MY.UAНовини
10 найцікавіших автомобілів Mazda ​
10 найцікавіших автомобілів Mazda ​

10 найцікавіших автомобілів Mazda ​

Ви коли-небудь чули про мотоцикли Mazda? Проте саме з двох коліс і почався шлях компанії у чарівний світ автомобілів. Методичні японці взагалі-то все роблять step-by-step, але у випадку з Mazda цей принцип втілився в життя в буквальному сенсі: спочатку два колеса, потім три і нарешті – чотири.

  TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ

Текст та фото: Станіслав Ломан

Частина перша: від двох коліс до мотора Ванкеля

Часу на те вистачало, адже маленька, але горда автомобільна компанія Mazda існує вже понад сто років. І протягом всіх цих років вона примудрялася створювати чудову і часто революційну техніку.

Якщо вже бути точним, то починалася скромненька тоді ще фірма, заснована 30 січня 1920 року, з виробництва корків і називалася відповідно: Toyo Cork Kogyo Co., Ltd. Справи начебто йшли непогано, але 1921 року її президентом став Дзюджиро Мацуда, який вбачав майбутнє в індустріалізації. Саме він радикально перепрофілював компанію, розпочавши виробництво верстатів. Але цьому бізнесу злетіти не вдалося. Ба більше, наприкінці 20-х років минулого століття фірма опинилася на межі банкрутства. Її врятували місцевий банк та бізнес-спільнота префектури Хіросіми, де нині й розташована штаб-квартира Mazda.

Перший успіх

Отримавши другий шанс, Мацуда вирішив знову змінити курс та спробувати себе в мотоциклетному виробництві. Напрямок виявився правильним, але виробництвом звичних пасажирських мотоциклів Mazda займалася недовго, вчасно побачивши перспективи легкої комерційної техніки, що змогла б розвозити замовникам невеличкі партії товару.

І вже до десятиліття компанії її простенький вантажний мотоцикл перетворився на триколісний комерційний пікап, який нарешті став автомобілем із власним ім’ям Go. Це був справжнісінький хіт, і Mazda вдало модернізувала його довгі роки. Найсерйознішим нововведенням стало використання чотириступеневої коробки передач, яка допомогла знизити витрату пального на цілих 20%.

Друга світова перевела майже все виробництво на військові рейки, і завод Mazda був вимушений переключитися на випуск гвинтівок Type 99 серій 30-35. Усе, як відомо, закінчилося атомним бомбардуванням Хіросіми. А ось вам не дуже відомий факт: співробітники компанії повернулися на свої робочі місця вже за п’ять днів після вибуху! Хоча офіційно про відновлення виробництва свого комерційного трицикла Mazda повідомила через чотири місяці.

Йшли перші повоєнні роки, триколіска Mazda мала величезний попит, і, здавалося б, можна було спочивати на лаврах. Але саме тоді компанія витягла перший із трьох щасливих квитків у своїй історії.

У 1949 році уряд Японії створив новий клас автомобілів – Кей. Kei – це скорочення від Keijidosha, або легкий автомобіль. Маленькі автівки, які майже не обкладалися податками, мали задовольнити мрію кожного японця про свободу пересування. Головними обмеженнями була довжина (не більш ніж три метри) та об’єм двигуна (не більш ніж 150 см3). Ця новація працювала не дуже, допоки в 1955 році об’єм двигуна не підняли до 360 кубиків.

Mazda R360

І ось тут Mazda зробила без перебільшення вирішальний крок, представивши 28 травня 1960 року свій перший пасажирський автомобіль Mazda R360. Це була справжня революція! Перш за все Mazda R360 виявився чи не найдоступнішим автомобілем на ринку: він коштував усього 300 000 ієн. Для порівняння: тоді за простеньку аскетичну мотоколяску Fuji Cabin просили 230 000 ієн. Але R360 був справжнім автомобілем, до того ж дуже просунутим технічно і технологічно.

При довжині кузова 2,9 м, ширині та висоті в 1,2 м автівка важила лише 381 кг. Це був найлегший чотиримісний автомобіль на багатьох ринках, насамперед японському. R360 отримав несний сталевий кузов з алюмінієвим капотом і незалежну гумово-торсіонну підвіску всіх коліс.

Вперше в історії автомобіль кей-класу мав чотиритактний двигун V-twin об’ємом 356 кубиків з алюмінієвою головкою циліндрів і чотириступеневу механічну коробку передач з корпусом із магнієвого сплаву. Ба більше, за невелику доплату можна було встановити дводіапазонний автомат! Це означає, що Mazda R360 стала першим в історії японським автомобілем, оснащеним коробкою передач із гідротрансформатором.

Окрім цього Mazda R360 мала чудовий вигляд: гарні пропорції, точне поєднання форми і функціональності зробили крихітне купе надзвичайно стильним без жодного натяку на запозичення. Особливо вражав зворотний нахил центральної стійки та панорамне заднє скло, яке для зниження ваги було плексигласовим.

Автівка мала приголомшливий успіх. Вже за тиждень до початку серійного випуску Mazda отримала замовлення на 4500 авто. До кінця 1960 року R360 займав майже дві третини ринку кей-карів і 15% усього автомобільного ринку Японії, при виробництві 2000 шт. на місяць. Загалом же до закінчення виробництва моделі в 1966 році було побудовано 65 000 Mazda R360, чимала частина з яких пішла на експорт, насамперед у Великобританію. Були серед R360 й автівки з лівим кермом, але відносно небагато, всього 700.

Успіх першого автомобіля Mazda буквально окрилив керівництво компанії, яке вирішило підкоряти західні ринки. Передбачалося, що ключем до цього стане нова революційна технологія, яка, попри усе інше, мала зацікавити покупця і повністю відповідати наявній інфраструктурі пального та звичного для водіїв сервісу.

Mazda ризикнула і отримала другий щасливий квиток у своїй історії. 1961 року компанія купила ліцензію на виробництво роторного двигуна Ванкеля. Як відомо, Фелікс Генріх Ванкель випробував перший прототип свого революційного мотора 1 лютого 1957 року. Ліцензію на його виробництво купило кілька компаній, у тому числі німецька NSU і японська Mazda.

Цілих шість років пішло на доопрацювання нового в усіх сенсах агрегату. Конструкція мотора мала кілька серйозних вад, які потрібно було усунути ще до запуску в серійне виробництво. І в цій роботі Mazda домоглася феноменальних успіхів, випередивши спільне підприємство Comotor, створене NSU і французьким Citroёn.

Головною проблемою стали вібрації на корпусі двигуна. І інженери Mazda дуже дотепно її вирішили, застосувавши спочатку чавунні ущільнення, а потім – алюмінієво-вуглецеві.

Mazda Cosmo

Коли перший робочий мотор об’ємом у 982 кубики був готовий, дизайнери Mazda запропонували побудувати на його основі спортивне купе. Аргумент розробників був простий: приголомшливий успіх післявоєнного спортивного купе Jaguar XK120. Водночас на американському континенті найпопулярнішими автомобілями стають спортивні купе Chevrolet Corvette і Ford Mustang. Рецепт було знайдено.

Прототип назвали Cosmo – данина модній на той час космічній темі. Він навіть був пофарбований у білий колір, як і належить космічному кораблю.
Концепт Mazda Cosmo дебютував на Токійському автосалоні 1964 року і викликав неабиякий інтерес потенційних замовників. Але компанія не поспішала з початком серійного виробництва. У січні 1965-го Mazda почала всебічні випробування 80-ти передсерійних автомобілів Cosmo, оснащених третьою версією роторного двигуна L10A. Копрус ротора був алюмінієвим, для міцності його було вкрито вуглецевою сталлю, а для краси ще й хромовано.

Ротори двигуна були чавунними, а ексцентрикові вали – з хромомолібденової сталі. Мотори оснащувалися стандартними чотирикамерними карбюраторами Hitachi, нестандартними здвоєними розподільниками запалювання і подвійними свічками запалювання в камерах згоряння.

Mazda Cosmo отримала несний сталевий кузов із незалежною пружинною передньою підвіскою на подвійних поперечних важелях зі стабілізатором поперечної стійкості, тоді як задня підвіска традиційно для того часу була ресорною. Дискові гальма – тільки на передній осі, і жодних підсилювачів! Коробка передач – механічна чотириступенева.

Двороторний двигун об’ємом 982 кубики видавав 109 к.с. при 7000 обертах і крутний момент 130 Нм. До сотні Cosmo розганявся за 8,3 секунди і показував максимальну швидкість у 185 км/год. При цьому споряджена маса Mazda Cosmo становила лише 940 кг.

І тільки після трьох років найжорсткіших випробувань 30 травня 1967 року машина пішла в серію. А через рік для підтвердження надійності своєї першої автівки з роторним двигуном Mazda вирішила взяти участь у перегоновому марафоні. Престижних «24 годин Ле-Мана» здалося замало, тому дві Mazda Cosmo були заявлені на 84-годинний марафон на Північній петлі Нюрбургринга.

Від серійних моделей дві бойові машини відрізнялися мінімально. Потужність двигуна підняли до 128 сил і лише трохи вдосконалили систему впуску, але це не завадило показати серйозний результат. Спочатку обидві Mazda Cosmo впевнено трималися на четвертому та п’ятому місцях. Щоправда, на 82-й годині перегонів одна машина зійшла через поломку привода, проте друга фінішувала четвертою. Це стало чудовим підтвердженням надійності революційного двигуна, доопрацьованого інженерами Mazda.

Втім, виробництво Mazda Cosmo було припинено в червні 1968 року: з конвеєра зійшло лише 343 екземпляри. Чому так мало? Все просто. Вже в липні Mazda почала виробництво Cosmo Series II. Компанія дуже квапилася зробити наступний крок, що врешті-решт привів її до світового лідерства в галузі роторних двигунів.

Mazda RX-3

Трохи більш ніж пів століття тому Mazda представила компактний автомобіль RX-3: модель дебютувала 1971 року. Зауважте, що було запропоновано одразу три кузови: купе, седан і універсал. Роторний універсал! Але не тільки роторний, і в цьому була його родзинка. Mazda RX-3 широко пропонувалася за межами Японії і в залежності від ринку оснащувалася або поршневим двигуном, або роторним, або обома на вибір.

В Японії роторна версія називалася Savanna, а звичайні чотирициліндрові машини отримали найменування 808, 818, Mizer чи Grand Familia – все залежало від ринку. Різнилися і роторні силові установки. Спочатку Mazda RX-3 мала двигун 10А об’ємом 982 кубики, а для США пропонували потужніший мотор 12А об’ємом 1,146 л. У самій Японії такі версії з’явилися тільки через рік і називалися Savanna GT.

Mazda RX-3 наочно довела переваги роторного двигуна перед звичайним поршневим. І не лише покупцям, але й впертим британським автомобільним журналістам, які порівняли роторне купе RX-3 і седан Mazda 818 зі звичним ДВЗ. RX-3 з агрегатом об’ємом 982 см3 розігнався до сотні на п’ять секунд швидше, ніж Mazda 818 з 1,272-літровим поршневим двигуном! І це попри те, що 818-та теж продемонструвала чудову на той час динаміку – 10,2 секунди до сотні.

Доказом ефективності як двигуна, так і самого автомобіля стала участь у всіх можливих автомобільних перегонах на всіх континентах. Mazda RX-3 виступала на трасах Японії, Австралії, Європи та США.

1975 року Дон Голланд і Хіроші Фусіда стартували в легендарних 1000-мильних австралійських перегонах Bathurst 1000. Екіпаж посів перше місце у своєму класі, а в абсолютному заліку став п’ятим. І це враховуючи, що чотири машини, які фінішували перед маленькою Mazda, оснащувалися V-подібними «вісімками»!

Mazda RX-3 здобула понад сто перемог на японських трасах і стала чи не найпопулярнішим малолітражним спорткаром у Європі та Великій Британії.

Загалом Mazda RX-3 розійшлася тиражем у 286 757 екземплярів, здобувши звання найпопулярнішого роторного автомобіля своєї доби. Саме RX-3 вперше був заявлений заводською командою Mazda у «24 годинах Дайтони». Але першу перемогу японцям тут принесла наступна модель. Вона ж стала і найбільш продаваною роторною машиною в історії.

Mazda RX-7

До середини 70-х вже можна було назвати три ключові елементи, що визначили ДНК автомобілів Mazda: якісний дизайн, задоволення від водіння та двигун Ванкеля. Роторний первісток Cosmo підкорив японський ринок – що ж, настав час підкорювати світ!

Представлена 1978 року Mazda RX-7 стала першим спортивним автомобілем компанії, призначеним для глобального ринку. І саме ця модель автовиробника з Хіросіми стала найпопулярнішим автомобілем з роторним двигуном в історії. І не в останню чергу завдяки перемогам моделі на перегонових трасах, адже саме на них тоді й кувався справжній ринковий успіх.

Характерне виття двороторної силової установки RX-7 приводило в трепет суперників на перегонових трасах майже всього світу. Машина двічі – 1980 і 1981 року – виграла британський кузовний чемпіонат, ставши першим в історії японським автомобілем, який переміг у «24 годинах Спа». А в Америці Mazda RX-7 виграла понад сто перегонів у національному кузовному чемпіонаті IMSA. Що вже казати про нескінченні перемоги в Японії, Австралії та Південній Африці!

Це тим більш дивно, якщо враховувати, що в момент розробки RX-7 майбутнє роторного двигуна було дуже туманним. Нафтова криза 1973-1974 років змусила Mazda відмовитися від застосування роторних двигунів у своїх седанах, хетчбеках, універсалах і автобусах. Мотор був занадто ненажерливий.

Але керівник відділу досліджень і розробок Кенічі Ямамото вирішив зберегти двигун Ванкеля для Mazda RX-7. Ямомото, який очолював команду інженерів, що розробили перші роторні мотори Mazda в 60-х, взявся глибоко модернізувати силову установку 12А, значно скоротивши споживання пального. Відтак вийшов компактний і легкий, але водночас потужний, динамічний і пластичний агрегат, якому, як і у випадку з Cosmo, був потрібен новий спортивний автомобіль.

Тож перше покоління Mazda RX-7 з клиноподібною передньою частиною і величезним панорамним склом ззаду було створено спеціально для цього мотора! Продажі в Японії почалися 1978 року, а через рік купе RX-7 (платформа FB) з’явилося в Європі і стало сенсацією.

Формально це був автомобіль класичного компонування. Але зміщений за передню вісь двигун дещо змінював розподіл ваги, що забезпечило майже перегінну керованість.
Новий силовий агрегат 12А об’ємом 1,146 літра і потужністю в 105 к.с. при 6000 обертах розганяв RX-7 спорядженою масою в одну тонну до сотні за 9,2 секунди. Максимальна швидкість заявлялася в 190 км/год. Але головне – червона зона на тахометрі починалася з 7000 обертів! Mazda RX-7 фактично зазіхала на територію спортивної мототехніки!

В аеродинаміці Mazda RX-7 значно перевершувала всіх однокласників. Коефіцієнт лобового опору клиноподібного кузова становив лише 0,36, а в поворотах стандартний кузов генерував достатньо притискної сили.
На вибір пропонували одразу три коробки передач: механічні на чотири або п’ять ступенів та тридіапазонний автомат Jatco 3N71B.

У 1985 році Mazda представила друге покоління RX-7 (FC) – на створення його кузова надихнув Porsche 924. Але головне – машина отримала кілька технічних нововведень. Насамперед це була система управління підвіскою Mazda DTSS, 1,3-дитровий двигун 13В, доступний раніше тільки на японському ринку, і турбонаддув.

Бюджетна атмосферна версія мала 150 сил потужності, турбована – 180, а потім і 200 к.с. Ці машини розганялися до 240 км/год, а сотню набирали за 6 секунд.

Чотириступенева механіка зникла назавжди, гальма на всіх колесах стали дисковими, а на австралійському ринку передні диски стали вентильованими.
Mazda RZ-7 (FD) третього покоління, що з’явилася 1992 року, перетворилася на справжній спорткар. Новий двигун 13В потужністю 239 к.с. розганяв європейську версію до сотні за 5,3 секунди, а максимальна швидкість була обмежена 250 км/год. Автомобіль важив лише 1300 кг! Все це вивело Mazda RX-7 на рівень спорткарів вищого класу.

Але 1996 року Mazda була змушена згорнути виробництво RX-7 для європейського ринку: роторний двигун не вклався в нові екологічні норми. В Японії автомобіль продавався аж до 2002 року з модернізованим мотором потужністю 280 к.с.

Загалом з 1978-го по 2002-й рік Mazda випустила 811 634 екземплярів RX-7. Він і досі вважається наймасовішим легковим автомобілем у світі, оснащеним двигуном Ванкеля.

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Трамп: Військові США завдали ударів по терористах ІДІЛ у Нігерії
Украинская правда
2025-12-26T00:45:44Z
Ексочільника СБУ на Харківщині Дудіна після виходу з СІЗО одразу затримали
УкраинФорм
2025-12-26T00:27:53Z
Безпілотники атакували Волгоград: ймовірно, під ударом НПЗ
ГЛАВКОМ NET
2025-12-25T23:27:11Z
Таїланд і Камбоджа почали переговори щодо припинення боїв
TSN
2025-12-25T23:06:53Z
У Росії цьогоріч інтернет відключали понад 11 тисяч разів - ЦПД
УкраинФорм
2025-12-25T23:00:24Z
У Росії полетять голови окремих генералів, – Трегубов про Куп'янськ та здачу в полон окупантів
24tv
2025-12-25T22:51:47Z
Інтернет за розкладом кремля: у 25 регіонах рф зв’язок вимикають щодня під приводом "безпеки"
InternetUA
2025-12-25T22:03:43Z
Корнієнко анонсував першу зустріч групи щодо виборів і назвав два блоки питань
Украинская правда
2025-12-25T22:00:40Z
Путінська пропаганда приховує проблему безробіття у Росії
ГЛАВКОМ NET
2025-12-25T22:00:33Z
Туризм на руїнах: окупанти планують водити екскурсії знищеними містами Донеччини
ГЛАВКОМ NET
2025-12-26T00:15:22Z
Окупанти в Донецьку влаштували футбольний матч із полоненими воїнами ЗСУ
ГЛАВКОМ NET
2025-12-26T00:00:35Z
Херсонщина передала морпіхам 38 автомобілів
УкраинФорм
2025-12-25T23:57:01Z
В Одесі пролунали вибухи – ЗМІ
Украинская правда
2025-12-25T23:36:40Z
Вистави на кістках та грабунок: The Guardian розповів, як окупанти «відроджують» Маріуполь
ГЛАВКОМ NET
2025-12-25T23:09:31Z
Війна, день 1401. Удар РФ в п’ятиповерхівку в Чернігові та по ринку в центрі Херсона
Football.ua
2025-12-25T23:00:37Z
На Волині ворог атакував об'єкти критичної інфраструктури
УкраинФорм
2025-12-25T22:51:16Z
"Госпіталь під землею": у Харкові розморозили будівництво онкоцентру
Хвиля
2025-12-25T22:48:37Z
Головний прапор України буде приспущено 26 грудня: причина
ГЛАВКОМ NET
2025-12-25T21:45:27Z
Міноборони впроваджує фото- та відеофіксацію контролю якості тилового майна
УкраинФорм
2025-12-25T23:24:29Z
26 грудня: яке сьогодні свято, традиції та заборони
ГЛАВКОМ NET
2025-12-25T22:03:14Z
Перехоплювач "Генерал Черешня AIR" знищив рідкісний розвіддрон РФ "Князь Вєщій Олєг": відео моменту
FaceNews
2025-12-25T22:00:32Z
"Є обережний оптимізм": військовий розкрив готовність ППО України до атак у 2026 році
24tv
2025-12-25T21:18:16Z
Розкриті технічні характеристики німецької системи дистанційного мінування Skorpion 2
InternetUA
2025-12-25T21:06:39Z
Гуманітарна допомога для ВПО та пенсіонерів у Дніпропетровській області: чого очікувати мешканцям
Политека
2025-12-25T21:00:58Z
Росіяни виводять в Чорне море ракетоносії: який максимальний можливий залп "Калібрів"
24tv
2025-12-25T20:51:24Z
Муженко, який образився за "паперових генералів", сам ухвалював багато спірних рішень - заступник командира 3 армійського корпусу
GlavRed
2025-12-25T20:42:46Z
Бразильські розробники представили оновлений бойовий танк M60A3 TTS Patton
InternetUA
2025-12-25T20:21:42Z
Для затишних вечорів: що подивитися з дітьми у різдвяний період
24tv
2025-12-25T22:15:24Z
З Днем ангела Марії 2025: найгарніші картинки-привітання зі святом
24tv
2025-12-25T22:15:06Z
Популярна ведуча вперше розповіла про службу чоловіка-військового
GlavRed
2025-12-25T21:27:44Z
Ці моменти роблять Різдво важливим, – відомий співак назвав традицію, яку ніколи не пропускає
24tv
2025-12-25T20:54:52Z
Дочка Віри Брежнєвої здивувала відвертою фотосесією
GlavRed
2025-12-25T20:15:39Z
Померла Віра Алентова, зірка “Москва сльозам не вірить”
360ua.news
2025-12-25T19:21:59Z
"Не п'яна – закохана" і не тільки: 15 найпопулярніших пісень 2025 року
24tv
2025-12-25T18:03:10Z
У Львові показали вертеп за участю акторів Театру Незламних і ветеранів
УкраинФорм
2025-12-25T17:09:53Z
Під час різдвяної промови Чарльза III лунав «Щедрик» у виконанні українського хору
УкраинФорм
2025-12-25T17:09:19Z
Насолода зимового чаювання: робимо бісквітний рулет, який перевершить усі магазинні солодощі
24tv
2025-12-25T21:57:17Z
Не треба додаткового опалення: як прибрати вогкість і сирість на кухні взимку
24tv
2025-12-25T21:33:43Z
В рази смачніше за модні стейки: запікаємо мʼясо на свято, яке підкорює соковитістю
24tv
2025-12-25T20:54:43Z
Гороскоп на завтра 26 грудня: Дівам - феєричний день, Тельцям - непорозуміння
GlavRed
2025-12-25T20:27:24Z
Працює краще за соду, оцет та хімію: який засіб почистить злив за секунди
24tv
2025-12-25T20:06:47Z
Люди з днями народження після Різдва мають одну спільну біду: як це легко виправити
Фокус
2025-12-25T17:57:30Z
Скільки грошей потрібно для комфортного життя в Іспанії: точна сума від українки
24tv
2025-12-25T17:42:22Z
Це місто в Іспанії має побачити кожен: туристам назвали найкращий час для його відвідування
24tv
2025-12-25T17:06:14Z
Як розмножити алое з листа
TSN
2025-12-25T16:18:25Z
Оцінювання для встановлення інвалідності з 2026 року будуть обов'язково фіксувати на аудіо
24tv
2025-12-25T19:09:42Z
Без хімії та отрути: досвідчені господині розповіли, як відлякати мишей і щурів
24tv
2025-12-25T14:09:35Z
Як спалити "святкові" калорії: дієтологи поділилися перевіреним способом
Знай
2025-12-25T12:51:14Z
Секретний лайфхак: що засипати у взуття, щоб ноги були в теплі навіть при -10 градусах
24tv
2025-12-25T11:27:45Z
Пухлина головного мозку політв’язня Тофіка Абдулгазієва виявилася злоякісною
УкраинФорм
2025-12-25T11:15:10Z
З України до німецьких клінік евакуювали чотирьох військових з важкими опіками
УкраинФорм
2025-12-25T11:12:16Z
Чим замінити соняшникову й оливкову олію: ідеальні варіанти для смаження найсмачніших страв
TSN
2025-12-25T10:33:12Z
Півтора місяця після атаки: який вигляд має столичний Інститут отоларингології
ГЛАВКОМ NET
2025-12-25T09:48:57Z
Зміцнюють серце ефективніше за пігулки: які ягоди кардіологи вважають найкориснішими
TSN
2025-12-25T09:21:09Z
Затримано 10 колишніх співробітників Samsung за злив технологій китайцям
InternetUA
2025-12-25T23:27:48Z
Користувачі популярного криптогаманця скаржаться на масове зникнення коштів з рахунків
Фокус
2025-12-25T22:00:46Z
Знищує акумулятор взимку: водіям назвали фатальну помилку
Хвиля
2025-12-25T20:42:19Z
Як почати грати в покер в Україні легально?
MY.UA
2025-12-25T20:00:14Z
Простий трюк для Android робить смартфон удвічі гучнішим: чим це може обернутися
InternetUA
2025-12-25T19:51:12Z
10 речей у квартирі, які руйнують ваш Wi-Fi сигнал
InternetUA
2025-12-25T19:12:38Z
Чому нічне заряджання смартфона перестало бути проблемою
InternetUA
2025-12-25T18:33:36Z
Швидко, але цікаво: ці 5 ігор заберуть не більше двох годин вашого часу
24tv
2025-12-25T18:09:43Z
Сонячні панелі виходять з ладу по всьому світу через одну деталь: чим потрібно замінити
InternetUA
2025-12-25T18:03:01Z
Кратно більше, ніж українці: які виплати отримують пенсіонери в Чехії
24tv
2025-12-25T21:15:40Z
Графіки відключення світла скасували у п'яти регіонах України
Комсомольская правда
2025-12-25T21:12:51Z
Мінус 2 млрд євро: як "торговельні гойдалки" з ЄС вдарили по українському агроекспорту
Хвиля
2025-12-25T21:06:45Z
Дефіцит продуктів у Харківській області: які товари вже зникають з магазинів та ринку
Политека
2025-12-25T20:30:25Z
Мінімалка та соцвиплати на 2026 рік: у кого зростуть зарплати
Знай
2025-12-25T20:12:26Z
Рекордно прибутковий рік для багатіїв: топ-10 мільярдерів світу збільшили капітал на 729 млрд доларів за рік – список
InternetUA
2025-12-25T20:00:21Z
Затримки жнив, слабкий експорт і тиск на ціни: огляд зерновий ринок України у грудні
24tv
2025-12-25T20:00:02Z
Не через відсутність генерації: названо причину відключень світла
24tv
2025-12-25T19:57:26Z
Морози та обстріли: енергетики повідомили, що чекає на українців найближчими днями
Хвиля
2025-12-25T19:51:03Z
Вона отримала 3,5 тисячі доларів за знищений турбодвигун Audi, а її адвокати забрали майже 2 мільйони
Топ Жир
2025-12-26T00:12:28Z
Можливий вигляд меншого позашляховика Bentley вже викликає суперечки
Топ Жир
2025-12-25T22:27:46Z
Водії у Північній Кароліні постійно порушують правило, про яке навіть не здогадуються
Топ Жир
2025-12-25T21:09:04Z
Авто та документи онлайн: в Україні зʼявились нові шахрайські схеми
InternetUA
2025-12-25T20:12:53Z
Автомобільні кредити перетворилися на аналог іпотеки для частини американців, які погоджуються на виплати протягом ста місяців
Топ Жир
2025-12-25T18:57:24Z
Гібрид, якому не страшні великі пробіги: експерти назвали найбільш "невбивану" модель
GlavRed
2025-12-25T18:42:55Z
Як перевірити деградацію батареї електромобіля: повний гід для власника та покупця
AutoGeek
2025-12-25T17:51:39Z
Suzuki представила п’ять міцних концепт-автомобілів, і один з них привертає найбільшу увагу
Топ Жир
2025-12-25T16:42:44Z
Найшвидший Porsche в історії зазнав жорстокого розчарування на аукціоні
Топ Жир
2025-12-25T14:57:07Z
У Волгограді пролунало понад 20 вибухів: у районі НПЗ – "бавовна"
24tv
2025-12-26T00:27:06Z
Вибухи пролунали в Ізмаїлі під час атаки дронів
TSN
2025-12-25T23:06:51Z
У столичному метро чоловік вчинив бійку та поранив ножем двох пасажирів
ГЛАВКОМ NET
2025-12-25T22:15:59Z
За добу шахраї виманили у жителів Сумщини понад 100 тисяч гривень
InternetUA
2025-12-25T22:09:49Z
В Україні викрили схему вимагання грошей у пенсіонерів під виглядом продажу ліків
InternetUA
2025-12-25T19:48:50Z
Загинула людина, дев’ятеро травмовані: у Чернігові завершили роботи у п’ятиповерхівці, яку атакував дрон РФ
УкраинФорм
2025-12-25T19:21:34Z
У Дніпрі чоловік поранив ножем двох військових ТЦК, сталася стрілянина
Украинская правда
2025-12-25T19:09:14Z
Росіяни у різдвяну ніч атакували Іллічівський олійножировий комбінат у Чорноморську
УкраинФорм
2025-12-25T18:57:03Z
У російському порту «Темрюк» після ураження вирує пожежа - супутникові знімки
УкраинФорм
2025-12-25T18:48:06Z
Кейн очолив гонку за найпрестижнішу індивідуальну нагороду, випередивши Голанда та Мбаппе
Football.ua
2025-12-25T22:54:20Z
Лідер команди Першої ліги готується до переїзду за кордон
Football.ua
2025-12-25T22:30:57Z
Помер епохальний гравець команди, за яку грає Зінченко
ГЛАВКОМ NET
2025-12-25T22:06:48Z
Колишній чемпіон світу розповів, чому Ф'юрі може створити проблеми для Джошуа
24tv
2025-12-25T21:57:56Z
Манчестер Юнайтед знайшов альтернативу Семеньйо
Football.ua
2025-12-25T21:48:23Z
Легенда Динамо розкритикував технічний арсенал гравців киян
Football.ua
2025-12-25T21:24:21Z
Конкурент Луніна по основному складу «Реала» мав шанс змінити чемпіонат
ГЛАВКОМ NET
2025-12-25T21:15:31Z
Луческу: Якби не війна, Шахтар виграв Лігу чемпіонів
Football.ua
2025-12-25T20:57:21Z
Ковтун відповів на гостру критику через зміну громадянства
ГЛАВКОМ NET
2025-12-25T20:54:46Z