На майбутньому автосалоні IAA Transportation 2024 в Ганновері компанія MAN Truck & Bus презентує силову лінію PowerLion для сідлових тягачів модельного року 2025. Новий двигун D30, передова коробка передач TipMatic 14, а також оптимізована аеродинаміка знизили витрату пального.
Двигун D3066 (D30) з максимальною ефективністю понад 50% є одним із найкращих у класі з паливної економічності. Він розроблений на платформі агрегатів Traton Group і приходить на зміну моторам D26 та D15 на всіх сідлових тягачах. Агрегат доступний у шести варіантах потужності: від 380 до 560 к. с. (2100 – 2800 Нм). Тут застосовується система XPI Common Rail з тиском упорскування 1800 бар, 10-соплові форсунки, оптимізований турбонаддув з подвійною змінною геометрією, а також подвійна система нейтралізації випускних газів SCR. Відзначимо також новий пакет гіпоїдних мостів, моторне гальмо CRB (Compression Release Brake) потужністю до 355 кВт та ретардер моделі 47 – з гальмівною потужністю до 4700 Нм.
Нова автоматизована коробка TipMatic 14, розроблена з урахуванням технологічного досвіду Traton Group, замінює колишню КП TipMatic 12. Тепер вона має 14 передач переднього ходу і дві – заднього. Опціонально можливі до шести передач заднього ходу через дистанційне оновлення програмного забезпечення MAN Now. Нова КП стала на 60 кг легшою. З’явився оптимізований режим при старті на підйомі MAN Easy Start з функцією «повзучого ходу». При необхідності можна задіяти режим Smart Shifting – особливо швидкого перемикання передач із мінімальною перервою в тязі. Для більшої паливної економічності тепер в коробці відмовилися від Direct Drive на користь конструкції Overdrive, яка працює у парі з круїз-контролем MAN EfficientCruise GPS та системою предикативного керування Predective Drive.
На виставці IAA Transportation 2024 будуть презентовані нові гальмівні диски – для всіх вантажівок MAN повною масою 18 т і вище. Вони мають знижені втрати на тертя – при відпусканні гальмівної педалі спеціальний пружинний механізм автоматично відводить накладки від диска, що підвищує термін їхньої служби.
Оптимізовано й аеродинаміку сідлових тягачів TGX та TGS. Нові спойлери з боків рами зменшують повітряний зазор зверху та знизу. Також з’явилася нова аеродинамічна обшивка днища перед передньою віссю. Як опція доступний новий захист радіатора.
Щодо інтер’єру, то тут теж чимало змін. На цифровому щитку приладів тепер можна вивести показник повної маси автопоїзда. Обновився дизайн 12,3-дюймового дисплея Professional. Оптимізовано послідовність відображення інформації без включення запалювання. Важливо, що в кабіні стало ще тихіше. У цьому нагорода акустичної плівки завтовшки 0,8 мм на лобовому склі, а також капсульованому силовому агрегату. З’явилися нові колірні рішення оформлення кабіни: Desert Beige, Tuscan Red та Moon Grey.
Для сідлових тягачів 4х2 модельного ряду 2025 року вводиться 16 базових конфігурацій шасі, що спрощує налаштування, обслуговування, а також розташування баків. До речі, можливе встановлення нових комбінованих баків – місткістю 690 л для дизеля та 125 л для AdBlue. Тягачі також отримали новий передній протипідкатний брус, а також нижню підніжку маятникового типу, яка раніше була доступна тільки на машинах для важких умов експлуатації. Як і раніше, на внутрішній панелі дверей водія встановлюються кнопки Easy Control зі швидким доступом до різних функцій на вибір (освітлення, «аварійка», відбір потужності та ін.).
Деякі з цих новацій можна буде замовити на тягачах MAN TGX і TGS вже з жовтня 2024 року.