Через побоювання щодо створення та розповсюдження дипфейків Федеральна комісія зв’язку США (FCC) пропонує запровадити правило, яке зобов’язуватиме розкривати контент політичної реклами, створений штучним інтелектом, хоча воно може й не набути чинності до президентських виборів у США. Про це йдеться в публікації на сайті NBC News.
Зазначається, що регулятори не поспішають освоювати нову технологію, яка дає змогу людям використовувати дешеві та доступні інструменти ШІ, щоб видавати себе за інших. Голова FCC Джесіка Розенворсель наголошує, що розкриття інформації є критично важливим, «і, можливо, таким самим важливим є перший крок у регулюванні штучно створеного контенту».
Нове правило вимагатиме від теле- й радіореклами розкривати, чи містить вона контент, створений штучним інтелектом, оминаючи наразі дебати про те, чи слід повністю заборонити цей контент. Чинні закони запобігають прямому обману в телерекламі, йдеться в публікації.
«Ми хочемо розкрити інформацію, щоб люди могли ухвалити власні рішення», — підкреслила Розенворсель.
Рішення про запровадження нового правила частково було спричинене появою першого в американській політиці дипфейку — автовідповідача, що видавав себе за президента Джо Байдена, який у січні закликав виборців не приходити на праймериз у Нью-Гемпширі.
Політичний консультант, що стоїть за фальшивим рободзвінком, якого викрили NBC News, отримав від FCC штраф у розмірі 6 млн доларів та 26 кримінальних звинувачень у судах Нью-Гемпшира. Сам він заявив, що створив рекламу тільки для того, щоб наголосити на небезпеці ШІ «та підштовхнути до дії».
NBC News також повідомляє, що в деяких політичних оголошеннях почали використовувати штучно згенерований контент «як потенційно оманливими, так і необманливими способами».
«Деякі компанії соціальних мереж заборонили політичну рекламу, створену за допомогою ШІ. Конгрес розглянув кілька законопроєктів. І близько 20 штатів ухвалили власні закони, що регулюють штучний політичний контент. Однак прихильники цієї ідеї стверджують, що для створення єдиної структури потрібна національна політика», — йдеться на сайті мовника.
Натомість, соціальна платформа X не лише не забороняла відео, створені за допомогою ШІ, а й її власник-мільярдер Ілон Маск був одним із промоутерів таких відео. Нещодавно Маск поділився зі своїми 192 млн підписників сфальшованим відео, яке виглядає як передвиборча реклама віцепрезидентки Камали Гарріс.
«Уряд не регулює контент соціальних мереж, але FCC має довгу історію регулювання політичних програм на ТБ і радіо. Нове правило просто зобов’яже мовників запитувати у покупців реклами, чи були їхні ролики зроблені за допомогою штучного інтелекту», — підсумовують у публікації.
Нагадаємо, нещодавно у мережі завірусився старий дипфейк з нібито промовою віцепрезидентки США Камали Гарріс. Незабаром після оголошення про те, що вона братиме участь у президентських перегонах 2024 року, фейкове відео почало набирати перегляди — щонайменше 3,4 млн в X та мільйони в тіктоці. На відео Камала Гарріс виступає перед натовпом. В основі фейку — справжнє відео, на якому політикиня говорить до аудиторії в Університеті Говарда у 2023 році. Його було відредаговано, а аудіо згенеровано штучним інтелектом.
Фото: Getty Images
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.