Підвищення вантажних тарифів «Укрзалізниці»: експерт пропонує інше рішення
Експортні вантажопотоки зросли до рівня, на якому були до повномасштабного вторгнення. Це означає, що «Укрзалізниця» може не лише нарощувати обсяги перевезень, конкурувати з ринком автоперевезень, а й знизить тарифи на перевезення вантажів. Про це заявив директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк, реагуючи на ініціативу керівництва УЗ «гармонізувати» тарифи, що призведе до їх підвищення, пише Главком.
«Підняття тарифів на 70% (відбулося у липні 2022 року – ред.) було вимушеною мірою, яка допомогла стабілізувати фінансовий стан Укрзалізниці на фоні критичного падіння вантажопотоків під впливом війни. Але ми бачимо зараз, що експортні вантажопотоки фактично досягають довоєнного рівня. Більше того: ми бачимо, що Укрзалізниця демонструє позитивну фінансову ситуацію. Тож я не бачу підстав для того, щоб ця ситуація змінилася», – каже експерт.
За його словами, УЗ варто було б розглянути варіанти зниження тарифів – так, як це зробили з відвантаженнями аграрних вантажів з прифронтових територій.
«Це би дозволило стимулювати вантажопотік, і відвоювати якусь частку ринку від автомобільних перевезень. Це була би доцільна міра», – зазначив Вовк.
Він також зазначив, що держкомпанія має можливості стимулювати вантажопотоки, що в свою чергу стимулюватиме й бізнес. Це дасть компанії ще більші прибутків в умовах, коли витрати компанії наразі не мають рости.
«Вартість на основні статті витрат «Укрзалізниці» плюс-мінус є стабільними. Так, є проблеми з електропостачанням, але це стосується абсолютно всієї економіки. Більше того: Укрзалізниця якраз активно працює над тим, щоб вирішити це питання через альтернативні джерела постачання електроенергії. А вантажопотік точно має тенденцію до зростання», – резюмував Вовк.
Нагадаємо, очільник УЗ Євген Лященко заявив, що компанія має намір «гармонізувати» тариф на вантажні перевезення. У результаті цього, як очікується, витрати промисловості зростуть мінімум на 7-10%.