Дзвінки нібито з банку посіли лише третє місце. Їх обігнали два інших види шахрайства, пов’язані з інтернетом.
Найпоширеніші види шахрайства в Україні пов’язані з інтернет-замовленнями, фішингом та фейковими дзвінками нібито з “банків”. Про це в інтерв’ю виданню Детектор медіа начальник відділу протидії різновидам онлайн-шахрайств Департаменту кіберполіції Олександр Ульяненков.
Він зазначив, що кіберполіція щодня аналізує всі звернення та ділить їх на підкатегорії.
“Основна підкатегорія, яку ми зараз бачимо, – це недоставлення замовлень, зроблених через інтернет. Це стосується купівлі-продажу товарів в інтернеті, розміщення оголошення про надання певних послуг, і при цьому отримується часткова або повна передплата. На другому місці – фішинг. Це кваліфіковане шахрайство, де за допомогою методів соціальної інженерії та програмних засобів робляться посилання, які схожі на оригінальні сайти. Третє місце на сьогодні займають дзвінки “з банку”, – розповів Ульяненков.
При цьому він відзначив зменшення кількості дзвінків від шахраїв, які представляються працівниками банківських установ. Це відбулося завдяки співпраці правоохоронців із банківським регулятором і безпосередньо банками.
За словами правоохоронця, кіберполіція вживає заходів для блокування номерів, які щодня застосовуються у шахрайських цілях.
“Також знешкодили чимало шахраїв в установах виконання покарань, звідки часто робили такі дзвінки, встановили їхніх співучасників “з волі”, які переводили в готівку привласнені кошти. Тому ми бачимо значне зменшення кількості таких дзвінків, але такий вид шахрайства ще існує”, – зазначив Ульяненков.
За останній рік кількість звернень громадян до правоохоронців через дії інтернет-зловмисників зменшилася, але при цьому викритих шахрайських груп побільшало. За вісім місяців 2024-го кіберполіція знешкодила 23 організовані групи – на шість більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Напередодні повідомлялося про викриття шахрая, який ошукав матір загиблого оборонця. Він скористався вразливим емоційним станом жінки і переконав, що саме він прискорив процес виплат.