Мобільні оператори виправдалися, чому не можуть забезпечити 100% автономності зв'язку під час відключень
Компанії Київстар, lifecell та Vodafone опублікували спільну заяву, в якій мобільні оператори намагаються переконати своїх користувачів у тому, що забезпечити вимоги щодо автономності роботи мереж під час відключень неможливо. Зокрема, мова про необхідність на вимогу державних органів забезпечити 100% автономності роботи мобільного зв'язку та тривалість роботи від альтернативних енергоджерел мобільного інтернет-зв'язку – 10 годин. Про це повідомляє портал “M!nd”.
У своє виправдання мобільні оператори зазначають, що не мають на це відповідних ресурсів, оскільки вже інвестували понад 3 млрд грн для поліпшення енергонезалежності мереж. Суттєвою проблемою з погляду мобільних операторів є також те, що у них не вистачає технічного персоналу, а багато працівників мобілізовано до лав збройних сил.
Ще однією перепоною щодо виконання відповідних вимог держави є розташування значної кількості базових станцій на дахах різноманітних будівель. Відповідно до діючих норм, встановлення генераторів на таких об'єктах заборонено. Водночас для збільшення площі щодо розташування автономного енергетичного обладнання необхідні узгодження таких дій, що вимагає проходження тривалих бюрократичних процедур, які можуть складати до шести місяців. Комплектування станцій додатковим енергетичним обладнанням також вимагає тривалого часу, оскільки навіть доставка обладнання з інших країн – це тривалий період від замовлення до доставки та встановлення.
Як повідомлялось раніше, до 1 жовтня понад 50% базових станцій мобільного зв'язку в кожній області України мають бути забезпечені мінімальним 10-годинним терміном роботи системи без електропостачання. До 1 грудня 2024 року вже 80% базових станцій мобільного зв'язку мають відповідати таким вимогам. У лютому 2025 року всі 100% базових станцій мобільного зв'язку повинні мати десятигодинний запас міцності, зазначається в новому наказі Держспецзв'язку.