Підприємництво – скільки емоцій криється в цьому слові! Якщо спитати про шлях, який торує кожен підприємець, то легко знайти спільні симптоми: око, що сіпається, постійну тривожність, потяг до мікроконтролю та подеколи думки: "А може кинути все й повернутися у найм?"
Утім, як зізнаються герої нашого матеріалу, спробувавши життя бізнесмена на смак, відмовитися вже неможливо. Від ранків, які починаються з нових ідей, від вечорів, що завершуються аналізом ухвалених рішень. Від постійного пошуку балансу між амбіціями та реальністю, між натхненням і труднощами.
Напевно, саме через цю суперечливість підприємництва виникає і безліч міфів. Вони жахають новачків, які щойно наважилися почати власний шлях у бізнесі.
Кажуть, наприклад, що без суттєвих капіталовкладень у вигляді власного стартового капіталу успіху не досягти. Або що підприємництво – лише для обраних. Для тих, хто не боїться ризикувати та має міцні звʼязки в усіх інстанціях.
Та насправді життя підприємця – не тільки про ризик. Це ще й історія про підтримку, яку ви обовʼязково отримаєте, якщо шукаєте її за правильною адресою.
З нагоди Дня підприємця, який відзначається щорічно 1 вересня, розповідаємо, як банк ПУМБ допомагає малому та середньому бізнесу бути успішними. Історії клієнтів ПУМБ – живий доказ того, як прості та зрозумілі фінансові інструменти звільняють підприємця від зайвого стресу і роблять бізнес більш комфортним і передбачуваним.
Наша мета – розвіяти найпоширеніші міфи про підприємництво та підтримати українців, які прагнуть розвивати власну справу, але зупиняють себе через всі оті забобони.
Як ПУМБ підтримує підприємців
ПУМБ знає, наскільки важливі для бізнесу гнучкість, швидкість та надійність – і послідовно втілює це в життя. Його підхід полягає не лише у наданні звичних фінансових послуг, а й у створенні комфортних умов, які допомагають підприємцям концентруватися виключно на бізнесі, долати виклики та попри все – зростати. Людиноцентричність закладена у ДНК цього банку, як у напрямку роботи з клієнтами, так і з власними працівниками.
З яким би запитом підприємці не приходили до ПУМБ, який би продукт чи сервіс не замовляли – кредит, овердрафт, лізинг, мобільний банкінг, еквайринг чи будь-що інше – вони не просто отримують хороший сервіс і гроші на розвиток чи підтримку.
Банк намагається врахувати індивідуальні запити до клієнта та запропонувати оптимальний набір інструментів – щоб вести бізнес та досягати його цілей було комфортно.
Саме таке ставлення до клієнтів нівелює забобони про підприємництво. Ми зібрали кілька історій українських підприємців, які на власному досвіді співпраці із ПУМБ переконалися: якщо вірити міфам – розвитку не станеться.
Міф 1: "Почати бізнес без власного стартового капіталу складно. Це шлях до банкрутства"
Сергій Івагло – підприємець із Харкова. Він закоханий у власне місто й переконаний у його сталому майбутньому. Попри невизначеність, щоденні ризики та війну – він не просто зберіг власний бізнес, але навпаки – разом з дружиною активно розбудовує власну мережу пралень "Пані Праля".
Сам він зазначає, що є типовим представником покоління, яке виросло з переконанням: борги — це зло. Скільки міг він уникав кредитування. Адже від батьків чув лише одне: "Борги – це біль, береш чуже, а віддаєш своє".
Однак, коли наш герой пропрацював у великій заможній компанії на посаді фінансового менеджера, його світогляд змінився: "Я побачив, що потужні корпорації не використовують власні гроші для масштабування бізнесу. Вони резервують їх на випадок форс-мажорів, а для розвитку беруть кредити. Цей досвід змусив мене поставити під сумнів сімейні наративи радянського минулого".
Започаткувавши бізнес, Сергій зіштовхнувся з реальністю: для швидкого розвитку потрібні значні кошти. Саме тоді він згадав про американську фінансову концепцію трьох F: "Fools, Friends and Family" (дурні, друзі та родина) – про перших інвесторів, які підтримують бізнес. Сергій з дружиною спочатку звернулися до близьких за фінансовою підтримкою та відкрили перші пральні "Пані Праля" в Харкові.
Коли бізнес почав приносити прибуток, подружжя вирішило перейти на власний бренд і відкрити ще кілька пралень. Однак особисті кошти вичерпалися, а отримати кредити було надзвичайно складно через ризиковане розташування бізнесу у прифронтовому місті.
"Я почав думати, що це безвихідь, аж поки не дійшов до ПУМБ. Вони запропонували нам кредит "всеБІЗНЕС" 750 тисяч гривень без застави на 3 роки. Це було несподівано, – ділиться Сергій. – Моя бухгалтерка навіть спитала, чи не жартую я. Без застави? У Харкові? За 1 день?" Кредит "всеБІЗНЕС" від ПУМБ дозволив Сергію швидко отримати кошти на розвиток. "Ми оформили заявку онлайн, без відвідування банку. Це було так само просто, як здійснювати звичайний платіж у клієнт-банку. І вже за кілька днів гроші надійшли на рахунок, – згадує він. – ПУМБ не тільки допоміг нам розширитися, але й показав, що страх перед кредитами – це лише міф, в який вже давно не варто вірити".
Міф 2: "Підприємець повинен мати значні заощадження на випадок непередбачуваних витрат"
Рано чи пізно підприємець стикається з ситуацією, коли з'являється касовий розрив та тимчасово не вистачає коштів для покриття поточних витрат. Це може статися, коли оплата від клієнта надходить із затримкою, а терміново треба видати зарплатню, купити розхідники чи сплатити податки.
У таких випадках рятує овердрафт – короткострокове фінансування з можливістю використати додаткові кошти навіть тоді, коли на рахунку немає потрібної суми власних коштів.
Продукт банку ПУМБ Овердрафт для ФОП особливо зручний тим, що миттєво оформлюється онлайн через клієнт-банк Digital ПУМБ. Підприємцю доступний ліміт від 10 до 500 тисяч гривень, який він вільно використовує на поточні бізнес-потреби.
Погашення відбувається автоматично при надходженні коштів на рахунок, що дає підприємцю зосередитися на роботі бізнесу, не турбуючись про фінансові питання. Коли ж обороти зростають, банк може збільшити ліміт, що робить цей продукт ще більш привабливим.
Отже, наявність овердрафту руйнує черговий міф про підприємництво. Це незамінний інструмент для тих, хто прагне забезпечити стабільність власного бізнесу навіть у непередбачених ситуаціях.
Міф 3: "Еквайринг – це дорого, а отже невигідно для малого бізнесу"
Анна Ковальчук, власниця салону краси в Луцьку, знає, що для її бізнесу якісний сервіс – це не тільки професійні майстри, але й зручні умови оплати для клієнтів. На жаль, через проблеми в роботі терміналу від попереднього банку враження клієнтів від сервісу постраждало. Підприємиця була змушена шукати рішення, яке б відповідало високим вимогам її клієнтів.
"Тривалий час ми користувалися послугами іншого банку, але згодом почалися часті збої в роботі терміналу, – розповідає Анна. – Уявіть собі ситуацію: клієнт стоїть перед вами, готовий сплатити карткою, а термінал не працює. Це постійно створювало незручності, доводилося ніяковіти перед клієнтами. Мій чоловік, який завжди працював із ПУМБ, порадив мені перейти на їхній еквайринг. Це рішення стало справжнім порятунком для нашого салону".
Анна запевняє, що з переходом на еквайринг від ПУМБ більше не хвилюється через технічні проблеми. "Термінал з касовим апаратом дуже зручний, — додає вона. — Відтоді, як ми його встановили, жодних збоїв не було. Тепер я спокійна, що наші клієнти виходять з салону красиві та задоволені сервісом на всі 100%".
Анна переконана, що використання еквайрингу доречне не тільки великим бізнесам (як дехто помилково вважає), але й середнім та малим підприємствам.
"Я маю невеликий бізнес, але еквайринг як явище став необхідною умовою ведення справ. Близько 70% наших клієнтів платять карткою. Готівка якось непомітно відійшла на другий план. До того ж, еквайринг – це доказ та гарантія, що ми як бізнес працюємо прозоро і сплачуємо всі податки".
Міф 4: "Взаємодія з банками – це ярмо. Банки зацікавлені підтримувати лише великі підприємства"
Ольга Ковальчук – справжня акула середнього бізнесу. Вже 15 з гаком років вона займається продажем автозапчастин. Цей бізнес дуже динамічний, потребує швидкого реагування на специфічні потреби. Клієнти роблять обміни, заміни, доплати – й важливо, щоб банк міг оперативно опрацьовувати запити підприємця.
"Швидкість, прозорість і людяний підхід – ось що я ціную по-справжньому. Але знайти це у банку – завдання із зірочкою. Довжелезні черги, відсутність персонального підходу та надто складні процедури, – згадує Ольга. – У першому банку, з яким я, до речі, пропрацювала понад 10 років, все було занадто автоматизовано. Наче спілкуєшся не з людиною, а з роботом. Другій установі бракувало оперативності – всі питання вирішувались дуже повільно, що для мого бізнесу неприпустимо".
Про ПУМБ Ольга дізналася від знайомих. "Ми дуже швидко зв’язалися з менеджером, і я була вражена тим, наскільки оперативно відкрили рахунок і налаштували всі необхідні послуги. Чітко, швидко і без зайвих затримок – так, як я люблю", – розповідає Ольга.
Особливо вона відзначає підхід ПУМБ до її специфічних запитів:
"Я просила зробити детальні виписки, де чітко видно всі надходження, комісії, повернення. Це критично важливо для мене, бо треба бачити повну картину фінансів щодня. В інших банках на мою потребу ніхто не реагував, і кошти могли надходити через кілька днів, що ускладнювало контроль за грошима та додавало зайвого стресу. А в ПУМБ усе роблять наступного дня. Ідеально!"
Ольга каже, що коли почула про реферальну програму, не вагалася. Адже вже зрозуміла, як тут справді цінують клієнтів. Вона запросила до ПУМБ своїх партнерів, які теж, за словами героїні, залишилися в захваті від сервісу.
Як результат – Ольга отримала два місяці обслуговування за одну гривню. Завдяки реферальній програмі та підключенню декількох партнерів підприємці можуть отримувати пільгове обслуговування до 24 місяців. А кожен новий рахунок, відкритий за посиланням, буде корисним не тільки колегам та друзям реферала, але й принесе певні вигоди для нього самого.
До речі, вже невдовзі банк запропонує оновлення реферальної програми, із ще цікавішими умовами.
Принагідно варто вказати, що відкриття рахунку в ПУМБ через Дію відбувається протягом 5 хв. А до Дня підприємця банк підготував для нових клієнтів акційну пропозицію, що дає змогу отримати до 6 місяців обслуговування в рамках пакету всеDigital — безкоштовно.
Вже відразу після відкриття рахунку підприємці отримують змогу проводити розрахунки 24/7, зробити заявку на кредит, оформити депозит, віртуальну корпоративну картку із підтримкою Apple pay та Google pay, а також зробити заявку на POS-термінал, виконувати валютні операції та перекази SWIFT. І, звичайно, все це та ще багато корисного – в зручному мобільному застосунку ПУМБ Digital чи інтернет-банку.
Наприкінці хочеться подякувати підприємцям, які попри війну та законодавчі шторми продовжують свою діяльність, вкладають гроші у справу, й у такий спосіб допомагають Україні пережити непрості часи. Підприємництво – це місія, яка є неможливою без сміливості та віри у майбутнє. Саме підприємці є рушієм змін.
І, знайте, що ПУМБ – ваш надійний партнер у цій подорожі. Разом можливо подолати всі труднощі й розбудовувати нашу спільну сильну, інноваційну Україну!