Це було вражаюче золоте дно: з кінця 1990-х до початку цього року ціни на залізняк підскочили майже вдесятеро, більше, ніж на будь-який інший основний товар; обсяг торгівлі потроївся.
Австралійські сировинні магнати стали мільярдерами; гірничодобувні компанії перетворилися, нехай і ненадовго, на улюбленців Уолл-стріт; та розгорілися потужні юридичні баталії за контроль над останніми незайманими родовищами корисних копалин.
І ось все закінчено: найбільший сировинний бум 21-го століття закінчився. Китай роздмухав його — і Китай теж його обрушує.
Далі перспективи виглядають похмурими, оскільки попит на сталь у Китаї досягає зеніту.
Вказувати точну дату безрозсудно, але тепер стає ясно, що Китай досягне піку попиту на сталь десь між 2020 роком та початком цього року.
Причина? Зрушення його економічної моделі у бік послуг та відхід від великих інвестицій та житлового будівництва.
Під час попередніх спадів Пекін рятував свою економіку — і, отже, залізорудний і сталеливарний сектори — захоплюючись розгулом будівництва, що підживлюється боргами. Малоймовірно, що Китай зробить це цього разу.
Оскільки Китай в даний час виробляє більше половини сталі у світі, те, що там відбувається, має велике значення.
То хто ж скоротить видобуток? Подивіться на гірничодобувних компаній другого та третього рівня у Бразилії, Індії, Україні, Південній Африці, Ірані та Казахстані.
З вищими витратами виробництва — десь від 50 до 100 доларів за тонну — вони будуть витіснені, оскільки ціни впадуть, що призведе до перебалансування ринку.
Китайські внутрішні гірничодобувні компанії також опиняться у скрутному становищі. Чим більше тоннажу потрібно буде витіснити, тим нижче мають впасти ціни — і навпаки.
Джерело: bloomberg .
Останні новини:
Літній наступ Росії провалився: експерти спрогнозували, як йтиме війна до кінця 2024 року.
Слабка політика Шольца стала проблемою для Європи: експерти назвали головні загрози.
Найімовірніше, спочатку літаки злітатимуть із Румунії, - військовий експерт про F-16.