Ми погортали соцмережі різних українських компаній та подивилися, як вони використовують меми, створюють позитив і ведуть профілі з гумором, а також запитали в них, хто веде ці сторінки та вигадує численні меми (з котиками і не тільки).
«Укрзалізниця»
В «Укрзалізниці» з гумором усе добре. Наприклад, ще у 2021 році компанія привітала в інстаграмі своїх пасажирів з Днем чаю. Але щоб не робити просто банальний допис зі звичайним фото чаю в стакані з легендарним металевим підстаканником «Укрзалізниці», СММники компанії «помістили» цей стакан у руку великому Гетсбі, роль якого блискуче виконав Леонардо Ді Капріо.
В компанії люблять кінематограф, а отже, й кіношні меми. Згадали і знаменитий мем з «Володаря перснів», де Боромир каже: «Не можна просто так взяти і не випити каву в поїзді».
А нещодавно в інстаграмі «Укрзалізниці» опублікували мем з американським репером Снуп Догом.
Ну і звісно, куди ж без тварин. Їх на сторінках «Укрзалізниці» доволі багато, але особливо милий оцей песик породи коргі, який перевірив залізничний вокзал у Києві на безбар’єрність.
Інший мем з не менш милим коргі є в тіктоці перевізника. Цей тікток про те, що пасажир нібито тільки заснув, аж тут його сусід по купе: «а можна покласти валізу?», «я тут присяду біля вас?», «чай будеш?», «анекдот хочеш?», «ну шо, по бутеру?». В тіктоці «Укрзалізниці» цим надокучливим сусідом по купе є коргі.
@ukrainian_railways ситуація вигадана, усі співпадіння випадкові???? #ukrainianrailways #укрзалізниця #поїзд ♬ оригінальний звук - Ukrzaliznytsia
Ось ще один, тільки цього разу не з коргі, а з французьким бульдогом.
@ukrainian_railways Оплата у психолога пройшла, а сенс????? #ukrainianrailways #укрзалізниця #подорожі #поїзд ♬ оригінальний звук - Ukrzaliznytsia
А ще в «Укрзалізниці» підколюють пасажирів, які тільки рушили і вже їдять. Черговий тікток — це тверк курки, яка так і хоче, щоб її з’їли. Щоправда, на вигляд вона така, наче її забули приготувати.
@ukrainian_railways коли мама збирає в дорогу???? #ukrainianrailways #укрзалізниця #поїзд ♬ оригінальний звук - Ukrzaliznytsia
Відео компанії в тіктоці провокують іноді доволі жваве обговорення ― наприклад, смішне відео про те, як зрозуміти, де починається нумерація вагонів. Або більш серйозні питання: чи є вокзали в Україні безбар’єрними, чи працюють на них ліфти, чому ескалатори не завжди працюють тощо. Компанія на ці запитання (принаймні під тими відео, які ми подивилися) відповідає неактивно.
Креатив залізничників виходить далеко за межі соцмереж. Наприклад, коли гурт Kalush Orchestra у 2022 році переміг на «Євробаченні», компанія не просто зробила «Стефанія експрес» на честь переможної пісні, а й розмістила рожеву панамку, як в Олега Псюка, на даху вокзалу в його рідному місті Калуші.
У пресслужбі компанії кажуть, що над створенням мемів працює комунікаційна команда, але іноді долучається і керівництво: «Генерацією ідей і реалізацією займається комунікаційна команда УЗ. Також інколи до генерацій ідей долучається й топменеджмент компанії. Такий підхід до комунікацій абсолютно відповідає політиці компанії, адже жодним чином не має на меті образити когось, а підкреслює актуальні питання або змальовує ситуації, які можуть виникати під час подорожей тощо. Трохи іронії точно не буде зайвим у соцмережах».
Що ж до кризових ситуацій, то в компанії кажуть, що взяли собі за правило не допускати їх та працювати на випередження. Але оскільки компанія працює у сфері послуг, то й виникнення таких ситуацій неминуче.
«Як правило, компанія намагається проактивно реагувати, розібратися у кожному випадку. Головна мета таких комунікацій – об’єктивно висвітлити подію. Крім того, такі ситуації нам допомагають ставати кращими. Наприклад, після кризової ситуації з перевезенням службового собаки Укрзалізниця ініціювала внесення змін до правил перевезення тварин».
«Укрпошта»
В «Укрпошті» мемів трішки менше. Та все ж є. Наприклад, ще 6 років тому СММники компанії вирішили не просто дати пост про план закупівлі мийних засобів та інвентарю для прибирання, а зробити його веселим. Обіграли його відомим мемом, переробленим під слово «совок» — в сенсі не радянський совок, а справжній потрібен.
Для мемів «Укрпошта» більше полюбила собі твіттер, чи Х, як його тепер правильно називати. От мем з бестселером «Я бачу, вас цікавить пітьма» Ілларіона Павлюка. Тільки слово «пітьма» замінили на слово «посилка».
І мем про корвалол та хвилювання через підтримку українських футболістів.
Також компанія постійно стилізує свої логотипи під час якихось подій: логотип у стилі футбольного м’яча — у день чергового матчу збірної України з футболу на Євро-2024, логотип у кольорах веселки — з нагоди прайду за права ЛГБТ-спільноти, «вишитий» логотип — у День вишиванки, логотип у накидці, як у Джері Хейл, — у день фіналу Євробачення-2024.
Люблять в «Укрпошті» і тікток та періодично знімають різні відео за притаманними цій соцмережі трендами. То під жваві танці про асортимент послуг,
@ukrposhta Нічого не забули? #укрпошта #українськийтікток #українськийтікток???????? ♬ James Fenwick remix - Jamo
... то фантазії на тему «якби “Укрпошта” була на обкладинці Vogue»,
@ukrposhta Якби Укрпошта була на обкладинці глянцю, то з яким заголовком? ???? #українськийтікток #укрпошта ♬ оригінальний звук - Укрпошта
... то, так би мовити, власне прочитання хіта Клавдії Петрівни та Артема Пивоварова «Бий, барабан».
@ukrposhta Невже Klavdia Petrivna працює в Укрпошті? #klavdiapetrivna #укрпошта #українськийтікток ♬ оригінальний звук - Artem Pivovarov
У своєму прагненні бути ближчими у спілкуванні з підписниками «Укрпошта» зайшла так далеко, що якось наприкінці квітня 2024 року втрапила у скандал через нецензурну лексику в одному з дописів.
«Так, виставили гниле гівно на аукціон. Ні, не й**нулись. Так, хотіли б віддати просто так тим, кому треба, але не маємо права. Продаємо старі автівки на Prozorro, бо цього вимагає закон», — написали в профілі компанії в Х.
Цей пост стосувався розпродажу старого автопарку «Укрпошти» й станом на зараз має майже пів мільйона переглядів та понад 750 коментарів, більшість із яких критичні — багатьом користувачам соцмережі не сподобався такий стиль спілкування СММ-команди компанії. Однак директор «Укрпошти» Ігор Смілянський подякував авторам цього посту.
«Ми показали, що теж вміємо писати, навіть якщо комусь може здаватись, що така комунікація неформатна, нестандартна, не гідна “державної компанії” (а ми акціонерне товариство, тож нам можна). Дяка команді SMM за креатив та витримку. Сезон розмов “ми всі в білому, а ви там в держсекторі всі в коричневому кольорі і всім винні” закінчено. Ми поважаємо інші думки і право їх висловити, але не поважаємо невихованість, хамство і відверте нерозуміння, як працює система», — написав Смілянський у своєму телеграм-каналі.
Не завжди спрацьовують і позитивні меми компанії в тіктоці ― майже під кожним відео є критичні коментарі. Користувачі питають, куди подівся пандус у якомусь відділені, чи навіщо на пошті пропонують купити солодощі, чи взагалі ставлять філософські питання: «Коли ви вже почнете працювати нормально?»
«Нова пошта»
Компанія «Нова пошта» теж використовує багато мемів. Наприклад, недавно її СММ-ники нагадали клієнтам в інстаграмі, що під час вимкнень світла можна приходити у відділення «Нової пошти», щоби підзарядити свої гаджети чи скористатися інтернетом. Це нагадування зробили за допомогою відомого мему з песиками акіта-іну.
Або вирішили нагадати про свою мобільну гру до Великодня, за допомогою якої можна отримати знижки на послуги компанії. На думку СММників «Нової пошти», просто нагадування — це нудно і треба, щоб воно було цікавим. І наліпили на відео папугу, який швидко і впевнено крокує, — типу це клієнт, який згадав про цю гру.
Ну або ж про те, що в неділю компанія дає 25% знижки на пакування та відправку з поштоматів, теж нагадали відомим мультяшним мемом.
Нагадування про запуск послуги NP Shopping в інших країнах теж у вигляді мему — на відео радісно танцює жіночка, яка хоче здійснювати шопінг без меж.
Використовує компанія і тікток. Наприклад, нескромно зробила тікток-відео на основі повідомлення користувача твіттеру про те, що «НП придумали й активно використовують телепорт і вже не стараються не палитися». Ну як же не похвалитися швидкою доставкою посилок?
@novaposhta.official Або як на думку наших клієнтів ми доставляємо посилки ???????? #новапошта #доставкамайбутнього ♬ оригінальний звук - Нова пошта
Підсумки роботи за перше півріччя 2024 року компанія також вирішила подати не просто текстом, а зробити відео, де на тлі відділення «Нової пошти» діловито йде відомий голлівудський актор Кіану Рівз. СММники компанії вирішили, що така хода такого чоловіка — уособлення крутості.
Як повідомила «Детектору медіа» менеджерка з комунікацій «Нової пошти» Олена Селютіна, веденням соцмереж займається внутрішня команда, яка відповідає за всі комунікації та соцмережі компанії і в Україні, і в Європі та входить у підрозділ під назвою «Управління репутацією».
«Внутрішніх напрямків та проєктів у нас досить багато, тому команда достатньо велика і наразі складається з сімох людей, серед яких шість менеджерок та керівниця, — сказала Олена Селютіна. — Менеджери працюють над окремими напрямками. Соцмережі “Нової пошти” ведуть дві людини: вони створюють контент для фейсбуку, інстаграму, тіктоку й твіттеру (Х). Ще четверо менеджерів займаються міжнародними комунікаціями, напрямком “Гуманітарна Нова пошта” та бізнес-комунікаціями. Соціальні мережі інших компаній групи ми напряму не ведемо, але співпрацюємо з колегами, щоб усі наші комунікації розвивались в одному напрямку. Для нас важливі баланс та синхронізація».
Під окремі завдання за потреби компанія залучає рекламні агенції та підрядників — вони допомагають з відеозйомками, фотосесіями чи запуском промокампаній.
За її словами, соцмережі мають повністю відображати цінності компанії: швидкість, легкість, людяність, технологічність, надійність, розвиток. «Для нас наші представництва — це можливість діалогу із суспільством, спільнотами, клієнтами. Це не тільки наш монолог. Отже, “Нова пошта” така сама швидка в соцмережах, як і в доставці: швидкість наших відповідей на запити в соцмережах у середньому 5 хв. Ми говоримо дуже легко і просто. З нами легко взаємодіяти. Ми дуже любимо і поважаємо кожну людину. Постійно шукаємо нові підходи та інновації. Ми не сприймаємо соцмережі як простір тільки для мемів чи прямої реклами. Для нас це — повноцінні комунікаційні представництва компанії, саме тому SMM входить у дирекцію з управління репутацією. Наша мета — ділитися важливою інформацією, але також розуміти потреби та очікування людей у реальному часі. Адже “Нова пошта” ― це опора для українців у будь-якій ситуації. Окрім стандартних для будь-яких СММників цілей типу приросту підписників чи підвищення залучення для нас дуже важлива швидкість реагування на інфоприводи. В нашому сьогоденні більшу цінність має те, наскільки оперативно та якісно спеціаліст обробить кризову ситуацію, аніж те, наскільки смішний у нього вийде мем (хоча і тут ми стараємось не відставати). Наша головна ціль — будувати прозору і зрозумілу для всіх комунікацію, яка не буде містити в собі додаткових або інших сенсів», — додала Олена Селютіна.
На негатив у соцмережах, зазначила вона, реагують по-різному, залежно від його природи: якщо це конструктивна критика — намагаються знайти рішення, якщо просто хейт — відповідають ввічливо та нейтрально, але так, щоб «не розхитувати маятник».
Yasno
Компанія Yasno, яка постачає електроенергію українцям, меми також любить, особливо з тваринами. Ну і куди ж без жартів про вимкнення світла? Тим більше, що хвиля блекаутів пронеслась Україною зовсім недавно, під час піку липневої спеки. Тут тобі й котик у шапочці з фольги та пост про те, що кажуть конспірологи про вимкнення світла:
І мем про спеку у вигляді надувної качечки, яка здувається:
І знову мем із котиком про перехід на літній час:
І фото милого маленького котика під нагадуванням про те, що час передавати показники лічильників:
А котиків у компанії люблять. Бо чергове повідомлення про те, що завтра не буде відімкнень світла, — теж із котиком, який радіє.
Та й нагадування про те, що можна підписатися на сторінки Yasno у всіх соцмережах, — також мем про котиків. На фото п’ять чорних котів сидять вряд і кожен — ніби якась соцмережа.
У твіттері компанія також публікує пости і також про знеструмлення. Щоправда, останні — вже без котиків. Ось черговий мем про те, що світло не вимикатимуть.
А ось мем про те, що нарешті придбав зарядну станцію, а світло перестали вимикати:
Не можна не відзначити креативи компанії в тіктоці. Ось про реакцію працівників Yasno на те, що люди вмикають кондиціонери:
@yasno_ukraine #світло #електроенергія #yasno ♬ оригінальний звук - YASNO
Весь цей креатив роблять усього дві людини.
«Всі чомусь думають, що в нас величезна команда, але насправді нас двоє: я і наша копірайтерка Катя, яка створює контент, — сказав “Детектору медіа” диджитал-маркетолог Yasno Олександр Квятковський. — Вказівки керівництва робити меми не було, але була мета зробити класну комунікацію. Тому меми стали чудовим інструментом, щоб доносити регулярну інформацію більшій кількості людей через віральний ефект. Завдяки цьому ми маємо більше 3 млн органічного охоплення на місяць, що дуже круто, як для постачальника електроенергії. Звісно, є ті, хто в принципі не сприймає гумор. Тому ступінь гумору в різних наших каналах різний, у твіттері можемо собі дозволити більше, ніж в лінкедіні».
У Yasno певні, що бренд повинен комунікувати «по-людськи», адже так авдиторія розуміє, що в компанії — такі ж люди, як і вони, в яких теж вимикають світло і які також можуть забувати передавати показники лічильника. Саме тому, кажуть у Yasno, їхні меми такі життєві.
«Ми сміємось не з людей, а разом з ними», — підкреслив Олександр Квятковський.
«Розетка»
«Розетка» меми публікує в тіктоці. Зазвичай, це короткі веселі відео, покликані сподобатися глядачам своєю простотою, — компанія ніби промовляє: «Ми вас розуміємо» ― і таким чином намагається потрапляти в тренди соцмережі.
Наприклад, тут тікток про те, що варто ставати в електронну чергу, бо так швидше.
@rozetkaua Два кліки в застосунку — і ваш номер на табло. Просто, зручно, швидко.
♬ GASLIGHT - INJI
Тут хлопець прибігає в точку видачі «Розетки» і каже: «Мені потрібен перфоратор». Ну і все це з підписом, що так роблять усі чоловіки на якомусь етапі свого життя.
@rozetkaua Відмічайте тих кому потрібен перфоратор)
♬ оригінальний звук - Розетка????
А тут коротке відео про те, як люди витрачають гроші. Мабуть, воно зроблене з розрахунком на те, що кожен впізнає себе.
@rozetkaua Хто такий самий? Підніміть руку ???? Знижки до 60% продовжуються, тож ні в чому собі не відмовляйте!
♬ оригінальний звук - Розетка????
Тут хлопець платить карткою, і все це озвучено фразою «очі не бачать — серце не плаче». Йдеться про те, що безконтактний розрахунок ніби полегшує процес витрачання грошей, бо ти не відчуваєш фізично, як їх віддаєш.
@rozetkaua Невеличкий лайфгак для вас ????
♬ оригінальний звук - Ivanka ????
Іноді компанія викладає просто веселі історії спілкування з клієнтами. Наприклад, у грудні 2022 року користувачка фейсбуку Богдана Гайворонська зробила пост про те, що її насмішили коментарі на «Розетці» про іграшкового бобра. І заскринила ці коментарі, в яких бобра називали «найкращою іграшкою часів ядерної загрози», бо вигляд у нього такий, ніби він «вже пережив ядерний удар і додає оптимізму».
Цей пост отримав понад 1600 реакцій та понад 2600 поширень станом на зараз. А його авторка пізніше писала, що не чекала такої популярності. Відреагувала і «Розетка», зробивши новий пост, у якому написала, що за таку чудову рекламу бобрів компанія жінці одного подарує.
Представники «Розетки» у відповіді «Детектору медіа» повідомили, що над розважальною частиною контенту зазвичай працює комунікаційна агенція, а над корисною — внутрішня команда. Також компанія не назвала кількості людей, які працюють в СММ та комунікаціях, адже залежно від задач можуть залучати додаткових фахівців — наприклад, для створення відеороликів, оскільки в такому випадку потрібні зйомка, монтаж тощо.
«Скоріше це (використання мемів та гумору. — прим. “ДМ”) склалось органічно як наша реакція на запит клієнтів та підписників. Ми віримо, що навіть корисний контент або інформацію про продукти чи акції можна подати з гумором. Нікому не хочеться читати скучні інструкції в соцмережах. Так, наприклад, ми з гумором намагаємося спонукати наших відвідувачів користуватись електронною чергою, яка дозволяє суттєво скоротити час видачі товарів та спрощує життя клієнтам та й персоналу. Звичайно, у своїх соцмережах ми намагаємося мати баланс між розважальним та корисним контентом. Загалом весь SMM — це насамперед близькість до наших клієнтів, стале ком'юніті, можливість напряму комунікувати з їхнім улюбленим брендом, залишати коментарі, ставити запитання та отримувати зворотний зв'язок тут і зараз. Секрет успішної роботи з соцмережами — це завжди бути у тренді, завжди тримати руку на пульсі алгоритмів та вміти конкурувати за увагу користувача не лише з іншими бізнес-акаунтами, а й з неосяжною кількістю будь-якого контенту в інтернеті».
Відділення анестезіології «Охматдиту»
От хто дуже сильно любить котиків, так це СММники дитячої лікарні «Охматдит», точніше відділення анестезіології лікарні, яке має доволі такий розкручений інстаграм — 42 тисячі підписників. Тут вам і милі котики, кожен з яких медикам відділення нагадує певний тип пацієнтів.
І інші милі котики, які нагадують самих анестезіологів та їхні моделі поведінки.
А тут почали з котиків, а закінчили... Юлією Тимошенко.
Якось відділення анестезіології «Охматдиту» вирішило нагадати пацієнтам, що перед операцією можна їсти щонайпізніше за 6 годин, а пити — за 4, але пацієнти це порушують. Щоб цей пост не був серйозним і нудним, людина, яка веде інстаграм відділення, додала відео:
Зробили на сторінці відділення і мем про Олімпіаду-2024 в Парижі. Молодого спеціаліста і досвідченого фахівця в анестезіології порівняли зі стрільцями-олімпійцями.
Як з’ясував «Детектор медіа», такий стиль ведення сторінки — ініціатива одного співробітника, яку підтримали колеги.
«Головним нашим завданням завжди було просування інформації про те, хто такий анестезіолог, чим він займається, які питання та для чого ставлять та інше. Приблизно рік тому випадково зʼявилась думка зробити таке відео з котиками, яких на той час було багато в мережі, тільки підлаштувати його під наше завдання. Це виявилось гарним рішенням, яке було позитивно сприйняте публікою. Відео такого гумористичного жанру є набагато легшим для перегляду та сприйняття інформації, особливо в порівнянні з постами з обʼємними текстами, тому виявилось таким популярним. Ми почали отримувати надзвичайно позитивний фідбек, де люди впізнавали подібні власні ситуації, дізнавались нове, заспокоювались перед майбутніми оперативними втручаннями і т. д. На щастя, наші читачі діляться з нами своїм досвідом та позитивом, як і ми, а негативних коментарів у співвідношенні мало. Така комунікація дійсно допомагає вести освітню діяльність», — кажуть адміністратори сторінки.
При цьому сторінку відділення анестезіології «Охматдиту» ведуть самі співробітники відділення, тобто медики, а не професійні СММ-менеджери чи піарники.
«Ідеальних людей, організацій та акаунтів не існує, тому, звісно, є якась частка негативу. Найголовніше ― не відповідати на нього іншим негативом, а навпаки, тактовно пояснити певні медичні моменти або позицію, щоб винести з цього досвід, а читач натомість отримає обґрунтовану відповідь та, можливо, нові знання».
Вінницяоблводоканал
Комунікаційники Вінницяоблводоканалу вже встигли прославитися своєю дотепністю. 25 січня 2024 року на сторінці організації у фейсбуці опублікували пост про пуголовка Едіка, який став вірусним у мережі. Приводом стали чутки про те, що хтось побачив у воді з-під крана личинку жаби.
«Це Едік. Універсальна розробка кращих світових лабораторій з метою дослідження стану водопровідних труб, і ми запустили його з водоканалу на Поділля з такою секретною місією», — написали на сторінці Вінницького обласного водоканалу.
Едік, сказано далі, пройшов конкурсний відбір, щоб подолати десять кілометрів водопровідними трубами Вінниці від вулиці Київської до мікрорайону Поділля. «Подорож навколо водоканалу» Едік мав здійснити за 100 днів, але помилився адресою і виплив не в тій квартирі.
Станом на зараз допис має майже тисячу репостів, майже 500 коментарів та понад 4,5 тисячі лайків. Користувачі були просто в захваті. Ось лише деякі коментарі:
- «Запускайте мерч з Едіком! Я перша в черзі на футболку»;
- «Підписалася. Переїхать на Вінниччину чи шо?»;
- «Вінницяоблводоканал, хотіла переписати хату на кота, але тепер хочу на вас. Шліть в лічку копію паспорта та ІПН з відбитками пальців!»;
- «Боже, ви чудові! Копіюю текст як кейс геніальної комунікації. І підписуюся на вас! А ви давайте на мене. Ок?»;
- «Живу у Франківську, але підпишусь на вашу сторінку, щоб бути в курсі життя Едіка. І всім водоканалам бажаю отримати таку чудову комунікаційницю(ка) в команду. Це ж просто брильянт».
Така реакція користувачів соцмережі надихнула людину, яка веде соцмережі організації, на те, щоб і далі так вести сторінку. Наприклад, недавно на сторінці опублікували пост про те, що цього дня 485 років тому в Англії заборонили поцілунки через епідемію чуми.
«Аби відзначити цю подію, порадійте, що ваші водоканали дають воду з-під крана, мийтеся і цілуйтеся собі на здоров’я!» — йдеться у повідомленні Вінницяоблводоканалу.
А весь цей пост підкріплений мемом із серіалу «Друзі», де Чендлер питає, коли День подяки водоканалам.
А ще недавно на сторінці Вінницяоблводоканалу з’явився пост про те, що один чоловік замість показників лічильника надіслав на вайбер контролеру відверте особисте фото. Зробив він це, мовляв, 3-го числа, а подавати показники треба до 2-го включно. У такий спосіб працівники водоканалу вирішили нагадати, що подавати показники треба вчасно, щоб у поспіху нічого зайвого не надіслати.
Як з’ясував «Детектор медіа», всі комунікації підприємства на 800 працівників веде і при цьому креативить у соцмережах єдина людина — Оксана Поліщук. Оксана зізнається, що дуже хотіла б мати бодай невеличку команду, але наразі помічників немає. Сторінка Вінницяоблводоканалу за два роки її роботи зросла з 300 підписників до 7,5 тисяч. Найбільший приріст був саме після допису про пуголовка Едіка.
«Пост про Едіка став вибухом, ефект від нього тривав десь два тижні, і за цей час дуже багато людей підписалися. Але то таке — Едік Едіком. Важливіше щоденні комунікації. Коли роблю дописи, пояснюю людям, звідки в них береться вода, що з нею роблять, чому вона такої якості, а не іншої, я намагаюся подати це з гумором, іноді з тонким сарказмом. Але ключовий момент — при цьому нікого не образити, бо я дійсно люблю людей і мені дуже хочеться, щоб кожен із них і посміявся, і врешті-решт отримав дозу інформації, яка справді його стосується», — розповіла Оксана Поліщук «Детектору медіа».
Вона переконана, що споживачі часто не усвідомлюють обсягів роботи, яку виконують працівники комунальних служб, тому й не цінують її. Тож Оксана Поліщук вирішила — будуватиме комунікації так, щоб суспільство по-іншому почало ставитися до працівників водоканалу.
«У людей в оселях є вода — ок. Вони натисли кнопку на унітазі й полилось — ок. А за цим стоїть титанічна праця людей, яких я дуже люблю і ціную. Бо цю працю вони виконують за копійки — в Європі такої вартості роботи і близько немає. І я захоплююся цими людьми, — пояснює вона. — Так само доводиться працювати з негативом — я його не боюся. Коли я два роки тому прийшла на роботу, 99% усіх звернень ― це був негатив. Вже через три місяці мені почали писати “Дякуємо вам за вашу роботу”. Але я все одно не блокую жодних негативних коментарів, тому що кожен має право на свою думку, і я готова її почути. Чесно кажу, я можу пити чай опівночі і ще відповідати людям на сторінці водоканалу. Я думаю, що в умовах війни критична інфраструктура заслуговує якісної комунікації. Я хочу, щоб люди в критичній інфраструктурі разом зі своїми керівниками зрозуміли, що якісна комунікація впливає на стан у країні, а вона впливає в кожному місті і в країні загалом. Якщо ви скажете людям про те, чому нема води чи світла, поясните причину, поінформуєте, скільки треба потерпіти, це зніме соціальну напругу. Якщо цієї соціальної напруги не зняти, люди будуть додумувати, вестися на фейки і знищувати цим самі себе».
Очевидно, що українські компанії вчаться вести свої соцмережі, намагаються робити їх більш «доброзичливими» і веселими, активно стежать за попкультурою, трендами в медіа та створюють меми. Але цікаво, що величезні команди комунікаційників та СММників іноді програють ентузіазму однієї людини, яка просто любить і знає свою роботу.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.