шалений бум української музики. Щось якісне, щось менш якісне, щось дуже класне, щось сумнівне, щось кітчеве, але україномовної музики стало більше.

Чому я зайнявся фестивальним рухом? До 2005 року в Україні все, що стосувалося етнічної музики, фолку, фолк-року - це все було не формат, в нас звучав тільки шансон і попса. Тому я почав займатися фестивалями, щоб створювати площадки, де б музиканти могли себе проявляти і отримувати хоч якийсь базовий контент для промоції. На деяких фестивалях колективам казали прямо: «Ми ставимо якісний звук, якісну сцену, робимо відеозйомку, і ви отримаєте контент. Але ми нічого не можемо вам заплатити, бо немає ресурсу». І музиканти готові були на таких умовах приїжджати, виступати, щоб отримати власний контент. Бо самостійно замовити звук і зробити більш-менш нормальний відеоконтент було практично нереально. Тоді на мобілки ще не знімали.

Оскільки я ще маю досвід державної служби (у 2008-2010 роках я був начальником управління мистецтва і освіти у Міністерстві культури і туризму, у 2014-му - заступником міністра культури), то ми багато працювали над тим, щоб запустити культурну індустрію. Для того, щоб індустрія запрацювала, наші музиканти мають бути в інформаційному просторі. Трішки ми просунулися в цьому, але ще не настільки, як би цього хотілося.

Інформаційний простір, маю на увазі радіо і телебачення, у нас залишається вузько направлений, він більше направлений на популярну музику. У нас з’явилися один чи два канали з джазовим напрямком, один канал класичної музики на FM-частотах, в якому інколи звучать українські класичні виконавці, але в основному чути дуже багато закордонної музики. На телебаченні і на радіо практично нічого немає фолкового чи етнофолкового. На жаль, даний ринок ще не сформований. Тому роботи в нас ще багато.

- Вам хто цікавий з сучасних артистів?

- Мені подобаються експерименти, які робить ONUKA. Вона цікава, стильна. Мені подобається, як розвивається і промоціює себе і свою творчість «ДахаБраха».

Мені подобається, що в танцювальну музичну нішу зайшли гурт Go_A, що вони вийшли вже й на європейську аудиторію.

Подобається, який брендинг зробив Артем Пивоваров. Він відкрив в собі розуміння себе як українця. Це сталося в дуже потрібний час, і дійсно у нього це був внутрішній процес осмислення. Він дуже органічно зайшов зі своєю музикою, і, напевно, в цьому секрет його успіху, популярності серед дітей, молоді за останніх два роки.

Мені подобаються молоді виконавці, які не бояться експериментувати. У нас була велика проблема формування української реп-культури. Більшість молоді сиділа на російському репі, і це факт. Ця ніша у нас була пуста. Тому я дуже тішився, коли з'явилися alyona alyona, Kalush - незвичні, оригінальні, українські. Коли мене запрошували в дитячі табори і ми організовували музичні конкурси, діти вже читали реп наших виконавців. Це класно. Це показник того, що формуються свої нішеві лідери.

Якщо говорити не про поп-культуру, а про більш академічну, подивіться, як нас дивують в хорошому сенсі оперні театри. Львівська опера зробила прорив на європейському рівні. Харківська опера до повномасштабного вторгнення теж гарний брендинг зробила. Одеська опера має дуже цікаві постановки. Процес іде навіть під час війни.

- Що потрібно, щоб якісної української музики звучало більше?

- Щоб з'явилась якісна українська музика, по-перше, виконавцям треба дати можливість, де себе показувати, експериментувати, виступати, набиратися досвіду.

По-друге, вони мають створити продукт, а для цього треба студія, якісне зведення, якісний монтаж, якісні аранжування, а це коштує грошей. Записати відеокліп, а це зйомка, монтаж, продакшн, постпродакшн, і це теж гроші.

Далі музиканти мають потрапити в ротацію і «крутитися». Деякі наші виконавці, зробивши продукт, максимум, куди могли його виставити, – так це на свою сторінку в YouTube. Або ще спробувати розкидати по друзях. Крапка. Бо на радіо вони – не формат, на телебаченні - не формат, а це ще величезна аудиторія.

З розвитком цифрових технологій багато проєктів вийшло саме з YouTube, з цифрових, стрімінгових платформ. Деякі проєкти «завірусилися», тому що велика аудиторія перейшла на цифрові майданчики. Стало трошки легше конкурувати.

Але радіо, телебачення все рівно поки що залишається масовим. Якщо артист є в ротації, тоді його впізнають, відповідно, його запрошують на концерти, за які платять, чи на корпоративи. І так людина отримує кошти, щоб знову створити продукт.

Оскільки у нас ця схема не працювала, запустити конвеєр по створенню продукту було майже неможливо. Більшість музикантів паралельно мали додаткові роботи, додаткові проєкти, з яких вони накопичували кошти і вкладали це у власну творчість і власне виробництво. Коли з'явились квоти, цей механізм потроху запустився.

Якщо візьмемо європейський чи світовий досвід, то одне з джерел доходу – виплата роялті. Якщо ви маєте прослуховування на стрімінгових платформах, якщо вас крутять на радіо чи телебаченні, використовують ваші аудіо- чи відеороботи, за це платиться роялті. У нас система авторських винагород дотепер знаходиться в критичній стадії незрозумілого бурхливого ринку. 17 агенцій авторських і суміжних прав, які в нас є, дотепер між собою ділять маленькі сегменти ринку.

Хтось бігає по кафешках і збирає свої пару гривень за музику, яку там крутять. Хтось бігає по концертах і збирає своїх 4-6%. Хтось бере відсоток з магнітних носіїв, типу флешок, жорстких дисків. Щоб ви знали, коли такі носії перетинають кордон, з них платиться податок на потенційно можливі записані продукти авторського права.

Це дуже величезний сегмент ринку по авторських винагородах, але на даний момент він досить непрозорий і складний.

- НАОНІ теж грає світові хіти. Як ви домовляєтеся про використання творів?

- Як я вже казав, за організацію концертів відповідає організатор концертів. Організатори концертів мають підписані угоди з певними агенціями авторських і суміжних прав, яким вони надсилають плейлист концерту, тобто перелік творів.

Роялті з концерту відчисляються на агенцію, з якою підписана угода. Тому саме з концертним виконанням світових хітів проблем немає.

А коли вже потрібен запис, коли це публічний показ на YouTube, приміром, там вже інші правила діють.

Мої хлопці з Kalush Orchestra до мене вже як до наставника дзвонять

- Напевно, складно знайти артистів, з якими ви не знайомі. Чи є у вас близькі друзі у шоу-бізнесі? До речі, Василь Попадюк говорив, що серед друзів-музикантів є своя валюта: він у когось зіграє безкоштовно, потім хтось у нього.

- Так як же без цього! От приходить до мене Олег Скрипка, він святкував 60-річчя, і пропонує: «Давай з тобою відкриємо концерт в дуеті». Кажу: «Ну, давай, згадаємо, як 20 років назад перший фолковий альбом писали». Це був мій подарунок до ювілею.

Нещодавно звернувся колега, саундпродюсер Нікіта Шкуропат, він з alyona alyona і Джері Хейл записував акустичну версію пісні Teresa & Maria та ще пару каверів. Попросив послухати і порадити, чи можна зробити аранжування виключно акустичними етноінструментами. Зустрілися, пограли, поспілкувалися, зробили, скоро буде реліз. Десь ми комусь допомагаємо, потім вони нам.  

Це артистична тусовка, вона досить вузька, навіть через одне рукопотискання ти знаходиш того, хто тобі потрібен. Тому у нас діють такі речі - десь допомогти, посприяти, порадити, підказати. Звісно, оскільки ми знаходимося в системі певних бізнес-відносин, то є бізнес-етика, в якій ми маємо працювати. Тому колег, з якими я спілкуюся, багато, а друзів багато бути не може.

- А Скрипка, ви з ним чи не найбільше співпрацюєте, друг чи колега?

- Ми колеги багато років. Як і з ТНМК, Mad Heads, Kozak System. Багато гарних проєктів робили разом. З Русланою ми дійсно дружимо. Мої хлопці з Kalush Orchestra до мене вже як до наставника дзвонять. Я маю свій досвід, вони - свій, інколи їм треба щось підказати по контрактах, порадити, просто поговорити.

- У лютому в день свого народження ви писали: вже багато знаю і вмію, і ще багато хочу і можу. Чого хочете?

- Найвагоміший проєкт, над яким я зараз найбільше зосереджують, – це формування бренду НАОНІ як етно-симфо-рок оркестру.  Моє завдання – вивести колектив на міжнародний рівень. Це унікальний колектив не тільки в Україні, а й у світі, тому що такого складу оркестру з таким набором унікальних інструментів більше ніде немає. Це факт. І це дає унікальність звучання, унікальність репертуару і унікальність позиціонування як бренду України.

Тому моя мрія, щоб НАОНІ вийшов на якісний міжнародний рівень. І саме для цього у мене вже створений ряд проєктів. В першу чергу, це моє дітище - музичне фентезі-шоу «Володарі стихій». Це інноваційна форма – інструментальний мюзикл. Окрім музики, оркестру, солістів, у нас є хореографічні перформанси, візуальне 3D відеошоу, що додає особливого шарму казковості і фентезійності. До речі, для європейського глядача буде цікаво послухати світові хіти у нашому виконанні. Наприклад, Take Five Пола Дезмонда на бандурі чи Smooth Criminal Майкла Джексона на сопілці.

Олесь Журавчак каже, що найвагоміше його завдання - це формування бренду НАОНІ як етно-симфо-рок оркестру. Фото: надано пресслужбою НАОНІ

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
У спортзал йти не треба: учені розказали, чоловіків з якою зовнішністю хочуть жінки
Фокус
2025-07-03T10:12:24Z
МОЗ забороняє госпіталізацію дітей до психіатричних лікарень з 1 липня
24tv
2025-06-29T12:09:08Z
Як правильно захистити домашніх улюбленців від спеки: поради ветеринарів
ГЛАВКОМ NET
2025-07-05T00:00:10Z
Фінгеринг: що це за практика і як вона може приносити задоволення
24tv
2025-07-04T19:51:26Z
Лікарі назвали найнебезпечніше морозиво: на що звернути увагу при покупці
Хвиля
2025-07-04T19:12:10Z
Як розподілити калорії на день, щоб бути здоровим і струнким
24tv
2025-07-04T18:36:40Z
Знайшли ще одну небезпеку кесаревого розтину для здоровʼя дитини
24tv
2025-07-04T18:24:57Z
Секрети сяйливого погляду: що варто знати про темні кола під очима
TSN
2025-07-04T18:06:05Z
Зуби із сечі: вчені створили незвичайний спосіб синтезу мінералу для імплантів
Фокус
2025-07-04T16:30:11Z
В Україні зареєстровано понад 28 тисяч самозайнятих фахівців - Опендатабот
УкраинФорм
2025-07-05T00:45:32Z
Нацбанк випустив монету на честь Нацполіції
УкраинФорм
2025-07-05T00:03:14Z
В Україні запустять єдину платформу моніторингу зеленого переходу
Хвиля
2025-07-04T21:21:25Z
Укрзалізниця показала щемливе відео повернення захисників додому потягом
24tv
2025-07-04T20:36:19Z
Фахівці «Укренерго» відновили роботу високовольтної лінії, що живить Запорізьку АЕС
УкраинФорм
2025-07-04T20:33:55Z
Нафтова компанія Саудівської Аравії хоче продати частину енергетичних активів - Reuters
УкраинФорм
2025-07-04T20:21:48Z
Від 16 до 43 тисяч гривень: на якій сезонній роботі платять найбільшу зарплату
Фокус
2025-07-04T19:30:04Z
Ціни у супермаркетах не радують: як розпочався сезон кавунів в Україні
24tv
2025-07-04T19:06:57Z
Удар Росії спричинив блекаут на Запорізькій АЕС
24tv
2025-07-04T19:06:00Z
Трамп підписав «Великий прекрасний закон» щодо податкової, міграційної й бюджетної політики США
УкраинФорм
2025-07-05T00:48:34Z
ХАМАС близький до згоди на припинення вогню в Газі, але має умову
ГЛАВКОМ NET
2025-07-05T00:42:16Z
РФ намагається тиснути на ООН, щоб легалізувати «референдуми» на окупованих територіях
ГЛАВКОМ NET
2025-07-05T00:39:09Z
В України є шанс налагодити відносини зі США через кілька інструментів
24tv
2025-07-05T00:30:42Z
"Розкол і чвари" у Трампа: експерт назвав, хто блокує постачання зброї Україні
GlavRed
2025-07-05T00:27:27Z
Словаччина знову заблокувала 18-й пакет санкцій проти Росії
ZN UA
2025-07-05T00:18:41Z
Путін є воєнним злочинцем та головорізом: американський конгресмен закликав негайно поновити поставки зброї до України
ZN UA
2025-07-04T23:54:32Z
Трамп підписав «великий і прекрасний» законопроєкт про податки і витрати
ГЛАВКОМ NET
2025-07-04T23:45:30Z
Брюссель вважає, що кластер «Фундаментальні сфери» з Молдовою може бути відкритий
УкраинФорм
2025-07-04T23:15:33Z
Як заморожувати свіжу полуницю, щоб вона не перетворилася на гігантську бурульку
GlavRed
2025-07-05T00:36:44Z
Життя 5 знаків зодіаку перетвориться на казку вже ось-ось: хто у списку
GlavRed
2025-07-05T00:27:30Z
Хвороби, бідність, конфлікти - все це про одну річ в побуті. Чого краще позбутись прямо зараз
Telegraf
2025-07-05T00:18:41Z
5 знаків зодіаку, які занадто добре вміють маніпулювати
GlavRed
2025-07-04T23:27:00Z
Солодка та в міру пʼянка: рецепт вишнівки, яка зігріватиме осінню та літом
24tv
2025-07-04T20:57:34Z
Сморід з пральної машини пройде за лічені хвилини: допоможуть елементарні засоби
24tv
2025-07-04T20:51:28Z
Ідеальні пропорції і казковий результат: варення зі смородини – смак, який межує з вишуканістю
24tv
2025-07-04T19:36:42Z
Який цукор найнебезпечніший: дослідження спростовує поширені уявлення
TSN
2025-07-04T19:36:28Z
Слова, що чарують: як вивчати англійську легко та з натхненням
GlavRed
2025-07-04T19:27:44Z
Найбільша катастрофа в історії авіашоу: що відомо про Скнилівську трагедію
GlavRed
2025-07-05T00:27:39Z
Богдан: Практика призначення виправних робіт замість тюремного строку для дітей є дієвою
УкраинФорм
2025-07-04T23:48:43Z
Пережив дві війни і став символом нації: що відомо про один з найстаріших вокзалів України
Telegraf
2025-07-04T23:30:01Z
Економісти оцінили, скільки працездатного населення втратила Україна
Хвиля
2025-07-04T23:15:16Z
Пентагон перевірив запаси: критичної нестачі боєприпасів для України немає, – NBC News
24tv
2025-07-04T22:24:37Z
На освіту дорослих мають бути спрямовані близько 30% освітніх заходів - Лісовий
УкраинФорм
2025-07-04T22:18:06Z
Прикордонники знищили на Північно-Слобожанському напрямку два укриття та автомобіль росіян
УкраинФорм
2025-07-04T21:54:51Z
Послуга єВідновлення у «Дії» тимчасово не працюватиме
УкраинФорм
2025-07-04T21:42:07Z
Чого не варто робити 5 липня, аби раптово не втратити гроші
Telegraf
2025-07-04T21:24:36Z
Наймолодшого кримського політв’язня Аппаза Куртамета незаконно утримували 10 діб у ШІЗО
УкраинФорм
2025-07-05T00:27:42Z
Росія обробляє українських дітей на ТОТ вже з першого класу з допомогою «азбуки» - правозахисники
УкраинФорм
2025-07-04T23:33:54Z
Ворог просунувся на 3 напрямках, Сили оборони теж мають успіхи: аналіз боїв за добу від ISW
24tv
2025-07-04T23:21:08Z
Ворог захопив село на Харківщині і просувається до Осколу - DeepState
Gazeta UA
2025-07-04T22:57:46Z
У п'ятикілометровій зоні на прикордонні Чернігівщини залишаються понад 700 людей
УкраинФорм
2025-07-04T22:51:23Z
ЗСУ вразили ще 2 російські командні центри в Донецькій області, - Генштаб
Хвиля
2025-07-04T22:39:29Z
Україну атакують "Шахеди": пролунали вибухи у Києві, дрони дісталися західних областей, що відомо
Фокус
2025-07-04T22:30:53Z
Харківщина під обстрілом дронів-камікадзе: поранено трьох людей
Gazeta UA
2025-07-04T22:09:53Z
СБУ викрила ще одного колаборанта, який співпрацює з окупаційною владою «ДНР»
УкраинФорм
2025-07-04T22:06:43Z
100 найкращих фільмів XXI століття за версією NYT: яка стрічка посіла перше місце
24tv
2025-07-04T21:48:43Z
Остання стадія: Раміна Есхакзай поділилася особистою трагедією
GlavRed
2025-07-04T21:27:36Z
Найкращий манікюр на літо: ідеї стильного нейл-дизайну з фруктовими мотивами
24tv
2025-07-04T20:33:54Z
Хіт літа-2025 на бандурі: хлопець розірвав ТікТок особливим виконанням відомого треку
24tv
2025-07-04T19:12:02Z
Після приголомшливого завершення: чи варто чекати на 4 сезон "Гри в кальмара"
24tv
2025-07-04T18:57:06Z
"Гра в кальмара" і драми: Netflix назвав топ-10 найпопулярніших серіалів в Україні
Фокус
2025-07-04T18:45:31Z
Фільм Паоло Соррентіно La Grazia відкриє Венеційський кінофестиваль-2025
Детектор М
2025-07-04T17:45:17Z
Продюсер Нікітін показав маму у її день народження
ГЛАВКОМ NET
2025-07-04T17:42:34Z
Стипендії для жінок-підприємиць, виставка в Осло та цифрові інновації в агро — можливості тижня
AIN
2025-07-04T16:30:49Z
Жахлива повінь у Техасі: є загиблі, щонайменше 20 дітей з літнього табору зникли безвісти
24tv
2025-07-05T00:33:51Z
У вбивстві 4-річного хлопчика на Дніпропетровщині підозрюють матір та її співмешканця
Украина Криминальная
2025-07-04T23:36:03Z
$11000 за відстрочку по догляду за «хворим» батьком: в Одесі двох чоловіків викрили у зловживанні впливом
Украина Криминальная
2025-07-04T22:45:26Z
Уманчанина засуджено до 4 років ув’язнення за зґвалтування
Украина Криминальная
2025-07-04T21:57:31Z
Ціла колона авто російських військових згоріла у Липецькій області: що сталося
24tv
2025-07-04T21:54:55Z
На Харківщині через атаку «шахедів» є постраждалі
ГЛАВКОМ NET
2025-07-04T21:15:29Z
У Львові працівник райадміністрації накинувся на відвідувача кафе
Украина Криминальная
2025-07-04T21:09:54Z
Чугуїв під атакою дронів, щонайменше двоє постраждалих, серед яких 12-річний хлопчик
УкраинФорм
2025-07-04T20:54:16Z
Щонайменше 12 вибухів вже пролунали у Чугуївській громаді
24tv
2025-07-04T20:21:46Z
Mercedes не встигає задовольнити попит на нову компактну модель седана
Топ Жир
2025-07-04T23:48:50Z
Машину ще можна врятувати: що буде, якщо залити бензин у дизельний двигун
GlavRed
2025-07-04T23:27:35Z
Ця розкішна седан за $2000 може стати або вигідною угодою року, або справжнім жахом
Топ Жир
2025-07-04T21:48:24Z
Електричний Porsche Cayenne оснащений чотирма дисплеями та мінімумом кнопок
Топ Жир
2025-07-04T20:18:15Z
Цей DeLorean отримав потужний V8 від суперкара і тепер готовий до швидкісних пригод
Топ Жир
2025-07-04T18:33:22Z
Xpeng представив доступного конкурента Tesla Model Y
AutoCentre
2025-07-04T18:24:00Z
Що буде, якщо повністю розрядити Tesla?
360ua.news
2025-07-04T17:03:25Z
Форд заявляє, що приховані записи викривають порушення у справі про 2,5 мільярда за перекидання авто
Топ Жир
2025-07-04T16:48:31Z
Porsche оновила повнопривідні 911: шість версій і 480 сил
Gazeta UA
2025-07-04T15:27:26Z
Бразильський клуб сенсаційно вийшов у півфінал Клубного чемпіонату світу-2025
ZN UA
2025-07-04T21:45:04Z
Арсенал через журналіста BBC виступив із заявою щодо серйозних звинувачень Парті у зґвалтуванні
Football.ua
2025-07-04T21:42:38Z
ПСЖ — Баварія: цікаві варіанти ставок на поєдинок Клубного чемпіонату світу
Football.ua
2025-07-04T21:39:46Z
Туран — про перший матч на чолі Шахтаря: Хлопці приємно здивували, побачене дуже обнадіює
Football.ua
2025-07-04T21:25:02Z
"Флуміненсе" обіграв "Аль-Хіляль" і вийшов до 1/2 фіналу клубного ЧС-2025 з футболу
УкраинФорм
2025-07-04T21:12:10Z
Флуміненсе вибив Аль-Хіляль на шляху до півфіналу КЧС-2025
Football.ua
2025-07-04T21:09:15Z
Швеція обіграла Данію на футбольному Євро-2025 серед жінок
УкраинФорм
2025-07-04T20:57:37Z
Кайл Вокер на порозі переходу в Бернлі
Football.ua
2025-07-04T20:54:21Z
Тайсон Ф'юрі виставив провокативне відео з обличчям Усика
ГЛАВКОМ NET
2025-07-04T20:48:40Z
IT-інженер продав доступи хакерам в одній з найбільших кібератак Бразилії
InternetUA
2025-07-04T23:03:15Z
Чому зникає мобільний інтернет і як це виправити: головні причини та рішення
InternetUA
2025-07-04T20:04:54Z
Планети гойдаються, як коники на каруселі: дивовижне відкриття астрономів
TSN
2025-07-04T19:36:06Z
Не російська чи американська: яка пісня вперше зазвучала у космосі
GlavRed
2025-07-04T19:27:57Z
Смартфон у салоні, чому не можна залишати його на сонці
360ua.news
2025-07-04T19:15:25Z
Чи безпечно спати поруч із телефоном, що заряджається?
360ua.news
2025-07-04T18:33:38Z
Apple наростила продажі iPhone у Китаї попри спад ринку
InternetUA
2025-07-04T18:04:35Z
Нова гігантська екзопланета виявлена ​​за 400 світлових років від Землі
Portaltele
2025-07-04T17:34:46Z
Чому Земля стала домом для життя, а Марс — пустелею
360ua.news
2025-07-04T17:30:37Z