У межах освітнього проєкту «Вчися вухами» створили курс аудіуроків «Історія Криму». Понад 20 аудіоуроків із трьох напрямків: «Історія», «Культура», «Люди» вже доступні для всіх, хто хоче детальніше зануритися в історію півострова, побачити та зрозуміти корінні народи, їхню історію та культуру, а також зрозуміти тяглість історичного звʼязку між материковою Україною та Кримом, повідомили ініціатори проєкту ГО «Смарт освіта».
«У сучасній програмі з історії є інформація про історію Кримського ханату, про депортацію кримських татар, про події у Криму в 1918 році. І все ж немає комплексної відповіді, щоб діти, які ніколи своїми очима не бачили півострів, мали до нього емпатію — знали про корінні народи, їхню історію, культуру та боротьбу, яку вони вели століттями і ведуть нині. Тому ми у "Вчися вухами" спробували зробити крок в сторону інтеграції історії Криму до історії України. – розповіла менеджерка проєкту «Вчися вухами» Ірина Шарова. — У співпраці із Гульнарою Абдулаєвою та Мартіном-Олександром Килим ми обрали питання, які варто розкрити. Як й інші наші аудіоуроки, ми будемо радити використовувати їх у навчальному процесі, аби дізнатися більше, знайти відповіді на непрості питання і просто познайомитися із таким далеким для нових поколінь Кримом».
Тривалість одного уроку — 15 хвилин, вони доступні на сайті проєкту. Також там є добірка «Кримських уроків», у яку входять програмні уроки з української літератури та історії України. Також їх можна слухати на подкастинг-платформах Spotify, Apple Podcast, NV.
Під час опанування курсу «Історія Криму» слухачі дізнаються:
- якими були перші поселення та держави півострова;
- як християнство в Русі-Україні починається з Криму;
- хто такі корінні народи Криму: кримські татари, караїми та кримчаки, яку історію й культуру вони зберігають;
- які стосунки були упродовж століть між етнічними українцями та корінними народами Криму;
- як звучить історія півострова;
- як упродовж останніх століть росіяни чинять злочини проти корінних народів Криму, і що вони мають спільного зі злочинами росії проти українського народу;
- які наслідки російської імперської колонізації півострова;
- про спільні криваві сторінки історії материкової України з Кримом;
- які спільні героїчні сторінки боротьби проти Росії є в кримськотатарського та українського народів;
- і як у Криму чинять спротив російській окупації.
«Невіддільна складова курсу — робота зі стереотипами й російськими наративами про Крим: автори розповідають, звідки взялись уявлення про півострів як оздоровчий курорт чи просто "незайняті" землі, та як з кожною російською окупацією півострів все більше намагалися зробити "одвічно російським"», — додали в ГО «Смарт освіти».
- Читайте також: Війна за Крим: тактики кризових комунікацій окупаційної влади та можливості для України
Над створенням курсу «Історія Криму» працювали постійна представниця президента України в АР Крим, правозахисниця та співзасновниця громадської організації Крим_SOS Таміла Ташева; історикиня та авторка книг «Історія Криму» та «Кримські татари: від етногенезу до державності» Гульнара Абдулаєва; кандидат історичних наук та викладач Києво-Могилянської академії Мартін-Олександр Кислий; філологиня, перекладачка та викладачка кримськотатарської мови Мамуре Чабанова; караїм, митець Езра Пастор; фахівець кримськотатарської мови, викладач, перекладач Арслан Фазіров; музикознавець Ігор Ходжаніязов; історикиня, методистка ГО «Смарт освіта», співавторка підручників з історії Юлія Тополницька; історикиня, співавторка підручників з історії та громадянської освіти Антоніна Макаревич; історик, кандидат політичних наук Богдан Грушецький; історикиня, здобуває ступінь PhD Катерина Костогриз; музична фольклористка, професійна співачка, викладачка співу й голос аудіоуроків Алла Пустовіт.
Фото: курс «Історія Криму» / «Вчися вухами»
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.