Як передає Укрінформ, про це повідомляє пресслужба міністерства оборони Литви.
"Міст Луїзи (що сполучає Росію із Литвою, - ред.) є власністю РФ, тому сьогодні ми можемо встановлювати перешкоди тільки перед мостом. Тут рух ворожих сил можуть перекрити наші "їжаки", "зуби дракона" та колючий дріт. Крім усіх зазначених заходів, на опорах передбачається також встановити резервні перешкоди - комплекти металевих балок. У броду ворогу також заважатимуть не тільки круті схили річки, а й міни, "зуби дракона", "їжаки" та колючий дріт. Важливо бути готовим до всього що б не трапилося", - зазначив глава Міноборони Лаурінас Кащюнас.
У разі військового вторгнення ворожим силам знадобиться набагато більше часу та ресурсів, щоб подолати створені інженерні перешкоди. Це дасть литовським військовим більше часу для підготовки до оборони. Заходи контрмобільності потенційно знижують ефективність пересування як піхоти противника, так і військової техніки.
За словами міністра внутрішніх справ Литви Агне Білотайте, впровадження лінії оборони є ще одним кроком у посиленні охорони литовського державного кордону, який також є зовнішнім кордоном Європейського Союзу та НАТО.
Загалом біля кордонів із Росією та Білоруссю в Литві створюють 27 зон, захищених інженерними засобами. До кінця цього року планується передати литовській армії "зуби дракона", збірні "їжаки", "іспанські коні" та бетонні дорожні загородження на суму понад €4 мільйони. Додатково планується придбання "зубів дракона" приблизно на €2,5 мільйона.
Зазначається, що плануються й такі заходи контрмобільності, як поглиблення меліоративних канав, формування алей дерев уздовж доріг та збереження лісових масивів на відстані до 20 кілометрів від кордону та довкола головних доріг і путівців, зміцнення бродів Німану на кордоні з Росією, а також розвиток мінних можливостей литовської армії.
Для реалізації всіх заходів мобільності протягом десяти років Литві знадобиться близько €600 мільйонів.
Литва координує свою концепцію контрмобільності з сусідніми країнами. Спільно з латвійцями та естонцями розробляється комплекс контрмобільних заходів, які дозволять ефективно зривати та зупиняти можливе просування ворога уздовж усього східного кордону НАТО. Також у межах підготовки до оборони Сувалкського коридору Литва активно співпрацює з Польщею.
Як повідомляв Укрінформ, на початку серпня після оцінки ситуації Литва вирішила встановити постійні фортифікаційні споруди у двох місцях поблизу Калінінградської області. Тоді ж розпочалося транспортування перших протимобільних засобів на спеціально обладнані майданчики.
Фото: Nuotr. št. srž. A.Čemerkos