Так-так, він не тільки ще живий, а й знову новий, той який пережив чергову ліпосакцію. І нехай «спорту» в ньому, як і раніше, не більше ніж поїдання суші на швидкість, Pajero Sport переконливий як ніколи. Він такий оновлений, що його фото ще немає на офіційному сайті. І йому по коліно на всі ці оновлення, цей бейдж-маркетинг, ці дороги та їхню відсутність.
Брешуть антропологи, брешуть! Вимерли далеко не всі динозаври. І нехай можна полічити рамні позашляховикі, що залишилися на нашому ринку, по пальцях лівої руки досвідченого фрезерувальника. Однак вони напевно переживуть і кросоверний бум, і навалу електричок, як вистояли під натиском одразу двох нафтових криз. Усіх цих пращурів ящерів відрізняє зведений в абсолют раціоналізм навпіл із нездоровою тягою до консерватизму. Чи жарт, Jeep Wrangler, Toyota Land Cruiser і Mercedes-Benz Gelandewagen сумарно на ринку понад два століття. На їхньому тлі Pajero Sport — студент-переросток, але і він за свої 28 рочків змінився не більше, ніж рецепт саке. З іншого боку, завдяки відносній молодості Pajero Sport позбавлений старомодної безглуздості «Ренглера» і шкафоподібності «геліка».
Від самого свого народження наш герой не був оспортивленою модифікацією Pajero і взагалі не мав до флагмана особливого стосунку. Фактично Sport був і залишився версією тайського пікапа L200 із закритим кузовом і комфортнішою підвіскою. Викладки маркетологів, що «дакарівської» слави Pajero вистачить на двох, так і залишилися їхніми вологими фантазіями.
Діаманту прощають гострі грані
Його метрика незмінна. Все та ж кондова конструкція з несучою сходовою рамою, «відвертим» повним приводом зі знижувальним рядом трансмісії, блокуванням міжосьового і заднього міжколісного диференціалів. Свого часу японці непогано заробили на моделі, отриманій задешево з пікапа, але сьогодні світом правлять паркетники. Спочив у Бозі флагманський Pajero, малолітражки та мінівени Mitsubishi залишилися лише на локальних ринках. І хоча продажі «спорту» з кожним роком падають, а фінансова картина компанії з 2017 року схожа на кардіограму астматика, що біжить токійський марафон, творці продовжують у нього свято вірити.
Судіть самі, третє покоління Pajero Sport з’явилося у 2015-му і вже пережило і повноцінний рестайлінг, і кілька файсліфтингів. Наступного року очікується вже четверта генерація, проте 18 березня в Таїланді побачила світ оновлена версія «спорту». Або, якщо говорити мовою технологів, черговий уніфікаційний пакет.
Слідом за L200 позашляховик обзавівся новою радіаторною решіткою, накладками на бампери та новим дизайном дисків ну і отримав цифрову 8-дюймову «приборку» з більш сучасною графікою. Іншим ринкам дістанеться трохи більше оновлень, як нове кермо від того ж пікапу плюс різні опції на кшталт відкидного стельового монітора (HDMI/USB, Ø12,1) для задніх пасажирів.
Іншими словами, шкода життєво важливим органам мінімальна. Приємно й те, що нововведення не особливо позначилося на ціні — на малій батьківщині, в перерахунку з тайських бат, за нього просять $38,6-47,1 тисяч. Та й у нас прайс-листи незмінні: 1,879-1,999 млн. гривень.
Застаріла конструкція? Як сказати. Радше інша концепція. Адже якщо розвиток моделі йде виключно еволюційним шляхом, не озираючись на моду, це означає, зокрема, багаторічну і послідовну «роботу над помилками». Так було, наприклад, із задньою «ресоркою», що скаче козлом, яку за першої ж можливості поміняли на пружинну підвіску.
Своєю чергою 2,5-літровий атмосферний дизель 4D56, зовсім не тягнув, раз у раз сповільнюючи дорожній потік? Нічого дивного, він пам’ятає ще Олімпіаду в Саппоро. Окей, ось вам турбокомпресор VGT зі змінною геометрією, впорскування common rail і вали, що балансують — все це разом збільшило віддачу з 99 к. с. і 240 Нм до 178 к. с. і 350 Нм.
А щоб фанати оффроуда і кантрісайду в першій же зв’язці швидкісних поворотів не купили «квиток до кувейту», пропорційно зростанню продуктивності дизеля, раму «спорту» помітно посилили на кручення плюс переналаштували підвіски.
Весь світ виявився не готовий до обдертих арок коліс і химерної оптики корми? Все одразу ж перемалювали в більш звичному ключі. Шини Bridgestone Dueler H/T 205/60 R18 виявилися надмірно жорсткими і гучними? Ось вам Toyo A32 Open Country 265/60R18.
Ось так, крок за кроком, японці прийшли до «золотого січення» позашляховика, який їде тим краще, чим гірша дорога. Тож не варто переживати, що Sport у наступному поколінні перетвориться на черговий беззубий кросовер. Ні, він ще щонайменше років на 10-15 залишиться таким самим всеїдним хижаком з великої дороги. Це його головний козир. І, на щастя, не єдиний.
Перемальовані накладки на бампери зробили їх трохи витонченішими, але все одно масиви бамперів немов витесані з цільних шматків каррського мармуру. Через їхню нову форму довжина позашляховика збільшилася на 15 см. І до 22,2 см збільшився дорожній просвіт.
Абсурдність ситуації в тому, що це остання можливість купити справжній, пуристський позашляховик. Флагманська модель (Pajero наказав довго жити) пропонується з усіма своїми наворотами за ціною компакт-кросовера. Зараз за нього просять 1,879 млн гривень — як за якийсь Mini Countrymen, який застрягне вже на з’їзді з асфальту на ґрунтовку.
Під капотом — та сама «турбочетвірка» 4N16, що безбожно вібрує на холостих і інфікує танцем святого Вітта кермо і педалі. Мабуть, це старече бурчання — єдине, що японцям не вдалося вилікувати в «спорті». З іншого боку, на перших двох поколіннях тремтіло так, що водіям зі слабкою вестибуляркою не рекомендували вдивлятись в показання приладів.
На відміну від пікапа, «спорту» покладено тільки «середній» варіант із віддачею 181 к. с. і 430 Нм. У місті цього не те щоб мало, але старенький 8-ступінчастий АКП Aisin, як і раніше, не вражає спритністю. Допомагають хіба що підкермові скоби перемикання передач. Але такий спосіб клацати сходинки — на любителя. Шкода, нам не трапилася сучасніша «шестиступка» від того ж L200 з укороченою (з 3,69:1 до 4.09:1) головною парою, яка на деяких ринках замінить такий самий давній, як і мотор, тойотівський «автомат».
В середині змін трохи більше. І в першу чергу — нова приладова панель на 8 дюймів зі свіжою графікою, наче екран старого трансформера. Інформацію передає в обмеженій кількості. Дротові протоколи Apple CarPlay і Android Auto як були, так і залишились. Але від флагманської моделі очікуєш хоча б одну станцію бездротової зарядки. Хотілось би, щоб кнопки на невеликому моніторчику мультимедіа теж нарешті збільшили, адже під час розгойдування натиснути потрібну просто нереально.
Все майже так само, як і в попередника. На місці і дефіцит регулювання керма з малим діапазоном. Ергономіка як була, так і залишилася слабким місцем, тож особисто мені доводилось тягнутись до керма. Трохи компенсує незручність широка гамма налаштувань крісла, навіть з поперековою підтримкою. З погляду простору та ємностей все без змін тож залишається великою перевагою цього позашляховика. Та і взагалі, Sport купують за його прохідність і надійність, і далеко від цивілізацій пристойна піч і добрий захист днища цінуються набагато вище за дизайнерські та мультимедійні вишукування.
Навпаки — варто з’їхати з асфальту, як автомобіль перетворюється на царя звірів. Ось де розумієш його справжнє призначення. Перевірена всіма типами бездоріжжя і найзубодробильнішими перегонами світу Super Select — одна з найкращих повнопривідних трансмісій, поруч з якою може стати хіба що інгольштадський quattro. Якщо у флагманського Pajero був несиметричний міжосьовий диференціал, то в «спорті» він за замовчуванням ділить момент між осями порівну.
Як і раніше, тут одне монопривідне (2H) і одразу три повнопривідних переднастроювання: звичайний 4×4 (4H), із заблокованим міжосьовим диференціалом (4HLc) і з активованим понижувальним рядом (4LLc). Покращувати тут щось — як грати у футбол на мінному полі. До того ж Super Select йде вже в базовій комплектації, в яку тепер входять системи контролю сліпих зон, адаптивного круїз-контролю і автоматичного гальмування.
Окрема вдячність за віру у водія. Коли інші бренди віддають все на відкуп електронним імітаціям, в «спорті» позашляховим арсеналом, як і раніше, розпоряджається той, хто за кермом. Що вселяє додаткову впевненість — зі схожим джентльменським набором можна виїжджати в будь-якому напрямку, не звіряючись з картами і прогнозом погоди. Саме це відчуття всесилля приміряє з огріхами Pajero Sport. Тим паче якщо ставитися до них як до зворотного боку переваг.
Слабка ергономіка, значні крени, відбійна підвіска, задумливість тандему «дизель-автомат» — зворотний бік медалі вседозволеності поза межами доріг.
Так, трясе на нерівностях нещадно, але інші б зовсім пригальмували. І поки кросовери кивають кожній ямці, Sport летить без скидання і натяку на пробій. Так, кермо не блищить інформативністю, але легко гасить удари. І не потрібно чекати від позашляховика легкової керованості, кросоверної динаміки і чеснот сімейного мінівена. Дійсно, ви ніколи не дізнаєтеся, «чи є життя за двісті» — вже після 120 км/год він немов впирається в невидиму стіну і подальший розгін перетворюється на муку. Але летіти на такій самій швидкості ґрунтовкою, захоплюючись артикуляцією підвіски, просто неоціненно.
Здавалося б, ера таких динозаврів давно пішла на «далекий захід». Але якщо ви раптом захочете неодмінно наздогнати сонце, що сідає за обрій — Pajero Sport тієї ж самої секунди кинеться слідом за вашим бажанням. Не розбираючи доріг. Важко описати літературною мовою вирази облич сусідів по потоку на М-03, коли політкоректно моргнувши поворотниками, Sport зі швидкістю дрона перескочив із траси на ґрунтовку, що звивається в «зеленці». Це неоціненно і безальтернативно. Іншого сімейного позашляховика, дешевшого за 2 млн, не знайти. Як і доріг без ям, яких у нас із кожним днем дедалі більше.
Технічні характеристики Mitsubishi Pajero Sport
Кузов, тип | SUV |
Габарити (ДхШхВ), мм | 4840/1815/1835 |
Колісна база, мм | 2800 |
Заявлений кліренс, мм | 222 |
Об’єм багажника, л. | – |
Споряджена маса, кг | 2065 |
Двигун | 2.4 |
Потужність, к.с. | 184 |
Крутний момент, Нм | 430 |
Тип приводу | повний |
Підвіска | незалежна/ незалежна |
КПП | 8AT |
Динаміка 0-100, с | 12,3 |
Максимальна швидкість, км/год | 180 |
Споживання палива, л (змішаний) | 8 |
Вартість, грн | від 1 935 000 |
Вартість тестового авто, грн | 2 099 000 |
Конкуренти | Toyota Land Cruiser Prado |
Jeep Wrangler | |
Mercedes-Benz G-Class |
Дякуємо за наданий автомобіль ТОВ «ЕМ ЕМ СІ Україна»