Розпочався судовий процес проти OceanGate, компанії оператора підводного човна "Титан", який зазнав трагічної катастрофи 18 червня 2023 року внаслідок імплозії (вибух спрямований всередину).
Родичі французького глибоководного дослідника Поля-Анрі Луї Еміля Наржоле першими подали позов, вимагаючи відшкодування збитків у розмірі 50 мільйонів доларів.
До чого тут геймпад?
У позові наголошується на використанні ігрового контролера Logitech F710 вартістю 30 доларів для навігації підводного човна, стверджуючи, що такий недорогий і невідповідний елемент обладнання став важливим фактором інциденту.
Контролер, який працює через Bluetooth, а не через дротове з'єднання, став сумнозвісним після аварії підводного човна, що викликало широку критику і поставило під сумнів протоколи безпеки, яких дотримувалася компанія OceanGate.
Ключові моменти судового позову
- Для навігації "Титан" покладався виключно на ігровий контролер Logitech F710, і цей вибір був названий у позові критичною помилкою. Зазначається, що Раш (глава компанії, який загинув в аварії) обрав цей контролер замість того, щоб інвестувати в індивідуальну навігаційну систему.
- Конструкція підводного апарату з використанням вуглецевого волокна замість більш традиційного і довговічного титану називається ще одним серйозним недоліком. Схильність вуглецевого волокна до розтріскування при багаторазовому стисканні була відомим ризиком.
- Конструкція "Титану" передбачала лише одну фізичну кнопку для увімкнення, а всі інші функції контролювалися за допомогою сенсорного інтерфейсу. У позові стверджується, що така залежність від електронних систем, вразливих до втрати живлення та сигналу, була небезпечною.
- Компанія OceanGate вже використовувала ігрові контролери. Зокрема, на попередньому підводному апараті компанії, Cyclops I, використовувався бездротовий контролер Sony DualShock 3.
- Позов не пов'язує імплозію з однією причиною, а скоріше з поєднанням численних помилок у проєктуванні та будівництві. У ньому стверджується, що катастрофа стала результатом "ланцюжка відмов", пов'язаних з неправильно спроєктованими або сконструйованими деталями або системами.
- У скарзі описуються дії відповідачів як "необережні, недбалі, грубо недбалі та нерозсудливі", і міститься вимога притягнути їх до відповідальності за трагічну загибель людей.
Після катастрофи "Титану" OceanGate намагалася зникнути із соцмереж і перенаправляла відвідувачів свого веб-сайту на сторінку з оголошенням про призупинення всіх розвідувальних і комерційних операцій.