MY.UAНовини
Директор НАОНІ Олесь Журавчак – про роботу оркестру, дружбу з Русланою та брендинг Пивоварова
Директор НАОНІ Олесь Журавчак – про роботу оркестру, дружбу з Русланою та брендинг Пивоварова

Директор НАОНІ Олесь Журавчак – про роботу оркестру, дружбу з Русланою та брендинг Пивоварова

16 жовтня чотири солісти-інструменталісти та НАОНІ оркестра презентують у Києві музичне фентезі-шоу «Володарі стихій». Захоплююча гра на бандурі, гуцульських цимбалах, скрипці, дримбі, тилинці, фрілці, сопілці відомих українських мелодій «Щедрика», «Гуцулки», «Коломийки», «Верше», «Аркана» та інших в унікальному оркестровому аранжуванні, а також композиції світових джазових, класичних та рок-хітів. І все це з використанням 3D-віджеїнгу та хореографічних перформансів.

В інтерв’ю Коротко про автор ідеї та режисер «Володарів стихій», директор-розпорядник оркестру НАОНІ Олесь Журавчак розповів, як вони створювали інструментальний мюзикл, в чому унікальність НАОНІ, який грає з усіма нашими топовими артистами, пригадав, як навчав гри на сопілці Тимофія Музичука з Kalush Orchestra, та чим йому цікаві інші українські музиканти.

НАОНІ дає слухачам можливість відчути Україну

- Олесю, прем’єра «Володарів стихій» відбулася ще у 2018 році. Це буде таке ж саме шоу чи оновлена програма?

- Цей проєкт дійсно був створений ще у 2018 році. Ми тоді зробили сценічні покази, потім доповнювали, доробляли, у 2019-му почали домовлялися про гастролі. На 2020 рік у нас мали бути тури в Канаду, Китай, Європу. Але в 2020-му прийшов коронавірус, відповідно, всі плани лягли. У 2021 році знову почали домовлятися про гастролі, бо будь-які гастролі плануються, як мінімум, на рік вперед. На 2022-й у нас знову були заплановані два великих тури по 30 концертів, але у 2022-му у нас почалася війна.

За цей час ми зробили студійний запис музичного матеріалу проєкту – 22 композиції. Ми об’їхали 12 цікавих і знакових місць в Україні, це і Скелі Довбуша, і Манявський водоспад, і Писаний камінь, і Лисина Космацька... І зняли фільм «Володарі стихій», доповнивши наше шоу унікальним відеорядом.

А зараз вже по третьому кругу виходимо на концертний прокат даного проєкту. Звичайно, будемо починати з України. 16 жовтня плануємо концерт у Києві. Подивимося, яка буде ситуація в країні, зокрема й з електроенергією. Готуємося. На березень у нас заплановані 25 концертів в Австрії, Швейцарії, Німеччині.

- Чоловіки мають дозволи для виїзду за кордон, є домовленості?

- НАОНІ – це національний оркестр народних інструментів України, який працює не тільки в Україні. Кожного року маємо, як мінімум, одну-дві поїздки за кордон, щоб представляти українську культуру за кордоном. Минулого року були з концертами у Португалії та Франції, позаминулого теж були у Франції. Тому ми постійно в русі.

- В Україні інструментальна музика популярна?

- Ми даємо слухачам можливість відчути Україну, українську культуру через колорит музичних інструментів, звуків, мелодій, ритмів. І якщо ви прийдете на наші концерти, побачите, скільки людей збирається.

- Судячи з того, що ви представляєте стихію «Повітря», етнодухові інструменти - це наше повітря?

- Так. Проєкт «Володарі стихії» - це певною мірою продовження фестивалю «Трипільське коло», який я проводив на пагорбах Ржищева вісім років, але тепер це вже сценічно-музичний перформанс. Це легенда про володарів стихії, де в нас присутні чотири музиканта.

Чотири музиканта грають на чотирьох унікальних інструментах. 70% – це авторська музика солістів проєкту. Якщо говорити про «Повітря» - це різноманітні сопілки, дримба, тилинка, окарина та багато інших. «Земля» - це гуцульські цимбали, вони мають особливий дзвінкий звук. «Вода» - це, звичайно, наша бандура. А скрипку ми обрали як стихію вогню.

Скрипка, можна сказати, родом з України. Прародич скрипки - гудок, зображений на фресках Софії Київської.

- Ви самі на скількох інструментах граєте?

- Я професійний музикант, в основному граю на етнодухових, а їх дуже багато. У моїй колекції більше 100 інструментів, активно граю десь на 20-25 інструментах, але володію більше ніж 40.

Уже 23 роки веду клас сопілки та етнодухових інструментів в Київському національному університеті культури і мистецтв. Один з моїх студентів - Тимофій Музичук з гурту Kalush Orchestra, який грає на тилинці та є солістом у їхній переможній пісні «Стефанія» на «Євробаченні-2022». Новий сопілкар гурту Go_A, Назар Лех, також навчався у моєму класі. Багато моїх студентів грають в багатьох інших колективах.

Записував всі партії сопілок у треках Руслани

- Виходить, ви не лише відкривали зірок на своїх фестивалях, але ще й безпосередньо їх вчите?

- Моє завдання і завдання команд, з якими я працюю, - формувати умови, щоб молоді люди могли розвиватися і реалізовувати свій потенціал. Наприклад, через фестиваль «Трипільське коло», по суті, пройшли всі артисти, які зараз працюють на світовому ринку.

З Русланою я працюю з 1999 року. Всі партії сопілок у треках Руслани записував я. Вона одна з перших вивела на європейську поп-сцену звучання сопілки та українську етностилістику загалом і виграла «Євробачення» у 2004 році. На «Трипільському колі» у мене постійно була з виступами «ДахаБраха». Ми з дівчатами разом вчилися на паралельних курсах в Університеті культури. На «Трипільському колі» один зі своїх перших концертів відіграли Kozak System.

Go_A, як вони мені казали, на фестивалі «Трипільське коло» отримали свій перший гонорар. Go_A, до речі, вийшли на гарний рівень європейської промоції, тобто європейський глядач почав сприймати їх у сегменті популярної танцювальної музики.

Ще один фестиваль - «Віртуози фолку», де я є артдиректором, і нашою задачею було об'єднати молодих людей, які творять в етностилі, щоб етноджаз, етнорок звучав поруч з автентикою, автентика звучала поруч з академічною народною музикою, щоб ці люди між собою спілкувалися і знаходили нові форми колаборації та подачі.

Думаю, це теж вдалося, тому що багато колективів вийшло саме з цього фестивалю. Хлопці з Kalush Orchestra росли на цьому фестивалі з різними колективами, різними форматами, що дало їм стимул далі розвиватися і творити.

- Зараз у вас багато студентів? Наскільки клас сопілки і етнодухових інструментів популярний?

- Дітей я відслідковую десь зі старших класів музичної школи. Потім спостерігаю за ними в коледжі, допомагаю з репертуаром, інколи вони приїжджають до мене на майстер-класи чи я до них. А коли вони вже навчаються на третьому-четвертому курсі музичних коледжів, пропоную їм вступати у вищий навчальний заклад.

В рік у мене паралельно завжди навчалися від чотирьох до шести сопілкарів. Адже окрім викладання, у мене ще багато інших справ. Я ж і директор НАОНІ, плюс - фестивалі, плюс свої проєкти, більше часу виділити на викладання не можу.

- Це саме через брак вашого часу чи попит не дуже великий?

- Я завжди дивлюся, куди потім професійні люди будуть направляти своє вміння і здібності. Останні мої випускники більше пішли в експериментальні, сучасні напрямки. Зараз популярні етнорок, етнофолк, етнопоп, етноденс, і вони шукають такі проєкти. Хтось з моїх студентів зайнявся викладацькою роботою: хто в музичних школах, хто в музичних коледжах чи коледжах культури. Хтось пішов у київські професійні колективи «Берегиня», «Калина», ансамбль «Дніпро».

Тобто є місця, де вони можуть далі працювати. Але це не масовий сегмент. Масовими у нас є музичні школи, там навчається дуже багато діток, які грають на сопілках. Це тішить. Сопілка - це один із найпростіших інструментів, він мобільний, з ним дійсно можна легко музикувати. Для дітей це дуже зручний інструмент.

Музикант працює з Русланою з 1999 року. Фото: Facebook.com/ruslana.lyzhychko.ua/

Великі проєкти важко перекрити виключно продажем квитків

- Ви – директор-розпорядник оркестру НАОНІ. Що входить у ваші обов’язки?

- Сучасною мовою це - продюсер. Це людина, яка відповідає за всю поточну діяльність колективу. Зокрема, це організація концертної діяльності, організація внутрішнього документообігу, комунікація з Міністерством культури, отримання державних замовлень, організація роботи адміністративної групи безпосередньо в колективі і організація гастрольно-концертних графіків.

Крім того, працюю ще як і музикант-соліст НАОНІ, і як режисер. У мене трішки ширші зобов’язання на посаді.

- НАОНІ цього року - 55. Що допомагає народному оркестрові звучати по-сучасному?

- Хто не чув оркестр останніми роками, у того може ще спрацьовувати стереотипне сприйняття. Мовляв, якщо оркестр народних інструментів, то це буде щось олдскульне, нецікаве, нудне. НАОНІ - один із найдинамічніших творчих колективів, який за останні 10 років зробив досить великі кроки в розширенні свого репертуарного листа, жанрових різноманітностей.

Як продюсер я позиціоную НАОНІ не просто як національний академічний оркестр народних інструментів, а як етно-симфо-рок оркестр. Ми поєднуємо в собі етнічну складову - фолк, класичну, тому що у нас присутні всі групи інструментів симфонічного оркестру, та рок – електрокобза, електробандура, ударна установка. Тому ми граємо і рок-хіти, і симфонічні хіти, і українські програми, які ми робимо стилізованими.

Ми працюємо в колаборації з нашими естрадними популярними виконавцями. Це PROBASS ∆ HARDI. Це Олег Скрипка, з яким ми працюємо вже  багато років. Це і Артем Пивоваров, з яким ми вже відпрацювали нещодавно три Палаци спорту. Це і ONUKA, «Друга Ріка», Руслана і багато інших. Завдяки таким спільними проєктам ми доповнюємо фарбами музику виконавців і самі отримуємо додаткове розширення нашої аудиторії.

- Як такі колаборації з артистами відбуваються? Це по дружбі, артисти самі до вас приходять, ви себе пропонуєте?

- Це і знайомства, і процес дружби, потім - процес переговорів, узгодження творчих моментів, що підходить, що не підходить. В плані певних репертуарних політик на деякі моменти ми можемо не погодитися. Деякі вимоги мають, наприклад, артисти. Ми все проговорюємо, потім робимо одну-дві пробних партитури, дивимося, як йде співпраця. Якщо є синергія, ми продовжуємо роботу. Так влаштований будь-який творчий процес.

- Мені завжди було цікаво, як ви ділите гонорар. Є ж різниця, коли на сцені 5 музикантів і, наприклад, 40. Кожен отримує якусь частинку?

- Є організатор концерту. Організатор концерту – це людина чи компанія, яка бере на себе всю відповідальність і всі ризики при проведенні будь-якого заходу.

Наприклад, при плануванні будь-якого заходу прораховується бюджетна складова. Це оренда локацій, техніки, звуку, гонорари артистам, прораховується вартість рекламної кампанії, поліграфічної продукції, зйомки відеороликів і так далі. Це великий бюджет. Далі шукається спонсор, або меценат, або грантові кошти, або вкладаються власні кошти.

Ще один сегмент - продаж квитків. Як правило, не завжди квитки покривають всі видатки по проєкту, оскільки великі проєкти важко перекрити виключно продажем квитків. Отак працює наша кухня.

- А власне зарплатня виплачується кожному учаснику оркестру?

- Ні. Ми - державна організація. Відповідно, в нас є розрахована лімітна вартість колективу і є комерційна вартість колективу. Все залежить від зайнятості, навантаженості колективу, кількості репетицій, кількості перебування часу на площадці, в скількох творах ми беремо участь, від кількості створення нових аранжувань, партитур. Все це проговорюється з організатором, і тоді формується гонорарна частина і підписуються угоди. Оплата здійснюється саме НАОНІ як юридичній особі, яка здійснює свою статутну діяльність, а артисти, адміністративний та технічний персонал отримують кожного місяця заробітну плату.

Щоб індустрія запрацювала, наші музиканти мають бути в інформпросторі

- Зараз з’явилося багато різних молодих виконавців. Як ви оцінюєте рівень музичного життя?

- Я дуже тішуся з того, що відбувається останніх років п’ять у нашому медійному інформпросторі. Після прийняття мовних квот на радіо і телебаченні у нас почався шалений бум української музики. Щось якісне, щось менш якісне, щось дуже класне, щось сумнівне, щось кітчеве, але україномовної музики стало більше.

Чому я зайнявся фестивальним рухом? До 2005 року в Україні все, що стосувалося етнічної музики, фолку, фолк-року - це все було не формат, в нас звучав тільки шансон і попса. Тому я почав займатися фестивалями, щоб створювати площадки, де б музиканти могли себе проявляти і отримувати хоч якийсь базовий контент для промоції. На деяких фестивалях колективам казали прямо: «Ми ставимо якісний звук, якісну сцену, робимо відеозйомку, і ви отримаєте контент. Але ми нічого не можемо вам заплатити, бо немає ресурсу». І музиканти готові були на таких умовах приїжджати, виступати, щоб отримати власний контент. Бо самостійно замовити звук і зробити більш-менш нормальний відеоконтент було практично нереально. Тоді на мобілки ще не знімали.

Оскільки я ще маю досвід державної служби (у 2008-2010 роках я був начальником управління мистецтва і освіти у Міністерстві культури і туризму, у 2014-му - заступником міністра культури), то ми багато працювали над тим, щоб запустити культурну індустрію. Для того, щоб індустрія запрацювала, наші музиканти мають бути в інформаційному просторі. Трішки ми просунулися в цьому, але ще не настільки, як би цього хотілося.

Інформаційний простір, маю на увазі радіо і телебачення, у нас залишається вузько направлений, він більше направлений на популярну музику. У нас з’явилися один чи два канали з джазовим напрямком, один канал класичної музики на FM-частотах, в якому інколи звучать українські класичні виконавці, але в основному чути дуже багато закордонної музики. На телебаченні і на радіо практично нічого немає фолкового чи етнофолкового. На жаль, даний ринок ще не сформований. Тому роботи в нас ще багато.

- Вам хто цікавий з сучасних артистів?

- Мені подобаються експерименти, які робить ONUKA. Вона цікава, стильна. Мені подобається, як розвивається і промоціює себе і свою творчість «ДахаБраха».

Мені подобається, що в танцювальну музичну нішу зайшли гурт Go_A, що вони вийшли вже й на європейську аудиторію.

Подобається, який брендинг зробив Артем Пивоваров. Він відкрив в собі розуміння себе як українця. Це сталося в дуже потрібний час, і дійсно у нього це був внутрішній процес осмислення. Він дуже органічно зайшов зі своєю музикою, і, напевно, в цьому секрет його успіху, популярності серед дітей, молоді за останніх два роки.

Мені подобаються молоді виконавці, які не бояться експериментувати. У нас була велика проблема формування української реп-культури. Більшість молоді сиділа на російському репі, і це факт. Ця ніша у нас була пуста. Тому я дуже тішився, коли з'явилися alyona alyona, Kalush - незвичні, оригінальні, українські. Коли мене запрошували в дитячі табори і ми організовували музичні конкурси, діти вже читали реп наших виконавців. Це класно. Це показник того, що формуються свої нішеві лідери.

Якщо говорити не про поп-культуру, а про більш академічну, подивіться, як нас дивують в хорошому сенсі оперні театри. Львівська опера зробила прорив на європейському рівні. Харківська опера до повномасштабного вторгнення теж гарний брендинг зробила. Одеська опера має дуже цікаві постановки. Процес іде навіть під час війни.

- Що потрібно, щоб якісної української музики звучало більше?

- Щоб з'явилась якісна українська музика, по-перше, виконавцям треба дати можливість, де себе показувати, експериментувати, виступати, набиратися досвіду.

По-друге, вони мають створити продукт, а для цього треба студія, якісне зведення, якісний монтаж, якісні аранжування, а це коштує грошей. Записати відеокліп, а це зйомка, монтаж, продакшн, постпродакшн, і це теж гроші.

Далі музиканти мають потрапити в ротацію і «крутитися». Деякі наші виконавці, зробивши продукт, максимум, куди могли його виставити, – так це на свою сторінку в YouTube. Або ще спробувати розкидати по друзях. Крапка. Бо на радіо вони – не формат, на телебаченні - не формат, а це ще величезна аудиторія.

З розвитком цифрових технологій багато проєктів вийшло саме з YouTube, з цифрових, стрімінгових платформ. Деякі проєкти «завірусилися», тому що велика аудиторія перейшла на цифрові майданчики. Стало трошки легше конкурувати.

Але радіо, телебачення все рівно поки що залишається масовим. Якщо артист є в ротації, тоді його впізнають, відповідно, його запрошують на концерти, за які платять, чи на корпоративи. І так людина отримує кошти, щоб знову створити продукт.

Оскільки у нас ця схема не працювала, запустити конвеєр по створенню продукту було майже неможливо. Більшість музикантів паралельно мали додаткові роботи, додаткові проєкти, з яких вони накопичували кошти і вкладали це у власну творчість і власне виробництво. Коли з'явились квоти, цей механізм потроху запустився.

Якщо візьмемо європейський чи світовий досвід, то одне з джерел доходу – виплата роялті. Якщо ви маєте прослуховування на стрімінгових платформах, якщо вас крутять на радіо чи телебаченні, використовують ваші аудіо- чи відеороботи, за це платиться роялті. У нас система авторських винагород дотепер знаходиться в критичній стадії незрозумілого бурхливого ринку. 17 агенцій авторських і суміжних прав, які в нас є, дотепер між собою ділять маленькі сегменти ринку.

Хтось бігає по кафешках і збирає свої пару гривень за музику, яку там крутять. Хтось бігає по концертах і збирає своїх 4-6%. Хтось бере відсоток з магнітних носіїв, типу флешок, жорстких дисків. Щоб ви знали, коли такі носії перетинають кордон, з них платиться податок на потенційно можливі записані продукти авторського права.

Це дуже величезний сегмент ринку по авторських винагородах, але на даний момент він досить непрозорий і складний.

- НАОНІ теж грає світові хіти. Як ви домовляєтеся про використання творів?

- Як я вже казав, за організацію концертів відповідає організатор концертів. Організатори концертів мають підписані угоди з певними агенціями авторських і суміжних прав, яким вони надсилають плейлист концерту, тобто перелік творів.

Роялті з концерту відчисляються на агенцію, з якою підписана угода. Тому саме з концертним виконанням світових хітів проблем немає.

А коли вже потрібен запис, коли це публічний показ на YouTube, приміром, там вже інші правила діють.

Мої хлопці з Kalush Orchestra до мене вже як до наставника дзвонять

- Напевно, складно знайти артистів, з якими ви не знайомі. Чи є у вас близькі друзі у шоу-бізнесі? До речі, Василь Попадюк говорив, що серед друзів-музикантів є своя валюта: він у когось зіграє безкоштовно, потім хтось у нього.

- Так як же без цього! От приходить до мене Олег Скрипка, він святкував 60-річчя, і пропонує: «Давай з тобою відкриємо концерт в дуеті». Кажу: «Ну, давай, згадаємо, як 20 років назад перший фолковий альбом писали». Це був мій подарунок до ювілею.

Нещодавно звернувся колега, саундпродюсер Нікіта Шкуропат, він з alyona alyona і Джері Хейл записував акустичну версію пісні Teresa & Maria та ще пару каверів. Попросив послухати і порадити, чи можна зробити аранжування виключно акустичними етноінструментами. Зустрілися, пограли, поспілкувалися, зробили, скоро буде реліз. Десь ми комусь допомагаємо, потім вони нам.  

Це артистична тусовка, вона досить вузька, навіть через одне рукопотискання ти знаходиш того, хто тобі потрібен. Тому у нас діють такі речі - десь допомогти, посприяти, порадити, підказати. Звісно, оскільки ми знаходимося в системі певних бізнес-відносин, то є бізнес-етика, в якій ми маємо працювати. Тому колег, з якими я спілкуюся, багато, а друзів багато бути не може.

- А Скрипка, ви з ним чи не найбільше співпрацюєте, друг чи колега?

- Ми колеги багато років. Як і з ТНМК, Mad Heads, Kozak System. Багато гарних проєктів робили разом. З Русланою ми дійсно дружимо. Мої хлопці з Kalush Orchestra до мене вже як до наставника дзвонять. Я маю свій досвід, вони - свій, інколи їм треба щось підказати по контрактах, порадити, просто поговорити.

- У лютому в день свого народження ви писали: вже багато знаю і вмію, і ще багато хочу і можу. Чого хочете?

- Найвагоміший проєкт, над яким я зараз найбільше зосереджують, – це формування бренду НАОНІ як етно-симфо-рок оркестру.  Моє завдання – вивести колектив на міжнародний рівень. Це унікальний колектив не тільки в Україні, а й у світі, тому що такого складу оркестру з таким набором унікальних інструментів більше ніде немає. Це факт. І це дає унікальність звучання, унікальність репертуару і унікальність позиціонування як бренду України.

Тому моя мрія, щоб НАОНІ вийшов на якісний міжнародний рівень. І саме для цього у мене вже створений ряд проєктів. В першу чергу, це моє дітище - музичне фентезі-шоу «Володарі стихій». Це інноваційна форма – інструментальний мюзикл. Окрім музики, оркестру, солістів, у нас є хореографічні перформанси, візуальне 3D відеошоу, що додає особливого шарму казковості і фентезійності. До речі, для європейського глядача буде цікаво послухати світові хіти у нашому виконанні. Наприклад, Take Five Пола Дезмонда на бандурі чи Smooth Criminal Майкла Джексона на сопілці.

Олесь Журавчак каже, що найвагоміше його завдання - це формування бренду НАОНІ як етно-симфо-рок оркестру. Фото: надано пресслужбою НАОНІ

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Предала свою страну и поехала развлекать россиян: хореограф из Украины перекроила себя
Comments UA
2025-01-09T20:57:54Z
Остап Ступка рассказал подробности романа с младшей на 35 лет возлюбленной
Комсомольская правда
2025-01-11T07:51:48Z
Леся Никитюк решилась выйти замуж за военного: кто-то из звезд ее поздравил
Comments UA
2025-01-06T19:54:51Z
Василий Вирастюк впервые полностью показал младшую на 11 лет возлюбленную – маму своего четвертого сына
TSN
2025-01-06T11:39:03Z
Успеть ко Дню Святого Валентина: топ 7 фильмов о любви
Фокус
2025-01-19T16:00:34Z
Дуэйн "Скала" Джонсон насмешил видео, как дочери нацепили ему серьги и сделали яркий макияж
TSN
2025-01-19T14:36:12Z
Известная украинская ведущая высказалась о проблемах в браке после рождения сына: "Меньше романтики"
TSN
2025-01-11T14:54:58Z
Седокова хочет забрать деньги покойного мужа, который убил себя: семья спортсмена в шоке
Comments UA
2025-01-09T21:21:07Z
Две лучшие стрижки на зиму для женщин за 50: держат объем даже под шапкой
TSN
2025-01-05T17:48:12Z
"Это пример другим": Зеленский рассказал, где находятся его дети во время войны
Фокус
2025-01-11T11:51:36Z
Зеленский ответил на петицию об отмене раздачи "тысячи Зеленского"
Comments UA
2025-01-09T08:46:28Z
Россияне обогнали: Украина на последнем месте среди стран Европы по уровню IQ
Фокус
2025-01-05T17:42:16Z
Германия создаёт новую дивизию для защиты стратегических объектов
Апостроф
2025-01-11T15:12:30Z
21-летняя девушка удочерила сироту: как оказалось, у них один отец
Фокус
2025-01-19T16:00:57Z
Умеров назначил руководителя украинской команды при NSATU в Висбадене
Апостроф
2025-01-19T15:45:45Z
Новое наступление ВСУ в Курской области: эксперт назвал важную цель украинских войск
TSN
2025-01-06T14:12:43Z
Женщин отпустят на пенсию досрочно: кому не нужно ждать 60 лет
Знай
2025-01-08T17:36:45Z
В Украину прибыла первая партия новейших немецких бронемашин Lynx
Апостроф
2025-01-09T14:00:11Z
Трамп круто изменил обещание по поводу войны в Украине: на Западе узнали подробности
Comments UA
2025-01-09T20:30:37Z
Маск устроил скандальный опрос: предлагает США освободить один из европейских народов
Comments UA
2025-01-06T14:36:35Z
В МИД РФ истерически отреагировали на адские санкции Байдена: каким ответом грозят
Comments UA
2025-01-11T18:42:38Z
Украина будет без ЕС и НАТО: кандидат в президенты Польши поставил ультиматум
Comments UA
2025-01-09T23:15:05Z
Трамп начнет менять конституционный порядок: немецкий дипломат предупредил об угрозе для США
Новости Украины
2025-01-19T15:57:32Z
Трамп запустил собственную криптовалюту
Корреспондент
2025-01-19T15:48:35Z
Сбежавший в Румынию детектив НАБУ оказался причастен к фальсификации дела ПриватБанка
Комсомольская правда
2025-01-11T17:12:43Z
Беларусь стянула войска на границу с Украиной: в СНБО прокомментировали
Фокус
2025-01-07T19:51:32Z
«Коррупция» ни при чем: Известна настоящая причина, почему Украину не берут в НАТО
Comments UA
2025-01-08T07:39:30Z
Доллар в Украине приблизился к новой психологической отметке - курс валют
Известия Киев
2025-01-10T06:27:02Z
Михаил Шейтельман рассказал, почему Фицо никак не успокоится по поводу транзита российского газа
Знай
2025-01-06T13:51:24Z
Работает ПВО: европейским авиакомпаниям не советуют летать в РФ
Корреспондент
2025-01-09T22:48:48Z
МИД ответил на манипулятивные заявления Венгрии относительно транзита и цен на газ
Европейская правда
2025-01-08T12:48:41Z
Главные финансовые риски для ФЛП: за какие ошибки можно получить значительные штрафы
Знай
2025-01-19T16:06:07Z
Цены на яблоки в Украине бьют рекорды: фрукт подорожал на 90%
Политека
2025-01-19T16:00:26Z
Овощи дороже мяса: за огурцы, помидоры и перец придется выложить половину зарплаты
Знай
2025-01-05T18:21:06Z
И тут российский бизнес взвыл: что произошло из-за санкций Запада
Новости Украины
2025-01-19T15:54:14Z
Техосмотр в Украине: новые правила для транспорта и почему это обсуждают
Знай
2025-01-19T15:21:09Z
Расстрел пленных ВСУ в Волновахском районе: начато расследование
Корреспондент
2025-01-06T18:52:38Z
Ночью Россия атаковала Никопольщину и Киевщину
Комсомольская правда
2025-01-10T06:39:46Z
ВСУ выбили солдат Кима из села в Курской области. ВИДЕО
Новости Украины
2025-01-09T17:33:30Z
Смерть и руины: как выглядит уничтоженный россиянами Бахмут
TSN
2025-01-06T13:54:10Z
Оккупанты отбирают жилье за отказ получать паспорт РФ: шокирующие подробности
Comments UA
2025-01-19T16:06:13Z
Гороскоп на понедельник 20 января 2025 года
UAToday
2025-01-19T16:00:08Z
Солдаты КНДР внезапно исчезли с передовой: что говорят в ВСУ
Comments UA
2025-01-19T15:54:37Z
Россияне совершили дроновую атаку на Киевскую область: в ОВА рассказали о последствиях
ZN UA
2025-01-19T15:42:45Z
Новые тарифы с 1 февраля: коммунальщики повышают плату за вывоз мусора
Знай
2025-01-19T15:36:49Z
В Киеве столкнулись минивэн и автобус: есть погибшие, а среди травмированных - дети
Апостроф
2025-01-11T21:48:39Z
Удар по Запорожью: количество пострадавших возросло
TSN
2025-01-08T21:27:51Z
В Запорожье количество пострадавших возросло до 122
Корреспондент
2025-01-09T18:21:58Z
В Энгельсе масштабный пожар на нефтебазе после атаки дронов – росСМИ
ZN UA
2025-01-08T01:40:56Z
В Ровенской области огонь уничтожил церковь XIX в
Апостроф
2025-01-19T14:57:09Z
36-летний японец убил пенсионера, думая, что он Ичиго Куросаки из "Блич": повторил сцену эпизода
Знай
2025-01-19T13:51:43Z
В Харькове разоблачили дерзкую "схему" вывоза уклонистов за границу
Корреспондент
2025-01-06T22:18:18Z
В Донецкой области ловкие дельцы поставляли наркотики в прифронтовые города
Апостроф
2025-01-19T13:45:43Z
На горнолыжном курорте Драгобрат погибла туристка: очевидцы рассказали, что произошло. ВИДЕО
Новости Украины
2025-01-19T12:00:57Z
Почему категорически запрещено присваивать найденные вещи и при чем здесь предрассудки
Comments UA
2025-01-09T23:30:46Z
Какие 8 вещей могут сломать стиральную машинку одним махом: их нельзя класть в барабан
TSN
2025-01-19T16:06:43Z
3 секрета питания, которые помогут быстро похудеть
Marie Claire
2025-01-19T16:00:14Z
Какие продукты ни в коем случае нельзя запекать в фольге: об этом следует знать
TSN
2025-01-19T11:06:34Z
Вернуть веру в завтрашний день: как создать эмоциональную опору для ребенка
ZN UA
2025-01-19T11:03:08Z
«Шарлотта»: стрижка, которую должна попробовать каждая в 2025 году
Marie Claire
2025-01-19T11:00:53Z
Гороскоп Таро на неделю с 20 по 26 января: Водолеям нужно сделать паузу, Козерогов ждут новые возможности
Политека
2025-01-19T09:33:01Z
7 сортов картофеля, которые дают самый высокий урожай: с одного куста будете собирать ведро клубней
TSN
2025-01-19T08:51:36Z
Что значит, если попалось яйцо с двумя желтками: символ удачи или предвестие перемен
Знай
2025-01-19T08:51:26Z
Таропрогноз на 20 января 2025: выберите карту и узнайте, что вас ждет в понедельник
Telegraf
2025-01-19T16:03:56Z
Новые квазитвердотельные батареи скоро будут питать технику: чем они лучше литий-ионных
Фокус
2025-01-19T16:00:25Z
Лучшие смартфоны-раскладушки 2025 года: подборка топовых Android-устройств
Фокус
2025-01-19T16:00:11Z
Как сделать скриншот на iPhone: простое руководство для пользователей
Фокус
2025-01-19T15:00:31Z
Samsung запускает уникальную программу обмена телефонов: за старые гаджеты подкинут денег
Знай
2025-01-19T14:51:47Z
Ученые заявили, что заново создадут вымершего мамонта — что именно они сделают
TSN
2025-01-19T14:51:30Z
Могут ли Android-смартфоны стоить дешевле 3 000 грн: эксперты дали ответ
Фокус
2025-01-19T14:00:12Z
В Китае обнаружили новое крупное месторождение редкоземельных металлов: чем они ценные
Фокус
2025-01-19T13:51:53Z
Раскрыты системные требования Eternal Strands — экшена от творческого руководителя Dragon Age
GameMag
2025-01-19T13:30:01Z
Возьмут ли в армию с туберкулезом или гепатитом: какие болезни освобождают от службы
Знай
2025-01-10T19:06:40Z
Узнали время защиты организма: создан новый способ определения иммунитета после вакцинации
Фокус
2025-01-07T18:51:38Z
В горле мальчика жила пиявка длиной 12 см: как она туда попала
Фокус
2025-01-19T15:00:52Z
Чем заменить сладкое: что съесть, если очень хочется
UAToday
2025-01-19T12:18:11Z
С гель-лака на накладные ногти не сможете перескочить: дерматолог рассказал про опасность для жизни
Знай
2025-01-19T11:51:56Z
Помощь для спасителей животных: ученые хотят снизить употребление алкоголя среди ветеринаров
Фокус
2025-01-18T15:36:51Z
Сухой закон: что произойдет с вашим телом, если не пить алкоголь целый месяц
Marie Claire
2025-01-18T15:01:26Z
Визит в больницу не понадобится: врачи тестируют анализ травм головы на месте происшествия
Фокус
2025-01-18T15:00:13Z
МСЭК ликвидировали: как теперь получить инвалидность в Украине
Хвиля
2025-01-18T10:30:55Z
Илон Маск намерен купить "Ливерпуль"
ZN UA
2025-01-07T17:36:42Z
"Шахтер" - "Брест": где и когда смотреть матч Лиги чемпонов
Telegraf
2025-01-19T16:06:41Z
Легендарный теннисист Джокович решил бойкотировать интервью на Australian Open
ZN UA
2025-01-19T16:03:58Z
Женщина бросила высокооплачиваемую работу ради мечты: стала чемпионкой в 49 лет
Фокус
2025-01-19T15:27:38Z
17-летний украинец из Мариуполя впервые попал в заявку команды итальянской Серии А
ZN UA
2025-01-19T13:33:19Z
У футболиста "выпал" глаз во время матча
Telegraf
2025-01-19T13:18:11Z
Букмекеры сделали прогноз на матч Лиги Европы "Галатасарай" – "Динамо"
ZN UA
2025-01-19T13:06:53Z
"Нечестно по отношению к Украине": в НОК прокомментировали смену спортивного гражданства Ковтуном
Апостроф
2025-01-19T11:12:36Z
Грузинский боец UFC победил россиянина в титульном поединке в США
ZN UA
2025-01-19T09:31:13Z
Поезд-вездеход: реставраторы восстановили уникальную паровую машину начала 20 века
Фокус
2025-01-05T18:06:08Z
Стояло в гараже более 10 лет: в Украине обнаружили роскошное американское авто 80-х
Фокус
2025-01-19T08:00:48Z
General Motors вывели на рынок недорогой семейный электромобиль за $6500
Фокус
2025-01-18T10:12:57Z
Неожиданное партнёрство: «Гарри Поттер» получит кроссовер с «Детективом Конаном»
GameMag
2025-01-17T17:10:17Z
Honda CR-V получит особую версию для украинских дорог
Фокус
2025-01-17T16:15:07Z
Эксклюзив за $4,8 миллиона: на продажу выставили суперкар чемпиона "Формулы-1"
Фокус
2025-01-17T15:51:58Z
Современный Willys: представлен военный внедорожник на базе Jeep Wrangler
Фокус
2025-01-17T13:00:50Z
Цена $20800 и запас хода более 450 км: дебютировал доступный электрокроссовер Hyundai
Фокус
2025-01-17T11:45:57Z
Практичные и вместительные: лучшие семейные универсалы с пробегом
Фокус
2025-01-17T11:12:13Z