Китайські конструктори оснастили машини більш сучасною авіонікою, радаром з активною електронно-скануючою решіткою, а також сучасними ракетами, включно з PL-12 і PL-15.
Китайська школа авіабудування пройшла чималий шлях від старих моделей винищувачів таких як J-6 і J-7 до сучасних стелс-літаків Shenuang J-35. Однією з її сторінок — модернізація винищувача Су-27, який, за твердженням китайських фахівців, вийшов кращим за російський аналог. Про це йдеться в матеріалі Bulgarian Military.
У 1992 році Китай отримав від Росії першу партію винищувачів Су-27. Цей крок став переломним моментом для китайських ВПС, перетворивши їх на одну з передових військово-повітряних сил світу. Попри тиск Заходу, Росія продовжувала продавати Китаю винищувачі Су-27 і Су-30, а також передавати технології.
Спираючись на технічну перевагу Су-27, Китай розробив власні винищувачі, такі як J-11 і J-16. Китайський варіант літака, відомий як Су-27СМ3, був оснащений двигуном АЛ-31Ф, ідентичним російському оригіналу, і має низку модифікацій, що підвищують ефективність, паливну економічність і ремонтопридатність літака.
Технічні досягнення китайських Су-27СМ3
Багато китайських експертів вважають, що Су-27СМ3 має низку модифікацій і удосконалень, спрямованих на підвищення ефективності, паливної економічності та ремонтопридатності. Як правило, такі модернізації покликані підвищити експлуатаційні можливості літака і продовжити термін його служби.
Отже, оглядачі відзначили низку ключових поліпшень китайської машини, які "підтягнули" російський винищувач до досить високого рівня відносно інших літаків такого ж класу.
На Су-27 і Су-27СМ3 встановлено турбовентиляторний двигун АЛ-31Ф з форсажною камерою, розроблений російською компанією "Сатурн", який забезпечує стендову тягу на форсажі в 12 500 кгс. На думку експертів, він значно покращує швидкість, маневреність і загальну бойову майстерність літака.
Китай домігся помітних успіхів у створенні своїх винищувачів Су-27СМ3, особливо в галузі авіоніки. Машина оснащена передовими багатофункціональними дисплеями, цифровими системами управління польотом і модернізованими навігаційними системами. Ці поліпшення забезпечують пілотам чудовий контроль і більш точну інформацію під час виконання місій.
Також Су-27СМ3 може нести сучасне озброєння — ракети класу "повітря-повітря" і "повітря-земля", включно з PL-12 і PL-15. Ці ракети відрізняються високою точністю і великою дальністю. Крім того, літак також може бути оснащений новітніми високоточними боєприпасами, що робить його вельми адаптованим до різних бойових сценаріїв.
Оригінальний радар було замінено на радар з активною електронно-сканувальною решіткою (AESA), який забезпечує підвищену дальність виявлення, поліпшений супровід цілей і високу стійкість до електронних засобів протидії.
Таким чином військове співробітництво між Китаєм і Росією сприяло значним досягненням у китайській збройовій промисловості, включно з виробництвом Су-27СМ3. Ця співпраця також дозволила Китаю прискорити розробку власних бойових літаків і технологій, що зміцнило позицію Пекіна на міжнародній арені.