Китайці купують власні бренди, а європейські та американські товари витісняються – FT
Китайські споживачі все більше звертають увагу на місцеві бренди, які агресивно конкурують з виробами європейських та американських компаній. Ця зміна настроїв на тлі суттєвого уповільнення економіки КНР вже скоригувала бізнес у глобальному вимірі. Наразі скорочення споживання становить від декількох відсотків до 30% і більше, зазначають оглядачі Financial Times.
Якщо раніше аналітики вважали такі зміни у споживчому тренді тимчасовим явищем, то наразі існує загроза довгострокової тенденції. Насамперед це пов'язано зі зростанням кількості висококонкурентних китайських брендів. Експерти говорять про послідовне витіснення західних брендів з китайського ринку.
Негативні прогнози щодо китайського споживчого ринку підтверджують такі транснаціональні бізнеси, як Volkswagen, AB InBev, L'Oréal та інші.
Невизначеність щодо отримання доходу в поєднанні з подальшим скороченням добробуту домогосподарств призвела до скорочення першочергових витрат. Як альтернатива, споживачі купують продукцію з оптимальним співвідношенням ціни та якості. Таку оцінку ситуації дали аналітики Fitch. На їхню думку, спочатку тенденція охопила продукти харчування, а потім поширилась на інші категорії товарів, наприклад придбання одягу, косметики, ювелірних виробів.
Як повідомлялось раніше, економічне зростання Китаю сповільнилося до найнижчого рівня за останні п'ять кварталів. Це сталося на тлі зниження роздрібних продажів. За даними Національного бюро статистики, ВВП країни у другому кварталі зріс на 4,7% порівняно з тим самим періодом роком раніше. Це не відповідало оцінці у 5,1%, зробленій за результатами опитування економістів Bloomberg. Зростання у першій половині року склало 5%, що відповідає щорічній меті Пекіна.