MY.UAНовини
10 найцікавіших автомобілів MazdaСпецпроект
10 найцікавіших автомобілів MazdaСпецпроект

10 найцікавіших автомобілів MazdaСпецпроект

Ви коли-небудь чули про мотоцикли Mazda? Проте саме з двох коліс і почався шлях компанії у чарівний світ автомобілів.

 

Методичні японці взагалі-то все роблять step-by-step, але у випадку з Mazda цей принцип втілився в життя в буквальному сенсі: спочатку два колеса, потім три і нарешті – чотири.

Часу на те вистачало, адже маленька, але горда автомобільна компанія  існує вже понад сто років. І протягом всіх цих років вона примудрялася створювати чудову і часто революційну техніку.

Якщо вже бути точним, то починалася скромненька тоді ще фірма, заснована 30 січня 1920 року, з виробництва корків і називалася відповідно: Toyo Cork Kogyo Co., Ltd. Справи начебто йшли непогано, але 1921 року її президентом став Дзюджиро Мацуда, який вбачав майбутнє в індустріалізації. Саме він радикально перепрофілював компанію, розпочавши виробництво верстатів. Але цьому бізнесу злетіти не вдалося. Ба більше, наприкінці 20-х років минулого століття фірма опинилася на межі банкрутства. Її врятували місцевий банк та бізнес-спільнота префектури Хіросіми, де нині й розташована штаб-квартира Mazda.

 

Отримавши другий шанс, Мацуда вирішив знову змінити курс та спробувати себе в мотоциклетному виробництві. Напрямок виявився правильним, але виробництвом звичних пасажирських мотоциклів Mazda займалася недовго, вчасно побачивши перспективи легкої комерційної техніки, що змогла б розвозити замовникам невеличкі партії товару.

І вже до десятиліття компанії її простенький вантажний мотоцикл перетворився на триколісний комерційний пікап, який нарешті став автомобілем із власним ім’ям Go. Це був справжнісінький хіт, і Mazda вдало модернізувала його довгі роки. Найсерйознішим нововведенням стало використання чотириступеневої коробки передач, яка допомогла знизити витрату пального на цілих 20%.

Друга світова перевела майже все виробництво на військові рейки, і завод Mazda був вимушений переключитися на випуск гвинтівок Type 99 серій 30-35. Усе, як відомо, закінчилося атомним бомбардуванням Хіросіми. А ось вам не дуже відомий факт: співробітники компанії повернулися на свої робочі місця вже за п’ять днів після вибуху! Хоча офіційно про відновлення виробництва свого комерційного трицикла Mazda повідомила через чотири місяці.  

Йшли перші повоєнні роки, триколіска Mazda мала величезний попит, і, здавалося б, можна було спочивати на лаврах. Але саме тоді компанія витягла перший із трьох щасливих квитків у своїй історії.

У 1949 році уряд Японії створив новий клас автомобілів – Кей. Kei – це скорочення від Keijidosha, або легкий автомобіль. Маленькі автівки, які майже не обкладалися податками, мали задовольнити мрію кожного японця про свободу пересування. Головними обмеженнями була довжина (не більш ніж три метри) та об’єм двигуна (не більш ніж 150 см3). Ця новація працювала не дуже, допоки в 1955 році об’єм двигуна не підняли до 360 кубиків.

 

 

І ось тут Mazda зробила без перебільшення вирішальний крок, представивши 28 травня 1960 року свій перший пасажирський автомобіль Mazda R360. Це була справжня революція! Перш за все Mazda R360 виявився чи не найдоступнішим автомобілем на ринку: він коштував усього 300 000 ієн. Для порівняння: тоді за простеньку аскетичну мотоколяску Fuji Cabin просили 230 000 ієн. Але R360 був справжнім автомобілем, до того ж дуже просунутим технічно і технологічно.

При довжині кузова 2,9 м, ширині та висоті в 1,2 м автівка важила лише 381 кг. Це був найлегший чотиримісний автомобіль на багатьох ринках, насамперед японському. R360 отримав несний сталевий кузов з алюмінієвим капотом і незалежну гумово-торсіонну підвіску всіх коліс.

Вперше в історії автомобіль кей-класу мав чотиритактний двигун V-twin об’ємом 356 кубиків з алюмінієвою головкою циліндрів і чотириступеневу механічну коробку передач з корпусом із магнієвого сплаву. Ба більше, за невелику доплату можна було встановити дводіапазонний автомат! Це означає, що Mazda R360 стала першим в історії японським автомобілем, оснащеним коробкою передач із гідротрансформатором.

Окрім цього Mazda R360 мала чудовий вигляд: гарні пропорції, точне поєднання форми і функціональності зробили крихітне купе надзвичайно стильним без жодного натяку на запозичення. Особливо вражав зворотний нахил центральної стійки та панорамне заднє скло, яке для зниження ваги було плексигласовим.

Автівка мала приголомшливий успіх. Вже за тиждень до початку серійного випуску Mazda отримала замовлення на 4500 авто. До кінця 1960 року R360 займав майже дві третини ринку кей-карів і 15% усього автомобільного ринку Японії, при виробництві 2000 шт. на місяць. Загалом же до закінчення виробництва моделі в 1966 році було побудовано 65 000 Mazda R360, чимала частина з яких пішла на експорт, насамперед у Великобританію. Були серед R360 й автівки з лівим кермом, але відносно небагато, всього 700.

Успіх першого автомобіля Mazda буквально окрилив керівництво компанії, яке вирішило підкоряти західні ринки. Передбачалося, що ключем до цього стане нова революційна технологія, яка, попри усе інше, мала зацікавити покупця і повністю відповідати наявній інфраструктурі пального та звичного для водіїв сервісу.

Mazda ризикнула і отримала другий щасливий квиток у своїй історії. 1961 року компанія купила ліцензію на виробництво роторного двигуна Вакнеля. Як відомо, Фелікс Генріх Ванкель випробував перший прототип свого революційного мотора 1 лютого 1957 року. Ліцензію на його виробництво купило кілька компаній, у тому числі німецька NSU і японська Mazda.
Цілих шість років пішло на доопрацювання нового в усіх сенсах агрегату. Конструкція мотора мала кілька серйозних вад, які потрібно було усунути ще до запуску в серійне виробництво. І в цій роботі Mazda домоглася феноменальних успіхів, випередивши спільне підприємство Comotor, створене NSU і французьким Citroёn.
Головною проблемою стали вібрації на корпусі двигуна. І інженери Mazda дуже дотепно її вирішили, застосувавши спочатку чавунні ущільнення, а потім – алюмінієво-вуглецеві.

 

 

Коли перший робочий мотор об’ємом у 982 кубики був готовий, дизайнери Mazda запропонували побудувати на його основі спортивне купе. Аргумент розробників був простий: приголомшливий успіх післявоєнного спортивного купе Jaguar XK120. Водночас на американському континенті найпопулярнішими автомобілями стають спортивні купе Chevrolet Corvette і Ford Mustang. Рецепт було знайдено.

Прототип назвали Cosmo – данина модній на той час космічній темі. Він навіть був пофарбований у білий колір, як і належить космічному кораблю.
Концепт Mazda Cosmo дебютував на Токійському автосалоні 1964 року і викликав неабиякий інтерес потенційних замовників. Але компанія не поспішала з початком серійного виробництва. У січні 1965-го Mazda почала всебічні випробування 80-ти передсерійних автомобілів Cosmo, оснащених третьою версією роторного двигуна L10A. Копрус ротора був алюмінієвим, для міцності його було вкрито вуглецевою сталлю, а для краси ще й хромовано.
Ротори двигуна були чавунними, а ексцентрикові вали – з хромомолібденової сталі. Мотори оснащувалися стандартними чотирикамерними карбюраторами Hitachi, нестандартними здвоєними розподільниками запалювання і подвійними свічками запалювання в камерах згоряння.

Mazda Cosmo отримала несний сталевий кузов із незалежною пружинною передньою підвіскою на подвійних поперечних важелях зі стабілізатором поперечної стійкості, тоді як задня підвіска традиційно для того часу була ресорною. Дискові гальма – тільки на передній осі, і жодних підсилювачів! Коробка передач – механічна чотириступенева.

Двороторний двигун об’ємом 982 кубики видавав 109 к.с. при 7000 обертах і крутний момент 130 Нм. До сотні Cosmo розганявся за 8,3 секунди і показував максимальну швидкість у 185 км/год. При цьому споряджена маса Mazda Cosmo становила лише 940 кг.

І тільки після трьох років найжорсткіших випробувань 30 травня 1967 року машина пішла в серію. А через рік для підтвердження надійності своєї першої автівки з роторним двигуном Mazda вирішила взяти участь у перегоновому марафоні. Престижних «24 годин Ле-Мана» здалося замало, тому дві Mazda Cosmo були заявлені на 84-годинний марафон на Північній петлі Нюрбургринга.

Від серійних моделей дві бойові машини відрізнялися мінімально. Потужність двигуна підняли до 128 сил і лише трохи вдосконалили систему впуску, але це не завадило показати серйозний результат. Спочатку обидві Mazda Cosmo впевнено трималися на четвертому та п’ятому місцях. Щоправда, на 82-й годині перегонів одна машина зійшла через поломку привода, проте друга фінішувала четвертою. Це стало чудовим підтвердженням надійності революційного двигуна, доопрацьованого інженерами Mazda.

Втім, виробництво Mazda Cosmo було припинено в червні 1968 року: з конвеєра зійшло лише 343 екземпляри. Чому так мало? Все просто. Вже в липні Mazda почала виробництво Cosmo Series II. Компанія дуже квапилася зробити наступний крок, що врешті-решт привів її до світового лідерства в галузі роторних двигунів.

 

 

Трохи більш ніж пів століття тому Mazda представила компактний автомобіль RX-3: модель дебютувала 1971 року. Зауважте, що було запропоновано одразу три кузови: купе, седан і універсал. Роторний універсал! Але не тільки роторний, і в цьому була його родзинка. Mazda RX-3 широко пропонувалася за межами Японії і в залежності від ринку оснащувалася або поршневим двигуном, або роторним, або обома на вибір.

В Японії роторна версія називалася Savanna, а звичайні чотирициліндрові машини отримали найменування 808, 818, Mizer чи Grand Familia – все залежало від ринку. Різнилися і роторні силові установки. Спочатку Mazda RX-3 мала двигун 10А об’ємом 982 кубики, а для США пропонували потужніший мотор 12А об’ємом 1,146 л. У самій Японії такі версії з’явилися тільки через рік і називалися Savanna GT.

Mazda RX-3 наочно довела переваги роторного двигуна перед звичайним поршневим. І не лише покупцям, але й впертим британським автомобільним журналістам, які порівняли роторне купе RX-3 і седан Mazda 818 зі звичним ДВЗ. RX-3 з агрегатом об’ємом 982 см3 розігнався до сотні на п’ять секунд швидше, ніж Mazda 818 з 1,272-літровим поршневим двигуном! І це попри те, що 818-та теж продемонструвала чудову на той час динаміку – 10,2 секунди до сотні.

Доказом ефективності як двигуна, так і самого автомобіля стала участь у всіх можливих автомобільних перегонах на всіх континентах. Mazda RX-3 виступала на трасах Японії, Австралії, Європи та США.
1975 року Дон Голланд і Хіроші Фусіда стартували в легендарних 1000-мильних австралійських перегонах Bathurst 1000. Екіпаж посів перше місце у своєму класі, а в абсолютному заліку став п’ятим. І це враховуючи, що чотири машини, які фінішували перед маленькою Mazda, оснащувалися V-подібними «вісімками»!
Mazda RX-3 здобула понад сто перемог на японських трасах і стала чи не найпопулярнішим малолітражним спорткаром у Європі та Великій Британії.

Загалом Mazda RX-3 розійшлася тиражем у 286 757 екземплярів, здобувши звання найпопулярнішого роторного автомобіля своєї доби. Саме RX-3 вперше був заявлений заводською командою Mazda у «24 годинах Дайтони». Але першу перемогу японцям тут принесла наступна модель. Вона ж стала і найбільш продаваною роторною машиною в історії.

 

До середини 70-х вже можна було назвати три ключові елементи, що визначили ДНК автомобілів Mazda: якісний дизайн, задоволення від водіння та двигун Ванкеля. Роторний первісток Cosmo підкорив японський ринок – що ж, настав час підкорювати світ!

Представлена 1978 року Mazda RX-7 стала першим спортивним автомобілем компанії, призначеним для глобального ринку. І саме ця модель автовиробника з Хіросіми стала найпопулярнішим автомобілем з роторним двигуном в історії. І не в останню чергу завдяки перемогам моделі на перегонових трасах, адже саме на них тоді й кувався справжній ринковий успіх.

Характерне виття двороторної силової установки RX-7 приводило в трепет суперників на перегонових трасах майже всього світу. Машина двічі – 1980 і 1981 року – виграла британський кузовний чемпіонат, ставши першим в історії японським автомобілем, який переміг у «24 годинах Спа». А в Америці Mazda RX-7 виграла понад сто перегонів у національному кузовному чемпіонаті IMSA. Що вже казати про нескінченні перемоги в Японії, Австралії та Південній Африці!

Це тим більш дивно, якщо враховувати, що в момент розробки RX-7 майбутнє роторного двигуна було дуже туманним. Нафтова криза 1973-1974 років змусила Mazda відмовитися від застосування роторних двигунів у своїх седанах, хетчбеках, універсалах і автобусах. Мотор був занадто ненажерливий.

Але керівник відділу досліджень і розробок Кенічі Ямамото вирішив зберегти двигун Ванкеля для Mazda RX-7. Ямомото, який очолював команду інженерів, що розробили перші роторні мотори Mazda в 60-х, взявся глибоко модернізувати силову установку 12А, значно скоротивши споживання пального. Відтак вийшов компактний і легкий, але водночас потужний, динамічний і пластичний агрегат, якому, як і у випадку з Cosmo, був потрібен новий спортивний автомобіль.

Тож перше покоління Mazda RX-7 з клиноподібною передньою частиною і величезним панорамним склом ззаду було створено спеціально для цього мотора! Продажі в Японії почалися 1978 року, а через рік купе RX-7 (платформа FB) з’явилося в Європі і стало сенсацією.

Формально це був автомобіль класичного компонування. Але зміщений за передню вісь двигун дещо змінював розподіл ваги, що забезпечило майже перегінну керованість.
Новий силовий агрегат 12А об’ємом 1,146 літра і потужністю в 105 к.с. при 6000 обертах розганяв RX-7 спорядженою масою в одну тонну до сотні за 9,2 секунди. Максимальна швидкість заявлялася в 190 км/год. Але головне – червона зона на тахометрі починалася з 7000 обертів! Mazda RX-7 фактично зазіхала на територію спортивної мототехніки!

В аеродинаміці Mazda RX-7 значно перевершувала всіх однокласників. Коефіцієнт лобового опору клиноподібного кузова становив лише 0,36, а в поворотах стандартний кузов генерував достатньо притискної сили.
На вибір пропонували одразу три коробки передач: механічні на чотири або п’ять ступенів та тридіапазонний автомат Jatco 3N71B.

У 1985 році Mazda представила друге покоління RX-7 (FC) – на створення його кузова надихнув Porsche 924. Але головне – машина отримала кілька технічних нововведень. Насамперед це була система управління підвіскою Mazda DTSS, 1,3-дитровий двигун 13В, доступний раніше тільки на японському ринку, і турбонаддув. Бюджетна атмосферна версія мала 150 сил потужності, турбована – 180, а потім і 200 к.с. Ці машини розганялися до 240 км/год, а сотню набирали за 6 секунд.

Чотириступенева механіка зникла назавжди, гальма на всіх колесах стали дисковими, а на австралійському ринку передні диски стали вентильованими.
Mazda RZ-7 (FD) третього покоління, що з’явилася 1992 року, перетворилася на справжній спорткар. Новий двигун 13В потужністю 239 к.с. розганяв європейську версію до сотні за 5,3 секунди, а максимальна швидкість була обмежена 250 км/год. Автомобіль важив лише 1300 кг! Все це вивело Mazda RX-7 на рівень спорткарів вищого класу.

Але 1996 року Mazda була змушена згорнути виробництво RX-7 для європейського ринку: роторний двигун не вклався в нові екологічні норми. В Японії автомобіль продавався аж до 2002 року з модернізованим мотором потужністю 280 к.с.

Загалом з 1978-го по 2002-й рік Mazda випустила 811 634 екземплярів RX-7. Він і досі вважається наймасовішим легковим автомобілем у світі, оснащеним двигуном Ванкеля.

 



Теги за темою
авто
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Когда россияне смогут захватить всю Украину — эксперты назвали дату
TSN
2025-05-02T17:28:37Z
МИД РФ сделал заявление о "возвращении" Украины в границы 1991 года
Comments UA
2025-05-01T15:30:25Z
Путин получил «подарок судьбы» и теперь хочет полностью уничтожить Украину
Comments UA
2025-04-23T08:39:37Z
"Одноразовые исполнители": как Москва дистанционно управляет поджогом и дестабилизацией Запада
TSN
2025-05-04T17:19:27Z
На границе Эстонии мужчину оштрафовали на 800 евро за кепку с серпом и молотом
Европейская правда
2025-05-05T11:04:30Z
Новая глава посольства США в Украине прибыла в Киев в первый свой день в должности
Лига
2025-05-05T11:04:22Z
Путин впервые публично заговорил о своем преемнике
Comments UA
2025-05-04T12:00:03Z
Дональд Трамп вызвал бурю ярости у американских епископов из-за одного изображения
Comments UA
2025-05-04T11:33:23Z
"Грешная, каюсь": украинский депутат одарил OnlyFans-модель часами за 8 миллионов
Telegraf
2025-05-04T10:27:41Z
Старшая дочь Пугачева попала в большие проблемы: что произошло
Comments UA
2025-05-02T19:57:23Z
От КВН до Банковой: что известно о дружбе Елены Кравец и Елены Зеленской
Telegraf
2025-04-29T14:03:43Z
"Это слезы...": жена Виктора Павлика внезапно заговорила о втором ребенке
Знай
2025-05-04T16:51:38Z
Старый костюм Зеленского изжил себя: специалист по этикету назвала причину
Telegraf
2025-04-28T16:04:40Z
Вместе с Потапом: Каменских показала, как отпраздновала свое 38-летие
Комсомольская правда
2025-05-05T10:55:53Z
Ziferblat показали костюмы для Евровидения
Корреспондент
2025-05-05T10:33:52Z
Вячеслав Соломка после публичной ссоры с Камалией раскрыл правду об их отношениях
TSN
2025-04-26T20:46:39Z
София Ротару продала элитную недвижимость в Москве: насколько продешевила певица
Знай
2025-05-04T04:51:29Z
"Я получила уже миллион угроз": "холостяк" Терен объявил войну блоггерке Алхим из-за русских песен и языка
Апостроф
2025-05-04T17:18:34Z
Больше не дом: одна из стран ЕС оставит украинцев без помощи на жилье и денег
Знай
2025-04-24T19:12:14Z
Молодая девушка постоянно жаловалась на усталость: через семь месяцев она умерла
Comments UA
2025-04-23T14:54:38Z
Почему нельзя сплетничать 5 мая и что нужно высадить в огороде сгеодня: приметы и запреты на Ирины
Знай
2025-05-05T05:46:16Z
Жители российского города дрались за кашу возле «поезда победы»
Корреспондент
2025-05-03T17:18:22Z
Купила енота и получила кучу хейта. Сколько стоит милое животное
Telegraf
2025-05-05T11:03:10Z
Языковой омбудсмен заявил об угрозе от директоров в школах: что известно
Comments UA
2025-05-05T11:01:29Z
Военный учет 17-летних: с чем у юношей могут возникнуть проблемы
TSN
2025-05-04T10:48:54Z
На каком расстоянии от забора можно сажать дерево в Украине
UAToday
2025-04-29T17:27:25Z
Дроны прошли российскую ПВО: попадание в завод по производству "Шахедов"
Новости Украины
2025-04-24T07:45:11Z
Минсоцполитики назвало самую большую пенсию в Украине
Корреспондент
2025-04-22T14:27:08Z
"Добрый вечер, мы из ПриватБанка": украинцев заставляют добровольно перечислять деньги в россию - новая мошенническая схема
Знай
2025-04-27T12:12:52Z
Будьте готовы вернуть "лишнее": Пенсионный фонд может потребовать деньги
Знай
2025-04-22T09:30:00Z
Пенсии заморожены, но не навсегда: власти назвали условия для повышения
Знай
2025-05-03T14:30:07Z
ОПЕК+ готовит масштабное увеличение добычи нефти
Хвиля
2025-05-05T10:36:05Z
Европейские санкции для видимости: импорт какой продукции вырос на 90%
Comments UA
2025-05-05T10:24:45Z
Бычки, сардины и шпроты переходят в категорию деликатесов: как изменились цены
Знай
2025-04-28T03:52:35Z
Звонок "из банка" обернется потерей 34 600 гривен: клиентов Приватбанка предупредили
Знай
2025-04-21T20:10:23Z
МАГАТЭ бьет тревогу: украинские АЭС работают в условиях постоянной опасности
Gazeta UA
2025-04-25T13:27:20Z
Удар по Киеву 24 апреля: количество жертв возросло
UAToday
2025-04-24T06:46:13Z
Массированная атака РФ на Запорожье: количество раненых резко возросло
Comments UA
2025-05-02T04:27:11Z
В Подольском районе Киева произошла стрельба: полиция установила причастных – фото
Лига
2025-04-24T13:31:15Z
В Индии боевики убили около двадцати человек
Корреспондент
2025-04-23T08:13:28Z
«Соня, тормоз»: полиция установила автора Reels, который посадил детей самих в авто
Comments UA
2025-05-05T10:57:52Z
В Испании в результате кражи кабеля тысячи пассажиров столкнулись с задержками поездов
Европейская правда
2025-05-05T10:54:27Z
В Германии взорвался аккумулятор электросамоката, пять человек получили ранения
Известия Киев
2025-04-22T09:28:14Z
Пять человек провели почти 2 суток среди аллигаторов и анаконд: как им удалось выжить
Фокус
2025-05-05T10:42:31Z
Взрыв в московской многоэтажке: погибли люди, есть пострадавшие дети
Новости Украины
2025-05-05T10:21:35Z
Уменьшает холестерин, улучшает сон и лечит кишечник: невероятные свойства обычного хумуса
Знай
2025-04-24T07:51:58Z
Ночные перекусы: почему возникает голод после позднего ужина
Gazeta UA
2025-04-27T17:51:43Z
Что лучше для здоровья — горчица или кетчуп: врач дала окончательный ответ
UAToday
2025-05-04T12:03:37Z
Дискомфорт, зарождающийся в шее: врач рассказала про теорию о "кости головной боли"
Фокус
2025-05-05T11:00:15Z
Идеальная фига к лету: этот напиток решит все проблемы с лишними килограммами
Comments UA
2025-05-05T10:39:40Z
Сердце миллионов людей оказалось в опасности: причиной всему стала популярность марихуаны
Фокус
2025-05-05T10:15:00Z
«Ахиллесова пята» термоядерных реакторов — исследование делает синтез более безопасным и надежным
ITC
2025-05-05T10:13:55Z
Рукола: кому нельзя ее есть и почему, польза растения
UAToday
2025-05-05T09:00:25Z
Эти продукты лучше всего сжигают жир и способствуют похудению: о чем идет речь
Comments UA
2025-05-05T06:33:30Z
Покупка ранних овощей: что нужно знать, чтобы не принести домой "нитратную бомбу"
Знай
2025-05-01T19:51:29Z
Муравьи исчезнут с участка раз и навсегда: просто смешайте сахар с этим средством
Telegraf
2025-04-29T18:51:11Z
Обязательно пересадите в новый горшок: какие комнатные растения любят весеннее "обновление"
Апостроф
2025-04-21T15:06:19Z
Китайский гороскоп на май 2025 года: время перемен и внутреннего роста, кому из знаков нужно готовиться
Знай
2025-05-01T19:30:32Z
Шашлык из СССР: что добавляли в блюдо для того самого вкуса
Telegraf
2025-05-05T10:42:37Z
Перевернутый чизкейк с сюрпризом: как приготовить дома новый тренд в мире десертов
Gazeta UA
2025-05-05T10:06:22Z
Туристы случайно нашли 7-килограммовый клад золота и серебра в горах Чехии
Апостроф
2025-05-01T14:21:11Z
Редиска, которая не потеряет хруст: как правильно хранить популярный овощ
Знай
2025-04-27T13:51:25Z
Этот запах в доме свидетельствует о засилье паразитов, нападающих на спящих хозяев
Comments UA
2025-05-05T09:54:47Z
Бойцы Азова захватили троих россиян на самокатах
Корреспондент
2025-04-27T18:06:09Z
В Николаеве СБУ задержала российского информатора
Корреспондент
2025-04-22T13:06:50Z
Владелец украинских издательств "Кредо" и "Беби Бук" торгует детскими книгами в рф: теперь еще и бизнесмен в "ДНР"
Знай
2025-04-28T07:00:08Z
Враг массированно атаковал Харьков ракетами
Хвиля
2025-04-24T03:57:06Z
Летом в Украине ожидаются смерчи и грады, - синпотик
Комсомольская правда
2025-05-05T11:01:58Z
Сказали, когда ждать пика жары в Украине
Gazeta UA
2025-05-05T10:48:10Z
Россияне атаковали жилую застройку в густозаселенном районе Одессы, детали
Фокус
2025-04-21T23:27:56Z
Агентка ФСБ искала боевые позиции артиллерии в Донецкой области
Корреспондент
2025-05-05T10:45:29Z
В Севастополе отменили парад ко Дню победы
ZN UA
2025-05-05T10:43:31Z
Водителям объяснили, чем грозит авто добавление спирта в бензин
Хвиля
2025-05-04T09:15:41Z
Шлем пилота Формулы 1 продан за рекордную сумму
Корреспондент
2025-04-29T20:45:46Z
Одна из команд-середняков Формулы-1 близка к замене пилота
Корреспондент
2025-05-05T09:48:51Z
Хэмилтон рассказал подробности своего разговора с руководителем Феррари
Корреспондент
2025-05-05T08:54:29Z
Душ, кухня и спальня: бусик Toyota перетратили в люксовый дом на колесах
Знай
2025-05-05T04:51:15Z
Как и когда правильно промывать двигатель: советы от экспертов
Gazeta UA
2025-05-05T00:00:25Z
Почему водители кладут лавровый лист в машину: неожиданные лайфхаки, которые действительно работают
Знай
2025-05-04T20:51:31Z
Леклер пропустит спринт Гран-при Майами из-за повреждения болида
Корреспондент
2025-05-03T19:48:55Z
Формула 1: 18-летний пилот Мерседес побил рекорд Феттеля
Корреспондент
2025-05-03T14:15:57Z
В Кривом Роге задержали известного украинского боксера: подробности
Telegraf
2025-04-26T15:27:45Z
Александр Усик объявил о завершении карьеры: кто станет последним оппонентом боксера
Факти ICTV
2025-05-05T11:01:05Z
Кризис Севильи и подъем Жироны - неожиданные тренды сезона Ла Лиги
Gazeta UA
2025-05-05T11:00:16Z
Переговоры с Реалом: звезда Арсенала готов покинуть клуб
Корреспондент
2025-05-05T10:33:10Z
Рейтинг ATP: Синнер - лидер, ТОП-10 без россиян, Сачко лучший из украинцев
Корреспондент
2025-05-05T10:03:50Z
Вместе были 20 лет: звезда Ливерпуля переходит в Реал
Корреспондент
2025-05-05T09:57:43Z
Элина Свитолина поделилась, как ее муж-француз проводит время с двухлетней дочерью
Gazeta UA
2025-05-05T09:42:33Z
Все хотят от меня большего: Довбик отреагировал на критику тренера
Корреспондент
2025-05-05T08:24:12Z
Эспиноса защитил свой чемпионский титул зрелищным нокаутом
Корреспондент
2025-05-05T07:51:57Z
Microsoft объяснила подорожание новых игр для Xbox Series X|S
GameMag
2025-05-04T17:16:09Z
Mafia: The Old Country содержит внутриигровые покупки
GameMag
2025-05-05T11:04:04Z
Сегодня Skype прекращает работу навсегда
Корреспондент
2025-05-05T11:01:30Z
Как искусственный интеллект меняет корпоративное управление: опыт Марии Демченко
Gazeta UA
2025-05-05T10:42:04Z
Трамп намерен резко сократить бюджет NASA, но выделить миллиарды на марсианские программы
Известия Киев
2025-05-05T10:33:21Z
Українських зерновиків закликають не торгувати з підсанкційними країнами
AgroNews
2025-05-05T10:07:28Z
Насколько выросли в цене ваши любимые смартфоны за последние 10 лет: ответ экспертов
Фокус
2025-05-05T09:31:57Z
"Это что 90-е наступили": абоненты "Киевстара" остаются без услуг, за которые заплатили
Знай
2025-05-05T09:12:11Z
Историю Вселенной придется переписать: обнаружены галактики, которые нельзя объяснить
Фокус
2025-05-05T09:00:52Z