Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) за підтримки Антикорупційної ініціативи ЄС в Україні (EUACI) запускає масштабну інформаційну кампанію, присвячену громадському контролю за владою як важливому чиннику запобігання корупції. Про це повідомила пресслужба агентства.
«Війна спонукала українців переосмислити багато важливих речей, про які вони раніше не замислювалися. Країна зробила свій ціннісний вибір — шлях до сім’ї вільних демократичних держав, і щодня платить надвисоку ціну за цей вибір. Повернення в радянське минуле з його обмеженнями прав та свобод громадян, культивацією сліпого виконання вказівок корумпованої влади та толерування кумівства, неприпустиме. Ми маємо змінюватися, аби побудувати нову країну, а для цього потрібна активність небайдужих громадян, які розуміють свої права, використовують їх та вимагають від влади ефективних дій і прозорих рішень», — йдеться у релізі.
У межах кампанії головний акцент зробили на промоції загальнодержавних та локальних інструментів громадського моніторингу, контролю з боку українців за діями влади та участі у прийнятті рішень. Йдеться про доступ до відкритих даних, проведення громадських слухань, консультацій, подання електронних петицій та запитів тощо.
Наразі в ефірах загальнонаціональних телеканалів транслюють роз’яснювальні анімаційні відеоролики про механізми громадського контролю на загальнодержавному та місцевому рівнях. У кожному експлейнері є посилання на відеокурс НАЗК, який більш докладно пояснює алгоритм дій за кожним інструментом.
Приклад експлейнерів кампанії, створених креативною агенцією Smart Angel
Для зовнішньої реклами також розробили тематичні віжуали, кожен з яких моделює запит на вирішення певної проблеми в громаді та містить посилання на електронний сервіс, що може бути помічним у такій ситуації. Соціальну рекламу планують розмістити у всіх регіонах країни.
Віжуали та відеоролики об’єднані лейтмотивом «Корупція — не спадок», який підкреслює важливість свідомого вибору громадянами доброчесних практик замість корупційних.
Фахівці НАЗК також організовують навчальні воркшопи для молоді, поширюють авторські матеріали в медіа та у співпраці з телеканалами готують сюжети про кращі практики громадського контролю.
Окрім цього, складовою кампанії є проведення спільних з громадськими організаціями публічних заходів щодо моніторингу виконання держорганами антикорупційних заходів. Результати таких моніторингів у сфері освіти, медицини та земельних відносин були презентовані спільно з ГО «Разом проти корупції», в оборонній сфері — спільно з ГО «StateWatch».
«Важливо, щоб інформаційна робота тривала паралельно зі втіленням практичних ініціатив та розбудовою взаємодії між активним населенням, владою та профільними громадськими організаціями, які мають належний рівень експертизи.
Лише в комплексі ці фактори сприятимуть формуванню в населення стабільної культури контролю за управлінськими рішеннями влади та посиленню впливу громадян на ухвалення таких рішень. І чим системнішим та якіснішим буде цей вплив, тим менше корупційних практик стримуватимуть розвиток громад і країни», — вважають у НАЗК.
Комунікаційний напрям Державної антикорупційної програми втілено у загальнодержавній Стратегії комунікацій, яка об’єднує центральні органи виконавчої влади довкола реалізації багатьох інформаційних кампаній. Їхня тематика варіюється від висвітлення ролі громадян у протидії корупції до популяризації диджитал-сервісів та моделей доброчесної поведінки серед українців.
Восени та наступного року в межах Стратегії комунікацій у сфері запобігання та протидії корупції НАЗК з партнерами реалізують ще кілька інформаційних кампаній для підвищення обізнаності громадян.
Усі комунікаційні кампанії втілюються виключно за фінансової підтримки проєктів міжнародної технічної допомоги та взаємодії з партнерськими організаціями у громадському секторі.
- Читайте також: «Проблеми комунікації». Чому українці вважають корупціонерів страшнішим ворогом, ніж російських агентів
Фото: креативна агенція Smart Angel
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.