Телеведучим, або як їх тоді називали, дикторам на зорі існування телебачення доводилося використовувати грим у досить незвичний спосіб. Всі жінки мали наносити зелену губну помаду та зелені рум’яна.
Тоді телебачення було зовсім іншим: працювало лише кілька каналів, а картинка була чорно-білою. OBOZ.UA розбирався, чому в СРСР телеведучі фарбувалися зеленою помадою і рум‘янами.
Відома радянська дикторка Ганна Шатілова, що вела програму "Час", "Новини" та "Блакитний вогник", згадувала, що в ту епоху без зеленого макіяжу неможливо було вийти в ефір.
Справа в тому, що тоді в камерах були червоні фільтри, що фактично з'їдали весь червоний колір. Тому в часи чорно-білих екранів ведучі фарбувалися зеленою помадою та використовували зелені рум'яна. На зображенні цей колір виглядав природно і виразно.
Цю ідею, як і багато інших, радянське телебачення вкрало у західних колег. Зокрема, у США особливу техніку макіяжу для чорно-білого кіно розробив ще в 20-ті і 30-ті роки засновник однойменної компанії Макс Фактор.
Особливий зелений грим, створений Фактором, включав зелені відтінки для панхроматичної плівки – її використовували 96% кіностудій Голлівуду. Макіяж при цьому був дуже тонким, не тріскався і мав доволі натуральний вигляд в кадрі. Фактор придумав і спресовану пудру, що підходила під технічні вимоги кольорового кінематографа і коригувала колір обличчя.
Американську косметику в СРСР, звісно, використовувати не стали, тому про якість засобів можна було тільки мріяти. Але телеведучим доводилося наносити зелену помаду і рум’яна аж до появи кольорового зображення в кінці 1970-х.
Раніше OBOZ.UA розповідав, чому новорічний "Вогник" у СРСР був саме блакитним.
Підписуйтесь на канали OBOZ.UA в Telegram і Viber, щоб бути в курсі останніх подій.