Китайські компанії TCL і Xiaomi припинили постачання компонентів для виробництва телевізорів у Росії через загрозу вторинних санкцій з боку США та Європейського Союзу (ЄС), що може призвести до дефіциту телевізорів на російському ринку та підвищення цін. Виробництво телевізорів планується перенести до Казахстану, але це збільшить вартість продукції на 10-20%.
Про це повідомили росЗМІ. Представник воронезького заводу "Квант", який збирає телевізори за контрактом для TCL, зазначив, що китайська компанія вирішила зосередити свої зусилля на ринках США та ЄС, де обсяги продажів значно більші.
Директор зі стратегічного розвитку контрактного заводу STI Group Кирило Скворцов підтвердив припинення постачань компонентів від TCL. За його словами, запасів компонентів на підприємстві вистачить лише до листопада. Якщо проблему не буде вирішено, завод STI Group у Підмосков'ї може бути заморожений, що призведе до зупинки виробництва телевізорів у Росії.
На тлі санкційних ризиків виробництво телевізорів TCL та Xiaomi може бути перенесено до Казахстану, звідки поставки можуть йти до Росії. Однак це може призвести до зростання вартості продукції на 10-20% через подовження логістичних шляхів. Такий крок може створити дефіцит телевізорів на російському ринку.
В липні китайський виробник електроніки TCL офіційно відмовився від постачань комплектуючих для складання телевізорів у Росії, що спричинило зупинку виробництва на заводі "Квант". Раніше з цієї ж причини постачання припинила компанія Xiaomi, через що виробництво телевізорів цього бренду у Воронежі також зупинилося.
На сьогодні деякі компанії розглядають варіанти заморожування виробництв, що може спричинити дефіцит телевізорів на російському ринку. Враховуючи, що китайські компанії домінують у виробництві компонентів для споживчої електроніки, будь-які зміни у постачанні матимуть серйозні наслідки для російського ринку.
За даними "М.Відео-Ельдорадо", за сім місяців 2024 року в Росії було продано 5,6 млн телевізорів на 163 млрд рублів, що на 25% і 48% відповідно більше, ніж за аналогічний період минулого року. Телевізори Xiaomi і TCL займають значну частку ринку:
- Xiaomi – 10%;
- TCL – 6%.
Втрата цих брендів може суттєво вплинути на доступність і цінову політику на ринку телевізорів у Росії. Директор департаменту побутової електроніки OCS Distribution Владислав Бородін пояснює, що китайські компанії змушені мінімізувати ризики вторинних санкцій і тому обмежують прямий імпорт товарів та деяких категорій комплектуючих.
Це може призвести до штучного скорочення обсягу ринку, дефіциту окремих категорій і зростання цін на телевізори. Відсутність комплектуючих призведе до зупинки виробництва телевізорів, дефіциту товарів на ринку і зростання цін.
Як повідомляв OBOZ.UA раніше, росіянам все частіше доводиться користуватися вітчизняними парфумами та одеколонами. За рік постачання імпортного парфуму до країни-агресорки впали на третину.
Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та у Viber. Не ведіться на фейки!