Як передає Укрінформ, про це йдеться в публікації New York Times.
Сполучені Штати та їхні союзники запровадили у 2022 році обмеження, спрямовані на стримуванні ціни на нафту на рівні не більш як 60 доларів за барель.
Обмеження стосуються судноплавних та страхових компаній, які не можуть мати справу з нафтою, якщо її ціна перевищує цей ліміт.
Проте невдовзі Росія знайшла обхідні шляхи, зокрема, почала використовувати для доставки нафти покупцям тіньовий танкерний флот – застарілі танкери «Совкомфлоту», які працюють без західних страховок.
Цей флот разом з альтернативними формами морського страхування дав Кремлю змогу й далі отримувати значні доходи від експорту нафти для фінансування війни проти України.
У Міністерстві фінансів США пропонують спрямувати санкції саме проти цих танкерів. Однак економічні радники в Білому домі побоюються, що це може призвести до зростання цін на нафту й подорожчання бензину у США, відтак завадити переобранню президента Джо Байдена на другий термін.
У Білому домі не завізували ці пропозиції, попри те, що Мінфін надав аналіз, відповідно до якого ризики впливу на нафтовий ринок від такого кроку є незначними.
Ця суперечка є проявом внутрішніх розбіжностей в адміністрації в питаннях політики щодо України – між Міністерством фінансів, очолюваним Джанет Єллен, та помічниками в Національній економічній раді Білого дому, директоркою якої є Лаель Брейнард.
Російський тіньовий флот нараховує приблизно 120 танкерів, 20 з яких уже перебувають під санкціями.
В аналітичних матеріалах Мінфіну пропонується накладати санкції на решту суден не відразу, а порціями, щоб звести до мінімуму вплив на ціни.
Білий дім, не коментуючи цієї суперечки, опублікував заяву старшого радника президента з питань енергетики Амоса Хохштейна.
«Наші дії щодо забезпечення дотримання енергетичних санкцій, – зазначив він, – зосереджені на тому, щоб змусити Росію, Іран та інших недобросовісних гравців заплатити високу ціну, запобігаючи при цьому стрибку цін на енергоносії, який не лише зашкодить американським споживачам, а й збільшить доходи тих самих недобросовісних гравців, яких ми намагаємося притягнути до відповідальності».
Як повідомляв Укрінформ, під нещодавно запроваджені Євросоюзом санкції потрапив один з найбільших залізничних контейнерних операторів у Росії – «Трансконтейнер».
Фото ілюстративне / Bloomberg